De koningin is jarig en verder is het koud.

Zilversneeuw in De Zaanstreek.

Hier  ( Zaanstreek ) lag gister en vandaag een klein wit poederlaagje sneeuw, net oliebollenpoedersuiker en het is erg koud, ik heb overal de matten voor de deuren omhoog gelegd, gaten dicht gestopt, nu alleen nog de verbinding met de droger naar buiten toe dichtstoppen. Mijn kleine tuin kwam al tot leven, maar alles is nu is de kiem gesmoord. Gisteravond was het hier spek glad, twee maal kwam de strooier langs. Het is een late koude gast die binnen sluipt. Men schaatst vanavond een marathon en de Elfstedentocht zit in het vet

 
Vandaag komen mijn laarzen die ik bestelde bij Zalando, ze waren peperduur, maar nu in de uitverkoop bijna te geef, ik had ze nodig, niet als nu het voorjaar was gekomen, maar nu het weer koud wordt kan ik haast de deur niet uit, mijn rechterbeen is zo dik en ik moet alleen nog het ziekenhuis plannen, verder is alles al geregeld, maar zonder een stevige laars kom ik er niet. Mijn andere winterlaarzen zijn onbruikbaar, mijn rechterbeen is er uit geknapt, heb ik ook eens met een spijkerbroek gehad, een been kan zo dik worden als het pootje van een olifant. De enige laarzen die nog redelijk passen hebben een hak en daar kom ik nu niet ver mee met dat zere been en met de gladde weg.

 
De bel was weer stuk, en die moet je wel hebben als je spullen bezorgd krijgt, maar de bel die ik kocht is al stuk, die dingen maken ze zo goedkoop, de materialen begeven het al als je het in elkaar zet, schande, dit is me nu al twee maal overkomen, ik schaf de bel af, ik ga op zoek naar een klopper en als ik die ook niet vind, dan maar met de knokkels tikken.
De koningin is jarig, van harte majesteit, ik zou wel willen weten wat ze van de nieuwe serie vindt, ik heb er een klein stukje van gezien, ik vind het beledigend, onze Trix kan zich niet verdedigen. Ik vind dat dit niet kan, het moet pijn doen als je jezelf ziet neergezet op deze manier.

 
De nieuwe serie dokter Deen vind ik prachtig, doet me denken aan vroeger, Sil de strandjutter, mooie tijden. Verder heb ik nog heel veel te vertellen, maar niet hier, dag allemaal!

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op De koningin is jarig en verder is het koud.

  1. Dirk zegt:

    Ja je lekker dik aan kleden Zilver. Hier is het ook wit de straten zijn schoon maar het park dichtbij mijn huis ziet er prachtig uit ga straks een paar foto’s maken.Wel goed uitkijken met je been he!!!
    Wat een toeval mijn deurbel is ook kaduuk en ik zit ook op een paar schoenen te wachten maar ik laat ze niet aan huis komen ik laat ze bij een kiala punt brengen bij mij om de hoek dan krijg ik een sms of een E mail als ze er zijn wel makkelijk voor als ik niet thuis ben.
    En je zegt nog veel te vertellen te hebben maar niet hier je weet het als je je ei kwijt wil shoot!!!
    Oja ik weet het niet zeker maar die A moet maar denk ik links laten liggen.

  2. kitty zegt:

    Zou ik zelf niet aan gedacht hebben, die verjaardag.
    Hier ligt ook een pakje sneeuw; waar het is blijven liggen vanaf het begin zie je 8-10 cm.
    Het klinkt ernaar dat je UGGS nodig hebt. Die pantoffellaarzen passen altijd.
    Waar komt dat vandaan die zwelling? heb je last van trombose?
    XX

  3. Zo Zilver, ook aan de sukkel, ik word maandag geopereerd, verdenking baarmoederhalskanker, dus we moeten allebei de moed er in houden.

  4. Zilvertje zegt:

    Dirk, ja, jij kan zo mooi foto’s maken. Kleed je goed aan, het is koud. Ja, over die A heb ik je een mail gestuurd, de pot op met A. Wat vind jij van dokter Deen, heb je het gezien? Wat voor schoenen heb je gekocht?

