Boerenkoolproject en zo ( deel 2 )

Daar waar ik gelukkig ben, de Zaanstreek.

Nooit zo een vreselijke boerenkoolmoeder ontmoet dan mezelf. Waren na slechts enkele dagen al ( op het zakje stond 14 ) prachtige boerenkoolstipjes te zien. Kleine koppies keken teer boven de aarde uit en ik was zo trots als een ouwe kraai. Nu zijn ze zo groot als kleine klavertjes met twee blaadjes.

Maar de regen van de afgelopen nachten heeft van hun boerenkoolhuis een zwembad gemaakt, ik sufferd ben telkens te laat, ik moet ze gewoon binnen halen in de nacht. Nu zie ik tientallen plantjes die geen idee hebben wat ze op de aarde komen doen en staan te rillen in het afwasteiltje en onwetend de boze wereld inkijken, bloot en teder. Dit was dus les een: zet ze in een bak met gaatjes, zodat een te veel aan water kan weglopen, nu rot de kool al voor ze volgroeid is.

Verder werd het dorp wakker van allemaal kleine kindjes die bij de pizzaboer liedjes aan het zingen waren, de plaatselijk crèche doet vast een project Italië, lollig was het al die kindjes naar binnen te zien gluren, met zes man op een bankje op de knietjes en gluren en gluren door de ruitjes, het waren een stuk of 25 kinderen, alle bankjes vol, met veiligheidshesjes aan, wel goed, want het is druk op de straat, een auto hier denkt dat hij altijd hard mag rijden en heeft geen boodschap aan mensen die op de fiets minder stabiel zijn, de straat soms hobbelig en smal is, aan kinderen die snel afgeleid zijn.

Maar dit zal een van de weinig blogjes zijn die ik nog maak voorlopig, ik heb het erg druk en ga het nog drukker krijgen, ik denk dat ik mijn pc maar begraaf, anders kan ik het niet laten, ik zal ook een poosje niet bij mijn favorieten kunnen kijken, ik zal het allemaal missen, jullie, het even een verhaaltjes bedenken, de reacties, de warmte, nou lieve mensen, fijne zomer nog en tot … ik heb geen idee, maar als je echt iets van me wilt lezen, er zit nog genoeg in het archief.

Liefs,

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Boerenkoolproject en zo ( deel 2 )

  1. Zilvertje, boerenkool moet in de volle grond staan, kan goed tegen regen en kou, het is niet voor niets een wintergroente.

    Auto’s denken of willen niets, maar hun bestuurders wel.

  2. Zilvertje zegt:

    Antoinette het kan hier in in de grond, de grond is in de hele Zaanstreek vervuild, nu staat het in een afwasteil, het groeit geweldig goed, maar de regen kan niet weg, dus dat giet ik maar af, tot nu toe, gaat het goed.

    Ja, het zijn de mensen hoor! :^)

  3. Annet zegt:

    Ha wat leuk geschreven. En ja natuurlijk denken auto’s…leve het kind in jezelf…:^)
    Ik had al gesnopen dat je binnenkort weer aan de slag moest.
    De Zaanse slag….
    Vader én moeder zijn..planeet Zivertje….
    En ja onderin de zaaibakjes moeten gaatjes die je weer afdekt met bloempotscherven….haha:)
    Dat met die vervuiling? Heeft niemand een moestuin in de Zaanstreek?

    Hee lieverd, het beste en have fun…..

    Omarming van Annet XxX

  4. Zilvertje zegt:

    Dank Annet, ja, zo leer ik groenteboeren, ik zal het volgende keer zo doen. Ik ken wel mensen die uit eigen tuin eten, maar die zitten meer richting zee, ik woon in het dorp, dichtbij waar vroeger de gasfabriek stond, dat waren giftige dingen, het is trouwen prachtig om naar verhalen te luisteren van mensen die daar vroeger werkte, wij hebben net als kleintje de ommekeer meegemaakt, maar vroeger was het wat hoor!

    Volgens mij kan je in de hele Zaanstreek geen schoon gebied vinden, de keuken van heel Nederland, we bakken en flappen hier al honderd jaar heel wat af en dat laat zijn sporen na.

    Heb een fijne blogtijd met jou en jullie gehad, doegggggggggggggggggggggggggg!

  5. Drikus zegt:

    Ik hoop dat je een fijne klus krijgt beter dan de laatste, en met de boerenkool zal het best wel goed komen.
    Mag ik je nog een keer een mail sturen?

  6. Di Mario zegt:

    Misschien gaatjes maken in je afwasteiltje.

    Love As Always
    Di Mario

  7. eva zegt:

    Nou ik hoop dat de boerenkool het nog deels heeft gered dan kom ik binnenkort
    bij je eten. (Krijg je het nog drukker!)

    Succes met alles wat je doen moet en we zien je beslist wel weer een keertje terug!

    gr eva

  8. heel veel succes met de nieuwe klus!
    we zien je wel weer opduiken (blub).;)

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Je gaat toch niet ten onder aan de plonsen op je hoofd net als je boerenkool plantjes.
    We zullen je snachts ook binnen zetten, genieten van je verhaaltjes, maar als je buiten blijft zullen we heel erg missen.
    Maar jij moet ook door, net als op de fiets, hou je stuur recht meid. oma

  10. Zilvertje zegt:

    Nee, oma, mijn werk gaat weer beginnen, dit keer lange dagen, reis per dag 5 a 6 uur en dan de 8 uur werken en het gezin, ik blog wel, maar minder. Het is een grappige reactie, de boerenkool groeit geweldig, zo grappig het is dapper spul.

Geef een reactie

