Hoe moe kan een mens zijn? ( gore treinen en zo )

Mama is zo moe!

Elke ochtend zit ik om een uur of zes in de trein, soms iets eerder, zelden later. Dan red ik het om op tijd te zijn op mijn klus, acht uur begin ik, vaak red ik het, niet altijd, het spoor is wispelturig. Op het laatste station wordt ik opgehaald door militairvervoer.

Mijn dagen zijn lang, dat komt door mijn gezin, ik regel en verzorg dat allemaal zelf, de ouderavonden, het eten, de boeken en de maaltijden, de was en de strijk, mijn schilderwerk buiten en mijn eigen boerenkool die nu al zo groot is gegroeid en bijna zo de winkel in kan, alleen daar begin ik niet aan, ik eet deze winter eigen boerenkool.

De schoolgelden waren dit jaar hoog voor mijn jongste kinderen en ook het bedrag aan vakkleding en schoolspullen, daar is een klein maandsalaris in gaan zitten en mijn geldkluis was leeg, ik had in februari voor het laatst gewerkt.

Over anderhalve week, dan vang ik iets, hemel, wat heerlijk, Annemiek ( oudste dochter ) heeft me financieel ondersteund, want ja, anders was ik nooit op mijn klus gekomen zonder geld op mijn OV-pas , want als je rood staat op de bank, kan je niet je pas vullen en we hebben geen kaartjeshuisje waar je met geld mag betalen, het gaat allemaal via het NS-apparaat en als je elke dag een lange reis maakt en als je dan alleen kan betalen met geleend muntgeld, dan is dat heel lang ingooien.

En moe dat ik ben, zo moe, maar ook trots, ik ben weer opgestart na ziek zijn, ik ben weer in de race en verdien weer en als ik over een half jaar klaar ben, zien we wel weer verder, maar dat is het weer gelukt. ( en nu ga ik ff een half uurtje mijn ogen dichtdoen voor ik ga koken, dag allemaal, ik heb nog niet de tijd bij jullie terug te lezen.

De nieuwe treinen en het Centraal in Amsterdam stinken naar pis, er wordt slecht schoongemaakt en in die nieuwe treinen kan je in het donker niet zien waar je bent, dus uitstappen is alleen veilig als je de route kent of de haltes telt, de intercom is in bijna alle treinstellen stuk, dan hoor je: kkk bbbb ttttt rrrr en de wc is er nog steeds niet, schande, want op veel stations waar ik kom is GEEN wc.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Hoe moe kan een mens zijn? ( gore treinen en zo )

  1. Zilvertje zegt:

    Ja, hahahahah, goed gezien, ik had eerst trienen staan en zo zal er wel meer raars inzitten, ff slaapje doen, brrrrrrrrrrrrrrrrrr

  2. Lidy zegt:

    Moedig. Ga er maar eens aan staan. Hoe jij je er doorheen slaat! Ik wens je heel veel sterkte, Zilver!

  3. Nu Zilvertje, ik doe het je niet na, ook niet toen ik jonger was, dus mijn complimenten.

  4. laila zegt:

    Vieze treinen ken ik gelukkig niet, maar
    Sterkte Zilver.

  5. Drikus zegt:

    Hallo Zilver weer een week zwoegen achter de rug meid.
    Mijn petje af hoor, en de boerenkool is een geslaagd project zo te lezen.
    Fijn dat Annemiek er voor je is maar een jaartje geleden is het ook wel eens andersom geweest toch?
    Fijn dat je elkaar zo kan helpen.
    Heel veel sterkte.

  6. kitty zegt:

    ja weet je. Volgens mij wil onze regering niet dat we gebruik maken van het OV.
    Als we auto rijden levert dat de schatkist meer op.
    XX ik ben nog in Berlijn.

  7. Zilvertje zegt:

    Leuk dat jullie toch kwamen lezen terwijl ik nergens meer aan toe kwam. Ja, het is erg zwaar en keus is er niet, ik moet, maar het is er wel prettig, zou mijn leven ingedeeld zijn zoals de meeste mensen dan had ik het heel goed, nu moet ik al die taken zelf doen en dat maakt het zwaar.

    Kitty, Amsterdam Centraal en de treinen die daar rijden zijn allemaal zo vies, je moet echt kijken als je kan zitten, waar je gaat zitten, die nieuwe trein is een ramp, zoveel mis mee, laatst moest de conducteur langs alle mensen een belangrijke melding al lopende doen, omdat de intercom weer niks deed, gewoon gevaarlijk ook.

    In arme mensen investeert men niet meer…..

    Bij de komst van de OV voorzag ik al dat arme mensen niet meer op de trein konden, nu was het mij ook bijna overkomen, gelukkig dat Annemiek me hielp.

  8. Zilvertje zegt:

    Kitty, hoe is Berlijn? Wens je een fijne vakantie. xxx

  9. kitty zegt:

    Een prachtige stad!
    Nu ben ik alweer terug.
    We hebben het prima naar onze zin gehad!
    Wel vermoeiend, telkens die trappen allemaal naar U-Bahn en S-Bahn om alles te zien.
    Weet je dat Berlijn 50 km breed is en er leven 3,6 miljoen mensen?
    De jonge mensen vinden dat de Oost en Westkant langzaam goed samensmelt.
    Daarnaast verwachten ze dat er nog wel een generatie overheen gaat voordat het verschil weg zal zijn.
    Als je bv. kijkt naar voetbal: het Westen is voor Hertha Berlin en het Oosten voor Union Berlin.
    Tja……………..

Geef een reactie

