Insecten tellen voor Wageningen met de fiets.

Vertrekpunt onder de Forbo.

Insecten tellen voor Wageningen met de fiets.

Gistermiddag kreeg ik een mailtje van de Universiteit van Wageningen, u weet wel die Universiteit die helpt met liegen over de bijenpopulatie en hun sterfte. Of ik mee wilde doen met het onderzoek: insecten tellen op je nummerplaat.

Nou hoop ik altijd nog op een goede en eerlijk samenwerking met hen en ik ben de beroerdste niet, dus ik mailde dat ik zondag zou gaan tellen.

Dus van de 250 mensen die hebben meegedaan ben ik er een. Met trots kan ik u melden dat ik vanmorgen bij het krieken van de dag ben vertrokken uit mijn dorp onder de rook van de Forbo, met mijn teller op nul en een schoongemaakte koplamp en zo fietste ik blijmoedig via Neck en Wijde Wormer naar Purmerend, met hier en daar een omweg omdat het er zo wonderschoon is en wat denkt u? Niet een insect! ( 30 kilometer )

De omgeving is vol weiland en boeren, koeien en gras, met prachtige bloemen, dus ze waren er wel. Wat maar weer aantoont dat fietsen het dierenrijk spaart en zeer gezond is, voor de mens.

Nu wil de Universiteit wel dat ik de rit vanavond nogmaals doe, omdat er in de avond meer insecten in de lucht zijn. Ik heb ze teruggemaild, of het de bedoeling is, dat ik ook echt met lijken terug kom op mijn koplamp, want mijn resultaat is toch geweldig? Nee, ik vertrouw ze dus niet zo, na dat gedoe met die bijen en het vervalsen van het onderzoek, houd ik ze in de gaten, maar goed, ik ben er dus avond niet, ik doe het over en ik zet dan mijn insectenwaarschuwer ( Tatie, Tatie ) maar aan, want ik ben zo trots op mijn resultaat, ik wil het graag zo houden.

Hoeveel had jij er?

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Insecten tellen voor Wageningen met de fiets.

  1. Zilvertje zegt:

    De Universiteit van Wageningen is dol op het dood maken van kleine beestjes, in navolging van de bij om zeep helpen. ( giftig gif goed praten ) wordt u nu opgeroepen insecten aan te rijden.

  2. Zilver, in een auto gaat dat vanzelf, hoef je er geen moeite voor te doen. maar op de fiets is anders, vooral als je rustig aan doet:-)

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, daar heb je helemaal gelijk in Antoinette. :^)

  4. Drikus zegt:

    Nou Zilver heb vanmorgen ook een heel eind op de fiets gezeten, maar net als jij ook niet een insect tegen gekomen maar dat zal denk ik bij mij in Rotjeknor mede door de uitlaat gassen komen
    met al dat verkeer.
    Maar ik ben er wel een tegen gekomen helaas ik was in de afgelopen nacht na maanden weer eens niet alleen in huis ik had bezoek van een vervelende mug nou dan slaap je echt niet lekker een paar keer op jacht geweest maar zodra het licht aan gaat was hij nergens meer te vinden vanavond maar weer op jacht.

  5. Zilvertje zegt:

    Lok hem met een stroopsliert, of maak tocht, vinden ze vreselijk. Ik ben nu overal bezig met horren, boven is nu klaar, nu beneden nog, de kinderen kunnen slapen zonder mug.

    Het stukje is niet echt hè, is mijn gal spuwen op humoristische wijze, ben boos op Wageningen ivm de bij. Het is de actualiteit van de dag, insecten tellen op je nummerplaat. ( moordenaars :^)

  6. Di Mario zegt:

    Wacht ff… ik ren even naar benee….

    Nee, niet een.. terwijl ik toch vanminddag met mijn kleine prinses op pad ben geweest.

    Ehhhh, ik heb wel paarden (hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii) en kippen (kukkeluuuuuu) gezien met het gelijk wat tussen haakjes staat gehoord. Maar eerlijk, het geluid kwam bij mij achter van de fiets.

