9/11 de dag van de aanslag.

De kinderen waren net 3 en 4 en ik was alleenstaande moeder en woonde op een knus flatje en genoot van het leven. De kinderen waren lief en gezellig, al was er al een klein kinkje in de kabel gekomen door een naar persoon in ons leven, dat had vooral veel invloed op mijn zoontje van 4, het gedrag was veranderd van hem, alleen wist ik toen de oorzaak nog niet en ik rasoptimist geloofde heilig dat alles goed zou komen.

Er was visite die dag, de kinderen hadden vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt te spelen en een van de moeders kwam haar kinderen ophalen, het was een lieve moeder, ik dacht zelf dat ze uit Rusland kwam, dat dacht ik te horen aan haar uitspreken van het Nederlands, maar zo goed kenden we elkaar nog niet.

Haar kinderen waren prachtige schatten, met ogen als smaragden en haren zo donker als steenkool. Ze had wat lekkers ( aardappelgerecht ) mee voor ons, het was zalig, ze beloofde mij het recept en we stonden heerlijk zoals vrouwen dat kunnen doen in de keuken te praten, op de achtergrond stond zachtjes de radio aan en we hoorden plots dat een vliegtuig een hoog gebouw van New York had geraakt en dat er mogelijk sprake was van een terreurdaad.

We stonden allebei doodstil te luisteren, er werd veel verteld en dadelijk zag ik ook dat mijn gast wit wegtrok en zei:….. dan gaan ze ons land straks aanvallen…… ze leunde zwaar op mijn aanrecht en ik begreep er niks van. Maar het is in New York. Hoor ik me nog zeggen tegen haar…..

Wij ( hele gezin van mijn gast ) zijn gevlucht uit Afghanistan, we hebben dit helaas voorzien, dit is een ramp! Ze vertelde dit zo ontdaan en ik keek haar niet begrijpend aan. Ze graaide haar kinderen bij elkaar, bedankte en in een trance verliet ze ons, mij verbouwereerd achterlatend.

Vanaf dat moment had ik de tv aan en zag gruwelijke beelden en pas veel later begreep ik de impact die deze aanslag had op de wereld, op mijn eigen leven……..

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op 9/11 de dag van de aanslag.

  1. ja, de Afghanen moeten nog steeds boeten, onterecht vind ik.

  2. fulpsvalstar zegt:

    Ik vind dit niet leuk maar erg goed.

  3. assyke zegt:

    de rillingen lopen over mijn benen
    dat wat er gebeurd is op die dag heeft verschrikkelijk veel impact gehad
    en niet alleen voor de mensen in het gebouw en hun familieleden
    de terreurdaad is een vrijbrief geweest voor georganiseerd statenterreur

    ik weet nog hoe opgelucht de marokkaanse gemeenschap was toen de moordenaar van Pim
    Fortuin geen marokkaan bleek te zijn

  4. Di Mario zegt:

    En ze had gelijk. En helaas zoals meestal gebeurd moeten een hoop onschuldige mensen er onder lijden.

    Love As always
    Di Mario

  5. drikus zegt:

    Ja joh heel erg wat er toen gebeurd is en alle ellende wat er daarna is gekomen.
    En gaat de klus nog steeds goed ondanks de lange en zware dagen?

  6. joost tibosch sr zegt:

    Hoe is het in ‘shemelsnaam mogelijk dat een terecht vijandbeeld tegen moslimextremisme langzaam maar niet tegen te houden bij veel mensen veranderde in een vijandbeeld tegen alle moslims? En dat in Nederland met een hele hoop moslimlandgenoten! En maar een paar moslimextremisten..

  7. complotteur zegt:

    Wat ik nu graag zou willen weten of die Afghanen toen al in de gaten hadden dat de regering Bush het zelf had gedaan.
    Het duurde bij mij wel drie jaar voor ik de feiten niet langer kon ontkennen.

  8. Aline zegt:

    Jeetje, inderdaad een flinke impact…

  9. bert zegt:

    ik vraag me vooral af bij deze hoe de wereld er nu uit zou zien zonder die aanslag … iets wat ik me trouwens ook wel afvraag bij andere dingen met een grote impact – terwijl ik zelf dan ook wel weet dat zoiets afvragen weinig uit maakt, maar toch …

  10. Kitty zegt:

    Dat was helemaal niet zo slecht ingeschat van je, want Afghanistan ligt pal naast Rusland tenslotte.
    Maar de arme vrouw zag het goed; de oorlogszuchtige Bush vond een manier om de VS op zijn hand te krijgen. Met rampzalige gevolgen voor beide naties. Tot op de dag van vandaag

Geef een reactie

