Slotervaartziekenhuis scoort heel goed!

 
Een poosje geleden kwam het Slotervaarziekenhuis erg slecht in het nieuws, dat vond ik jammer. Ik heb er gewerkt in de tijd dat Aysel Erbudak er nieuw binnengekomen was. En ik had het er naar me zin. Met eigen ogen zag ik dat de kinderafdeling geweldig was en dat er ook van alles werd gedaan om het de kinderen en ouders naar omstandigheden naar de zin te maken en dit werd ook erkend door velen, steeds kwam het zeer gunstig in het nieuws. Ook de afdeling geriatrie vond ik geweldig, met veel liefde en kunde werden de mensen geholpen en er was ook een lieve kracht die zorgde voor de sfeer op de afdeling, Sinterklaas en kerst werd groots gevierd, de sfeer was er warm en liefdevol.
 
CZ ziektekostenverzekering vond onlangs de zorg voor vrouwen met borstkanker in het Slotervaart onder de maat en liet dit ook weten. Dit verbaasde me, kon het me bijna niet voorstellen. Gelukkig zag ik de uitzending van Paul en Witteman en daar vertelde Aysel heel openhartig hoe ze wel vertrouwen heeft in het ziekenhuis, dat ze zelfs haar zusje die enkele jaren geleden ook borstkanker kreeg, had geadviseerd naar het Slotervaart te komen. Volgens Aysel is de vrouwelijke chirurg die aan het ziekenhuis verbonden is, ook chirurg in het er naast gelegen A. van Leeuwenhoek ziekenhuis. Raar genoeg meet CZ wel de keren dat een chirurg de operatie uitvoert, maar alleen op de plaats waar het is uitgevoerd telt, dus alle operaties die de chirurg deed in het Van Leeuwenhoek telden niet mee, louter die in het Slotervaart.  
 
Deze telling is dus heel opmerkelijk, want de chirurg is dus heel ervaren en toch komt het Slotervaart slecht in het nieuws, dankzij CZ. Hoe blij was ik dat ik gister las dat het ziekenhuis nu als een van de beste uit een test komt, ze hebben de maximale score gehaald. Nou weet ik wel, bij de test zijn niet alle gegevens bekend, omdat op veel wat artsen doen nog een taboe rust. Maar dat wat overal wel gemeten kon worden, op die dingen haalde het ziekenhuis twee maal 4 punten, het maximaal te behalen.
 
Ik kon die Aysel wel tegen mijn hart drukken, goed zo meisje! Je bent een goede baas voor je personeel en je zorgt voor het allerbeste voor je patiënten als voorbeeld: de verjaardag van elk personeelslid wordt gevierd in het ziekenhuis, met koffie en taart en een cadeau, Aysel komt het je persoonlijk brengen in het restaurant en over het restaurant gesproken, ik weet geen plek, waar je zo heerlijk, zo gevarieerd, maar ook gezond kunt eten en in de tijd dat ik er werkte, was er een groot onderzoek onder het personeel om de kwaliteit nog meer te verbeteren, er werd o.a. in kaart gebracht hoeveel mensen er aan sport wilden doen binnen het ziekenhuis en nog veel meer van die dingen.
 
Voor de patiënten zoekt ze steeds naar de beste behandelmethoden en op elk gebied zoekt ze naar het welbevinden van de patiënt of het nu de kar is die rondgaat met de maaltijden, of de afdeling zelf, de kwaliteit groeit en groeit. En als je iets niet van de grond kreeg wegens gehospitaliseerde mensen, dan hoefde je maar contact te leggen met Aysel en zo kwam het toch voor elkaar. Dan denk ik in het bijzonder aan de kerstviering voor de studenten, dankzij Aysel kregen we de beschikking over de mooiste zaal en een budget om er een gezellig middag van te maken.
 
Het ziekenhuis is uit ongeveer 1976 en werd geopend door koning Juliana en je merkte dat er veel vernieuwd moest worden, nou daar was ze ook mee bezig, ik heb echt genoten van zo een actieve vrouw. Dus ik ben zo blij met de hoge plek die ze hebben gekregen van Elzevier en CZ ga maar beter je ziekenhuishuiswerk maken. En stop met die laster, want je maakt mensen nodeloos ongerust.
 
En voor alle mensen die altijd maar katten op nieuwe Nederlanders, Aysel is een nieuwe Nederlander een vernieuwende Nederlander! Hoera!
 
Zilvertje.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Slotervaartziekenhuis scoort heel goed!

  1. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, helemaal met je eens, de meeste mensen zullen gewoon naar het dichts bijzijnde ziekenhuizen gaan.
    Ook goed hoe je het opneemt voor nieuwe Nederlanders, de meeste zijn heel goed bezig.

