Sluit je Hyves af voor vreemden!

paarse bloem
Sluit je Hyves af voor vreemden!

Weten uw kinderen al dat er hufters rondstruinen op Hyves? Vooral jonge meisjes zetten zichzelf op de foto als klein modelletjes. Zeer aantrekkelijk voor de grote groep misdadige viespeuken. Ze doen zich voor als de prins op het witte paard, beloven van alles, maar lokken alleen het jonge grut de ellende in.

Nooit was het voor pedofielen en viespeuken zo makkelijk om aan hun prooi te komen, ze zoeken leuke jonge meisjes op Internet en sloven zich uit en hup een afspraak is gemaakt. Nou wat ik zeg klopt niet helemaal, in de katholieken kerk konden ze er ook wat van, kinderen aan hen toevertrouwd werden misbruikt en heel lang werden deze kinderen niet geloofd, want de kerk stond op een heilig voetstuk.

Het nieuws vanmorgen brengt dat het meisje van het laatste Amberalert gelukkig is gevonden, maar wel misbruikt, haar vader had al eerder aangifte gedaan, omdat zijn dochter was gedrogeerd en misbruikt, maar de politie stond met lege handen. ??????

Het is eigenlijk te gruwelijk voor woorden, we hebben dat vreselijke verhaal over Milly gehad en al die andere kinderen, de kerk, de opvanggezinnen, het Hofnarretje en Keith Bakker ga zo maar door.

Is er plotseling, ineens een golf van gekke viespeuken aan de gang? Ik vrees van niet, het is van alle tijden, heel lang geleden leerde ik in een opleiding die ik volgde dat een op de drie kinderen werd misbruikt.

Wij zijn in onze eigen kring gaan zoeken en wij komen uit op twee op de drie. Vreselijk hè? Maar vraag je, je mogelijk af, waarom horen we er nu pas zoveel over? Ik denk dat dit komt omdat het nu meer prioriteit heeft en dat werd tijd ook, aanpakken die lui, die zich niet kunnen inhouden.

De mogelijkheden voor die viespeuken om in contact te komen met hun prooi zijn ook heel groot geworden, de kinderdagverblijven, kinderen die overblijven op school, de mobieltjes, de spelletjes op internet en de sociale media.

In elk geval, praat erover met uw kinderen, leg ze uit wat ze moeten doen en laten en het waarom, maak ze weerbaar en blijf met ze in contact. Vertrouw op uw eigengevoel, dit klopt altijd. Loverboys staan nu bij scholen en komen op feestjes, deze groep is moeilijk aan te pakken, ze belonen en “slaan”. Ouders sla terug, sla dit moeilijke onderwerp niet over.

Signalen van misbruik:
Bedplassen, psychotisch ( bv erg met geesten bezig zijn ), eetproblemen, veranderend gedrag, gillen , spijbelen enz.

Tip: Vertrouw mensen die op uw kinderen passen of waar ze mee in contact komen niet zomaar, kom onverwachts binnen wandelen en kijk goed wat u ziet, hoort en voelt.

Zilvertje.

Foto: van Zilvertje, bescherm mooie bloemen.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Sluit je Hyves af voor vreemden!

  1. peter zegt:

    Beste zilvertje,
    Die grote groep misdadigers en viespeuken betreft een percentage van 0,2 tot 1 %.
    De kans dat cougars en goldiggers het voor het uitzoeken hebben is dan ook vele malen groter.

  2. Zilvertje zegt:

    Wat bedoel je te zeggen Peter?

  3. Annet zegt:

    Soms denk ik dat het eerder gewoon is dan afwijkend….
    Het komt zo vaak voor.
    Misschien leven we nog dicht bij ons oer…onze neef: de aap….
    Weet niet of het daar voorkomt eigenlijk..
    Het heeft in ieder geval met dominantie te maken en mannen zijn niet inlevend genoeg.
    Seks fascineert ons mensen al vanaf heel vroeg…van heel kinderlijk tot heel oud…
    Alleen mannen moeten hun grenzen aangeven en niet beweren dat het kind ermee begon…want het kind probeert zijn of haar grenzen uit……..maar op een kinderlijke manier….en daar moet je niet op een volwassen manier op reageren…..
    Het is ook een vorm van verveling.
    Jammer voor de normale mannen!
    Wij mogen knuffelen maar zij mogen niets meer….

    Wat een probleem toch!
    Mijn moeder waarschuwde me altijd maar toch…..

    Je kunt niet meer doen dan waarschuwen…

    Anders heb je geen leven meer….

    Liefs! (raar hè van web-log)

  4. In eerdere tijden werd het als schande gepresenteerd en door schaamte konden kinderen het niet uiten. Gelukkig zijn we tegenwoordig veel opener. Als het goed is kunnen we zo meer voorkomen dan vroeger. En de heilige huisjes worden gelukkig omgeschopt. iedereen is gelijk😉

  5. Zilvertje zegt:

    Bijzondere reactie, we moeten allemaal inzien dat we handelen naar wat goed is voor de ander, wat die viespeuken doen is heel schadelijk, mannen moeten hun grens kennen, veel zijn het mannen met een heel laag IQ, zwakzinnig.

