Een verdacht teken op mijn muur!


 
 
 
gistermiddag stond de politie voor mijn deur, twee man sterk, of ze even binnen mochten komen en mijn hart ging zo snel, ik dacht ik val neer. want de politie voor de deur is niet veel goeds, vier kinderen waren niet thuis……..
 
maar ze konden me snel gerust stellen, of ik wist dat ik een teken op mijn muur had? een teken vroeg ik totaal in verwarring. ja, een teken. ik had heel dun met geel wasco de letters tv op de muur staan. dit was volgens de politie een teken dat mijn huis op de nominatie stond om onverwachts bezoek te krijgen. die ochtend had ik niet mijn krant gelezen, het stond er in zag ik later. snel heb ik de letters verwijderd, dat viel nog niet mee, wasco op steen gaat lastig weg.
 
ik heb vannacht een emmer water voor elke deur gezet en de radio in de keuken aan op de praatradio. er is geen boef geweest, maar lekker voelen doet het niet. ze zijn uit op je tv ( ik heb een oude met nog een videospeler er in ) en geen andere waardevolle spullen, nou ik voel me hartstikke rijk, maar er is niks te halen. maar dat begrijpen ze vast niet met hun gele tv op mijn muur, ik dacht dadelijk aan een bijbels verhaal.
 
in de krant las ik dat iemand opperde om allemaal tv met geel op je muur te schrijven, dan worden ze helemaal gek. daar moest ik wel om gniffelen, maar ik voelde me die middag in een film.
 
vandaag was ik op verjaardag bij mijn moeder ( 84 ) en ik vertelde het verhaal aan mijn broer, die moest zo lachen, pfffffffffffffffffff, daar heb je zilvertje weer met haar fantastische fantasieverhalen!
 
maar later op de dag stuurde hij me een link een :^)
 
zilvertje.
 
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Een verdacht teken op mijn muur!

  1. assyke zegt:

    als je de wasco er niet af had gekregen
    had je er nog in geel oude waardeloze voor kunnen zetten
    scheelt een hoop emmers op je kraan

  2. Glaswerk zegt:

    @Zilver: Het merken van een huis is helaas al (veel) langere tijd gebruikelijk in die "branche".
    En prettig zal het zeker niet voelen.

  3. Zilvertje. zegt:

    Assyke, hahahaahahah, hij is goed!
    Glaswerk ik wist er niks van en het was zo subtiel gedaan, ik moet bijna mijn bril opzetten. Het is zo een raar idee. Maar ik lust ze rauw, grrrrrrrrrrrrrrrrrr, moet er verdories erg hard voor werken.

  4. antoinette duijsters zegt:

    Zilvertje, ja neem het serieus, in Oost Europa kunnen ze alles gebruiken, een TV die het nog doet , nemen ze gerust mee. Deze mensen denken anders dan wij hier.

  5. Zilvertje. zegt:

    Antoinette, eigenlijk triest dat het in de wereld zo raar verdeeld is. Het lijkt me heel erg als je je kinderen geen eten kan geven en leeft in armoede. Ik denk weer aan die kindertehuizen die we enkele jaren geleden op de tv zagen, schrijnend.

  6. Cees Groninger zegt:

    Gelukkig dat er niet "Zilver" op de muur heeft gestaan, anders hadden we dit leuke blogje mogelijk moeten missen….

  7. edu zegt:

    Goh bestaat die methode nog? Je zou denken dat ze wel zouden zijn overgestapt op iets minder opvallends. Nog bezoek gehad vannacht?

  8. Zilvertje. zegt:

    Cees, ik las vanmorgen wel in de krant dat Zilver op de maan gevonden is, nou zo raar, ik weet van niks. :^)
    Edu, ik wist niet eens dat het bestond, kende alleen het Bijbelse verhaal, nee, nog steeds geen bezoek, maar ik blijf alert. Het is ook wel raar, dat ik in een heel ander deel van de Zaanstreek woon, helemaal de ander kant op in een dorp, iemand opperde dat kinderen het mogelijk nadoen, maar toch, maar toch, het bezoek van de politie liegt er natuurlijk niet op, ik blijf scherp.