    Kitty, denk er bijna altijd aan en er wordt gevlagt en men speculeert over aftreden. Jullie hebben meer sneeuw is prachtig, als je huis maar goed lek-en tochtdicht is, hier niet helemaal.
    Uggs zijn zo duur, maar wel lekker warm, met twee pubers kom je niet erg toe aan dingen voor jezelf. Ik zit vaak tegen trombose aan dan krijg ik een injectie en dan zakt het weer, maar nu is het denk ik een lek in mijn vaten, alles is dik en blauw, overgehouden aan de zwangerschap van 79, onwijs hoge bloeddruk had ik toen, blijvende schade aan mijn nieren, vaten enz en met stress, situatie thuis, altijd een zwakke plek. xxx Ben al naar dokter geweest en wacht op een moment dat de kinderen onderdak zijn, dan laat ik me opereren.

    Ridzerd, dank voor de like!

    • Dirk zegt:

      Nou ik ging dus ff foto’s maken in het park alle sneeuw verdwenen.
      En ik heb na een lange tijd weer een een paar nette schoenen gekocht ik had al zoiets maar dan hoge die deden pijn aan de voeten kwam er ook moeilijk in mijn zoon draagt ze nu.
      Maar de nieuwe zijn prima ik laat ze je wel zien via de mail.
      En dokter Deen heb ik nog niet gezien maar als jij het mooi vindt ga ik er wel naar kijken voor de rest is er toch niet veel op de tv kan je beter een boek nemen.

  5. Dirk Stam zegt:

    Nou ik wens je het beste met je been dat je maar gauw weer normaal kan lopen.
    Dat de koningin jarig is mooi,ik weet nog dat ze geboren werd en dat wij toen op school beschuit met muisjes kregen .
    Dat het maar gauw weer zomer gaat worden hoop ik,groeten Dirk

  6. Zilvertje zegt:

    Antoinette, meisje wat schrik ik, ik wens je heel veel kracht en beterschap, ik heb je adres niet meer, ik zou je anders een kaart sturen. xxxx Ik ga een kaars aansteken voor je en stuur je bij deze veel liefs en kracht.

    Dirk Stam, dankjewel! Dirk dan ben je niet meer zo piep, wat leuk dat je dat vertelt en dat jullie getrakteerd werden wat een mooi verhaal, leuk!

  7. Zilvertje zegt:

    A, je hebt een ban, je bent hier niet welkom, blijf uit mijn leven zoals je zelf er ooit voor koos! Ik hoop dat jij bedrieger ooit zelf zal meemaken wat het is. Dan pas weet je wat je iemand aandoet en hopelijk doe je het dan nooit meer.

  8. kitty zegt:

    Wat nou weer? Ik kan langs komen om A een schop te geven(ik heb stevige laarzen)
    Je zegt het maar.
    Zijn je laarzen nu aangekomen?

  9. lidy zegt:

    Als het koud is en je bent dan ook nog eens niet lekker dan is het dubbel koud lijkt wel. Ik hoop dat je fijne laarzen krijgt. Hartelijke groet,
    Lidy

  10. assyke zegt:

    ik wilde ook nog even klagen,
    zie er toch maar van af,
    hier lag de sneeuw niet zo dik

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Dat is geen goed bericht over je rechter been, je zult zelf wel een idee hebben van de oorzaak.
    Maar hopelijk is het niet heel erg en komt er een oplossing voor je.
    Dan dan met deze kou over de weg, brr, dan heb je wel goede schoenen nodig, jonge DJ vind het niet erg op de fiets naar school.
    Buiten is het witter de wit geworden en koud, het schaatsen kan straks beginnen, nu – 8,8 graden. oma

  12. assyke zegt:

    hoe gaat het nu, zijn de warme laarzen al binnen?
    een klopper is een leuk idee, wil ik zelf ook,
    we hebben nu zo´n verlicht belletje, verschrikkelijk kitsch

  13. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Het is nu al -12 hier, dus voorlopig nog goed kleden, en genieten van de witte wereld.
    Niet zo genieten als Ramses natuurlijk, maar mag zijn muziek graag horen. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show, heb Dirk ook gemaild.🙂
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  14. jantiena63 zegt:

    Hier in het oosten is bijna geen sneeuw gevallen, en het kleine beetje dat er lag is ook al bijna weer weg. Het is nog wel koud dus lekkere warme laarzen zijn altijd goed net als een lekkere beker warme chocolade melk.

Geef een reactie

