Krommenie.

Rob Hoeke kwam uit Krommenie, helaas is hij overleden, maar volgens mij heb ik nu iets van zijn zoon gevonden, zijn zoon zit ook al heel wat jaren in de muziek en treedt veel op. Helemaal zeker weet ik het niet, en de tijd ontbreekt me om het uit te zoeken, maar ik weet bijna zeker dat dit zijn zoon is. Met googlen komt de Hoeke fan er vast uit.

Maar het gaat om de beelden en het liedje en de mooie rauwe Zaanse stem, ben in een sentimentele bui, dus deel het.

Ik denk dat Oma van radio de Bom het ook heel mooi vindt, want we zijn er alle twee geboren.

Zilvertje.

Bron filmpje: You Tube, met dank aan de makers. Volgens de bronnen klopt het dat Rob een zoon Ruben had en ook nog een Erik. Bron: Wikipedia. Rob Hoeke.

Het huisje op de foto is mijn eigen huisje, mijn vertrouwde nestje.

Meer Rob Hoeke van Internet gehaald.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op Krommenie.

  1. Dirk zegt:

    Een prachtige ode aan Krommenie jou veilige thuishaven en wat een mooie streek, ik hoop daar ooit nog steeds een keer doorheen te fietsen naast elkaar natuurlijk.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, mooi hè, nou ik werk er hard aan.

  3. Mooie omgeving daar… echt genieten.

    Love As Always
    Di Mario

  4. Zilvertje zegt:

    Di Mario, ja, ik vind het ook mooi, maar er zijn ook lelijke stukken en men sloop heel veel, zo zonde en het is dicht bij havens en zee, allemaal te fietsen en dat is zo fijn.

  5. kitty zegt:

    Ode aan je geboortedorp.
    mooi is dat 😉

  6. Zilvertje zegt:

    Kitty, ja, dat vind ik nou ook. Ja, die link heb ik vandaag ook gezien, maar na toch een tijdje zitten lezen levert het nog niet het bewijs dat hij de zoon is van, maar het is bijna zeker, Rob heeft een zoon, Ruben en Erik, dat weet ik zeker, Parkpop in ons dorp had jaren geleden ook Ruben Hoeke, toen werd er wel bijgezegd, de zoon van Rob Hoeke dacht ik nog te weten, maar soms maak je toch een foutje, ooit eens gehad met Wouter Hamel, toen hij nog onbekend was, dus ik houd een kleine slag om de arm.

  7. Blewbird zegt:

    Wereldstad! Fijn jouw liefde voor K-nie.

  8. Lidy zegt:

    Wat een heerlijke muziek. Ik heb er weer eens van genoten, zilvertje.

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wat leuk dat je Rob Hoeke in het zonnetje zet, net als het goeie oude Krommenie.
    Rob Hoeke heeft ook een eigen website, stond onder het yT filmpje, de appel is niet ver van de boom gevallen. oma

    ot, naaktslakken hebben we genoeg, ze eten te veel uit de tuin.

  10. Zilvertje zegt:

    Blewbird, ik heb het dorp het grootste gedeelte van mijn leven gemist, we gingen verhuizen toen ik 7 was, nu ben ik terug, al een jaar of tien en ik ga hier nooit meer weg. Het is zo gek met oud worden, je gaat hangen aan dingen van vroeger….. en het is dicht bij de kust, hoe ik ook fiets, ik ben er altijd binnen een uur, en dan heb ik veel keus, zalig!

    Oma, leuk he, pfffffffffffffffffffffffff, nou die naaktslakken van mij vreten de kasten leeg, ik zet ze ook maar in de tuin. :^)

    Lidy, Rob maakte mooie muziek, jammer dat het haast nooit meer op de radio is.

Geef een reactie

