Griep.


We hebben kippensoep gemaakt en de hele pan leeg gelepeld, we hebben elke dag glazen sinaasappelsap gedronken, vers geperst en toch kregen we allemaal de griep. Als laatste ben ik aan de beurt, maar ik heb het best wel zwaar, want ik moet wel zorgen dat een ieder naar school gaat, ontbijt maken, broodjes smeren, eten klaar zetten en de grootste klus is de avondmaaltijd en de boodschappen.

 
Als ik niet werk gaat mijn wekker veel later, om zes uur gaat hij af, dan luister ik in bed nog het nieuws en dan ga ik alles klaarmaken, de kachel hoger en warme sokken aan. Deze ochtend viel het me nog zwaarder, de hele nacht heb ik liggen hoesten en snotteren en de hoofdpijnen zijn ondragelijk, mijn ogen zitten dicht en al mijn spieren doen pijn. Maar het lukte en toen de scholen begonnen, ben ik er weer ingegaan, ik kon niet anders, te ziek.
Om elf uur heb ik het weer geprobeerd, ik slik alleen maar pijnstillers en drink water, krijg het bijna niet door mijn keel, maar het moet. Ik verheug me op het weer beter zijn, wat is dat toch fijn, iets waar je niet altijd bij stilstaat.

 
Ik heb wat was opgevouwen en ik ga straks de afwas doen en dan weer snel in bed, het zijn kleine speldenprikken in het huishouden, een emmer sop en stofzuiger zijn hard nodig, maar het gaat even niet.

 
Griepgedicht

 
Het monster heeft ons gegrepen
Laat het vocht lopen uit onze neus
We snuiten en we rochelen
We hebben totaal geen keus

We waggelen en duizelen
Van bed naar stoel naar wc-pot
We toeteren en toeteren
Het is louter snot

En buiten is het prachtig weer
De zon schijnt warm en zacht
Nog even doorzetten
Beterschap komt na deze nacht

 
Zilvertje. ( heeft u het al gehad dit jaar en hoe vond u het? )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Griep.

  1. Veel sterkte. Zelf heb ik de griep nog niet gehad. Toch knap dat je evengoed nog wat kunt schrijven. Als ik griep heb, ben ik zelfs daartoe niet meer in staat. Wat een leuke slaapkamer is dat trouwens op de foto. Sober, maar toch kleurrijk en mooi.

  2. Burro zegt:

    Klinkt toch niet als griep,maar als een flinke verkoudheid. Hebben wij hier thuis ook. Ik loop er al een week mee. Zelfs met koorts aan het werk! Stom,stom,stom
    Zilver, beterschap!

  3. Dirk Stam zegt:

    Beterschap er daarna beter schap de griep zou eigenlijk ook verboden moeten worden of er zou ook een meldpunt voor moeten komen denk ik er zijn er nu al zoveel dat ik ook al een meldpunt boek zou willen want voor iedere klacht zou dus een meldpunt moeten wezen.
    Nogmaals zie snel van de griep af te komen veel vitamine C innemen zou een goede remedie zijn
    groeten Dirk Stam

  4. Zilvertje zegt:

    Ritzerd, gelukkig je bent gespaard gebleven. Het is Blancies kamer, vorig jaar, had ik toen net opgeknapt, lichte vloer er in en een verfje, alles moest toen nog opgehangen worden, maar het is een leuke kamer, met een hele wand vol kasten met schuifdeuren, heel handig. Maar nu is het al minder mooi, want ze heeft een slordige aard, maar goed als ze iets ouder is, verf ik het weer en dan is het weer mooi.

    Ik leef op pijnstillers en ik mag nu niet klagen, maar als ze uitgewerkt zijn, loopt de koorts weer op en dan ben ik kansloos, als moeder moet je doorgaan, maar leuk is dat niet, ik schrijf op gevoel, want mijn ogen zijn zo dik en vol tranen zie haast niks.

    Burro ook beterschap, nee, we hebben wel griep, je zou gewoon thuis moeten blijven, echt, dat is veel beter.

    Dirk Stam,ben het met je eens, een verbod op griep, het is gruwelijk, vooral de nachten. Ja, we doen er van alles aan om de griep te ontlopen en te reduceren, maar we zijn toch slachtoffer.

    Dag allemaal, fijn wekend, ik ga weer liggen.

  5. Ik krijg elk jaar een griepprik en bij mij helpt het echt. maar een flinke verkoudheid kan altijd nog En dan ben ik tot zeer weinig in staat.
    Veel, heel veel beterschap. maar het heeft tijd nodig, rust zoveel je kan.

  6. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Antoinette, ja, het is naar he en een flinke verkoudheid is ook heel naar. Ik moet eigenlijk ook elk jaar een griepprik, maar ik reageer er niet goed op, ik heb een apart lichaam.

    Hoop dat jij ook aan het opknappen bent, denk vaak aan je. xxxxxxxxxxxxx

    • Wat je schrijft over dat je niet goed reageert op de griepprik, dat kon met mij ook wel eens het geval zijn. Ik heb drie jaar achter elkaar de griepprik gehad. Ik kreeg daarna inderdaad geen griep, maar ik was wel elke zomer daarna enkele weken verschrikkelijk moe. Ik weet helemaal niet zeker of dat wat met die griepprik te maken heeft, maar het is best mogelijk. In ieder geval heb ik nu in 2011 de griepprik niet weer gehaald.

