Reanimeren kun je leren!

EHBO van de koude grond.

Het was Summer Sales bij de witgoedgigant en ondanks de 33 graden was het de hele dag stampvol geweest in de winkel en zelfs vlak voor sluitingstijd. Helaas ging de slagboom op het parkeerterrein niet meer omhoog en wij hingen allemaal uit de auto, sommige zaten naast hun auto en we hadden het allemaal snikheet, je zag dat er mannen na hun werk nog snel hun vrouw hadden opgehaald ze hadden geen tijd gehad om zich om te kleden, met het zaagsel nog achter de oren hadden ze snel hun slag geslagen.

Een gesprek dichtbij kon ik volgen, maar ik keek gefascineerd naar een man die met zijn bovenlichaam uit een aannemersbusje hing, een grote kerel met een kop als een biet, hij praatte erg met zijn handen en de straaltjes zweet gutsten van zijn gladde hoofd. Hij had een heel verhaal tegen een man in een bestelbusje van de plaatselijke loodgieter Gebroeders Dakgoot en zonen.

“ Ja, en ik heb haar gevonden in het toilet, ze zat klem tussen de pot en de muur en de deur moesten we forceren, ik heb haar nog wel een paar dreunen op haar hart gegeven, maar ja, ik denk dat ik aan de verkeerde kant zat, ik heb er nooit voor geleerd, ik heb het wel eens gezien op tv, dus ik deed ook haar kunstgebit er nog uit en heb nog wat op haar mond geblazen en Mien riep nog: knijp die neus dicht, maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen,  we waren trouwens te laat……..ik proef nog die smaak in mijn mond, ze had volgens mij vis gegeten, het smaakte zuur……”

De gebroeders Dakgootman die ook half uit het portier hing, wees op de grote vriezer in de aannemerswagen en riep: “  gecondoleerd, maar waarom heb je nou die vriezer gekocht, baar je haar bij je thuis op?”

“Nee!” Riep de aannemer harder terug, want al die wachtende auto’s waren luid aan het claxonneren om toch maar de slagboom omhoog te krijgen. “Nee, ben je mal, maak jij er maar een geintje van, je wilt het nooit geloven, ik was gewoon de verkeerde deur binnen gelopen, in die stomme kut gang, alles lijkt op elkaar daar in het bejaarden te huis.

Hij gaf een grote rochel op…… het was niet mijn moeder maar haar buurvrouw, brrrrrrrrrrrrr, ik proef nog steeds die vis.”

Zilvertje.

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Reanimeren kun je leren!

  1. Drikus zegt:

    Wat een visje eten toch teweeg kan brengen he.

  2. Zilvertje zegt:

    Nou, je boert het nog weken op, ik dacht even wat anders, dat viespeukengedoe gaat maar door op mijn blog, ik heb nu heel wat linken afgeluisterd en ben zo blij dat ik dit gemaakt heb!

    Ik had deze al eens gemaakt, maar ik heb wat zitten schaven, ik heb al weer wel een hele reeks nieuwe gemaakt, dat doe ik zo graag!

    • Drikus zegt:

      Ja ik inmiddels ook een paar dingen bekeken ik had er geen idee van.
      Zeker heel goed dat je het geschreven heb gezien de vele reacties maar dat je met een vrolijke noot verder ga is ook heel goed ff weer wat anders, anders blijft het in je hoofd zitten.
      Ik ga nu ff naar mijn moeder op de koffie
      Tot later!

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, veel plezier, Drikus, ik heb ook een link gevonden om te ondertekenen tegen Martijn, wil je die ook ondertekenen?

    http://petities.nl/petitie/neetegen-de-pedofielenvereniging-martijn?

  4. Di Mario zegt:

    Ik ga zo eerst maar even mijn mond spoelen, ik proef het nu zelfs.

    Love As always
    Di Mario

  5. Zilvertje zegt:

    Di Mario, ik moet zo om je lachen, hij is goed!

  6. Nou, een hartstilstand is niet de slechtste manier om dood te gaan, het moet alleen niet te vroeg gebeuren:-)

  7. Zilvertje zegt:

    Antoinette, ja, dat is wel zo, als ik zie welke lijdensweg sommige mensen moeten doorstaan, dan teken ik er ook voor.

    Het is een oude van me, ik heb hem wat bijgeschaafd, ik heb nu een hele serie met verhalen met een glimlach!

  8. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Drikus, ze hebben al genoeg om het op de agenda te krijgen, maar als we allemaal laten zien wat we er van vinden zet het nog meer kracht bij.

  9. Wiljan Hoes zegt:

    Heerlijk uit het leven geschreven en zo vol hoop en mededogen.
    Hartelijke Groet

Geef een reactie

