Oude diva……….

 

Terwijl de wereld nog lag te slapen

In een dekentje van mist

Heeft men haar vol liefde opgepakt

Gedrapeerd in haar kist

 

Toen de wereld kwam kijken

Hing er al een ondragelijke geur

Dat past wel bij een oude diva

Hulp van haar lievelings odeur

 

Er kwamen nog wat stramme mannen

Ooit bloeide bij haar aanzien hun lid

Nu verkruimelden ze bijna

En klapperden hun gebit

 

Alles pracht en praal

Maar poen was er nooit en niet

Het was allemaal gebakken lucht

Zo droog als een Sahara-tiet

 

Maar het verdriet om de leegte

Dat is helemaal oprecht

Want je kon alles van haar zeggen

Maar een Diva was ze echt.

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Oude diva……….

  1. drikus zegt:

    Mooi Zilver, zo gaat het soms in het leven.

  2. Zilvertje zegt:

    He Dirk, had het een keer in de trein bedacht op mijn werk, die dingen schieten altijd in mijn gedachten, gelukkig had ik een zitplek en schreef ik het snel op, anders is het weg voorgoed gelijk de diva.

  3. cor3306 zegt:

    een beetje treurig iets van vergane glorie maar wel mooi gezegd

  4. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Cor, ik heb genoten van jouw vertelling! Fijne avond.

  5. Kitty zegt:

    Wie wordt er jaloers op een dergelijk leven?

    Je hebt het mooi in beeld gebracht in dit gedicht😉

  6. Di Mario zegt:

    Eens een diva, altijd een diva.

    Love As always
    Di Mario

  7. drikus zegt:

    Eindelijk weer weekend Zilver, en ook nog met mooi weer.

  8. kitty zegt:

    Is alles nog goed aan het Zilverfront?
    met mooi weer niet bloggen maar naar buiten!😉

  9. Anne zegt:

    Heel mooi gedicht, mooi hoe je het aansluit op je andere berichten.
    Je boodschap is voor mij helder en duidelijk, dank je.
    Wens je warmte met een sjaal en knuffel om, liefs Anne

  10. oi Zilver!
    Maak je geen stukje over de plaszak?
    Dat vind ik echt een klus voor jou!🙂
    XXX Kitty

  11. Zilvertje zegt:

    Kitty, ik heb er al een af, maar ik heb nu eerst iets anders te plaatsen. zie boven, de plaszak kwam in een lidje tot me en ik heb het er zaterdag met mijn dochter over gehad en we hebben er zo om gelachen. Je zou bijna vergeten dat het heel treurig is.

Geef een reactie

