Oud en nieuw met Wilders en Rutte en wie al niet!

Feest voor open doel.

Zoals vele van u al weten, onderhoud ik nauwe banden met de Haagse Ballen van het Binnenhof en om het jaar vieren we bij mij thuis Oud en Nieuw. Maar zoals u begrijpt had ik er dit jaar minder zin in, net nu mijn kinderen haast aan studeren toe zijn, wil men de OV-studentenkaart afschaffen de studiefinanciering schrappen, de snelheid op de autoweg verhogen en spijbelende kinderen straffen via de ouders door de kinderbijslag in te houden, nou ik houd mijn hart vast, allemaal heel ongunstig voor deze alleenstaande moeder.

Maar goed, ik had niet afgezegd een mens moet dapper zijn, dus de boodschappen doe ik in twee dagen, vandaag en op de dag zelf, ik heb alle acties vergeleken en ik weet dat ik voor de drank bij de Aldi moet zijn en voor de kip niet bij de AH, want die kippen zijn zo oud, die zijn al ontbonden voor je ze in de pan kan gooien wel handig voor de tandeloze en de kunstgebittenbezitters, het smelt op je tong.

Sommige Haagse lui lusten een flinke slok, ik schrijf er al wel eens over, maar noem dan geen namen, want anders weet ik zeker dat ze niet meer komen en dat is juist zo belangrijk, want op mijn oudejaarsfeestje kan ik ze nog even flink verzilveren, nou zeg maar lief maken, zo wil ik van Wilders een knuffelaar maken, een knuffelaar van alles dat niet in Nederland hoort volgens hem, ik weet zeker dat het me gaat lukken en ik heb ook de cijfers er bij gezocht en dan zal hij zien, dat we juist haast geen mensen meer krijgen die bij ons komen wonen en dat is triest, want we hebben ze straks hard nodig.

Dus kijk er niet vreemd van op als hij na de feestdagen uit een ander vaatje tapt, als hij juist de komst van bv moslims wilt bevorderen. Dan weet jij, dat heeft Zilvertje voor elkaar gekregen.

Hille, komt later, die ligt tijdens het kerstreces graag onder een tank en dan nog heeft hij zijn rekenblok mee om te zien waar hij het meest op kan bezuinigen, maar gelukkig mijn werkplek blijft nog even open, dus hij mag een extra slaatje pakken op de feestavond of iets dat hij nog lekkerder vindt. ( Zilvertje maakt nu een glaasje op gebaar )

Wilders zit al uren bij de kapper en kan niet opnemen, hij zit tot over de oren in de waterstofperoxide en dan belt zo naar.  Maar ik wil van hem weten of hij wel Spaanse wijn drinkt, want je weet het maar nooit, Spanje was heel lang in handen van de Moren, of zal ik maar niks zegen, die Haagse lui zijn niet zo goed bekend met de geschiedenis, dat zag je al aan Jan-Peter, die dacht dat onze “handelsgeest “ van vroeger  een voorbeeld was voor de hedendaagse mens, hij had het over de ‘VOC-mentaliteit’, maar dit waren juist rooftochten en landje inpik reizen, ja, die Haagse ballen zijn of dom, of allemaal oneerlijk, maar ik houd het op dom.

Donner heeft al een mannetje gestuurd om een stoel te reserveren, ja, dat was zeker al een half jaar geleden, en niemand mag er op gaan zitten zelfs wij de bewoners van het huis niet, nee, afgesproken werk, zijn stoel! Zelfs mijn moeder mocht er niet op zitten met de kerstdagen, er zit een touw omheen en een soort van folie ( afblijven, stoel van Donner )

Nou en Mark had me vanmorgen al gebeld, hij had gehoord dat hij onder mijn bed had gelegen, maar dat hier niks van klopte, hij was thuis, boven bij zijn familie die nacht. En ik maar sussen, ja, Mark, weet ik toch, was een grapje, je kent me toch, totaal geweldloos, wil graag grappig doen, maar mislukt wel eens, maar wel boos, op al die bezuinigingen die op de plank staan, het geld dat je bij de minderbedeelde gaat halen, terwijl die rijke lui zwemmen in het geld in eigen zwembad. Mark moest lachen en vond me kinderachtig, Zilvertje, jullie hebben toch ook een zwembad? Ja, Mark drie dorpen verderop en die delen we met duizenden, heb je hem?

