Laat het los!

Daar is de zon

Met haar warme adem

Breidt ze groene truien voor de bomen

Heb je het gezien?

De lente spat er vanaf

 

Daar is de vogel

Met een spiedend oog wordt een plekje gezocht

Het nestje goed hoog voor het gevaar

Lekker stevig en knus

Het is een hele klus

 

Daar is Zilver

Ze is blij, ze is een trauma kwijt

Nou eigenlijk zit het zo

Het trauma had haar opgevreten

Opengereten bijna platgeslagen en monddood gemaakt

Maar toen ze aan het randje van het randje hing

 

Nam ze een kloek besluit

Dat trauma diep in haar, moest er niet in maar uit

Het is nu per brief naar de hemel verzonden

Daar likt men alle wonden

 

Loslaten, loslaten, loslaten,

Loslaten, loslaten, loslaten

Daar is de zon

Daar is de zon

Wind zand water en vuur

 

Zilvertje.

 

 

 

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Laat het los!

  1. Aad Verbaast zegt:

    Mooi gezegd Zilvertje. Nu dat loslaten vasthouden!😉

  2. Zilvertje zegt:

    Het loslaten vasthouden, dat is mooi Aad, dat is heel mooi……

  3. Dirk Stam zegt:

    Ik vind het een mooi gedicht,het maken van gedichten is ook mijn hobby maar ik maak altijd een gedicht als ik ergens kwaad over ben.
    Dikwijls gaat het over politiek en dan is het heel leuk om met de woorden te spelen
    b.v.Liber Aal veranderd dan in in Glibber Aal daar word dan de MP mee bedoeld
    En zo zijn er erg veel woorden die als ze ergens doorhakt een heel andere betekenis krijgen
    Maar elk vogeltje zingt zo het gebekt is en dat is maar goed ook
    Het was goed koper het oude geld maar doe mij toch maar zilvertjes

  4. Goed gezegd Zilver, nu moeten we ons er aan houden.

  5. Zilvertje zegt:

    Lieve mensen dank voor de like!

    Dirk Stam, dank je wel, ik had vanmorgen in alle vroegte een blog geschreven over dit onderwerp, maar omdat ik dan te veel privé-informatie geef over de mensen waar ik zo verdrietig om was, zo verdrietig dat het me bijna omver wierp, dacht ik, ik mag hun geheimen niet schenden en toen werd het een gedicht. Ik heb stappen moeten zetten om een trauma van een jaar of acht geleden kwijt te raken en mijn stappen werden beloond, het is nu leefbaar en toen ik gister op mijn fiets naar de bouwmarkt ging, zag ik de lente hangen aan de bomen en ik kreeg tranen van geluk, ik ben gered, ik heb overwonnen en dat werd het gedicht.

    Wat leuk, jij schrift ook, ik klik wel eens op je link maar kom dan nergens, ben jij ook ergens te lezen, want het linkt goed! Fijne zondag!

    • Dirk Stam zegt:

      Hallo,meestal schrijf ik dingen die me als ik iets lees min of meer kwaadmaken maar soms ook wel anders maar ik vind het leuk om echt met woorden te spelen.
      Ooit heb ik ook wel eens een limerick gemaakt wat ging over het paus bezoek
      Een groep travestieten uit Rome
      Die wilde naar Nederland komen
      Maar ze hadden geen geld
      En nu word er verteld
      Het word betaald door de vromen
      Maar het is meesal politiek waar het over gaat ik heb ooit het kabinet van Agt op rijm gevolgd nou het is leuk om te schrijven meer is het voor mij niet Groeten Dirk

  6. kitty zegt:

    Een dapper besluit! LOSLATEN😉
    Ik lees momenteel een boek: de bevrijdende kracht van emoties- Riet Okken.
    Het is erg interessant en bevat ook dat thema: hoe los te laten. erg mooi.

  7. Zilvertje zegt:

    Blewbird, dankjewel! Ik heb zo voor andere ( mijn kinderen ) gezorgd en was mezelf vergeten en iedereen geholpen te verwerken en te vergeten en ik zag niet dat ik nog middenin al het verdriet zat. Heb er aan gewerkt en nu is het weer behapbaar, ik ga weer verder waar ik gebleven was, maar nu sterker en ook het bloggen heeft me erg geholpen. ( het heeft acht jaar geduurd, dus ik heb een reden voor een lentefeest )

    Antoinette, ja, ik ga het doen, het helpt, ik laat het gaan, het voelt zo goed!

  8. Zilvertje zegt:

    Kitty, dat lijkt me een mooi boek, Ik dacht dat ik het deed, maar ik deed het niet goed. Lang nagedacht hoe ik het kwijt kon raken, ik ben twee maal bij iemand geweest en we kwamen tot de conclusie bij de tweede keer, dat het me was gelukt, ik ben bevrijd! Je weet, het maakt een mens ziek als het er in blijft en ja, dat overkwam me vaak.

  9. Di Mario zegt:

    Mooi gezegd. Loslaten is niet altijd makkelijk, maar vaak wel het beste wat je kunt doen. Geniet van de mooie dag, de zon schijnt ook voor jou.

    Love As Always
    Di Mario

  10. Dirk zegt:

    Heel mooi de gezegd Zilver en nu maar vasthouden die hap.
    Het ene is het andere niet en het andere is het ene niet maar er liggen nog veel mooie dingen voor je in het verschiet!

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Los laten is het beste, je brief zal niet worden gelezen, maar verdwijnen voor eeuwig.
    het trauma ben je dan voor altijd kwijt. oma

  12. Zilvertje zegt:

    Di Mario, naar he van je weblog, ik hoop dat je snel hulp krijgt.

    Dirk, ik probeer het te vangen.

    Oma, dat is heerlijk….

Geef een reactie

