De leeggezogen vrouw. ( deel 3 ) Syndroom van Capgras

Wormerveer, land van de gladoren.

Maria haar hoofdwond was al weer aardig aan het opknappen, de hechtingen waren vanzelf opgelost en een dikke kettingkorst begon boven haar wenkbrauw en krinkelde zo haar licht grijzende en krullende haar in en verborg zich verder voor mijn spiedende ogen. Op mijn vraag of ze er nog last van had schudde ze dapper van nee, maar ze vertelde me wel dat ze dacht dat ze er een lelijk wit litteken aan zou overhouden, jaren zon en buitenleven had haar een heerlijke gezonde kleur gegeven, onder de korst zou het wel akelig wit zijn.

Op mijn vraag wat er die avond op Texel was gebeurd had ze een andere versie dan Frits haar man. Hij had het gehad  over een grommende zonderlinge man die naast hun was komen zitten, dat ze dit vreemd hadden gevonden en dat hij, Frits na een toiletbezoek Maria niet meer kon vinden haar pas weer terug zag in het huurhuisje slapend in bed.

Maar Maria had een andere versie. Ze waren die avond na een lange fietstocht heerlijk sliptong gaan eten en hadden daarna een onbekend maar zalig bier gedronken, echt bier dat je thuis nooit drinkt, niet eens kunt krijgen. Maar of het door het bier kwam of door de lange fietstocht, het viel hun anders dan het doodgewone wijntje dat ze wel eens thuis dronken. Ze vond Frits ronduit dronken en ze waren maar weg gegaan omdat hij op iedereen die in het bierlokaal aanwezig was, wel iets had op of aan te merken en dan niet de leukste dingen, die aardige Teun maakte hij uit voor een vieze poot, met spelonkenneigingen en een dame met een flink neus, noemde hij kapitein Haka de Zalmneus. En de man die naast hen had gezeten en hen had verteld over zijn bruine berenverhaal in Zagreb, noemde hij een grommend ruimtewezen met uitpeuterende en zuigende krachten.

De fietsen hadden ze laten staan, Teun de uitbater was niet rancuneus en borg de fietsen wel op in de schuur, hij had Marie en Frits  nog nagezwaaid toen ze in de taxi zaten, gekeken of het wel goed ging, want Frits was behoorlijk wankel op de benen en dwars. Teun knipoogde naar Maria, kom van de week maar terug en dan schenk ik wel limonade had hij nog lachend nageroepen. In het huurhuisje had ze Frits op bed uit de kleren geholpen, hij haalde zwaar adem en lag met open ogen even later te slapen……..

Ja, zuchtte Maria zo een rare ervaring, Frits heeft zich nog nooit zo gedragen, heeft altijd op mijn gepast, mij geholpen en me behandeld als een prinses, al zo lang ik hem ken.  En dan het mishandelen van onlang, dat hij me zomaar met de schuimspaan sloeg,………Zilvertje wat zal er toch met hem zijn?

Een vervolgverhaal over het syndroom van Capgras. Gezogen uit de duim van,

Zilvertje.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op De leeggezogen vrouw. ( deel 3 ) Syndroom van Capgras

  1. rikus zegt:

    Ik kees jou verhalen altijd graag

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Rikus.

    En dank aan de mensen voor de like!

  3. Dirk zegt:

    Nou Zilver het wordt spannend en boeiend wie weet een bestseller!!!!!!!;^)

  4. Zilvertje zegt:

    Nou als dat zou kunnen, dan deed ik wat noodvoorzieningen aan mijn huis, nog twee weken dan is de school dicht, ik ben heel erg moe, maar ook al heb ik de tijd niet, ff snel wat bedenken ontspant, maar nu ga ik slapen, moet morgen erg vroeg uit bed, dag allemaal.

  5. Blewbird zegt:

    Ja, dat is wat Skuumkoppe kan doen😉

  6. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Dacht dat je grapje maakte, maar Capgras bestaat echt.
    Frits bakt er niks van, zou hij een vage kennis van de bakker zijn?
    hopelijk geneest het wondje zonder litteken. oma, liefst zonder naaktslakken.

  7. Mmmmmmmmmmmm, wat moet je hier van denken. Misschien heeft Oma wel gelijk.

    Love As always
    Di Mario

  8. Selma zegt:

    Sliptong gegeten, dat verklaart alles.
    Dat hoort voorspel te zijn van iets leuks dat erop lijkt,
    maar als je daar dan te dronken voor bent…

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Zelfs een verblijf in de ruimte moet je af kikken, na het zien van de ruimte mannetjes moet je oppassen dat je geen Syndroom van Capgras oploop. oma

  10. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    voor de goede nachtrust het volgende:
    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show en Dirk heeft een verzoekje voor je aangevraagd.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM. oma

Geef een reactie

