Zaterdag…..

Mijn kleine tuintje.

Zaterdag is een feestdag, alle mensen zijn in het dorp en doen hun boodschappen, kleding wordt gekocht, vis, planten en bloemen en iedereen lijkt gelukkig. De Bieb is een Luilekkerland van nieuwe avonturen en ik kies, leesvoer voor me werk en voor de ontspanning. Bij de Bouwmarkt hoef ik niet langs, vorige week heb ik alles al gehaald wat ik de komende tijd denk nodig te hebben.

Ik fiets een rondje om te zien wat ik voor mijn kleine tuintje ga kopen, ik zit daar graag, op mijn oude houten bank, met een kleedje er over, dan lees ik, dan mijmer ik, dan luister ik de Tour, schil er de piepers en verwerk het bruisende pubergedrag van de Suikerhartjes, die tegenwoordig minder zoet zijn. Mijn keus is gevallen op het mooiste en het goedkoopste dat ik deze zaterdag zag, een Hibiscus voor 2, 99 euro, hij is groot en mooi en past naast de boeken in mijn fietsmand.

Straks op die bank buiten zitten en gluren in mijn nieuwe boeken, soep maken, deze keer tomatensoep, want de rode vitaminebommetjes zijn nog goedkoop, de Tour aan en koffie, hoe gelukkig kan een mens zijn.

De foto ziet een beetje pips, ik heb mijn Lumix denk ik teveel uitgeleend, hij staat zo, dat ik er niet meer goed mee kan worden en alles kleeft, pfffffffffffffffffffffffffffffff, ik ben er zelf zo zuinig mee, mijn beschermzakje is ook al weg gemaakt……..

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Zaterdag…..

  1. Appelvrouw zegt:

    Het lijkt de blauwe stad in Groningen wel.
    Moet je nou al die boeken lezen?
    Als ik er 1 heb liggen vind ik dat al heel wat.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, blauw hè, zo jammer, want mijn toestel was helemaal oké. Nee, eentje maar, de rest is voor het vermaak, maar straks na de vakantie moet ik wel weer veel lezen, nu heb ik rust.

    Ik had juist alles buiten, de koffie, de kranten, de was, enz en toen kwam me toch een bui, zelfs de tuindeuren kunnen maar een klein puntje open.

  3. eva zegt:

    Wat een gezellig blogje, Zilver en zo’n gezellig plekje>
    Dat is vast niet vandaag want het regent hier en dus waarschijnlijk
    ook bij jou!
    Wat een leuke plaid heb je op je bankje liggen.
    Fijn weekend!

    gr eva

  4. Drikus zegt:

    Je tuin ziet er heel gezellig uit Zilver, zijn die mooie laarzen van jou of van blanchie?
    Heel leuk hoor.

  5. Zilvertje zegt:

    Eva, ja, was allemaal vanmiddag en juist had ik alles aan kant en dacht buiten te zitten en toen kwam er een bui.

    Zit hier zo graag, kan ik ook nog de radio horen, ik heb sinds enige weken een hangoor tafel in de woonkamer en deze tafel staat nu in de tuin, die komt verder op te staan, maar het is nu zo handig, met dit weer, kan ik daar het eten klaarmaken en we kunnen er ook aan eten. Ik kan er aan schrijven, in de vroege ochtend is er een lief zonnetje en als het te heet is, dan is de zon daar weg en kan ik daar verkoeling zoeken. De kleden komen bij zo een goedkope drogisterij, ik heb ze overal, op de bedden, op de bank, buiten, want als het heet is, slaapt zo een lap katoen zo koel en in de avond op de bank, kruipen we er lekker onder en het kostte haast niks en we zijn er zo gelukkig mee, er waren ook kussens bij, die liggen op de bank en het is makkelijk uitwasbaar.

    Ik voel me zo rijk!

  6. Zilvertje zegt:

    Drikus, zij die van mij, ik dacht ik ga weer verder met tussen de tegeltjes en dan veeg ik het schoon met regenwater uit de regenton en dan doe ik ze aan, want ik kan zo lekker knoeien.

  7. jantiena63 zegt:

    Heerlijk zo’n hoekje waar je lekker kunt zitten. Ik heb zelf vanmorgen heerlijk buiten gezeten. Nu waait het behoorlijk en regent het een beetje.

  8. Drikus zegt:

    Lekker knoeien kan ook heel leuk zijn het ziet er heel mooi uit hoor.

  9. Zilvertje zegt:

    Jantiena, het was ook zalig vandaag, maar helaas, toen ik klaar was, was hier regen, maar zodra het weer droog is, ga ik weer naar buiten. Ja, zo een plekje is zalig, ik heb geluk gehad dat er in mijn geboortedorp nog een huisje was dat ik kon kopen, ik vind zelf dat ik op het mooiste plekje zit, tussen de winkeltjes en achter de rust van het tuintje, hier kan ik rustig oud worden, ik zit dicht bij alles.

