Ombudsman

Dus nu we niet van nut zijn mogen we gaan? Eerst worden we lekker gemaakt en nu we niet voldoen ( de krant kan zijn voordeel er niet mee halen ) moeten we gaan met nalaten van al onze creatieve en andere uitingen? Lees ik, dat de krant nog wel in het archief kan? De bloggers niet? Hoezo wij eigenaar? Er werd ingegrepen, dus de krant had ook rechten.
 
En onze bloggersprijs? De site zonder bloggers had nooit kunnen winnen, hoezo voldoen we niet? Waarom hebben we dan die prijs gekregen?
 
U heeft ook vast niet goed gekeken, sommige vooraanstaande kranten hebben wel dingen van bloggers overgenomen, ik noem maar het prachtige fotoboek van Rene, de Volkskrant was niet aanwezig op de presentatie, had er geen oog voor, terwijl het een heel bijzonder boek is, met een prachtig verhaal achter foto’s, de krant had weken achter elkaar een pagina kunnen wijden aan het verhaal achter de foto, ik weet zeker dat veel mensen hier van hadden genoten.
 
Ik moet u tot mijn schande bekennen, dat de Volkskrant het contact met mij als lezer is verloren, u ging mikken op een jonger publiek, zo jammer, met de komst van het blog, had u weer mijn aandacht, maar u krant bleef ver achter, u was denk ik ook vergeten, dat de concurrentie van gratis kranten erg groot was geworden.
 
Verder hebben veel, erg veel mensen hun weg gevonden naar een publiek, er zijn prachtige dingen ontstaan, mensen hebben hun uitgever gevonden door het bloggen, mooie dingen zijn ontstaan of staan op stapel, het is de Volkskrant allemaal ontgaan……..
 
Over een ombudsman had ik net als de krant over bloggers, in het verleden me een ander beeld gevormd, zo een man/vrouw is onpartijdig en geeft ook reacties op zijn blog, als mensen de moeite nemen om te reageren en trekt geen partij, maar oordeelt eerlijk. Zo dacht de krant zijn voordeel te doen met bloggers, de bloggers schrijven en de krant gaat met de eer strijken, maar helaas, ontstond er iets anders, iets wonderschoons, een archief die nu een stukje geschiedenis is, dat leerzaam is voor de wetenschap, een tuintje van wat wel groeit en niet. De Volkskrant zag alleen het onkruid, mogelijk, omdat het te zelfingenomen was en uit was op eigen gewin, zo jammer, met zo een mooie kweekvijver had men iets moeten doen, maar een geluk, de gouden vissen vonden wel hun weg. Een visser die slaapt, haalt nooit op tijd zijn hengel op.
 
Ombudsman als u de mening van de krant vertolkt, dan voel ik mij in mijn eer aangetast en dan spijt het mij dat ik me de voering uit mijn pen heb geschreven en dan ben ik blij dat nu de ware aard naar boven komt, de Volkskrant was dus een dief en nu de buit nutteloos bleek, mogen we gaan met achterlaten van onze spullen. Weet u, ik wil het terug, als u het nutteloos vindt, prima, maar u mag het niet zomaar weghalen.
 
Zilvertje. Ik was al weg, maar kon het niet laten nog even te reageren, toch ben ik de krant, ondanks die klap in mijn gezicht dankbaar voor de gegeven kans, het leverde mij heel veel op.
 
De aanleiding van dit blog.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2011-01 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Ombudsman

  1. Kat zegt:

    Van harte aanbevolen!!
    En mijnheer Meens zwijgt in alle talen…

  2. Zilvertje. zegt:

    Kat, fijn! Ja, ik heb nog nooit van hem een reactie op mijn reactie gekregen, maar dat is natuurlijk het verschil, als betaalde blogger, mag je lui zijn. :^)

  3. Aad Verbaast zegt:

    @Zilvertje:
    Spijker op de kop!
    Goed dat je nog even langskwam om dit te vertellen.
    Kramp in de billen krijg ik van dit hele gedoe..

  4. Zilvertje. zegt:

    Aad, ja, ik voel het als een klap in mijn gezicht!

  5. op zoek naar morgen zegt:

    Leuk je hier weer te zien. De Volkskrant, het is bij de piraten af…

  6. Zilvertje. zegt:

    Op zoek, het is maar eenmalig, ik schrok zo van het bericht van de ombudsman. Hahahahahahahah, piraten.

  7. Satuka zegt:

    Zilver, de "ombutsman" schrijft op persoonlijke titel, maar hij is ongetwijfeld niet de enige die er zo over denkt. Het zegt alles over zijn perceptie en kennis van het blog en niets over de bloggers zelf. Op die punten waar hij misschien deels een punt heeft gaat hij veel te kort door de bocht en scheert hij zo’n beetje alles over een kam.
    Aanbevolen (en ik vind dat je veel te aardig blijft, maar dat vinden anderen dan weer van mij.. dus het zal wel relatief zijn😉.

  8. Zilvertje. zegt:

    Satuka, maar ik koop de krant niet meer maar volgens bloggers hier heeft het blog de krant gehaald en dat is voor mij een teken dat de krant het er mee eens is want bijna niets van ons haalden de krant, Manus, ja, die, maar echt veel meer niet, ben wel wat vergeten. In de mail van het opperhoofd werd een reden gegeven die kon ik nog wel aan, maar wat ik nu gelezen heb, als dit waar is.
    Nee, ik blijf niet aardig, ik vind het boeven. :^)

  9. Isis Nedloni zegt:

    Lieve Zilver……
    Goed en krachtig geschreven stuk
    uit het hart gegrepen!
    Dat doen ze ons niet na…..
    In geen eeuwen…….
    Leve de duizenden parels van het vkblog!!!!!
    Lieve zondags groeten!!!!

