Amy Winehouse dood.

 

Het nieuws raakt me diep. Bij een optreden onlangs zag je al dat het niet goed met haar ging. Vond het zo vreemd dat ze toch het podium op mocht. Maakte me toen al grote zorgen om haar. Had ze dan niemand die echt op haar kon passen?

Na die ramp in Noorwegen en nu ook de dood van Amy, zit ik met dikke tranen in mijn ogen. Zo een groot talent, zo jong, en zo ziek van al die rotzooi.

Ik ben behandelaar geweest in de verslavingszorg en weet waar ik over praat, mensen met een flinke verslaving hebben vaak zoveel meegemaakt, ze zien geen andere uitweg en doven het gevoel. Het zijn creatieve, lieve mensen en hebben echte hulp nodig, mensen die om hun geven.

Ben van Amy haar stem gaan houden bij de eerste klank, dat ze dood is, ik kan het niet geloven, maar bijna een uur melden allerlei bronnen het……

Rust zacht lieverd.

Amy Winehouse.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Amy Winehouse dood.

  1. Anne zegt:

    Och liefkelief. Er is toch leven na de dood? Net als liefde na de ruzie. Afdrogen na het zwemmen. Eten na het koken. Droog je tranen. Ze is niet weg. Alleen tijdelijk uit je zicht. En dichterbij dan je wenst. Nooit anders geweest:)

  2. Zilvertje zegt:

    Anne, dan ben ik blij dat ik leef voor de dood, dat er na, vertrouw ik niet zo.

  3. Ja, ik zag het net in het nieuws. Vreselijk tragisch.

  4. Zilvertje zegt:

    Ridzerd, zo verdrietig, ze had een poosje een gesloten deur nodig en goede zorg, ik vond haar stem zo mooi, zo een talent, zo jong, zo een meisje nog, ik ben oprecht verdrietig, kon het eerst niet geloven, maar het is echt.

  5. Drikus zegt:

    Het stuk van je over Noorwegen van je, daat ben ik met stomheid verslagen heel erg.
    En dan Amy weer een groot talent door die troep uit het leven gerukt.

  6. Zilvertje zegt:

    Drikus, erg hè, zoveel mensen dood, vooral jonge mensen, maar steeds meer wordt het verhaal duidelijk, hij heeft eerst bommen laten ontploffen bij regeringsgebouwen, van olie of zo iets en is toen naar dat Eiland gegaan, waar allemaal jonge linkse mensen bijeen waren. Hij deed zich voor als agent en liet de mensen verzamelen op een plek en schoot ze toen dood, de beelden op tv gaan door merg en been, ik draai snel mijn hoofd weg.

    Amy, zo jong, zo verdrietig…..

    • Drikus zegt:

      Ja joh en zo’n boef van een dealer die dat troep verkoopt denk alleen maar oei een klant minder, tuig van de bovenste plank is het.
      Maar Zilver niet te veel verdrietig zijn want dat gaat ten koste van je glimlach!!!!!!!!!!

  7. tiekje zegt:

    een krachtige stem maar een zwak gestel.
    dit doet drug dus met mensen
    hoevelen moeten er nog gaan eer de ogen en vooral de oren van onze jeugd worden geopent.
    Jammer van dit talent.

  8. Di Mario zegt:

    Johnny Hoes, dat raakt mij als voetbalsupporter dan weer.

    Love As always
    Di Mario

  9. Zilvertje zegt:

    Tiekje het is niet de jeugd, maar die smeerlappen die er rijk van worden, je zou nog verbaasd zijn wie dat waren. Ben er onderste boven van.

    Di Mario, ja, Ina en Johnny, lijkt wel feest boven, nou moet het ff ophouden.

  10. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Heb even wat terug gelezen, en wat is er veel gebeurd als we even weg zijn.
    Zoveel verdrietige dingen, mensen die niet meer naar de ander omkijken.
    We zijn nagegaan wat er de laatse jaren tijdens onze vakanties is gebeurd, erg veel schokkende dingen, de afgelopen dagen deden ons verbleken.
    Je denkt haast van zullen we in het vervolg maar thuis blijven. oma

  11. Zilvertje zegt:

    Oma, wat leuk, het weer is niet zo oke, maar u heeft uw schat mee, dus dat kan alleen maar gezellig zijn. Veel plezier, we missen wel het programma, we gaan naar een eerder uitgezonden luisteren.

  12. Ze is vaker in een afkickkliniek geweest. maar viel steeds terug in het oude gedrag.
    Dit staat in de berichtgeving over haar:

    ‘Ik ben gelukkig’
    Vorig jaar oktober zei Winehouse tijdens een interview met Harper’s Bazaar dat ze tevreden is met haar leven. Toen haar de vraag werd gesteld of ze gelukkig is, antwoordde ze: ‘Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb een leuke vriend en hij is erg goed voor me’.

    Op de vraag of ze nog ambities had in haar leven, antwoordde Winehouse ‘Nee! Als ik morgen zou sterven, zou ik een gelukkige dame zijn’.

  13. Zilvertje zegt:

    Kitty, ik zie dat als een facade.

    Er is nu veel berichtgeving, sommige melden dat ze vrijdag al dood was, dat er geroep had geklonken voor haar dood.

    Ik zeg ook altijd dat ik tevreden mijn ogen dichtdoe, ook al is dat morgen, maar daarom wil ik nog niet echt.

    Ik vind het lastig, ik had haar een lang gelukkig leven gegund en dan ha dik al haar platen gekocht, ik heb er nu maar eentje en die ander heb ik op mijn verlanglijstje.

    Fijne zondag.

  14. fotodichter zegt:

    tijdens haar leven niet te helpen, inderdaad
    en daarna houdt iedereen van haar
    ook die niet wilden of konden helpen

    zo jong, zo mooi, zo’n stem
    zoveel pijn

  15. fotodichter zegt:

    PS: Je hebt mooi geschreven, Zilvertje maar in deze bijdrage wil ik de “like” button niet indrukken. Je zult dat begrijpen, dat weet ik…

  16. I’m really impressed along with your writing skills as well as with the layout in your weblog. Is that this a paid subject or did you modify it your self? Either way stay up the excellent high quality writing, it is uncommon to peer a nice blog like this one these days.

Geef een reactie