  7. rob zegt:

    zilvertje , hoop niet dat ik je nu wakker maakt ? sterkte en beterschap x

  8. rikus zegt:

    Ook ik heb door mijn diabetisch en hartkwaal elk jaar recht op een gratis griep prik
    Nooit meer echt griep gehad. soms een beetje verkouden

  9. kitty zegt:

    Ik heb het al jaren niet gehad en hoef het ook niet😉

  10. Reine jRagolo zegt:

    Ik wens je beterschap toe en als ik je teksten lees ben je een ijzersterke vrouw die weer snel op de been zal zijn.

  11. Dirk zegt:

    He Zilver wat lees ik daar lekkere soep gegeten als je er maar wat smaak van heb met die griep en vitamine c is ook niet verkeerd maar soms helpt niets, dan is het net of je een klap met een houten hamer krijgt en dan ben je geveld.
    Ik zelf heb er nog geen last van gehad maar wat niet is kan nog komen wel af en toe een loop neus maar dat is ook alles dat krijg ik ook als ik te warme soep eet.
    Nou meid sterkte en snel weer beter wordenxxxxxxx

  12. Aad Verbaast zegt:

    Jullie lijken er wel een tienrittenkaart voor te hebben. Beterschap!

  13. rikus zegt:

    elke avond een flinke slok berenburg met bruine suiker. Goedkoop op het ogenblik
    nu de 11 steden tocht niet doorgaat is hij in de aanbieding

  14. fotodichter zegt:

    Ook ik ben zo oud dat ik een griepprik krijg. Jij niet Zilver, jij reageert er verkeerd op omdat je nog te jong bent.
    Nog even en je voelt je weer piep…

  15. Di Mario zegt:

    Ik ga het er niet over hebben, normaal ben ik altijd ziek in het begin van het jaar……. en tot nu toe nog niets. Maar… voor jou natuurlijk beterschap.

    Love As Always
    Di Mario

  16. selmasalo zegt:

    Veel sterkte!
    Nee, ik heb het deze winter nog niet gehad
    (en klop dat nu direct heel fanatiek af!!!).
    Hoor al bij die oudjes die recht hebben op een prik,
    maar was vergeten die te halen.
    Geluk is met de dommen😉

  17. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    griep is niet piep, je kunt wel, het gaat niet.
    Alles dicht en snotteren, maar toch wil je er zijn.
    Heb de griepprik wel gehad, maar loop al weken tegen me zelf in, je zou denken het went.
    Veel beterschap, rustig aan. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show, en je heb weer een plaatje aangeboden gekregen van….
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM.

  18. Blewbird zegt:

    Ik ben gespaard gebleven, was alleen een paar dagen een beetje verkouden (uitgerekend op Texel).

    Beterschap, Zilver! Probeer zo veel mogelijk frisse lucht te krijgen, ook in huis!

  19. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    De griep is weer aanwezig bij je en oma, komt altijd ongelegen.
    Maar met je ogen dicht klinkt de show nog veel leuker, je droomt er zo heerlijk bij weg.
    Van harte beterschap en rustig aan hoor. oma

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Gaat het weer een beetje met je?
    Het ijs is bijna weg en de sneeuw is water geworden, soppen in de schoenen en Benno vind dat natte maar niks.
    We kunnen toch terug kijken op een leuke ijsperiode, ook al was deze kort.oma

  21. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wat jamer dat je je haar hebt moeten laten knippen, dat is niet echt fijn om te laten doen.
    Je hebt de griep dan heftig te pakken, doe maar even geen gekke dingen neem de tijd om weer op krachten te komen, je hartjes willen ook hun aandacht van mam.
    Wat lief van je dat je een plaatje voor me aanvraag, ik neem het nummer wat je zelf ook wilde horen, deze kwam gelijk in me op toen ik de Zaansewortels las, heeft nog steeds een warm plekje in mijn hart,
    De geur van linoleum en cacao, de zee zo valkbij, beterschap Zilvertje. oma

  22. Zilvertje zegt:

    Dank voor jullie reacties, ik heb het even op moeten geven, had al genoeg aan mezelf en gezin, wat een rot griep, ik heb een dag helemaal gevloerd gelegen, heb met veel moeite nog wel de 3 maaltijden kunnen doen, daarna dag bij dag een stukje er bij. Het zo veel koorts gehad en zo gedroomd, ik dacht steeds dat ik werd geroepen en dat men aan mijn deur stond.

    Mijn lange haar was een vogelnest op mijn hoofd, mijn oudste dochter wist bijna alle knopen eruit te halen, maar het haar was helemaal dof, raar en stug en gister heb ik het achtergelaten bij de kapper en begin nu opnieuw met een korte maar sterke kop.

    Oma, ik verheug me op de nieuwe show!

  23. fotodichter zegt:

    oei Zilvertje, je haar! Ben benieuwd naar je nieuwe koppie.

  24. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    De laatste lootjes wegen het zwaarst, veel sterkte en rustig aan weer beginnen eerst maar eens flink aansterken, de zon laat zich weer meer zien.
    Anders kun je straks het slot van je eigen kamer niet meer vinden, moet Dirk komen opdraven.
    Sterkte Zaans meisje. oma

    Ot. Heb met veel plezier de show voor je gemaakt, en vele hebben verzoekjes aangevraagd, je hebt een mooi onderwerp gekozen.
    Heb er zelf ook veel plezier aan, zeker nog meer als men geniet.
    Je nieuwe verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

Geef een reactie