    Love As Always
    Di Mario

  7. Ik rijd geen auto.
    Wat ik wel zie, is dat de rood-zwarte kevertjes zich gigantisch vermeerdert hebben. Ik kom ze overal tegen en 10 jaar terug nooit. Maar die vliegen niet en hebben geen last van koplampen.
    Wageningen doet onderzoek met oogkleppen op :^P

  8. Zilvertje zegt:

    Di Mario, hahahaahahahah! Nou dan hebben wij fietsers het goed gedaan. Heerlijk hè, met kinderen fietsen, ik had ze vroeger graag op de fiets, dubbel genieten.

    Kitty die kevertjes, lieve- heers- beestjes?

    Wageningen doet aan geld verdienen, dat is het gevaar als je op onderwijs bezuinigt, Brandpunt liet ons zien, hoe gevaarlijk ze bezig zijn en de regering vraagt daar advies, schande! Nu zijn we de natuur en ons zelf aan het vergiftigen, echt zo erg.

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ik mag me ook trots bij je aansluiten, heerlijk nul, nul.
    Dat komt dat de auto”s veel te hard rijden, als men langzamer rijdt overleven veel insekten omdat ze weg kunnen komen. oma

  10. Zilvertje zegt:

    Oma, gelukkig, weer een die niet meedoet met de gekte, ja, die arme diertjes, ze weten niet wat hun overkomt, zo zijn ze nog op weg naar een bloem en zo rijden ze in hun eigen begrafenisstoet.

    Veel groeten aan de hele bemanning! Ik heb zo genoten van de mooie radio!

  11. Apiedapie zegt:

    Ik heb vanavond een uurtje hard gerend met mijn mond open. Had er drie tussen mijn tanden. Telt dat ook?

  12. Zilvertje zegt:

    Apie, ik zit te schuddebuiken, viespeuk, ja dat telt! In Nederland was een oproep om je nummerplaat schoon te poetsen en dan te gaan autorijden en dan tellen hoeveel insecten je dood op de plaat vond.

    Echt crisis hier, een nieuwe variant op uit eten, en barbecueën en de trend een een insect en je bent meer in trek.

    Heb je ze doorgeslikt?

  13. Zilvertje zegt:

    Apie, hahahahah, dan zijn ze nog goed terecht gekomen, dan zien we ze weer terug op zijn weblog, voor het raam of zo.

  14. selma zegt:

    Insecten op de koplamp, weinig, maar…
    er vliegt er wel eens eentje m’n oog, neus of mond binnen.
    Sinds ik eens een bromvlieg onwillekeurig inslikte, fiets ik altijd met m’n mond dicht.
    Laatst vloog er toch nog een kevertje in m’n oog, wat behoorlijk pijn deed, en een paar dagen irritatie gaf. Maar om nou met een bril en stofkapje te gaan fietsen?
    Het is gewoon de prijs die de natuur aan mij betaalt, en ik aan de natuur, voor het dagelijks fijne fietsen in het groen.
    Overigens kennen de Jaïn in India een type heiligen die niets willen bezitten en werkelijk helemaal niemand in de kosmos kwaad willen doen.
    Daartoe lopen ze geheel naakt rond (als bewijs van bezitloosheid), zijn veganist en dragen mondkapjes tegen het inademen van insecten, terwijl ze ook bij elke stap die ze doen de grond voor zich schoonvegen, opdat ze niet op het allerkleinste beestje zullen trappen.
    Daar zou Wageningen eens onderzoek moeten gaan doen😉

  15. Zilvertje zegt:

    Selma, ja, diertjes, in de mond, neus of ogen,ken ik, soms doe ik er wel wat aan, er zijn dagen, dan blijve ze in je ogen komen en dan zie ik even niks, dan zet ik wel mijn bril op. Ook heb ik ook via mijn neus een vieze vlieg binnen gehaald, hij rook en smaakte naar een fabriek hier, zo vies, hij bleef maar in de weg zitten, ik heb hem via mijn keel in mijn mond gekregen en toen snel uitgekwat, brrrrrrrrrrrrrrr zo vies

    Wat bijzonder van die mensen in India, daar kan de Universiteit van Wageningen nog veel van leren.

  16. Apiedapie zegt:

    Ik weet niet, Selma/Zilvertje. Als ik een kevertje was zou ik me kapot schrikken als er zo’n naakte Jain boven me zou staan te zwaaien met zijn blote lichaamsdelen (m/v).

  17. Zilvertje zegt:

    Apie dieren zijn wel wat gewend, die zijn zelf ook bloot, Apie hahahahaha, jij geeft je zelf bloot! :^)

Geef een reactie