    Fijn dat je me vond. xxxx

  6. Zilvertje zegt:

    Annet, ja, heel raar van weblog, ze helpen me goed hoor, maar het is zo ingewikkeld, ik heb al zoveel moeten veranderen op mijn pc en net toen ik weer kon bloggen met een enorme omweg kon ik vandaag niet meer inloggen.

    Als het zo ingewikkeld blijft ga ik voortaan op een zeepkist mijn dingen maar vertellen. :^)

  7. Zilvertje zegt:

    Kitty, ja, de kerk had vroeger zo een aanzien en de meester op school en de man bij de Welpen, maar gelukkig is het opengegooid, nu allemaal nog goed opletten en die gekken vastzetten, behandeling helpt niet, en hoe triest, daders waren vroeger zelf ( soms ) slachtoffer. xxxx

    Ja, nu heb je je link meegestuurd, dank!

  8. Ik ben niet altijd ingelogd. dan zit de link er niet bij😉
    Ja, dat gegeven is zeker triest maar aan de andere kant ook weer begrijpelijk.
    Als iemand het zelf niet verwerkt heeft , dan is het mogelijk dat hij de schade probeert te normaliseren door het door te geven aan een ander. De psychologische drive daarachter is:’ het is helemaal niet zo erg want mij is het ook overkomen’.

  9. Zilvertje zegt:

    Ja, maar ik heb je nu weer! Ik denk dat alle grenzen vervaagd zijn, men is wakkergeschud op een verkeerde manier, er zit een heel mechanische achter. Zo een twee drie niet uit te leggen. xxx

  10. Zilvertje zegt:

    Feest, ik heb je link!

    Ja, maar ik heb je nu weer! Ik denk dat alle grenzen vervaagd zijn, men is wakkergeschud op een verkeerde manier, er zit een heel mechanische achter. Zo een twee drie niet uit te leggen. xxx

  11. Zilvertje zegt:

    Ja, hier gaat ook al van alles mis, het zit vast in mijn vingers. pc’s, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

  12. kitty zegt:

    ik had aangebrande uien😦
    Heb ik er maar uit gevist.
    Vanavond naar schilderles🙂

    • Zilvertje zegt:

      Ohhhhhhhhhhhhh, wat zonde, ja, ik doe ook altijd van alles op de zelfde tijd en dan gaat er wel eens wat mis, fijne avond! Leuk schilderles, zo heerlijk ontspannen. (denk ik )

  13. Di Mario zegt:

    Waar kan ik die zeepkist vinden.😉

    Het onderwerp houdt me natuurlijk bezig omdat ik een kleine prinses heb en een nog kleinere prins(es) op komst heb. Ik kijk om me heen, ik ben alert en….. grrrrrrrrrrrrr. heb een mes tussen mijn tanden. Hoop dat dat genoeg is.

    Love As Always
    Di Mario

  14. Zilvertje zegt:

    Di Mario, je bent een gezegend mens, ja, je doet het goed, je bent alert. Per ongeluk heb ik een reactie van jou verknoeid, ik ben nog niet zo handig hier, de reactie van Milly. Ohhhhhhhhhhhh, wat heb ik daar een verdriet om gehad en nog als ik er aan denk, ik hoopte tot het laatste dat ze gevonden werd, ik vergeet die avond en nacht nooit. Sorry hoor, ik probeer het te herstellen, maar ik heb helemaal pc-ogen, ben al de hele dag bezig om mijn weblog bij jullie op gang te krijgen, maar niks lukt.

  15. ramireziblog zegt:

    Zat ellendige voorbeelden gezien in het onderwijs – lepe knullen die naïeve meisjes paaien op Hyves – en voordat ze het weten zijn ze chantabel met opgenomen webcam beelden. Je kunt ze niet genoeg voorlichten en waarschuwen…

  16. Zilvertje zegt:

    Rami, ja, erg he, ja, goed voorlichten! Leuk je weer te zien.
    Ben van de week zonder te reageren op je weblog geweest, ik miste je, ik ben nu iedereen weer aan het verzamelen. Bijna vakantie!

  17. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ja helaas zijn er altijd al van dit soort smeerlappen geweest, man, vrouw dat maakt ook niet uit, ze zullen er alleen maar blijven.
    De kinderen presenteren zich vaak ook veel te makkelijk aan op het internet, daarom is de angst ook toe genomen onder de mensen, alles is direct te volgen en te manipuleren. oma

  18. Zilvertje zegt:

    Oma, we moeten waakzaam zijn. Leuk dat u me weer vond, ik ben net een vlooi.

  19. Zilvertje zegt:

    Rami, nou je zit nu weer in mijn verzameling. Heb mooie gedachten als ik aan jou bloggen denk, maar bovenaan staat de nacht van de veranderende maan, jeetje wat was het toen leuk op het weblog en wat een mooie foto’s had je, we vormden met elkaar een soort sterrenwacht, wat de een zag, zag de ander even later, geweldig.

  20. Drikus zegt:

    Goed dat je dit hier neerzet je kan niet voorzichtig genoeg zijn ik hoop dat dat jullie er verschoond zullen blijven!!!!!!!!!!!!

  21. Zilvertje zegt:

    Drikus, laten we het beste hopen.

Geef een reactie