  9. The_Saint zegt:

    De Politie is je beste vriend [?]….:-))

  10. Zilvertje. zegt:

    The_ Saint, nou soms, ik ben er niet dol op, maar je hebt ze wel eens nodig. In dit geval, ik weet het niet, of het nu nodeloos ongerust maken is.

  11. Apiedapie zegt:

    He bah! Eng! Snap het niet helemaal, iedereen heeft toch een TV? En de jouwe is niet eens een superdeluxe flatscreen. Zetten ze ook "juwelenkistje in de linnenkast, rechts beneden, onder de onderbroeken" als aanwijzing op de gevel? Hoeveel wasco heb je daar wel niet voor nodig???

  12. cor3306 zegt:

    ai ik kom nooit aan de voorkant van mijn huis, wie weet wat er allemaal geschreven staat daar, moet ik toch een gaan bekijken, alleen nu regent het te hard

  13. galadriel zegt:

    nou ja!… kun je niet een bordje op je deur plakken waarop een hondenkop staat met de tekst eronder: hier waak ik en tv boeven vreet ik op met huid en haar

  14. Thera zegt:

    Getver, dat is een eng idee zeg.
    Ik ken we een verhaal van een man destijds in Capelle aan den IJssel. Hij zat in een barretje bij de supermarkt en kreeg daar allerlei handelswaar aangeboden. De heren lieten hem foto’s zien, zo zag hij een antieke klok voorbij komen die bij hem thuis aan de muur hing, met zijn hele muur erbij dus. Linksonder herkende hij zijn eigen zitbank.
    De spullen werden gefotografeerd, aangeboden en dan pas gejat. De meneer zei toen, dat hij wel interesse had in die klok en seinde de politie in. Kort daarop werden twee inbrekers op heterdaad betrapt.
    Brr, ja het hondenbordje is een goed idee. "Hier waak ik" en dan zelf af en toe blaffen.😉

  15. renelouman zegt:

    Je huisje ziet er duur uit nu alles van nieuwe ramen is voorzien en mooi geverfd.
    Zonder gekheid: wel eng zeg. Zijn er meer in de buurt, en zo ja, wat heb je met allemaal gemeenschappelijk?????

  16. Rob Kruzdlo zegt:

    mooi hoe je jezelf blijft… ab groet Rob

  17. op zoek naar morgen zegt:

    Jeetje, ik zou die nacht geen oog dicht gedaan hebben…

  18. Zilvertje. zegt:

    Apie, ja, raar hè, in het krantenartikel spreekt met over dure tv’s en kostbare buit. Als ze me weblog maar niet stelen!:^)
    Cor, ik ga ook altijd achterom, ik dacht eerst aan een hakenkruis of zo en dat ik dat moest weghalen, maar dit had ik niet verwacht en het stond er zo dun, ik had het zelf nooit opgemerkt.
    Gala, ik heb daar ook al aangedacht een hondensticker en een sticker van een beveiligingsbedrijf.
    Thera, wat een verhaal en wat een slimme man, AHHAAHAH ja, ik ga af en toe blaffen en grommen en je weet het mogelijk, ik heet: Den Herder, grom, ik verslind ze!
    Nee, voor zover ik weet sta ik alleen, raar hè en wat er in de krant stond dat is zaandam, dat is tegen Amsterdam aan, ik woon in een dorp meer richting Alkmaar.
    Rob, dank je wel. ( ik kan niet anders :^)
    Op zoek, nou dat dacht ik dus ook, maar met mijn PIPImaatregelen vond ik het veilig genoeg, ik slaap wel licht omdat ik natuurlijk over de kinderen waak.
    Bedankt allemaal voor het reageren. Fijne dag allemaal!

  19. Kitty Schoenmakers zegt:

    Hoe wist de politie dat nou? Hebben die zulke goeie ogen?
    We zijn een keer een pc en een videorecorder kwijt geweest aan dieven.
    Balen hoor. en de voordeur stond wagenwijd open.
    alle lades open enz.
    Dat is raar als je thuis komt.

Geef een reactie