  2. Fleur zegt:

    Echt waar?

  3. Zilvertje. zegt:

    Antoinette, dank je wel. Ja, het nare is, mensen raken zo het vertrouwen kwijt in eigen ziekenhuis, terwijl dit niet hoeft. De ziekenhuizen waar je juist van verwacht dat ze hoog zouden staan die kregen weinig punten. Ja, op de Vu heb ik gestudeerd met veel jonge veelbelovende nieuwkomers, geweldig, lief, hardwerend en zo wereldsdenkend en zonder nare gevoelens naar de oude Nederlanders, dat vind ik al een wonder, want hoe vaak worden ze neergezet als boef. Nee, ik houd van ze en ben er trots op en gelukkig dat ik dit mag meemaken na alles wat ze van "ons"hebben moeten doorstaan.
    Als voorbeeld het verhaal van M. ( uit Marokko ) die me vertelde dat hij van de lagere school naar het VMBO werd gestuurd, met glans afgemaakt, maar men adviseerde hem, niet verder te studeren, zou hij niet halen. Tegen de tijd dat ik hem ontmoette, studeerde hij op de VU, hoogebegaafd en zo een aardig mens, ik bedoel maar.

  4. Zilvertje. zegt:

    Ja, Fleur, dit is echt waar, ik heb er bij de opleidingen en op de PCD gewerkt.

  5. Fleur zegt:

    Dit geloof ik op de eerste plaats al niet!:
    -Ik kon die Aysel wel tegen mijn hart drukken, goed zo meisje! Je bent een goede baas voor je personeel en je zorgt voor het allerbeste voor je patiënten als voorbeeld: de verjaardag van elk personeelslid wordt gevierd in het ziekenhuis, met koffie en taart en een cadeau, Aysel komt het je persoonlijk brengen in het restaurant –
    Hoeveel medewerkers zijn daar werkzaam,5000?
    Das een dagtaak,joh!
    Op elk bedrijf moet je taart eten tot je vet en vol bent,
    maar ik denk niet dat Flip bij iedereen komt feliciteren…?
    Thai massages slechts 5 euro op arbeidsplek,hebben jullie dat hier ook,mmmmlekka.
    Weer die stressband om mijn hoofd door het onrecht.

  6. Zilvertje. zegt:

    Fleur, zoals alles pakt ze dat heel goed aan, op je verjaardag ben je uitgenodigd, je viert het samen met alle collegae die ook in die periode jarig zijn geweest, het restaurant is dan speciaal voor de feestvierders, koffie en gebak en het cadeau worden uitgedeeld door Aysal er vele anderen, ze houdt een leuk en lief praatje en het is erg gezellig en waarom trek je dit in twijfel? Wat zou ik er baat bij hebben om het te verzinnen? Ik heb het gewoon zo fijn gehad daar en zag zoveel goede ontwikkelingen en heb het zo warm ervaren en je hoeft er geen taart te nemen en zeker niet tot je vol en vet bent en ze heet geen Flip, ze heet Aysal en beledig haar aub niet, ik heb deze vrouw hoog zitten.
    Als jij niet tegen onrecht kan, dan moet je mij niet onheus bejegenen, want ik wil geen stressband om mijn hoofd en ik begrijp niet waarom je er de massage bij haalt, deze vrouw zoekt naar wegen om ook haar personeel gezond te houden hulde daarvoor.
    Ze was net op de radio, nou en ik vind het knap dat ze zoveel bordjes omhoog kan houden en goed ook. Dat doen weinigen haar na.
    Oh ja, Aysel is heel toegankelijk, als je haar een mail stuurt als personeelslid, krijg je er dadelijk een terug.

  7. jantiena63 zegt:

    De ziekenhuisgroep Twente scoorde ook goed, maar alleen het zieken huis in Hengelo. Het zieken huis in Almelo is ook van de ziekenhuisgroep Twente maar deze scoorde blijkbaar niet goed, wat volgens mij wel klopt. Ik heb zelf ook slechte ervaringen in Almelo en dat hoor ik van meer mensen in mijn omgeving. Maar wel vreemd dat 2 ziekenhuizen behorende tot de zelfde groep erg verschillend scoren.

  8. op zoek naar morgen zegt:

    Fijn om van die positieve berichten te horen over een ziekenhuis. Vaak horen we alleen maar over bezuinigingen en minder aandacht voor de patient, het kan dus ook anders.

  9. Zilvertje. zegt:

    Jantien, ja, je zou denken dat moet gelijk zijn, maar niet dus als ik jou lees, ik ken het lijstje niet uit mijn hoofd, weet alleen dat het AMC en VU tegenvielen, had ik niet verwacht. Gisteravond vond ik de lijst van Elzevier op RTL4 en ik was zo blij voor het Slotervaart, want die hebben toch weer heel wat te verduren gehad door CZ.

