De vrouw van de bakker ( deel 12 )

Tanja.

Terwijl de vrouw van de bakker ernstig leed, ging het leven in Holland gewoon door. De bakker zelf deed geen moeite om naar Spanje te komen om haar te zoeken. Tere bloem wilde dit wel heel graag, maar was verantwoordelijk voor de winkel en de rest van het gezin van Mary was te druk met zichzelf bezig.

Maar Tanja, trok het zich wel aan. Tanja was ooit als student naar Holland gekomen, maar was niet verder gekomen dan de afwaskeuken van het plaatselijke hotel, waar ze nu de laatste weken ook veel aan de bar mocht werken omdat ze een grote aantrekkingskracht had op de dorpse uithuizige mannen. Haar baas had dit gemerkt en tegen haar zin bediende ze nu al die mannen in de avond en de baromzet nam fors toe.

Tanja begreep pas later dat de bakker haar het hof willen maken en ze voelde zich betrokken bij zijn vrouw. Je zou maar zo een man hebben, lief en leed deel je jaar in jaar uit en dan valt zo een stuk onbenul op een veel jongere vrouw. Tanja had in het hotel gezien dat veel mannen slecht voor hun vrouw zorgen. Op de hotelkamers hoorde ze de vrouwen om geld vragen voor iets leuks te kopen in de stad voor de kinderen en veel mannen weigerden dan geld te geven met het argument dat het er niet meer af kon. Na een saaie dag, lag de vrouw dan vroeg in bed en ging zo een man nog even “een luchtje scheppen,” hij vond het te benauwd op de hotelkamer, maar schoof dan aan, bij de andere bargenoten, dan werd er met geld gesmeten, geld dat er niet meer van af kon, dacht Tanja dan, die kerels zaten dan te pochen.

Op zaterdag had Tanja een vlucht geboekt naar Malaga, haar baas had ze om een maand vrij gevraagd, haar baas was bijna gek geworden en wilde weigeren, maar Tanja slim als ze was had voor vervanging gezorgd en showde die aan haar baas, het was Doesja, speciaal voor deze gelegenheid had ze een uitdagend bloesje aan en het uitzicht onder de hals, bood een fruitschaal, waar het fruit bijna uitsprong. De meisjes hadden er vooraf  vreselijk om gelachen, want dit moest helpen! En nood breekt wet!

Tanja had weinig aanknopingspunten, maar ze was vastberaden, ze wilde de vrouw vinden, want vanuit Nederland kon dat arme mens weinig hulp verwachten. Op Malaga ging ze met de gegevens die ze van Tere bloem had gekregen de gangen na van Mary, de vrouw van de bakker. Ze logeerde in hetzelfde hotel en kwam daar al spoedig Gerritsen tegen, de jonge pukkelige en puistende rechercheur. Gerritsen keek naar Tanja met ogen die bijna uitpuilden en probeerde haar dadelijk met zijn doorzichtige geslijm, richting slaapkamer te krijgen, hij zat ook vreselijk op te scheppen over zijn werk en zijn missie hier in Spanje en Tanja dacht: Kip ik heb je, jij kan me helpen de vrouw van de bakker te vinden.

Zilvertje. ( alle delen vind u hier onder )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op De vrouw van de bakker ( deel 12 )

  1. Zilvertje zegt:

    Dankjewel voor de like Antoinette!

  2. Dirk zegt:

    Een hoopvol vervolg Zilvertje ga zo door.

  3. Zilvertje zegt:

    He Dirk, zal me best doen.

  4. Zilvertje zegt:

    Was na het trouwen van mijn broer, we hadden eerst gewerkt, op school gezeten enz, waren toen naar zee gegaan, daar trouwde hij. Omdat ik voor het hotel had gezorgd voor Annemiek en de andere kinderen en zo moe was, had ik de hele avond niks kunnen eten of drinken, was zo kapot, maar toen we in hotel Borst aankwamen en de kinderen gingen slapen heb ik me een glas rood in laten schenken en na een slok ben ik naar bed gegaan, ik kon niet meer.

  5. Zilvertje zegt:

    Dank voor de like Rikus.

  6. Zilvertje zegt:

    Nou je maakt me aan het blozen.

    • Dirk zegt:

      Dat is mijn mening en dat zal het altijd blijven maar dat weet je onderhand wel, ik heb nog steeds niet de handdoek gegooid maar de rest is niet voor hier.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Zo komt er toch nog onverwachtse hulp voor de vrouw van de bakker.
    Zo zie je maar weer dat de juiste hulp soms uit onverwachtse hoek komt.
    Ja die mannetjes aan de bar lopen maar een ding achterna. oma

  8. Zilvertje zegt:

    Oma, bedoelt u dat ze hun tomtom achterna lopen? :^)

  9. jeetjemina zegt:

    Wat een dijk van een foto is dat Zilvertje! Echt veelzeggend!

    En dat verhaal: je houdt ons nog wel even bezig denk ik.

    gr eva

  10. Dit is een goede wending. Ik hoop dat ze gevonden wordt.

    Love As Always
    Di Mari o

  11. joost tibosch sr zegt:

    Dacht na aflevering 11 “Nu wordt het me te grof!” Gelukkig ben je nu weer op de jouw eigen ondeugende tomtomtoer terug! Trouwens, weet je hoe wij hier iemand noemen die zo kijkt als jij op de foto? Muug: Brabants voor heel erg langgerekt moe!

  12. kitty zegt:

    Gelukkig dat Tanja gaat zoeken. De mannen komen er wel ongenadig vanaf in je verhaal😉
    Ik moet ook lachen om die tekst ( Borst altijd gezellig). En jij met rode wijn! Dat verwacht ik niet, haha. Ik val ook snel in slaap na rode wijn, moe of niet moe, altijd prijs.
    We zijn gisteren terug gekomen uit Rome; prachtige stad en lekkere sfeer in de restaurantjes.🙂

  13. Burro zegt:

    Ben weer terug van vakantie en lees me suf om weer bij te zijn.😉 Blijft een verhaal met verrassende wendingen. Ik blijf je volgen.
    Zet hem op Dirk!😉

Geef een reactie

