Een jurkje van Wehkamp….

Slaslank

Ze had zo een schattig jurkje gezien op de site van Wehkamp en om de prijs hoefde ze het niet te laten, zelfs zij kon het nu betalen…. 10 euro, supersale, ja, die jurk was voor haar! Wat een “kleine “ bijkomstigheid was, drukte ze naar de achtergrond, het was haar maat niet, ze droeg XXL en dit jurkje was gewoon XL. Ze hield niet zo van sla.

Het duurde slechts een dag en dan zou de jurk komen, ze at de hele dag niet, dan zou hij zeker beter passen. Ze ruimde haar kledingkast op, zodat hij mooi in haar kast zou hangen, haar kast zou er van opfleuren met zo een kleurige jurk. Ze belde een vriendin en sprak af bij de plaatselijke kroeg de avond dat de jurk er zou zijn.

En daar was de jurk, in een papieren zak, gleed hij zo door de brievenbus, hoera, ze was al onder de douche geweest en haar haren waren nog nat. Met een sprong was ze bij de brievenbus en greep het zakje dat er half uithing.

Op naar de badkamer met de grote spiegel, snel het papier er af en aan die jurk…….. het was een hele toer ( ze was nog vochtig dacht ze ) om in de jurk te komen, aan de zijkant zat een ritsje, maar dat kon niet dicht, ze zat als een worst in een vel klem. Uren heeft ze lopen duwen en trekken en toen het uiteindelijk lukte het ritsje dicht te trekken, scheurende ze van alle kanten uit de jurk.

Ze had nog 10 minuten om op tijd in de kroeg te komen waar haar vriendin wachtte en woest en teleurgesteld trok ze aan de jurk die niet meer uit wilde. Verdrietig gaf ze het op trok haar jas over de ramp aan en liep verdrietig over straat naar haar afspraak.

Daar was ze de enige in een jas, maar ja, die jas kon niet uit. Tot overmaat van ramp belde haar vriendin af, die had niks om aan te trekken…… en toen schoot ze vol, drie plaatjes lang huilde ze tot een aardige knul haar drinken kwam brengen en haar kwam troosten, hij praatte uren met haar, hij was ziekenbroeder en werkte op de ambulance. Ze vrolijkte er helemaal van op en vertelde haar jurk verhaal en samen gierden ze het uit van de pret.

Die avond is de ziekenbroeder, menselijk als hij was, meegegaan om haar uit de jurk te helpen en als ik me niet vergis, doet hij dat nu nog steeds.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

32 reacties op Een jurkje van Wehkamp….

  1. Annet zegt:

    Ha wat een leuk verhaal!
    Met een zweefkropje erbij….

    Mooie ZONdag Zilverke!😉

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Annet! Ja, sla doet het altijd goed! Jij ook een fijne zondag! Ze schijnt hier met onderbrekingen.

  3. leuk verhaal Zilver en het loop goed af, voor de echte liefde hoef je niet superslank te zijn.

  4. Leuk weer. Je hebt absoluut talent om geestig en toegankelijk te schrijven. Aan schrijvers die zo nodig moeilijk moeten doen, heb ik een broertje dood. Ik bedoel: de inhoud mag wel moeilijk zijn, maar dan moet die inhoud ook wat voorstellen. Schrijvers die moeilijk en geleerd willen doen, terwijl de inhoud eigenlijk niks is, daar heb ik niet veel mee op.

  5. fulpsvalstar zegt:

    En de les die we hieruit leren is:
    “Eet meer sla”

    Een goede zondag gewenst,

    Fulps.

  6. Zilvertje zegt:

    Antoinette. ja, echte liefde gaat om het hart, het gevoel en verder niks.

    Ridzerd, dankjewel! Nee, nee, het leven is al moeilijk genoeg, ik vind het zalig om onder het genot van een kopje koffie iets te bedenken wat er nog niet was. Dit is uit het brein ontsproten omdat ik me suf loop te bedenken wat ik op mijn nieuwe klus ga dragen, ik begin spoedig, ik heb al de helft van mijn haar afgeknipt wat bijna op de billen hing. Ik moet representatief zijn, correct gekleed, maar wil toch ook mijn eigenheid bewaren. Terwijl ik zo onder de koffie vanmorgen zat te mijmeren, bekeek ik alle post op mijn pc van de modehuizen die mij graag als klant zien en de jurkenwereld ligt aan mij voeten en lonkt, want ik ben heel erg af gevallen en heb weer een gezond BMI dus geen overgewicht meer en mijn buikje is verdwenen……. en toen bedacht ik dit verhaal, ik heb ooit ook geworsteld met ritsen die niet meer dicht wilden en jurken waar ik klem in zat en zo is het verhaal, deels bedacht en deels verzonnen, en een tikkie waarheid zoals alle schrijvers dat doen.

    Flups, ja, eet meer sla, vult goed en is gezond, maar wel goed wassen hè, want ik denk wel dat ze er troep op sluiten, ik begin vandaag met het onderdeel groeten uit eigen kas/tuin, ik heb zaadjes boerenkool gekocht, ik wil proberen meer zelf verbouwde groenten te eten, want ik word dol van al die dingen die ze met ons eten doen. Jij ook een fijne zondag en ik houd jullie op de hoogte van het boerenkoolverhaal.

