Voor mijn meisje.

 

Ik kan het niet ( zeg jij )
Ik kan het wel  ( goed zo! )
Schouders er onder
En snel!
 
Meisje ga niet zitten mokken
Kippen stoppen ze in hokken
Jij bent een gouden ei
En helemaal van mij
 
Samen lopen we dit pad
Jij, mijn zelf gebaarde schat
Niemand doet ons ooit nog kwaad
Kijk eens hoe stevig mama staat!
 
Wij zijn dol op chilibonen
Dus we gaan in Chili wonen
Wij koken graag met chilibonen
Laat ons dus in Chili wonen
 
We maken liedjes, we maken pret
En als jij bang bent
Slapen we in een bed
Dan houd ik je warme lijfje vast
 
Ik zal net zo lang over je waken
Als olifanten doen over droomvangers maken
Weet je wat dat zeggen wil, malle, lieve meid?
Voor altijd.
 
Zilvertje. ( foto van Zilvertje, haar handjes op het tegelpad )
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Voor mijn meisje.

  1. antoinette duijsters zegt:

    Heel lief zilver.

  2. Zilver. zegt:

    Dank je Antoinette!

  3. ijskastmoeder zegt:

    Doe mij zo’n mama.. zó’n mama!
    liefs voor jullie samen!

  4. Gus zegt:

    Heel lief gedicht.

  5. tónárd-lebonton zegt:

    olifanten en droomvangers, mooi beeld

  6. moonfairy zegt:

    zelfgebaarde schat
    daar spreekt je moederhart
    lief mooi, en ik voel het net zo
    kus Moonxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  7. cor3306 zegt:

    leuk liedje ;ik ga er haast van dansen

  8. Kitty Schoenmakers zegt:

    Hoi Zilver.
    Een grappig en lief gedichtje🙂
    XXX
    Wat een ouderwetse te kleine pokke letters rechts, brrrr.
    Zijn 3 dagen in Brabant geweest. Rico is plots overgeplaatst naar Boekel.
    Hij zegt dat zijn kamer ‘in orde’ is en dat de mensen daar "geen eikels of hatelijke mensen’ zijn.
    Typische uitspraak, vind ik het.
    ik ben gestopt met bloggen, geen zin meer in.

  9. rikus zegt:

    Een lief verhaal Zilvertje zoals zo vaak.
    Ik neem ook maar even afscheid van jou voordat de deur dicht gaat, Je was een van de eerste regeerders op mijn weblog. Het was fijn je virtueel te ontmoeten . Het ga je goed http://bit.ly/c95rHO

  10. rob zegt:

    vol warmte en liefde zilvertje , gewoon zo als je bent , groetjes rob.

  11. Kitty Schoenmakers zegt:

    De letters zijn nu gelukkig wel weer modern. Een stuk aantrekkelijker. X🙂

Geef een reactie