Maar goed, hij komt en ik ga lekker de hele avond in de keuken met Erica, want dat is altijd lachen, twee jaar geleden hadden we ons gezicht in de chocoladefondue gestopt, om Wilders te laten schrikken, maar hij schrok niet, hij begon aan ons te likken, hij is dol op chocola bleek. Nou zullen we doorgeven aan de moslims.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op Oud en nieuw met Wilders en Rutte en wie al niet!

  1. AH had dit jaar bedorven kalkoen in de aanbieding las ik.
    Ze reageerden op vragen er over dat ze geen controle hadden over wat mensen met de waren doen wanneer ze de winkel er mee hebben verlaten.
    Zou dat de reden zijn dat er zoveel mensen tegenwoordig buiten op straat eten.
    Die folie op de stoel van Donner kun je rustig weghalen hoor. Hij eet nooit kalkoen.van AH.

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Fred, ik zit nog ff wat foutjes er uit te plukken, want ik schrijf het altijd snel en denk dan altijd dat er staat wat ik wil, maar bij overlezen mis ik nog al wat, Fijne jaarwisseling!

  3. Zilvertje zegt:

    Simen, ja, vies he, ze zouden gedacht hebben we doen het anders dan het jaar ervoor, toen vlogen de de winkel uit, waren mogelijk nog niet goed dood, nu lopen ze de winkel uit, bah.

    J, ik heb vast iets gedaan bij mijn instellingen, moet nu alles modereren, lastig, maar de tijd ontbreekt me nog het goed te bestuderen, leuk dat je kwam fijne dagen!

  4. Nou Zilver, je bent wat van plan, mag het lukken:-)

  5. Zilvertje zegt:

    Antoinette, nou vast, Je hebt toch ook Jan-Peter niet meer gezien na mijn Oudejaarsfeestje van toen, we hebben toen de poten onder zijn stoel vandaan gezaagd. :^)

  6. Joost Lips zegt:

    Prachtig geschreven; met smaak gelezen!

  7. Zilvertje zegt:

    Joost lief dat je kwam, ik ga voor je duimen!

  8. Je bent weer heerlijk op dreef. Ik heb je bijdragen met genoegen gelezen.
    Vanwege de onheil die door dit onzalige gedoogwrak over onze hoofden wordt uitgestort extra beste wensen voor 2012.

  9. Dirk zegt:

    Zal een dolle boel worden morgen Zilver.
    Maar let je wel op je tafelzilver met al die graaiers of heb je die al verstopt?

    En vergeet niet de oliebollen he.

  10. Zilvertje zegt:

    Ina, dank, ook voor jou de allerbeste wensen en dank voor alle hulp en een geweldig OBA jaar waar ik me toch bij heb aangesloten omdat ik blij ben dat er nog veel van vroeger VK over is en dat jij daar het beste mee omgaat, voel me door WEBLOG in de steek gelaten zo ook door het VK, gelukkig was jij er!

    Want zonder schrijven voel ik me zo kaal, is het liefste dat ik doe. ( Dikke knuffel )

  11. Zilvertje zegt:

    Dirk, ik heb alles onder de banken verstopt, die laten ze altijd met rust, vriendjespolitiek noem ik het, maar bedankt voor de tip. Erica maakt het beslag van de ballen en dan bakt Mark de bollen en ik deel het aan aan de Haagseballen.

  12. rikus zegt:

    Heerlijk verhaal Zilvertje, maar op een paar dingen zit je er naast Geert drinkt graag een pilsje en is meer gecharmeerd van een frikadel met Belgische frieten met veel curry en mayonaise.

  13. Zilvertje zegt:

    Rikus, dan zat ik wel goed met die Spaanse wijn, nou ik zal nog wat kratten bier/pils halen lukt nog net en de frieten maken we vers, Erica schilt ze al in de ochtend en Hille bakt ze bruin. Dank! :^)

  14. Joshua zegt:

    http://onafhankelijke-bloggers-associatie.nl/oba-feuilleton-nieuwjaarsgedicht/
    Zie onderaan .. Ik ben weg Bij O B A !! Joshua
    http://www.joshua-actuality.nl en http://www.discutantes.nl
    Heel verdrietig .. en ben écht kwaad, ga het verder ook niet uitleggen!
    Daar ik ook nog iedere maand ze ondersteun !!

  15. Zilvertje zegt:

    Joshua, het berust denk ik op een misverstand, in uw onmetelijk niet te evenaren taaltoverkunst heeft men u vast niet begrepen, ademhalen en doorgaan aub! Fijne dagen!