  10. Zilvertje. zegt:

    Op zoek, ik ben gewoon een en al lof, zoveel aandacht voor de patient en personeel. Het ziekenhuis zou bijna gesloopt worden en er zouden woningen komen, net op het nippertje werd het gered, het had als ik het me goed kan herrinneren veel schulden, nou toch geweldig als je een ziekenhuis met daarin alle kennis en personeel kan behouden.

  11. Smokey Robbinson zegt:

    Aysel Erbudak kwam heel goed over bij P & W. Geen twijfel over haar capacitieten en oordeelkundigheid over haar Slotervaartziekenhuis.
    Er zal wellicht een ander ( drog) motief achter zitten dan deze waarheid. Om het ziekenhuis tegenwoordig opeens benedenmaats te vinden in bepaalde behandelingen lijkt op het toespelen en afpakken van balletjes. Dezelfde (vrouwelijke) chirug die in het A. van Leeuwenziekenhuis werkt opereert immers ook in het Slotervaart.

  12. Zilvertje. zegt:

    Smokey, ja, de chirurg werkt ook in het Slotervaart, dus CZ was dom in de weer, vind ik heel schadelijk, je maakt onnodig mensen bang.
    Ze ( Aysel ) was vanmorgen ook op de radio.
    Het wordt tijd dat artsen openheid van zaken gaan geven, dat ook de resultaten gaan tellen, zou een verplichting moeten worden, al begrijp ik dan wel dat het totaal plaatje getoond moet worden, want anders wil niemand meer de bijna kansloze helpen en de ouderen.

  13. antoinette duijsters zegt:

    Cz, probeert de zorginstellingen tegen elkaar uit te spelen en als we niet oppassen zijn wij met zijn alle de dupe. Als je bij CZ verzekerd bent en je kun vertrekken zoek een betere verzekeraar.

  14. Zilvertje. zegt:

    Antoinette, zou je denken? Ik weet niet wat er speelt, maar ik weet wel dat de macht die de zorgverzekeraars hebben te groot wordt, dat is gewoon eng. Wat ik ook zie is dat we steeds minder keus hebben, ze kruipen allemaal bij elkaar.

  15. boskat zegt:

    Zilvertje,
    Dochterlief heeft nu bijna 2 jaar terug een tweeling gekregen ,in het Slotervaart ziekenhuis en ze is er vol lof over , ze hebben haar goed in de gaten gehouden met de zwangerschapcontroles enz enz.
    Het is even verder bij haar vandaan dan het Lucasziekenhuis,maar ze koos bewust voor het Slotervaartziekenhuis ,omdat zij toen ook al hele positieve berichten hoorde

  16. Zilvertje. zegt:

    Boskat, wat een fijn bericht. Ja, die afdeling heb ik kort een aantal malen bezocht omdat ik er leerlingen had/overnam tijdelijk, heel ongebruikelijk leerlingen daar, alleen de beste en bijna afgestudeerde mogen daar werken en onder wakend oog, ik vond het er ook heel oke. Wat leuk een tweeling!

  17. galadriel zegt:

    goed bericht Zilver!

  18. Zilvertje. zegt:

    Dank je Gala!

  19. renelouman zegt:

    Ze schijnen het daar op commerciëlere leest te zijn gaan schoeien, en dan begin ik al te loeien. Maar wat je schrijft klinkt goed, het beeld wat vaak van dingen geschetst wordt in de media of anderszins klopt vaak van geen meter. Als je er werkt of er dagelijks met je neus op zit blijkt het vaak heel anders dan een onderzoekje van een paar daegn uitwijst.

  20. assyke zegt:

    die verzekeraars kijken ook heel selectief
    naar wat hen interesseert
    het verbaasde mij dat het UMC van Groningen zo slecht scoorde

  21. Kitty Schoenmakers zegt:

    Een persoonlijk betoog! Ik denk dat het bij een beoordelingen over goed en minder goed vooral gaat om de accenten die worden gelegd in de items die beoordeeld worden. Leg je het accent bij het veel ‘doen’ van operaties, dan kan de sociale benadering onder de maat zijn. Daar heeft men namelijk dan geen tijd voor.
    Ik zou zelf ook, zoals in de lijst van Elsevier, juist mee laten wegen hoe met een patient wordt om gegaan en hoe goed de voorbereiding en voorlichting is. Eerder als het aantal technisch geslaagde operaties indien de voorlichting onder de maat is.

