Veel leiders van weleer ze zijn niet meer…..

Schokkend de filmpjes en foto’s……….

Pijnlijk hoe menig wereldleider zich uitsprak dat de vijand nu eindelijk gevangen was en dood. Maar ik had nog foto’s op mijn netvlies van bezoeken over en weer met veel luxe, blah, blah en lovende woorden, handen schudden, lachen, en omhelzingen.

Zijn wij wereldbevolking nu eens wakker geschud, beginnen we nu eindelijk te begrijpen dat de mensen met macht geen nobel doel hebben, maar alleen maar de macht willen hebben en vriendjes worden met diegenen die hun situatie kan verbeteren en niet de situatie van de mensheid.

Kent u nog mijn wakkerschudacties? Toeteren op de Dam. Schrijf een brief aan je regering. Zet je tent op daar waar men ons geld zuur verdiend, verbrast en verkwanselt. Het is in beweging, meer mensen denken er zo over, maar pas op, zet uw tent niet te dicht bij een bank, want die kan omvallen. Zet u tent ook niet te dicht bij het paleis van een wereldleider, die kan uit zijn huis gesleept worden en berecht worden op straat. Doe het ook niet daar waar politieke leiders vergaderen, want die hebben lak aan u, ze vergaderen om het vergaderen, ze drukken door om het gelijk, ze gaan op reis voor de luxe en de mooie ontvangsten, de aandacht. Nee, ze doen het niet voor u hardwerkende wereldburger. Ze hebben geen lange termijnvisie

Veel leiders van weleer ze zijn er niet meer……

Uw pension is verdampt, de banken verkrampt. Daar waar wat te halen valt mengt men zich in een politiek probleem en schiet onschuldige burgers dood, daar waar niks te halen valt, haalt men de schouders op en kijkt de andere kant uit……

Wanneer komt Jan met de Pet nou eens aan de macht? Hoe lang wacht u nog met in actie komen?

Zilvertje. ( wereldleiders zijn net weerhaantjes )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Veel leiders van weleer ze zijn niet meer…..

  1. Zilvertje, door het westen aan de macht gebracht, door het westen ten val gebracht, wie zijn de grootste boeven.

  2. Zilvertje zegt:

    Antoinette wat een schandaal he? Fijne dag, hier schijnt de zon.

  3. Zilvertje zegt:

    DE ZOEKTERMEN VAN DEZE WEEK!
    slaapverhaaltjes 26
    dominee visser martijn 5
    luuk1945 3
    tandenborstellied 3
    langs het spoor 2
    willemdoeves 2
    raam fiets 2
    straatje van zilver 2
    pleegzuster bloedwijn oud 2
    waarom is het slotervaartziekenhuis in amsterdam gemaakt als een hakenkruis 2
    pillenbrug 2
    herfst reclame 2
    verhuiswagen 2
    ehbo auto 2
    ouderwetse bakkers weegschaal 2
    randpsychose 1
    slotervaartziekenhuis maaltijden 1
    dodehoek – broke times 1
    poppenhuis oba 1
    aysel erbudak 1
    tandenborstel lied door twee clowns 1
    maaslandziekenhuis mrsa 1
    youtube dode hoek broket 1
    plassen liedje 1
    oude diva afbeelding 1
    plotselin bloot 1
    bijzondere grafdelver amsterdam 1
    kledingkasten voor kinderen 1
    gedichtje eerste hulp met een pleister 1
    slaapverhaaltje 1
    kranten niet betrouwbaar 1
    plassen pis kak video 1
    herfst ouderdom 1
    kringlooplied 1
    kledingkasten kinderen 1
    laffe ridder 1
    zomaar van zilver 1
    ferdinand smit vermoord mali 1
    fietsverhuur op de dijk aan zee 1
    smetplekken bij ouderen 1
    krant betrouwbaar? 1
    pikante verhalen 1
    boerenkool verplanten 1
    moppen over bakker 1
    dingen bakken 1
    amazonegebied en zilver 1
    scheurjurk 1
    het gewone leven.nl 1
    “66 reacties” vlaams belang 1
    meiden in gladde pakjes 1
    seks met je kind 1
    verhalen over smetplekken 1
    doodwens 1
    vrouwenleed 1
    oude pillenbrug amsterdam 1

  4. Diplomatieke betrekkingen zijn vaak pro forma. Zo gezellig is het daar niet! ondanks luxe en zo. Het is fake, oppervlakkig en show. De deelnemers zijn zich daar wel van bewust.

    De macht van de gewone man wordt gevormd door vriendschap en samenwerking. En volgens mij krijgt de gewone man nu vanzelf meer macht nu de maatstaf van geld zijn macht aan het verliezen is. Waar geef je aandacht aan? Daarin kunnen we kiezen. De oppervlakkigheid van de commercie of er willen zijn voor elkaar als dat nodig is.

  5. Zilvertje zegt:

    Dat je laatste woorden mogen winnen Kitty, dat zou prachtig zijn.

