De vrouw van de bakker. ( deel 5 )

Mary, de vrouw van de bakker.

Niet alleen haar voeten genoten van de zee, haar hele lijf genoot van het zout, van de zon en van de heerlijke geuren. Ze vroeg zich af waarom ze dit nooit eerder had gedaan. In de beginjaren van haar huwelijk kon het niet, maar later, zeker na de puberteit van haar kinderen had ze dit zichzelf gewoon moeten gunnen. Ze had zichzelf zo onmisbaar gevoeld, zo altijd bezig en alles regelen en toen ze er deze winter over begon, kon Karel alleen maar zeggen dat niks meer kon, vanwege de crisis. Ach, Karel, drong ze nog aan, we hoeven geen dure reis te maken, gewoon paar dagen, zo een koopje, hoeft niet luxe, maar gewoon even er uit en tijd voor elkaar……………………..

Hij had de deur achter zich dicht gesmeten en ze begreep al, einde discussie. Maar nu zat ze hier toch, het hotel was zalig, ze had uitzicht op de zee en achter het hotel liep de weg omhoog en waren enige winkeltjes en restaurantjes. Ze had de eerste ochtend uren op een koffie gezeten en had alleen maar nagedacht. Hield ze nog van Karel? Had ze ooit wel van hem gehouden? Hoe lang had ze van hem gehouden? Waar was het houden van gestopt? Wanneer was het bij elkaar blijven om de lieve vrede?

Was het niet het moment dat haar eerste kindje in haar buik groeide? Hij keek niet meer naar haar om, ze wilde er over praten, mogelijk was het angst van hem, angst voor de baby in haar buik, het niet meer durven vrijen, sommige mannen hadden dat, daar had ze wel eens een artikel over gelezen. Maar hij liet zich er niet zo over uit, hij was geen warme man, geen prater. Maar hoe dikker haar buik werd, hoe minder ze kon delen met hem. Hij weerde haar liefkozingen af en op een dag zag hij haar vol trots haar buik bewonderen in de spiegel, hij stond achter haar…. Voel eens had ze gevraagd, voel eens, ons kindje beweegt…… maar zijn gezicht stond op walgen, hij schudde van nee, en liep de slaapkamer uit.

Die nacht was ze apart gaan slapen, ze was zo verdrietig, zo in de war. Nu ze er op terug kijkt, ziet ze zichzelf weer zoals ze toen was, een jonge vrouw, te jong? Zo kwetsbaar, zo teer en zo van haar roze wolk gevallen….. tranen waren van wang, naar jurk gerold, de zachte Spaanse muziek bracht haar weer in het heden, een ober haalde haar kopje weg en zette een nieuwe neer, van de zaak, fluisterde hij schor….. hij had die ochtend vaak naar haar gekeken…. Een vrouw met verdriet.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op De vrouw van de bakker. ( deel 5 )

  1. lidy zegt:

    Ojee ojee waar gaat dat naartoe.🙂

  2. Zilvertje zegt:

    Lidy, de president van Turkye had het verhaal wat opgehouden, maar het gaat gewoon weer verder en waar naar toe, ja, dat vraag ik me ook af, maar zo een ober met troostkoffie kan mogelijk een lichtpuntje in haar leven worden, maar het kan net zo goed een mispunt zijn. :^)

  3. Selma zegt:

    Jeempie wat verschrikkelijk herkenbaar. Ik ga het niet opschrijven, want ik wil sommige heel dierbare personen niet grieven. Dat was veertig jaar geleden. Ik hoopte dat het tegenwoordig veel gezelliger zou zijn, tussen jonge aanstaande ouders…

  4. Zilvertje zegt:

    Selma, ja, ik hoop ook dat dit nu veel beter gaat tussen mensen, ja, het is pijnlijk, ik zeg ook maar niet te veel. Fijn weekend!

  5. Dirk zegt:

    Ik denk dat het toch wel een beetje goed komt met de vrouw van de bakker misschien komt ze wel een hele lieve man tegen wie weet gebeurt wel vaker.

  6. Di Mario zegt:

    Wat jammer dat ze er toen niet achter was gekomen, het had haar leven veel voller kunnen maken.

    Love As Always
    Di Mario

  7. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    De bakkersvrouw, moet zich ook afvragen of hij wel van haar houdt.
    Een kind verwacht je samen ander klopt er iets niet.
    De ober die begrijpt haar. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show, en het is jouw show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  8. terrebel zegt:

    Het zou toch wat zijn als die ober de vader bleek te zijn…Een heel mooi verhaal! Zowel qua inhoud als qua stijl. Maar dat is mijn bescheiden mening…Fijn weekend, Zilver!

  9. Zilvertje zegt:

    Dirk, ja wie zal het zeggen, maar of ze er op zit te wachten is de vraag.

    Di Mario, achteaf gezien is het duidelijk te zien.

    Oma, heeft gelijk, ik heb de show in bed vanacht geluisterd, heerlijk, ik heb genoten. Dank!

    Dankjewel Terrebel, nou dat had ik niet kunnen bedenken, wel mooi gevonden. Jij ook een fijn weekend!

    • Dirk zegt:

      Ja dat is waar ik weet ook niet of ze er echt nog op zit te wachten, hopen maar geduld is een schone zaak nog een fijn weekend!

  10. EJW zegt:

    Mooie verhalen zijn meestal triest.
    Compliment voor je verhaal

  11. Zilvertje zegt:

    Dankjewel EJW. Fijn weekend!

  12. Dirk Stam zegt:

    Ja het kan maar zo zijn dat ze straks op het warme zand ligt met de ober,of ergens onder de vijgeboom in de hoop dat er nog een nieuw blad af wil vallen ik wacht af wat het gaat worden.
    Met de groeten van Dirk Stam

  13. Zilvertje zegt:

    Dirk, ik neem alle sugesties mee, ik denk dat ik in de avond tijd heb om het volgende deel te schrijven, ik ga nu de boodschappen doen, allemaal een fijne zaterdag en bedankt voor het komen lezen, echt gezeliig!

  14. Burro zegt:

    Jouw uitstapje naar die bakkersopleiding , maakte me niet vrolijk. Ik was jarig en had net gebak gekocht!😉 Het verhaal gaat nu toch wel weer een onverwachte kant op.

  15. Zilvertje zegt:

    Burro, vies was dat he…. Ach, nou heb je er niet van kunnen genieten, sorry, maar nog wel van harte, ik hoop dat je een geweldig gezellig jaar krijgt. Ja, ik weet het voor ik begin te schrijven ook niet, het gaat alle kanten uit, de volgende keer maar iets vertellen over die wulpse Tanja. Fijn weekend!

  16. Zilvertje zegt:

    Lidy, ik wil je mooie foto’s bekkijken, maar kan je niet vinden, waar zit je nu, de link verwijst naar de voorpagina van WordPress.

  17. assyke zegt:

    ik probeer via het zoekbalkje deel 1 en deel 2 te vinden
    dat lukt niet
    wil het verhaal graag vanaf het begin lezen

  18. Zilvertje zegt:

    Ja, dat lukt niet zo he, gewoon naar beneden scrollen, dan vult het zich vanzelf.

Geef een reactie