  7. Di Mario zegt:

    Een mooi liefdesverhaal zo. Soms moeten dingen lopen zoals ze lopen toch.

    Love As Always
    Di Mario

  8. Zilvertje zegt:

    Di Mario, u heeft gelijk!

  9. Zilvertje zegt:

    Di Mario, u heeft gelijk!

  10. Anne zegt:

    Wauw..moet vast een fijn geven😀

  11. luuk1945 zegt:

    Mooi verhaal Zilvertje, wat mij betreftliever maat xx dan ss

    Groet Luuk

  12. Drikus zegt:

    Wat een prachtig verhaal weer Zilver een klein beetje uit het leven gegrepen?
    En van dat moestuintje is een goed idee dat de kolen maar flink mogen groeien of heb je nog andere lekkere dingen om in de grond te stoppen peentjes en radijs is ook heel makkelijk te verbouwen of heb je daar geen ruimte voor?
    En heb je nog een stukje gepikt van de Hartjes?

  13. Zilvertje zegt:

    Heeeeeeeeeeeee, Anne, daar ben je weer!

    Luuk! hahahahah, wat een grappige opmerking, ik heb ook niks met de SS! Luuk blog jij al ergens anders, mag ik dan je link?

    Drikus ik moet iets nemen dat nu nog de grond in kan, ik begin met boerenkool, ik ga straks ff op de fiets naar mijn moeder en als ik terug ben buig ik me over het kolenprobleem, nee, ik heb niks genomen, maar wel andere lekkere dingen, ik mis het niet hoor, ik eet havermout, vind ik zo lekker en eet lekker warm en ik fruit en thee en koffie, dus allemaal lekker!

  14. Anne zegt:

    (Oh oeps..moet vast een fijn gevoel geven)

  15. Zilvertje zegt:

    Anne, dat dacht ik wel, maar wist het niet zeker, je bedoelt het afvallen? Ja, dat vet is mooi opgeruimd, heerlijk gevoel.

    Drikus, hier blijft het plots maar gieten en niet zo zachtjes ook, ik heb alles binnen gehaald, het moet wel minder hard regenen anders ga ik niet, ik heb een hele mooie plant mee en die overleeft al die kilometers niet.

  16. Zilvertje zegt:

    Luuk, ja, ik klikte hier op je naam en zag het toen, het komt nu nog mooier uit, ik heb je echt gemist, is vast mijn eigen schuld, maar ik ben dol op natuurbloggers, jullie weten zo veel en de foto’s vind ik zo prachtig. Rami, Antoinette, Luuk, bloggers om van te smikkelen.

  17. kitty zegt:

    Het is een modern sprookje!!

  18. Zilvertje zegt:

    Kitty, daar zeg je me zo wat. Hoe is het weer bij jou?

  19. Blewbird zegt:

    Nieuwe klus. Go for it, girl! Mooi verhaal!

  20. Zilvertje zegt:

    Draver? Van het VK? Dankjewel!

  21. bert zegt:

    menselijk en ontroerend, maar vooral : een mooi einde …:-)

  22. Zilvertje zegt:

    He Bert! Wat leuk, jij bent er ook! Het lijkt alweer zo lang geleden, de boekpresentatie, je zien, dat was zo leuk!

  23. assyke zegt:

    die jas…die deed het hem dus…
    zie je, mannen hebben iets met jassen die iets lijken te verhullen:)))

  24. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wat een (h)eerlijk verhaal, tranen verdwijnen waar ziekebroeders verschijnen.
    Zo trouw aan haar en het jurkje een echte prins. oma

    ot, bellen met bruine oortjes is anders dan met rode oortjes. :))

  25. Joost Lips zegt:

    Prachtig geschreven Zilver.

  26. Zilvertje zegt:

    Assyke, mannen willen graag iets te fantaseren hebben….. :^)

    Oma, hahahahahah. wat een grappige dichtregel. Oma, ja, twee verschillende dingen, ik bedoelde het normale poepoor.

    Dankjewel Joost, ik kon de laatste tijd niet bij je reageren, zware kost, die vrouwen niet echt verteren, wel heel open en eerlijk, maar kan er niks op zeggen. Moet daar eerst lang over nadenken, ik ben meer van de romantische liefde dan van de seks.

  27. Je bent ver heen als je door een ziekenbroeder moet worden opgevrolijkt
    maar zo te lezen is zijn vrolijkheid eeuwigdurend.

    Erg leuk geschreven, Zilvertje. Vooral het moment dat die vriendin afbelt omdat ze… hahaha hihihi hahihahaha…
    En wat een leuke oma, die niet meteen gaat roepen dat ze dit helemaal niet van je wist en van dat soort omadingen. Doe haar mijn groetjes.

  28. Joost Lips zegt:

    Romantiek is niet anders dan seks;
    stadia bestaan niet in deze wat mij betreft.

Geef een reactie

