Broketimes van Dodehoek. ( crisis in Nederland )

Drie van de vier kinderen met een klein Suikerhartje rechts die nu rapt.

Broketimes van Dodehoek.

De jeugd heeft het moeilijk, waar eerst geld was, verdwijnt het als sneeuw voor de zon, ouders wonen apart, scholen die eerst makkelijk en gemoedelijk waren , worden als bunkers, met overvolle klassen.

Jeugdwerk verdwijnt al meer en op elke hoek van het dorp waar jongeren dan maar bijeen komen, heb je dealers die eerst geven en je later duur laten betalen  voor het vergif van deze nieuwe tijd.

Maar Dodehoek, zijn jongens die het er niet bij laten zitten, ze kennen elkaar al vanaf de kleuterschool of nog eerder, zijn van de eerst heersende luxe terecht gekomen in een wereld van armoede en haat, ouders die zich soms van hen afkeren. Ze zijn soms te dik, ze hebben ouders uit andere culturen en soms zijn ze vreselijk grappig, of vreselijk down.

Maar ze hadden een droom: muziek en hun gevoel op papier, op zaterdag 8 oktober 2011 is hun eerste eigen rap ingezongen op bestaande muziek in een Zaanse studio met eigen geld. Ze hebben al een optreden binnen en ik was werkelijk stomverbaasd van zoveel talent en kracht. Ze geven een nieuwe wending aan hun bestaan.

De eerste keer heb ik heel zachtjes  gehuild, want ik ken ze en eentje van hen is mijn in het leven te hard aangepakte Suikerhartje.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Broketimes van Dodehoek. ( crisis in Nederland )

  1. drikus zegt:

    Hallo Zilver,
    Eindelijk weer ff tijd voor iets anders dan het ridderen van de boel?
    En over je stukje van vandaag ja joh wat wil je met zo’n regering nergens meer subsidie voor behalve voor hun eigen knip.
    Ik hoop dat het goed gaat met je RAPPER.
    En ik ben benieuwd naar je verhaal over de plaszak hoe verzinnen het terug naar de middeleeuwen.
    Groetjes aan allemaal.

  2. drikus zegt:

    O ja een hele lieve foto.

  3. Zilvertje zegt:

    He Drikus, ja, de plaszak komt nog als ik het red met de tijd maar dit moest even voorgaan, ja op de foto Blanca, Annemiek en Emilio, wat waren ze nog jong en wat waren we toen nog gelukkig, niets wetend wat ons nog boven het hoofd hing, hoe vind je hun eerste rap?

    Ik heb in november vakantie aangevraagd, als het lukt hoop ik een dagje wat met je te doen, heb er zo een zin in, iets wat weinig energie kost.

    • drikus zegt:

      Ik heb de rap nog niet gehoord.
      Waar kan ik hem beluisteren of heb je een link voor me.
      Lijk me leuk in November half in die maand is er ook nog een speciale dag jij weet wel welke.
      Ik kijk er naar uit.

  4. Zilvertje zegt:

    Onder de foto staan letters in het paars, dat is de link, er staat: Broketimes van Dodehoek.

    Ik laat het je weten, moet eerst kijken of ik die vakantie kan opnemen, ben er zo aan toe.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Ik was de 125ste. Prima rap! Doorgaan zou ik zeggen.

  6. Zilvertje zegt:

    Drikus, pik je hem er uit en zijn stem? Hij klinkt als een Surinaamse Turk. :^) Hij is nu al veel groter dan op de foto hoor, het is nu een enorm lange lang jongen, hij is zo groot.

    Aad, dat is mooi! :^) Dank, ze houden de stand bij.

    • drikus zegt:

      Zijn stem had ik natuurlijk nog nooit gehoord ik herken hem van de foto’s van het VK blog.
      De recentste is dacht ik van de Efteling.
      Ja dat taaltje is de straattaal van de jeugd tegenwoordig je haast niet anders ze nemen het van elkaar over gaat ook wel weer over.

  7. Wat super van ze gedaan! Zelf naar de studio en op laten nemen!
    Het is ook mooie muziek erbij. Hopelijk hebben ze er veel succes mee.
    Rico heeft ook een periode (15-17 jaar) veel gerapt. Hij kon het zo zonder geschreven tekst en het was geen serieus item zoals bij dit nummer. Altijd om te lachen.
    ik was 170 geloof ik

  8. Waarom is de video momenteel verwijderd Zilver?

Geef een reactie