  6. Op het beursplein in Amsterdam staat elke avond een open podium voor muziek maar ook poëzie. Een van jouw blogs voordragen of nog beter jouw poëzie zal zeker een mooie ontvangst krijgen.
    Vriendelijke groet

  7. Zilvertje zegt:

    Ja, Rob geweldig he, op meerdere plekken in Nederland is mijn droom uitgekomen, omdat ik me moeilijk los kan maken van werk en gezin ben ik er niet geweest, maar ik ga zo snel als ik kan, maar ik hoop dat ik het nog red want in Amsterdam staat spoedig een evenement op het plein genoteerd, ben vergeten welke en dan gaan ze natuurlijk het plein ontruimen. Ik moet nog even volhouden, dan zit ik beter in mijn tijd, een alleenstaande moeder met werk heeft het zo druk zeker nu met mijn laatste klus, ik kijk nu Nederland 1 fijne dag. Bolkie is er ook, heb hem een maal meegemaakt op een congres.

    Ja, ik denk dat veel wat ik schreef over onrecht, armoede gelijke verdeling en vrede daar wortel zou kunnen schieten.

  8. Terrebel zegt:

    Men is opeens vergeten hoe Kadaffi aan de macht kwam en wie hem met geld en wapens (in ruil voor olie) maar al te graag steunde…stelletje hypocrieten!

    Maar de burger komt in beweging…de Occupy-beweging!

  9. Zilvertje zegt:

    Terrebel, ja, het is toch een giller van de bovenste plank en telkens weer gaat het zo.

    Ja, het is eindelijk op gang gekomen, ik heb op een ander medium al berichten van mensen ontvangen
    die er zijn en blij zijn met mijn schrijven en ik ben blij men hen, want ik roep al zo lang, maar kan alleen met mijn toetsenbord oproepen en dingen schilderen….

    Vroeger was ik bij deze dingen en nam ik ook mijn kleine broertje mee, samen met broodjes en koffie en limonade en het heeft ook zijn denken veranderd het was denk ik begin jaren tachtig en we liepen mee in een lang, lang lint door Den Haag…….. samen zijn we sterk, maar we moeten wel opstaan……

  10. drikus zegt:

    Je heb weer helemaal gelijk Zilvertje zoals zo vaak.
    Nou in rotjeknor is het ook al begonnen maar hier is het meer een deeltijd Occupy.
    Groetjes.

  11. Zilvertje zegt:

    Drikus, ja, alleen mensen die vakantie hebben of opnemen of niet werken kunnen dagenlang, maar het is begonnen op heel veel plaatsen, ik heb van deelnemers mooie reacties gehad op een andere site en nu ga ik weer studeren, erg druk, dag allemaal, dank voor het lezen, ik probeer in de avond nog even te komen en her en der te lezen, de zon schijnt, dus als je tijd hebt, lekker naar buiten!

  12. joost tibosch sr zegt:

    Gelukkig zijn er ook nog mannen/vrouwen nu, in het recente en verre verleden, naar wie we wel met respect opkijken en van we wie wel weten, dat hun manier van leven, -hoe dat ook afliep- wel de moeite waard was. Ik hou best van jan-met-de-pet, maar heb er nog geen hoge pet van op. Maar, weet wel, de occupy-beweging zal ik nu nog itt tot andere bewegingen niet jan-met-de-pet noemen!

  13. Zilvertje zegt:

    Het gaat er om dat de mensen die nadenken, hard werken en de maatschappij vorm geven ook iets in te brengen hebben en niet alleen die graaiers. Of maar te zwijgen over hem die ons pensioen bijna weggaf, want we hadden zo veel opgebouwd. ( te veel ) :^(

    Ik ken mensen die het voor het zeggen hebben, die kennen alleen de wc-pot van er in kotsen vanwege drankmisbruik en overdaad, maar niet van er een borstel doorheen halen en de bril netjes poetsen en daar gaat het om.

    Was het niet ten tijden van de Franse revolutie dat de mensen riepen om brood en Marie-Antionette dat zo flauw vond van hen, want als het brood op is, dan eet je toch een dagje cake…..:^(

    Sommige leiders hebben geen weet van lege broodtrommels en bankboekjes, van hard werken en vroeg je bed uit en op je fiets naar de trein. Elke cent zelf verdienen en hem drie maal opdraaien….

  14. Aad Verbaast zegt:

    Er is maar één crisis: de politieke crisis. Politici die de crisis veroorzaken kunnen die dan toch nooit oplossen?

  15. goodknight zegt:

    …in ’45 zei men ook dat adolf h. dood was…
    …nu blijkt het een dubbelganger geweest te zijn…
    …onkruid vergaat niet…

  16. Zilver, kan je niet een nieuwe politieke partij oprichten? Dan stem ik op je!

    Mooi! Zojuist zat hier bij me in de tuin een jonge roofvogel zijn buit( een muis?) op te eten.
    Hij rukt een hapje los en kijkt dan snel weer op of het veilig is en dat steeds opnieuw.
    Ik heb foto’s genomen en wilde hem nog wat dichterbij. Toen zag hij me bewegen en vloog weg met de prooi.

  17. jeetjemina zegt:

    Is het pension nu ook al verdampt?
    Zilvertje waar gaan we naar toe?
    Het eind is in zicht.
    Ik vrees het ergste voor vooral de minima, de alleenstaanden en
    de ouderen!
    Er zou inderdaad een veel grotere opstand moeten komen dan die paar tentjes
    op het beursplein.
    Misschien komt het nog.
    EN…Zilvertje for president!
    gr eva

Geef een reactie

