Lied van de Elfstedentocht die niet door ging!

Deze week eten we oud brood
Zijn we te vinden op de sloot
Gingen we met de billen bloot
Waren de investeringen groot

Onze bestellingen bellen we af
Zien we de mededeling als een straf
Stonden we om 20.00 uur paf
Was de lol er af

We hadden al voor een tocht
Flink  ingekocht
De garage werd ontdaan van vocht
Plek voor tientallen voor wie een slaapplaats zocht

Mijn moeder maakte pannen linke soep
Bordje slaapplaatsen vrij op de stoep
Gasten vind je nu alleen met een loep
We troosten ons met snoep

Vader berekent de onnodige kosten
Moeder hangt als een dweil in de deurposten
En wij voelen ons als vorsten
Er was nooit zoveel eten in huis zelfs zalige winterworsten

We gingen er voor
We zongen in koor
Maar nu zijn we poor
Want de Elfstedentocht gaat niet door.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Lied van de Elfstedentocht die niet door ging!

  1. Dirk Stam zegt:

    EEn mooi maar voor de schaatser een droevig lied maar niet voor mij want ik ben blij dat de kou ons gaat verlaten, als het weer gaat vriezen dan zal ik triest vaststellen dat ik te oud aan het worden ben om de kou te verdragen dan doe ik mijn kou wel kado aan de friese elstedentocht of aan een rayonkoofd wat elke dag het ijs met gaan meten.
    Ik adviseer deze hoofden dan ook om pas in mei te gaan meten want dan zijn ze zo klaar.
    Hoe staat het met jou gezondheid het is zeker nog steeds pappen en sneeuwruimen net als hier bij ons ik zal blij zijn met het voorjaar doe mij inplaats van de tocht der tochten toch maar de crokus groeten van Dirk Stam

  2. Zilvertje zegt:

    Dirk Stam, wat een mooi bericht. Ja, die kou was heftig, ik ben er heel dubbel in, vind het jammer dat de tocht niet doorgaat, maar ben blij dat het niet meer zo erg koud is. En ik hoop dat de straten snel weer begaanbaar zijn, want ik loop op dit moment slecht.

    Het gaat naar omstandigheden goed, maar de omstandigheden zijn bar en boos en met schrijven ontspan ik wat, maar nu ga ik weer op de bank, ik heb de griep gekregen, heel naar, koorts en alles doet pijn en ik snuit alle doeken en wc-rollenvol, leuk dat je weer kwam, fijne dag! Je bericht is grappig! :^)

    Pak je goed in als je naar buiten gaat!

  3. Hier in Zuid Limburg helaas nog steeds heel koud, ik vind het verschrikkelijk, van mij mag het snel voorbij zijn. Want ik denk ook aan de gasrekening:-(

  4. Zilvertje zegt:

    Antoinette, ja, ik denk dat wij ook veel hebben verstookt in ons oude huis, ik heb overal matten en lappen ingestopt waar ik ook maar tocht voelde. Ik kijk er ook naar uit, straks met een boek in de zon. xxxxx

  5. Dirk zegt:

    Mooi lied Zilver en inderdaad ik denk dat veel mensen een strop hebben maar je ken het spreek word het kan vriezen en dooien er werd al weer over een nieuw koude front gesproken voor volgende week we wachten maar af nou voor mij hoef die troep op straat ook niet meer.
    De moeilijkheden met de mail heb ik niet kunnen op lossen dus ik ge de pc maar weg brengen.
    Maar ik ga eerst met mijn moeder naar een begrafenis een vriendin van haar is overleden en ik wil mijn moeder niet alleen laten gaan op haar leeftijd.
    Heel veel sterkte met de griep en je knie en als de troep op straat is verdwenen kan je misschien weer normaal naar buitenxxx

  6. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Je hebt er een mooi lied voor gemaakt, zou zo op de radio kunnen, je verdiend het.
    Dan houdt er nog iemand een centje aanover om het niet door gaan van de stedentocht. oma

    ot, dank je voor de mooie spreekwoorden en gezegde.

  7. kitty zegt:

    Het zou ik wel een beetje een wonder zijn met aanvankelijk een slappe winter. Ergens past daar ook geen elfstedentocht bij😉

Geef een reactie

