Is er een plaszak aan boord? ( in de sprinter )

Laten we de koets eens proberen.

 

(We nemen voortaan de koets maar weer )

Vrijdag was het weer raak, de treinen reden weer niet, geen omroepstem, ik zag het aan de mensen die afdropen. Koud was het, donker, akelig stil en de mensen zaten diep in de jas en zeiden geen woord. Ik liep naar het nieuwe bord en inderdaad, storing geen treinverkeer mogelijk……

Terwijl ik terug liep, heb ik alle mensen die ik tegenkwam gewaarschuwd, ja, voor ze een kaartje kopen…. Die sukkels die ik tegen was gekomen deden dat niet, allemaal mannen, eigen hachje eerst en aan de rest geen boodschap, sukkels…..

Naar huis, kijken op internet, zou nog wel tot 7.30 uur kunnen duren, die storing geen businzet. Inspreken voor mijn collegae, ik had die dag veel gepland, en juist alle hulp afgewimpeld, wetend hoe druk ze het hebben en nu zouden ze mogelijk ook mijn werk moeten doen, help, hoe los ik dit op?

Het is me gelukt hoor, op enkele minuten na, was ik toch op tijd, ik heb deels een taxi genomen (ping, ping ) en ben deels land over zand gegaan, pffffffffffff, viel niet mee, want het is treinen ongeveer twee en een half uur.

Een klein stukje deed ik wel met de treinen toen ze eindelijk weer op gang kwamen, maar ik moet er altijd drie nemen en dan nog een stuk met de auto……. De eerste trein die reed was zo vol, we stonden tegen elkaar aangeplakt, er kon geen graatje meer bij. De man naast me was zo een echte grappige Zaanse kerel, hij riep: geef de plaszak eens door conducteur, hier moet iemand erg nodig. Ik schoot in de lach, ja, ik zie me al, hier me spijkerbroek laten zakken en dan mikken, die ruimte was er niet eens. We zagen allemaal denk ik een tafereeltje voor onze ogen, want we snikten van het lachen en dat was nog gevaarlijk ook, want we hadden lang op het koude perron gestaan, zonder wc. Nou ja, behalve ik dan, ik was even naar huis geweest, maar dat was Zaanse slimheid.

Zilvertje. ( foto natuurlijk van Zilvertje.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

17 reacties op Is er een plaszak aan boord? ( in de sprinter )

  1. O jee! Krijg je wel wat vergoed van het taxigeld? Straks houd je niks over van wat je verdient.
    Mensen met humor zijn onbetaalbaar, vind je niet?🙂

  2. drikus zegt:

    Je zal het nu niet meer lezen denk ik maar we hopen maar dat het de komende week weer goed zal gaan met trein.
    En als ik naar je verhaal kijkt ben je vrijdag weer flink aan het regelen geweest.
    Je heb je Zaanse slimheid en je altijd gezonde verstand in de ring meoten gooien.

    Je ben en blijf goede regulateur ik wens je een fijne werk week.

  3. timmerark zegt:

    OBA is censuur!

  4. Tjee, Zilver, wat een troep, ze zou een auto kopen en maar in de file gaan staan:-)

  5. Zilvertje zegt:

    Kitty, als ik tijd heb probeer ik het te verhalen op de NS, maar die doen moeilijk hoor. Ja, lachen is zo fijn, maar de rauwe bonen zoet.

    Drikus, kan alweer een heel deel NS schrijven, wat is er veel mis. Hoorde dat de treinen bijna allemaal op tijd rijden, wat een leugen, en sommige treinen daar moet je uitstappen een paar haltes voor de eindhalte, want dan komt hij als hij te laat is, niet in de boeken, zo kan ik het ook, sta je dan op een koud perron, moe en hongerig.

    Ik maak meer fouten hoor! Zelf op de Vu bij de studie Nederlands maakten de docenten zich daar niet druk over, nou wie ben ik dan?

    Timmerark. wat bedoel je? Pas op, ik heb OBA heel hoog zitten.

