Poepen op het hoogtepunt!

Bruidje met humor!

Ze had al weken niet kunnen poepen, de zenuwen voor de bruiloft en alle drukte er omheen hadden haar slecht laten eten en wat ze at, was voedsel dat je trekt uit de muur of haalt bij de vettebekboer, waar geen vitamine inzit, maar wel transvetten die je dik en ongezond maken en waarvan je niet van kan……… poepen.

De laatste drie dagen was haar moeder vanuit Drenthe naar haar flatje gekomen en vond een witte bleke dochter, die niet meer in haar trouwjurk paste en die hopeloos verstopt zat, moeder merkte wel dat dochter het gênant vond en probeerde het probleem te verstoppen, maar nee, moeders hebben dat door…..

De bruidegom zat in het buitenland en zou op de dag van de bruiloft landen, dan zou daarna in de middag het plechtige gedeelte plaatsvinden, dan een feestje en daarna zouden ze op huwelijksreis gaan naar een ver oord, en soort van  luxe gevangeniscomplex op een arm, maar mooi eiland. Haar moeder begreep niks van dit soort dingen, moeder ging er liever op uit met een rugzak en mengde zich onder de lokale bevolking, maar dat luxe gedoe in een land waar de mensen thuis niet eens een wc hadden, nee, dat hoefde voor haar niet……

Moeder ging naar de groenteboer en haalde flink wat vitaminen in huis en kookte zalige groentesoep, zonder vlees, maar heerlijk met erwten, wortel, knolselderij, en veel uien en deed er nog twee bouillonblokjes bij, moeder was blij, dit moest werken.

Haar lieve dochter wilde niks van de soep weten, maar toen moeder even niet in de keuken was, lepelde ze toch wat uit de pan want het rook wel erg lekker en ze vond het zalig, ze was zo verbaasd, God wat was dit lekker. Ze at kommetje naar kommetje en toen moeder dit zag, was ze tevreden, maar ze waarschuwde haar dochter wel, eet niet te veel, want morgen trouw je……..

De pan was zo leeg en de soep deed haar werk, de trage luie darmen begonnen weer te springen en te spelen, er kwam weer muziek in en het laatste nachtje als ongetrouwd meisje, lag ze te toeteren in bed, de fanfare was er niks bij. Haar flatje stonk als een varkensslachterij.

Samen met haar moeder haalde ze in de vroege ochtend haar bijna echtgenoot van Schiphol en hij die eerst zo blij was, zat sip in de auto, wat een lucht! Op haar flatje ging hij nog wat eten en nam nog een douche voor hij in zijn trouwpak stapte, maar ook hier vond hij het zo stinken….. en heel irritant vond hij het winden laten van zijn toekomstige vrouw, wat was ze veranderd en wat stonk ze toch!

Op het stadhuis in aanwezigheid van een handjevol bekende en familie kon ze het niet langer volhouden, ze moest zo nodig poepen, maar de trouwambtenaar was al half in zijn toespraak, ze holde weg en zat een uur op de wc, ze bleef poepen en poepen en de hele hal van het stadhuis was vergeven van een geur die men nimmer had geroken, een volgend bruidspaar dat al stond te wachten vroeg of de riolering soms verstopt was.

Haar witte jurk en sluier hingen treurig op de niet zo schone vloer van de wc, het papier was op en elke keer als ze dacht nu is het klaar, kwam er weer een nieuwe prop stront, de duim van haar hand zat al onder de poep, haar billen waren bedekt met stront en zelfs het papiertje was te klein, haar jurk kwam al meer onder te zitten.

En ze zat al zo krap in die jurk na al haar ongezonde eten en nu helemaal met zoveel lucht in haar buik.

Haar moeder heeft het allemaal nog wat weten te redden, die had natte doekjes in haar tas en de strontvlekken werden uit de sluier geknipt, met zoveel wit viel dat toch niet op en op weg naar haar huwelijksreisbestemming was ze weer schoon en rook weer lekker, maar ze was alleen, hij de bijna bruidegom was gevlucht en zat alweer in een vliegtuig naar weg is weg… zijn familie had hem nog gewaarschuwd, trouw nooit met een buitenlandse vrouw je roept alleen maar stront over je af, zijn familie had gelijk.

Haar huwelijksreis zonder huwelijk was zalig, net op tijd zag ze in, dat de man wel erg mooi was, maar nergens tegen kon, eerst deed het pijn, maar later kon ze er om lachen. Ze werd weer slank en at graag gezond en ze is gaan studeren en schreef drie jaar later een kookboek met de naam: een frisse wind in de  Nederlandse eetcultuur doet wonderen.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Poepen op het hoogtepunt!

  1. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Antoinette, je begrijpt het denk ik wel hè? Wij hebben een pan erwtensoep dit weekend en zo dacht ik vanmorgen aan een verhaal over soep die de darmen goed spoelt en zo heb ik het zojuist gemaakt. Fijne dag!

