Leven in een liedje… (eb en vloed)

Eb en vloed in het leven

Hoe zit dat nou vroeg het kleine kind

Wanneer ben ik nu eens eindelijk groot

Ik wil zoveel dingen doen

Het is wachten wat mijn vader me bood

Hoe kan dat nou vroeg de jonge vrouw

Mijn leven is zo vol

De kinderen het werk

Mijn leven staat van taken bol

Wat kan er nog vroeg de oude man

Van het leven kreeg ik een beste moot

Maar nu ik alles mag en kan

Lokt elke dag de dood

Zilvertje. ( foto gemaakt door Dirk, 2010 in Egmond )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Leven in een liedje… (eb en vloed)

  1. Burro zegt:

    Heel mooi Zilver! In een paar zinnen , heel veel gezegd.

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Burro, ik zat even mijn reacties te lezen van gister en toen overviel dit liedje me.

  3. Drikus zegt:

    Prachtig Zilver, haast een heel leven ingepakt in een mooi liedje.

  4. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Drikus, ik heb mooie boerenkool, het is zo goed gelukt, ik denk nog wat weken en dan is het te eten, fijne dag!

  5. Zilvertje zegt:

    Oh, ja, de foto is van Egmond, ik denk door jou genomen, kan dat?

  6. Zilvertje zegt:

    Ik heb je naam er bij gezet, ja, dat eten, hahaahah, wat was dat lekker!

  7. de cyclus van eb en vloed
    van leven en dood…

    mooi beschreven, Zilvertje

  8. Zilvertje zegt:

    Antonette en Ingrid, dank, ik heb het nu zo druk, zit in de drukste periode van mijn leven, terwijl ik eigenlijk moet afbouwen ( bijna 53 jaar ) kan dan zo genieten van een dagje thuis en alles weer goed doen in rust, ontbijt, lunch en avondeten verzorgen, de wassen en de strijd, maar de klokt die tikt, zo weer maandag, zo weer richtingwerk/ kist, het hollen, het vliegen en als ik straks oud ben, dan verlang ik naar die hectiek, ik weet het zeker, maar nu ben ik zo moe, de koelkast is ontdooid, als mama weg is, staan alle deuren soms open, de meter draait door en de deur van het vriesvak koekt aan en kan niet meer dicht, mijn leven is weer een vergiet, ik tracht het te reguleren, maar spring van gat naar gat.

  9. lebonton zegt:

    en zo grijpt iedereen naast de fase die hij/zij wil

  10. Zilvertje zegt:

    Lebonton, grappig he, het in te zien is het begin, zo probeer ik maar te genieten van alles wat ik nu heb.

    Vroeger kon ik dan minder, als jonge moeder van 21 dacht ik dat ik pas kon genieten als de baby gevoed was en het huis schoon, nu weet ik dat de weg er naar toe net zo mooi is en probeer van elke fase naar het doel te genieten, maar het is nu wel even te druk, ik ga snel weer wat doen, nu strijken…..

  11. … en goed is het te weten dat alles komt op zijn juiste tijd

    tijd… was dat niet waar je nooit genoeg van hebt?

  12. kitty zegt:

    Jij bent de enige die ik ken die overvallen wordt door liedjes!😉
    En ze zijn nog erg goed ook!

Geef een reactie