    Antoinette, hahah, van de wal in de sloot, ik weet ook geen oplossing, soms om moedeloos van te worden, want er zaten wel een hele ochtend 24 mensen op me te wachten en als ik te laat kom of niet, gooi ik hun schema helemaal in de war.

    • drikus zegt:

      En nu maar hopen dat het straks niet te veel gaat sneeuwen en vriezen want dan hebben ze weer last van de wissels.

      Hou de moed er maar in Zilver en blijven lachen he!!!!!!!

  6. Aad Verbaast zegt:

    Ik heb inmiddels de oplossing wel gevonden hoor. Een waterdichte broek! Ik zit nergens meer mee😉

  7. Zilvertje zegt:

    Aad, hahahahah, nee, je zit nergens mee, maar wel de hele dag met je plas in je waterdichte broek en maar hopen dat het niet afkoelt. :^)

    Het is een gat in de markt, je kan zo naar dat programma van die uitvinders, de Sprinterbroek, nooit meer ophouden, nooit meer gedoe, de Sprinterbroek met plas- en poepzakken, voorziet u van alle toiletgemakken. Ik doe je de slogan cadeau.

  8. ottovo zegt:

    gelukkig was er wel een bord… voor hun kop

    we zullen er maar een plasje over doen

  9. ottovo zegt:

    vergat ik nog te zeggen: leuk geschreven, in sneltreinvaart zogezegd…

  10. luuk1945 zegt:

    Ja blijft een gedoe met NS en Sprinters.
    Groet Luuk

  11. Zilvertje zegt:

    Otto, ja, een best bord, grappig! :^) Ja, gewoon een plasje er over heen en dan nooit meer zeiken op de NS. :^) Ja, ik heb zo weinig tijd, ik kan eigenlijk niet eens bloggen, in november heb ik vakantie, dan leef ik me weer uit!

    Luuk, het is soms heel erg en die arme personeelsleden, ik leef me altijd uit op mijn blog, maar het voetvolk met fluit en pet is bijna altijd erg aardig en behulpzaam, het zit hem in die grote graaiers.

    Dag allemaal, lief dat jullie toch komen, want ik heb voor jullie zo weinig tijd, maar het lukt me wel op mijn klus, nog tot eind januari dan heb ik het hem geflikt xxxxxxxxxxxxx ( eerlijk delen )

  12. alexander Magno zegt:

    vind niemand het dan erg ,dat we zijn afgezakt naar een situatie als deze.
    strontemmers in openbaar vervoer is niets nieuws ,maar wij horen daar uitgegroeit te zijn.
    het is niet van deze wereld dat deze verhalen bij Jay leno nightshow als grap woorden verkocht
    deze minister moet met een piszak over haar hooft haar functie direct opgeven.

  13. Terrebel zegt:

    Ik zie’t helemaal voor me…

  14. Zilvertje zegt:

    Drikus, ja, straks kan je er op wachten, we hebben het roestrijden en de bliksum gehad, nu komen de blaadjes die zorgen voor de vierkante wielen, dan komt de gladheid en het vastvriezen van de wissels en de sneeuwhopen, nou en zie dan maar van A naar B te komen. Bwen zo moe, maar de vakantie lonkt.

    Alexander in de ochtend om een uur of half zes als het zo guur is, nou dan baal ik zo en die kaartjes zijn nog duur ook, en zitten is er zelden bij. Ja, ik zie het voor me, lachen! Een plaszakhoedje voor de derde dinsdag van september. ( het is vast geen zeikwijf )

    Terrebel, we lachen er maar om, maar ik ben een week erg misselijk geweest, moest heel vaak overgeven, geen zitplaats in de trein, geen wc, ook niet op de perrons na Amsterdam tot Uitgeest, ik werd wanhopig. Je kunt niet zonder wc, denk aan menstruerende dames, kinderen, ouderen, opkomende broekhoest, het is gewoon te erg. En die hoge lui maar karren in een luxe slee met chauffeur en onkostenvergoeding zodat je een sanitaire stop met koffie en gebak kan doen bij een van de Valk.

Geef een reactie