    Lief dat je het zegt Drikus,maar het is klein hoor en ik moet elke keer dingen doen, anders groeit het dicht, de druif groeit alsof hij een wonder elixer krijgt en het onkruid tussen de tegeltjes is ook bijzonder sterk en mijn Hendrikjan past er niet echt tussen, dat is jammer, ik moet op mijn hurken.

  10. Blewbird zegt:

    Heerlijk stukje! Witbalans (vanwege het blauw)?

  11. Zilvertje zegt:

    Blew, ja, jij heb er ook zo een hè? Ik ga vanavond kijken of ik het kan vinden, dankjewel!

  12. Annet zegt:

    Gelukkig worden de hartjes minder zoet:)
    En ja heel knus zo en de sfeer op een zaterdag komt goed over…
    het is goed toeven bij je;)

  13. Annet zegt:

    Ik toef, jij toeft:))

  14. Zilvertje zegt:

    Annet, ja, die Hartjes, hahaha en het minder zoet zijn, ik heb er mooi me handen aan vol. :^)

    Annet ik speel nog steeds het leven, terwijl ik blog, deel ik soep (net klaar ) kook ik het avondeten, luister ik de Tour, strijk ik de was een minpuntje, kan nu even niet buiten, de regen komt met bakken uit de hemel, maar ik houd zo van het gerommel in en om het huis, het moederen en het tutten, we leven gewoon in een onwijs goed land. Dat je je zelf als vrouw zonder man met kinderen nog kan redden……vanavond gebak heb bij de koffie enz, enz…. zucht ( van geluk )

  15. Een heel mooi hoekje, ben een beetje jaloers, mijn balkon ligt zo aan de straat.

  16. Drikus zegt:

    He Zilver je moet maar zo denken klein maar fijnzo’n tuintje en hoe groter des te meer werk.
    En wat lees ik gebak bij de koffie lekkerrrrrrrrrrrrrrrr.
    Maar af en toe moet het kunnen je moet jezelf weleens verwennen want een ander doet het niet.

  17. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, ben ook heel dankbaar, dat het me gelukt is hier te wonen, maar het is klein hoor en sinds de woning aan het einde van mijn tuintje is verkocht heb ik een mee kijker, een buurman, ik heb me jarenlang onbespied gewaand. :^)

  18. Zilvertje zegt:

    Drikus, ja, ik zou groter niet kunnen betalen en niet kunnen bijhouden, ja, ik moet de Hartjes verwennen, ook al voelen ze dat nu nog niet zo, ik mag niet hoor, maar of ik het volhoud, ze zien er zo lekker uit. Bijna zo lekker als “”Nachtegaaltjes.”

  19. Drikus zegt:

    Ja die nachtegaaltjes waren wel heel lekker was voor herhaling vatbaar.
    Heel veel plezier vanavond je kan toch wel een klein stukje pikken van de hartjes?

  20. Lasja zegt:

    ik vind die laarzen ook héél gezellig!

  21. kitty zegt:

    Dat ziet er heel gezellig uit daar.
    Moet die tafel ook naar binnen met regen?
    Dat lijk niet op een buitentafel.
    jammer van die bui!
    Ik zat op kantoor. Niet veel gemerkt van het weer want het was druk!

  22. Di Mario zegt:

    Hoe groot het is is niet belangrijk, als je er maar blij mee bent.

    Love As Always
    Di Mario

  23. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wat een gezellig en rustig hoekje, oh wat zul je daar genieten van je rust.
    De plantjes laten graag hun bloemen aan je zien en je laarsjes staan klaar om je te helpen als de regen maar blijft doorgaan. oma

    ot, We gaan vrijdag weg, zal nog wel wat logjes plaatsen.

  24. Appelvrouw zegt:

    Als je er niet uitkomt met je camera kun je ook nog naar een fotozaak, als die nog in je buurt zijn tenminste. Ze zetten het zo weer recht voor je, gratis als het een goede zaak is. Maar zoals Blew al zei is het de witbalans, en een gebruiksaanwijzing kan ook wel iets vertellen. Heb je geen reset knop voor fabrieksinstellingen?

  25. Zilvertje zegt:

    Drikus ik heb me ingehouden meld ik met trots.

    Lasja, dat vond ik ook, bij de Deka waren ze in de aanbieding en mijn oude daar zat en muizennest in, dus die stonken als de pieten.

    Kitty, is een binnen tafel, maar ik heb nu een antieke binnentafel en nu mag deze naar buiten, die gebruik ik nu voor alles en nog wat, ik moet alleen nog een goed plekje voor hem kiezen.

    Di Mario, je hebt zo gelijk, maar ik plas bijna in mijn broek van het lachen.

    Oma, dan kom ik nog kijken!

    Appelvrouw wat een goede tip, ja, ik heb hem hier in het dorp gekocht bij een aardige man.

Geef een reactie

