Help de Grieken. ( moeders voor moeders )

Zaanse moeder wil Griekse moeders helpen.

Als ik lees dat sommige mensen in Griekenland haast geen geld hebben om rond te komen en moeten eten uit de vuilnisbakken, dan schaam ik me diep. Als alleenstaand moeder weet ik als geen ander hoe heftig het kan zijn als je geen geld hebt. In Nederland denk je dat alles goed geregeld is en niemand hoeft te lijden, maar ook hier komt het voor. Ik heb het zelf meegemaakt en niemand wilde me helpen, mijn gemeente niet, niemand niet en hoe vul je dan de monden, hoe betaal je de rekeningen?

Ik ben uit mijn dal gekomen, al is het geen vetpot, maar ik ben tevreden en gelukkig! Als het nu echt zo is, wat ik lees en hoor, dat de mensen in Griekenland die eerst konden rondkomen, het nu niet meer lukt, dan wil ik helpen. Maar ik heb mensen nodig die me kunnen sturen, die de weg en de waarheid weten, mensen met een warm hart en geen strijkstok, waar geld aan blijft hangen. Mensen met invloed. Dan hoop ik dat andere mensen ( moeders) net als ik een andere moeder wil helpen ) Geen megabedragen, maar net dat bedrag dat alles weer kleur geeft, het verschil tussen honger en een gevulde maag. Je kind kunnen kleden, of gaten in de schoenen.

Ik doe eigenlijk nooit meer aan acties, ik vertrouw dat niet meer, maar als mensen zo dichtbij in nood zijn, wil en kan ik niet mijn ogen sluiten. Wie helpt mij iets op te zetten, dat eerlijk is en daadwerkelijk helpt!

Liedje voor Griekenland

Ben nooit in je land geweest

Als was het wel mijn wens

Het Griekse blauw vind ik zo mooi

En ook de Griekse mens

 

De zee zie ik op plaatjes

Je overvloed aan zon

Je heerlijke eten

Als ik toch helpen kon

 

Want ook al weet bijna niemand het nog

De toekomst ligt bij jou

Je zon gaat je straks geld opleveren

Ook al voel je nu de kou

 

Straks komt men smeken om jouw energie

Maar nu laten ze je barsten

Help ze dan ook maar nie

Ze maken nu wurgcontracten

 

Maar ik wil je wel helpen

Al is mijn aandeel klein

Ik wil met de moeders delen

Dat schamele salaris van mij

 

Zilvertje. ( Zaanse moeder wil delen met Griekse vrouwen)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Help de Grieken. ( moeders voor moeders )

  1. Dirk Stam zegt:

    Hallo Zilvertje
    Ik zit vaak op nu jij dus nu kom ik jou daar ook tegen met een prachtig gedicht laten we trachten om iets op poten te krijgen alleen is het nu nog de vraag HOE
    Ooit was er een reclame van met melk meer kans
    Maar met heel veel mensen zijn we veel meer mans
    Maar op NU/jij is wel een mogenlijkheid denk ik maar dan zou dat in een soort van dagelijkse kost gepost moeten worden gepost rijmt ook al weer op kost het moet dus op rijm ook kunnen om de aandacht te boeien van gulle gevers maar er moet ook in Griekenland iemand zijn de verdeling regeld ook dat zal nog een tour worden GRAP tussen haakjes {We vragen Goldman Sachs}
    Ik hoor nog van je Groeten Dirk Stam

  2. Zilvertje, het kan ook hier gebeuren, we zakken steeds verder weg met deze regering.

  3. Zilvertje zegt:

    Dirk, ja, terughalen bij de dieven, die is goed. Nou de animo is flauw, denk dat een ieder in het tuincentrum zit, het weer is zalig, als het me niet lukt doe ik het persoonlijk, beter een gezin geholpen, elke mens dat je “redt” redt de wereld.

    Antoinette, hier zweven ook veel mensen op de rand en ik weet er zelf ook alles van en als ze nu aan dingen gaan rommelen kan mijn hele systeem instorten, mijn pensioen loopt ook gevaar. Veel mensen opgenomen met een handicap hebben erg weinig te besteden.

  4. Dirk zegt:

    Een heel nobel streven Zilvertje als ik zeker weet dat het goed terecht komt dan help ik mee want alle beetjes helpen nu nog de juiste mensen vinden die de weg weten en er geen dik salaris aan over houden daar zijn er al genoeg van.

