Het bloesje van DIDI.

Zilvertje zonder bloesje.

De meteropnemer was er en die deed zo wild met mijn honderd jaar oude deur dat ik dacht dat mijn deur zou sterven. Ik vroeg hem naar zij legitimatie en hield elke beweging van hem in het oog. Mevrouw u bent een van de weinige die er naar vraagt!

Het is ook bijna zinloos, dacht ik, alles is na te maken, maar goed, een opwellingsboef houd je zo buiten de deur, was dit toch een boef geweest, dan had ik hem listig de ogen uitgepikt, terwijl ik hem in het kruis trapte en dat alles in een seconde en een beweging.

Ik heb zuinig gedaan, dus ik verwacht geen gekke dingen, sop me in onder de douche en zet de kraan weer aan als ik me ga afspoelen, ga minder in bad en maak het badderen zo tot een echt hoogtepunt, heb weinig lichten aan en ga vroeg naar bed, maar ja, kinderen hebben hier weinig boodschap aan, zeggen ja, doen nee.

De afwas van vanmorgen vroeg staat er nu nog om half 5 en ik werd bijna aangereden op de parkeerplaats van de supermarkt, het was mijn eigen schuld, ik was diep in gedachten en was de hele wereld vergeten. Ik ben de mevrouw in de auto eeuwig dankbaar dat ze op tijd op haar rem trapte, ik bood me excuus aan.

Ze had haar raampje open, ja, altijd even in je tas kijken voor je het weg doet, hè, zei ze zo  ongeveer. Ik had een tas gemaakt voor de arme mensen, een tas met kleding, een jasje en een blouse van DIDI. Ik begreep haar in mijn schrik niet, dus ik vroeg: wilde je kijken of er wat bij zit voor je, terwijl ze nee, schudde had ik de blouse van Didi al uit de tas gehaald. Haar arm kwam blij naar buiten, die wilde ze wel, de rest niet. Alle twee blij, zij met de blouse en ik dat ik niet aangereden was en ze niet boos werd op mij.

Wat een rare dag en nu snel huishouden! ( ik heb hard gewerkt aan aparte zaken )

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Het bloesje van DIDI.

  1. Joost Lips zegt:

    Ik hou van je waarnemen Zilver;
    tis zuiver en draagt mijn liefde weg.

  2. Dirk zegt:

    Ten eerste wat een mooie foto van je en dat zonder blouse.
    En het is inderdaad opletten op zo’n parkeerplaats had je haast in het gips gezeten.
    Je natuurlijk je dat de energie meter geen gekke bokkensprongen maakt maar de kids hebben af en toe geen benul dat je hard moet werken voor de euromuntjes.

  3. kitty zegt:

    Wat een merkwaardige vrouw. Misschien rijdt ze iedereen op weg naar de kledingcontainer bijna aan voor de eerste keus?;)

  4. Zilvertje zegt:

    Dirk was vorige week vrijdag, was met Annemiek, met Blanc en een vriendin op de fiets, ff koffie doen.

    Kitty, hahah, ne, hoor ze was juist erg oplettend en lief en de bloes was mooi, maar kan nu mooi weer naar een ander, zo voelt dat goed, maar het leek bijna een film

    Ik heb een voorschot van 150 euro, ik heb een oud huis hè, nog lang niet optimaal geïsoleerd. Mooi bedrag heb jij.

  5. Zilvertje zegt:

    Joost, ik heb je helemaal over het hoofd gezien, wat zeg je dat mooi, dankjewel, ik ben daar zelf ook blij mee, ik heb het kind in me proberen te bewaren.

  6. Letterzetter zegt:

    Ook zonder foto bent u een mooie mevrouw, mevrouw Zilvertje.
    U draagt uw hart aan de buitenkant, dat maakt u kwetsbaar, maar tegelijkertijd bent u sterk.
    Dank voor alle mooie stukkies.
    Dat moest ik even kwijt.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ach ja, de kinderen kijken wel anders naar het energie verbruik, vooral van zich zelf🙂
    Als je geen gekke dingen doet, zo als zoon die een hout draaibank aanschaft, met bandschuurmachine, zal de rekening elk jaar ongeveer het zelfde zijn.
    DIDI, maar als je dat op de foto aan hebt, kleed het je heel charmant. oma

    ot, van mijn moeder moest ik als kind ook regelmatig mijn mond spoelen, nu zegt de zuster het ook al.

  8. Fenny zegt:

    Een film ja, maar wel één waarvan mijn mondhoeken opkrullen, wat een leuke oplossing en verrassing voor die dame!

  9. EJW zegt:

    Ik ben ook zuinig. Vorig jaar kreeg ik 139 euro terug maar nu moet ik 233 bijbetalen. Ik snap er niks van. Leuk stukje met een dito wending. Met plezier gelezen.

  10. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Morgen heb je de mogelijkheid niet om lekker droog buiten te zitten. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

Geef een reactie

