Jonathan Jeremiah. ( A solitary man )

Jonathan Jeremiah in de armen gesloten van Zilvertje.

Hij trok mijn aandacht op het North Sea Jazz festival 2011, niet dat ik er was, nee, helaas, maar ik zag een samenvatting op de tv. De volgende dag schreef ik een blogje over hem en vandaag heb ik zijn CD gekocht en het is een juweeltje. De titel van de CD, A solitary man zal bewust gekozen zijn, want om deze cd te maken heeft hij zeven jaar hard moeten werken, hij werkte meer uren dan de meeste mensen en dat alles om zelf zijn cd te kunnen bekostigen.

Hij schreef, en produceerde alle nummers zelf en een prachtig orkest begeleidde hem ( The Heritage Orchetra ) aangevuld met bijzonder goede andere muzikanten. De foto’s bij de cd zijn gemaakt door: Glenn Dearing. De sfeer op de foto’s is passend bij de titel en de muziek.

De stem van Jonathan is een mengeling van eigen geluid,  maar ook Roger Whittaker en Wally Tax klinken door in zijn stem en vooral zijn muziek. Een nummer, Heart of Stone, roept dat gevoel van de jaren zestig op, een Wally Tax gevoel, muziek van de jaren zestig, lijkt ook wel een deel van de sfeer van de cd, mooie teksten, teksten die er toe doen, net zoals Roger vroeger ook van die prachtige teksten had. Maar ik proef ook Jeroen Zijlstra in de stem en muziek, vooral de Olie en rook 1999 cd van hem. En mogelijk hoort u ook een vleug Maarten van Roozendaal.

Kort en goed, we hebben hier te maken met een muzikant in hart en nieren, die nog een droom nastreeft, mooie muziek, mooie teksten en hoge eisen stellen aan de muzikanten en de hele productie van de cd.

Jonathan, ik hoop dat je wereldberoemd wordt en al je dromen uitkomen, ik beloof je, ik koop elke cd die je uitbrengt, je hebt me geraakt met je muziek en teksten en jij bewijst dat hard werken en blijven geloven loont. En het nummer Lost kan nog wel eens een enorme hit worden! Een nieuw geluid in de warme jas van kwaliteit en mooie invloeden van weleer!

Aanrader dus, op de schaal van 0 tot 10 van Zilvertje een dikke 9 ********* sterren.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Jonathan Jeremiah. ( A solitary man )

  1. Drikus zegt:

    Hallo Zilvertje,
    Inderdaad een hele goede wordt best wel een topper,trouwens een hele leuke en mooie foto van jou en je nieuwe topper.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, ff snel een foto van een foto van een hoesje van hem gemaakt, het is echt een mooie cd, op internet zijn ook stukjes te horen. Je loopt achter met lezen, was je ziek? Ik heb teruggekeken maar dat meisje net niet kunnen zien, toen was er weer van alles wat ik moest doen,nu moet ik ook snel zijn, ben aan het koken en strijken. Doeggggggggggggg!

    • Drikus zegt:

      Nee ik ben gelukkig niet ziek maar ondanks dat met pre pensioen ben ben ik toch mee gevraagd door mijn ex werkgever om een paar dagen mee te gaan naar de steengroeve in Belgie, was heel leuk ff afleiding we hebben in een leuk hoteltje gezeten maar wel in me uppie maarja je kan niet alles hebben he.
      Maar wel ff mijn ex collaga’s gezien en gesproken dus dat was wel weer leuk.
      Doeggggggggggggggggg.xxxx

  3. kitty zegt:

    Zet hem erbij om te luisteren!

  4. Zilvertje zegt:

    Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh, wat leuk, echt genieten, een hotel, mmmmmmmmmmmmm, heb ik ook wel zin in. :^)

  5. Zilvertje zegt:

    Nou heb vanaf februari niks verdiend, dus als ik straks weer verdien, heb ik heel wat gaten dicht te gooien.

  6. Drikus zegt:

    Nou jou een beetje kennende gaat je dat wel lukken, ondanks verschillende tegenslagen kan jij bijna alles aan.

  7. Zilvertje zegt:

    Hahahahahah, ja, ik doe me best.

  8. Annet zegt:

    Het schaamhaar voorbij…leuk dat K. muziek van Jonathan heeft,
    ga ik even luisteren…

    Groet aan Driekus:)

    X!

  9. Annet zegt:

    Hmmm ken dit nummer, gaaf!
    En wat een leuke toyboy;)

  10. Zilvertje zegt:

    Ja, dit artikel is voorbij het schaamhaar :^)

    Zat juist aan je te denken!

  11. Zilvertje zegt:

    Nou dan moet Drikus al zelf lezen, want die kom ik niet zomaar tegen, die woont in Rotjeknorrrrrrr

    Ja, had je het nummert al gehoord? Ik vind de hele cd prachtig, maar op het North Sea met het Metropole orkest vond ik ook geweldig.

    Nou zo zie ik hem niet hoor, hij is jonger dan mijn oudste zoon en ik zie er een groot kind in, dat enorm goed is en zijn best heeft gedaan.

  12. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Zeven jaar werken aan een album is niet niks, heb net de bijdrage van Kitty geluisterd.
    Je hebt hem goed omschreven, luisteren in alle rust, zonder verstoring van je omgeving, heerlijk. oma

    ot, het is erg hoor al de overvallen met geweld, jong, oud, doof, blind er is geen onderscheid of nog enig respekt.

  13. Zilvertje zegt:

    Oma, ik heb zondag ook een link geplaatst naar het North Sea Jazz festival waar hij speelde met het Metropole orkest, echt geweldig, het is apart, zijn verhaal, zijn stem, zijn teksten, echt tijdloos. Ik doe niks anders dan zijn nieuwe CD draaien. Wat een doorzetter he, hij betaalde zijn cd zelf, maakte lange dagen en nachten en als hij dan weer wat geld had, nam hij weer een nummer op. Vond de gelijkenis met artiesten frappant, ik was nog te vermelden dat er ook een beetje Cat Stevens inzit.

    En dank voor de zomerzon, ja, de Makkers, dat waren ze, Oma weet echt alles.

  14. Zilvertje zegt:

    Oh, ja gruwelijk hè, al die overvallen en die van die blinde man, nou dat was schandalig wat ze met hem deden.

  15. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Dank je wel voor je lieve tip, ge gelijk eens luisteren. oma

  16. Zilvertje zegt:

    Is het gelukt? Als het gelukt is, ziet u er onder alle afleveringen, zijn echt geweldig, allemaal, echt allemaal hoogtepunten. Heb u ze allemaal bij elkaar! Veel luisterplezier! Ik ga nu lekker slapen, ben een beetje moe, veel gedaan vandaag, groetjes aan de hele bemanning!

  17. Zilvertje zegt:

    Drikus, gesnopen, ik zit nu bij Oma je Selah tip te promoten.

  18. Zilvertje zegt:

    Lieve mensen omdat hij zoveel indruk maakte op het North Sea Jazz festival is er nu heel veel te vinden op You Tube, google zijn naam en je kan luisteren of het jouw smaak is. Veel plezier!

  19. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Heb flink wat van Jonathan Jeremiah geluisterd, zitten ontroerende nummers tussen. oma

  20. Zilvertje zegt:

    Oma, ja, het raakt hè?

Geef een reactie