  2. Haha, een hilarisch verhaal weer, ik lach me gek. Velen beschouwen hun huwelijk als het hoogtepunt van hun leven, maar dat viel hier mooi in het water of beter gezegd in de poep.

  3. Zilvertje zegt:

    Ridzerd, ja, ik heb het ook met veel plezier geschreven dankjewel en de soep is hier op, was zo lekker, zo is het verhaal ontstaan! Fijne zondag!

    Nou over het huwelijk zeg ik maar niks, wat was ik blij dat ik gescheiden was in 1991, mijn ex kon nergens om lachen en ik ben juist zo een pretletter.

  4. drikus zegt:

    Hoe krijg je het weer voor mekaar Zilver je maar ergens aan te denken of iets te zien en je schut er weer een uit je mouw.
    Als ik jou was zou ik er toch maar eens aan denken om wat verhalen of verhaaltjes te bundelen gewoon een poging wagen en ik zal je eerste koper zijn.
    Dan kan ik altijd zeggen kijk ik heb hier een echte den ………….

  5. Zilvertje zegt:

    Drikus, dat is lief! Dankjewel!

  6. Burro zegt:

    Hilarisch. Inderdaad. Dat is de juiste omschrijving. Wat een geweldig leuk verhaal, Zilver! De tranen op mijn wangen komen niet meer alleen van de verkoudheid.😉

  7. Zilvertje zegt:

    Drikus, wel praatjes, maar ze ligt nog steeds in bed, Emilio gaat straks weer naar buiten.

    Burro dankjewel, die reacties zijn altijd zo fijn en beterschap.

  8. Zilvertje zegt:

    Ja, en hij wordt steeds beter, hij is elke avond aan het schrijven en neemt veel op, zijn vrienden ook.

    • drikus zegt:

      Laat hem maar lekker schrijven beter veel schrijven dan elke avond buiten schavotten toch?
      Ik vindt knap hoor en dat op zo een leeftijd.

  9. Het was dus niet: saved by the bell maar: saved by the soup. :))
    koddig verhaal!

  10. Zilvertje zegt:

    Drikus, ze staan buiten met zijn alle te zingen, jongens van 14 tot 18 jaar en maken mooie teksten, ze gaan ook optreden, eerste keer op school, leuk hè!

    Kitty, ja, gered door de soep, hahahaahhaah. soms moet ik mezelf ff blij schrijven, want lang niet alles is hier koek en ei, maar als ik dan lekker mijn eigen ding doe, voel ik me zo tevreden, ik denk dat ik alleen maar schrijf om te vergeten en te vluchten uit de harde werkelijkheid. Fijne zondag, ik ga koken.

    • drikus zegt:

      Zeker leuk hij zal wel trots zijn als hij gaat optreden en jij ook denk ik wel.
      Ga je dan kijken of is het alleen voor de jongelui?
      Nou dat ga wat worden al die meiden aan de door willen allemaal met de rapstar uit.

    • drikus zegt:

      En heb je nog een beetje tijd over de komende dagen voor een bakkie in de Jordaan of bij kras?
      Ik hoop van wel.

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Bij veel uien begin ik al stilletje te lachen, maar moeder snapt de dingen wel.
    Slow foot, is ook veel beter en liefde op het uitelijk duurt niet lang.
    Een goede week gewenst zilvertje, fijn dat we weer kunnen genieten van je verhaaltjes. om

    ot, kon het niet laten van de peniskoker, er zijn er heel wat uitgevonden :)).

  12. lebonton zegt:

    ook bij een bruid moet het er uit.

  13. tagrijn zegt:

    Ze kan dan beter een man zoeken die zelf ook overal schjt aan heeft. Wat een verhaal!

  14. jantiena63 zegt:

    Wat een beetje soep van je moeder al niet teweeg kan brengen

  15. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Je zult je warme kleding en muts nodig hebben het vriest nu 2,5 graden, brrrrrrrr. oma

  16. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    ot, zo is het wel, onse ouders zijn ook overlenden, en nu zijn we wezen.
    We zijn de volgende generatie die in de rij staat, maar er zijn ergere dingen.
    Klinkt vreemd maar je begrijpt me wel.
    Ik ben ook bang dat de eendjes het niet halen, hier in het park zijn er nog meer.
    Vanacht lag ik nog wakker van ze, vond het ook zo ielig in de kou, maar moeder eend zal ze wel beschermen. oma

  17. Je laat ze weer een poepie ruiken.

  18. Apiedapie zegt:

    En dus liep het toch nog goed af. Door die poep werd ze van een ongelukkig huwelijk gered. Heel goed. Het kan er maar uit zijn.

  19. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik vind ’t ook altijd leuk om soms de wat oudere verhalen bij mensen te lezen (anders is het ook zo zonde!) en kwam deze tegen, hilarisch!!!

Geef een reactie