  16. Zilvertje zegt:

    Dirk, ja, ben de laatste dagen op dreef, ik geniet van niks hoeven doen, maar ik ga nu de keuken in en ik ben ook blij dat ik niks hoef, helemaal niks en toch is dat me al teveel, ik ben gewoon deze dagen het liefst niks aan het doen, wat bedenken en verder lummelen, maar nu koken en de was, daaaag!

  17. jantiena63 zegt:

    Zilver, ik wens je een hele fijne oude jaarsavond en hopenlijk wordt 2012 nog een mooi jaar en laten we hopen dat al die bezuinigingen niet door gaan.

  18. kitty zegt:

    Doe je best Zilver! Het is je wel toevertrouwd.;)
    Liever had ik gezien dat je zelf een partij opricht en echt in den Haag gaat meedoen. Misschien toch eens overdenken in de toekomst. De stem van het volk is namelijk verdwenen en er lijken enkel nog geleerden (maar waarin?) en egotrippers aan te treden in het kabinet. Waar moet dat heen?

  19. fulpsvalstar zegt:

    Don(n)(d)er(s)!!!
    Waarschuwing: “knuffel de grote gebleekte niet want voor je het weet is je voorkant helemaal zilverkleurig”.
    Mooi uiteinde en een super begin gewenst!

  20. Zilvertje zegt:

    Jantiena, dank en ja, laten we het hopen!

    Kitty, hahaah, zie je het al voor je, ik ben er niet geschikt voor, in Purmerend was de wethouder me komen halen voor in de politiek, dat vond ik een eer, ik heb er veel geleerd, maar ook veel gezien, ze delen elkaar allemaal de mooie dingen uit, leven op een verhoging, zuipen als bootwerkers en feesten meer dan dat ze zich zorgen maken over het volk, nee, niet mijn vrienden, maar goed als men van feestjes en borrels houdt moet men het zeker doen. Laat mij maar in de pen klimmen en eerlijk gezegd is het allemaal niet makkelijk, we zouden weer allemaal moeten beginnen met een lapje grond, een houtkachel en een baantje met spierenarbeid of zo, nou in elk geval terug naar de basis, maar dat lukt nooit meer… maar dank… ik zou het land verpesten, hele dag lachen, zorgen, theedrinken, piepers jassen vrede sluiten, tanken tot gaarkeukens maken, nee, aan mij heeft het land niks. xxxx

  21. Zilvertje zegt:

    Fulps, dank, ook voor jou! Maar ik ben al helemaal van zilver, nou hij nog!

  22. kitty zegt:

    Puw ja, dat is een goed idee! Tanken tot gaarkeukens maken. Kun je dan ook zorgen dat die lawaaierige AWACS aan de grond blijven. Gebruiken we die als restaurant voor de gaarkeukens. Het zijn Jumbojets! Plaats zat voor de eettafeltjes!Mjammie.

  23. Dirk Stam zegt:

    Vond het een leuk grappig stukje heb er van genoten maar ik denk dat je met geert pas kan lachen als je hem als pleeborstel gebruikt want die kleur haar heeft hij dus uitproberen.
    Verder wens ik je veel plezier met je party en al de Haagse ballen ik zou ze nog niet in de soep lusten maar goed een zalig uiteinde en een mooi begin van 2012

  24. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Toch knap van je om ze weer uittenodigen, maar zonder een hartig praatje van je komen ze het jaar niet door.
    Laqat ze maar voelen waar de schoen aan het klemmen is, en anders een schoen onder de kont krijgen. oma

    ot, vandaag gezellig bandjes zitten luisteren, nostalgie.

    • Dirk Stam zegt:

      Oma niet met de schoen doen maar met de klomp als de klomp niet onder de kont past dan de kop maar goed voor de oren die gaan er beter van horen.
      Doe het de volgende keer maar op rijm dat is ook leuk.

  25. Aad Verbaast zegt:

    Ik wens je veel sterkte deze avond. Om 12 uur kun je alle rutjes gaan afsteken. En dan in de morgen de rotzooi wel even netjes opvegen natuurlijk.😉

  26. Reactie 24 Ik heb in het verleden nog voor kalibrateur mogen spelen en ik denk dat je veilig kan stellen dat 1 op de 50 apparaten afwijkt.

  27. Great post, I think I can actually use this.

  28. Zo zie je, het is allemaal toch heel anders weer dan vorig jaar en als het leven zelf Het lijkt soms allemaal hetzelfde, maar is het niet.

  29. Dirk Stam zegt:

    Ja verandering van spijs doet eten en verandering van werk begint bij JOB zoeken

Geef een reactie