  10. Zilvertje. zegt:

    Dankjewel Isis. xxxxx

  11. jeg_synes zegt:

    Hej hej Zilver, wat geweldig dat je toch hiervoor even terug komt….
    het is echt schandalig wat de VK doet met onze wkblogs….
    maar we moeten vrezen dat ze er helemaal geen aandacht meer aan besteden…
    mocht dat zo zijn, dan haal ik vóór 1 maart alles van mijn blog af..want die eer gun ik hen niet…
    gelukkig wordt wel alles van mijn blog gearchiveerd, zodat ik het zelf nog helemaal heb, precies zoals het op het blog stond….
    het is zo jammer dat dit zo moet eindigen…en ik ben eigenlijk héél erg boos…:))
    jeggroet

  12. Zilvertje. zegt:

    Lieve Jeg, ik ben ook boos, dat het dan niet meer kan, oke, kan gebeuren, maar de manier…. en dan het blog van de ombudsman, een trap na, zo jammer. xxxx

  13. demio zegt:

    Zilvertje, helemaal mee eens.
    Ik ben niet gauw op mijn tenen getrapt, maar de ombudsman heeft het toch voor elkaar gekregen.
    Toen de Volkskrant de fout maakte om namen te publiceren, heb ik een klacht ingediend bij de ombudsman. Nooit iets van hem gehoord. Daarna heb ik hem afgeschreven. Terecht dus, blijkt nu

  14. Zilvertje. zegt:

    Demio hij is zijn taak niet waardig een ONbudsman. Ben bang dat hij zijn eigen scheetjes erg lekker vindt ruiken en aan de rest heeft hij geen boodschap.

  15. rikus zegt:

    Goed gesproken zilver

  16. Zilvertje. zegt:

    Rikus, met dank!

  17. moonfairy zegt:

    ohhhhhhhhhhhhhh je bent er!!!
    wat heerlijk
    de aanleiding is natuurlijk niet zo fijn
    maar ondertussen zie ik je toch nog even
    voor hier het schip zinkt
    had het vandaag nog over je
    legde mijn zoontje uit
    in de trein
    waarom ik het blog zo zou missen
    en wie ik allemaal had ontmoet in het eggie
    liefs Moonfairy

  18. Zilvertje. zegt:

    Ja, Moon, na een lang blogavontuur, zagen we elkaar bij een boekpresentatie, eerst had ik het niet eens door dat jij het was, gelukkig hield je vol. Je zag er anders uit in mijn hoofd, zag ik je echt, een jonge meid. :^) We zijn nog uit de tijd van Theo uit Haarlem.
    Moon, ik vind het heel erg, eerst mochten de pestkoppen pesten, nu is de krant zelf een pestkop.
    Maar ik moet er nu om lachen, midden op de avond dacht ik: ze zijn gek! Het is een schip dat zinkt, met al onze humor en kennis hadden we ze kunnen helpen, maar ze vinden ons bagger, nou dan vind ik hen stront!

  19. moonfairy zegt:

    ja ik herinner me nog goed
    dat ik je zag
    en hoe me dat ontroerde
    we hebben zoveel gedeeld
    zo trouw op elkaar gereageerd door dik en dun
    veel over de suikerhartjes,
    het leven
    de ontmoetingen en de afscheiden
    en nu dit afscheid
    ik weet dat het gaat gebeuren
    en toch stop ik mijn hoofd onder een deken
    liefs Moon

  20. IJskastmoeder zegt:

    Zo jammer dat die ombudsman het kind met het badwater weggooit en geen oog heeft voor wat er wél is. Afijn, jij was er en stak me menigmaal een hart onder de riem. Voor eeuwig opgeslagen. Dank!

  21. galadriel zegt:

    zilver…wat goed om je hier weer te lezen!

  22. Zilvertje. zegt:

    Moon, dat delen en vieren, was prachtig, heel wat kostbare momenten heb ik meegemaakt met bloggers. Ze willen ons niet meer, maar gelukkig hebben we wel elkaar en dat pakken ze niet af. xxxx

  23. Zilvertje. zegt:

    Moeder, jij ook dank, lief, je reactie! xxx
    Gala, ik moest even wat van me laten horen, na dat blog van de O-man, ja, hij wiens naam niet genoemd mag worden. :^) en het lucht zo op.

  24. Thera zegt:

    Oef Zilvertje, ik was ook ziedend op die man. Alles over een kam scheren. Vijf jaar toewijding afdoen als bagger. Maar, het zegt inderdaad meer over hem, dan over ons. Het zegt in ieder geval iets over zijn functioneren als ombudsman. Als hier bij de hoofdredactie van de Volkskrant nu ook geen alarmbellen gaan rinkelen, ben ik een boon.

  25. iers_dagboek zegt:

    =Daarmee komt na ruim 6 jaar een einde aan het experiment dat indertijd mede is begonnen om te bezien of het blog zou kunnen leiden tot burgerjournalistiek die ook voor de papieren krant bruikbaar zou kunnen zijn. Kan het blog nieuws genereren waarmee de echte krant ook wat kan, was indertijd een van de vragen.=
    Quote uit the ombudsman blog.
    Wie garandeert mij dat de volkskrant redactie of redacteuren niet blogs hebben gebruikt, gekaapt of gestolen om hun eigen ‘nieuws’ stukjes te vullen?

  26. Zilvertje. zegt:

    Thera ik heb vaak gedacht, als men dit of dat, anders eet ik mijn panty op….. ik heb me nooit aan mijn belofte kunnen houden, mijn voortanden zouden er nu uitliggen…. Het is een trap na. xxx
    Dagboek, het zal toch niet?

Geef een reactie