  22. Meisje-vanhet-Heden zegt:

    Die mevrouw is nog eens een voorbeeld! Hadden we er maar duizend van haar.
    Ik ben blij dat jij kunt laten zien dat ze zo slecht nog niet zijn Zilvertje. Goed gedaan!
    Liefs,
    Meisje

  23. Zilvertje. zegt:

    Rene, ik kwam voor het eerst in het Slotervaart voor een klus en die was ik aan het klaren en ik vond het er zo fijn, ik ben tijdens de werkzaamheden gaan zoeken of ze een vacature voor me hadden en ik werd met open armen ontvangen. Maar ik was voordat ik er begon doodgegooid met vooroordelen. Ik zag andere dingen, Asyel heeft al het personeel in nieuwe kleding gestoken, weet mensen vleugels te geven, er is een blinde telefonist, een geweldig mens, die kent Asyel ook en ze gaat zo leuk met hem op, op gezellige bijeenkomsten, krijgt hij altijd een vet compliment van haar en ze maken samen een grapje. Nee, het plan van het ziekenfonds weg dat was de aanzet tot markwerking en haar heeft het ziekenhuis gebruik van gemaakt, gewoon omdat het anders werd in de zorg. Het ziekenhuis was altijd veel geld bij en nu draait het op zichzelf, met veel vernieuwen, verbeteringen. Ik zie natuurlijk lang niet alles, maar was ik zag, vond ik geweldig, hulde.
    Het in het restaurant kan de patiënt en zijn bezoek ook eten, gewoon tussen de dokters in, heel open, en van buiten af kan je ook komen, ik weet niet als buurtbewoner, maar ik zag vaak mensen van het AVL ziekenhuis, ambulancebroeders en van de Hoge Tandenschool ( ACTA )
    Assyke, wat denk je van het VU en het AMC ook geen toppers volgens de lijst.
    Dank je meisje.

  24. Jim zegt:

    Zilver, ik begrijp dat jij heel positief bent over Erbudak,. Ik ken de andere kant van deze dame. Een gewetenloze manipulator. Zij heeft is mijn ervaring maar 1 drijfveer : geld.

  25. Jim zegt:

    Erbudak veroordeeld wegens medeplichtigheid aan uitlokking van een poging tot afpersing. Ook is bestuursvoorzitter van het Slotervaartziekenhuis datzelfde jaar veroordeeld voor het arrangeren van schijnhuwelijken met vrouwen in kwetsbare geestelijke posities. Nadat een van de vrouwen zich had willen terugtrekken, zou Erbudak een schadevergoeding hebben geëist van elfduizend gulden. Toen de vrouw dat weigerde te betalen, zou Erbudak twee bodybuilders hebben ingeschakeld om de vrouw angst aan te jagen. In 1997 werd ze gearresteerd omdat haar uitzendbureau tussen 1992 en 1994 illegalen had laten werken en ze gefraudeerd had met de afdracht van belastingen en premies. In 2000 werd ze in hoger beroep hiervoor veroordeeld tot vijftien maanden gevangenisstraf. Na een verzoek tot gratie werd de celstraf omgezet in een werkstraf.

  26. Di Mario zegt:

    Elk ziekenhuis heeft wel goede en wat minder goede kanten. Maar het is ook met wat voor verwachting je er heen gaat. Je kunt niet elke kreupele helpen.

    Love As Always
    Di Mario

  27. Joris zegt:

    Wie zonder zonde is werpt de 1ste steen….
    Mw. Aysel Erbudak kan voor mij persoonlijk totaal niet meer stuk…
    Ik ga hier niet al te persoonlijk op in, maar ze deugt echt….
    Hetgeen hierboven word verteld is waar, en ze is misschien streng en eigenzinnig… ze heeft haar hart echt op de juiste plaats, en daar weet ik alles van…
    Niemand is zonder vooroordeel, wees alleen zo flexibel om ze bij te stellen….
    Ik heb in ieder geval diep ontzag voor hetgeen ze heeft gedaan in het verleden, en dan met name voor het Slotervaart ziekenhuis, ze heeft het hem toch maar even gelapt, als leek in de gezondheidszorg, en nogmaals bijna niemand weet wat een groot hart deze vrouw heeft.
    Van mij mag ze eigenzinnig zijn, maar ze zegt je in ieder geval waar het hem op staat, en dat vind ik veel waard. Hoop dat het Slotervaart nog jaren onder haar leiding groter en groter mag groeien.

  28. Zilvertjez zegt:

    Joris, dank, ja, ik heb alleen maar lof over haar.Ik ben nu voor mezelf begonnen in de zorg, maar mis haar nog wel en de tijd in het ziekenhuis, God wat was het goed. ( menselijk )

Geef een reactie