  5. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Heel nobel van je, en het is natuurlijk triest dat mensen zo aan de armoede grens komen, en de graaiers zich kunnen blijven verrijken.
    Denk dat dit niet alleen voor Griekenland geldt.
    Denk maar aan de bonus van ruim 3 miljoen en dat dan de huurder dan de rekening moet betalen.
    oma

  6. Anouska zegt:

    Dag Zilvertje,

    Mooi idee! Ik doe dat hier in Nederland omdat ik hier een beetje de weg weet😉
    Ik zal eens een Griekse kennis vragen of zij de weg kan banen…
    Groet, Anouska

  7. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Dirk, ik heb tot op heden twee reacties gehad die me kunnen helpen. Dus ik laat hier weer van me horen.

    Oma, ja, erg van die graaiers, de verkeerde betaalt nu de rekening, ik moet nog de show luisteren, ben een beetje te druk op het moment, ik hoop het spoedig te doen, kan bijna niet wachten.

    Anouska, dank, graag, jij bent de tweede die me mogelijk verder kan helpen en wat goed dat jij het hier doet. Ik wacht hier een bericht van jou af, echt top! Mogelijk dat we iets voor een gezin of straatje kunnen betekenen.

  8. knutselsmurf zegt:

    Je kan niet de hele wereld helpen. Ik zou er met eentje gaan schrijven, en die af en toe wat sturen.

  9. Zilvertje zegt:

    Knutselsmurf, ja, na lang nadenken is dat de bijdrage die ik kan leveren, dankjewel!

  10. Doededeurdicht zegt:

    Hey Zilvertje!

    Met deze reactie heb je meteen mijn email adres. Lets keep in touch!

  11. Doededeurdicht zegt:

    Zilver,

    Ik heb een bedrijf zover gekregen om 300.000 groenten zaden te leveren voor 80 euro (dit is echt mega) en is genoeg voor zo een 2 hectare land te beplanten. Dit is niet een eenmalige aanbiedingen maar kunnen dus blijven afnemen voor die prijs/aantal. Na de zomer is dit dan te oogsten. Ik ben bezig met mensen daar die op zoek zijn naar geschikte plekken (grote tuinen, stukjes land etc) die om te toveren zijn tot moestuin. Er zijn genoeg mensen die erin willen werken om het te onderhouden en later te oogsten.

    Spread the word.
    Hoe meer mensen er op zoek gaan, des te meer moestuinen er komen en dus meer eten ook al duurt het even. Beter daar nu eerst beginnen dan is er straks ten minste iets.

  12. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Was een pracht dag, we hebben lang het kanaal gewandeld en foto’s gemaakt, Hondje lekker los.
    Een goede week gewenst. oma

  13. Femme Torenstra zegt:

    Hoi Zilvertje,

    ik wilde dat ook doen en ben op zoek gegaan op het net.
    Probleem is dat ik ook de instanties niet meer vertrouw en het liefst in direct contact sta met de mensen zelf.
    Ben jij al wat verder gekomen? Wil je me hierover mailen? Misschien kunnen we samen een stap in de goede richting zetten.

    Groetjes,
    Femme

  14. Zilvertje zegt:

    Hallo Femme,

    Er hebben zich mensen gemeld, maar ik ben even afgehaakt ivm drukke werkzaamheden en familieomstandigheden en ik raakte in de war toen ik hoorde dat veel mensen het hier ook zwaar hebben…. Dank voor je reactie, maar ik zet mijn plan even in de koelkast, veel succes.

  15. Anouska zegt:

    Dag zilvertje, ik heb het geprobeerd, maar kom er ook niet tussen… dan maar in ons eigen kikkerlandje😉 sterkte en veel succes, ik heb wat andere berichten van je gelezen … hij lijkt op mijn broer, zonder de verslaving, maar zo leeg soms die blik en zo warrig zijn spraak, dat ik hele emmers met je meehuil… als je denkt aan elkaar en in gedachten sterkte wenst, is dat dan helpen? in dat geval denk ik me te pletter… hou vol, hou moed, groetjes Anouska

  16. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Anouska, dat is lief, ook veel jou veel sterkte.

Geef een reactie

