Te vroeg geboren!

 
 
zaan
 
van touwtjespringen werd ik vrolijk
van kauwgom kauwen en van drop
liedjes zingen op de fiets
er was altijd wel iets
 
van die eerste kus en al die er na
van je veilige aanwezigheid
maar toen je zei:
ik ga!
 
was de zon uit de hemel gevallen
het gras werd dor en kaal
ik stopte met eten
wilde niks meer weten
 
nu heeft men een medicijn gevonden
jouw, ik ga, is nu te genezen
we zijn te vroeg geboren
had ik je maar ingevroren
 
zilvertje.
 
foto: van zilvertje, de zaan in wormerveer.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Te vroeg geboren!

  1. antoinette duijsters zegt:

    Een echt Zilvertje:-)

  2. Zilver. zegt:

    Antoinette, lief dat je altijd komt lezen, dank je wel! Dat dacht ik nu ook toen ie dr stond. :^)

  3. kuifje simon zegt:

    Invriezen … tot de zon weer kwam (?)

  4. Zilver. zegt:

    Nee, echt invriezen, zoals sommige rijken mensen hebben laten doen.

  5. oliphant zegt:

    Hi Zilver, dat is een dure bizz. En je weet niet wat eruit komt na tig jaar. Dan is de wereld weer flink veranderd en zou iem. daar dan nog thuis horen???
    Groet en mooie foto!. O.

  6. oliphant zegt:

    Wat een fletse rot kleur, dat blauw opeens, en die kleine rotletters bevallen me ook niet.
    Sorry.

  7. Gus zegt:

    @ Oliphant, :-))) Ik heb een dubbele bril nodig om m’n eigen reactie te lezen.
    Dacht ik, dat ik bijziend was.
    Zilver,
    De eerste kus….zo spannend.
    Daarna….nog altijd spannend.
    Nog steeds.

  8. StadsfotograafVelsen zegt:

    Begrijp het gedicht niet helemaal, maar dat is hoop ik ook de bedoeling.
    Maar wie jou zo laat vallen…
    Wie een ander in de steek laat, die vervolgens zo’n gedicht schrijft, is dat niet iemand om heel erg medelijden mee te hebben?

  9. Kitty Schoenmakers zegt:

    Dat vind ik echt creepy; dat invriezen!
    Moet er niet aan denken.
    heb je je bril bijdehand voor onze reacties? :))

  10. Hans Bloemhof zegt:

    Lekker fijn dat het oude lettertje weer terug is. De bril kan weer af, hihi.
    Met een pilletje elke dag is de pijn gelukkig weg. Dan is er plek en ruimte om het echte werk te gaan doen. Het aanvaarden dat "het is zoals het is". Dan kun je het anker weer in eigen bodem laten grippen.
    Inderdaad een echt Zilvertje……….. mooi!

  11. Kiezels zegt:

    het gevoel erachter is duidelijk voelbaar
    een depressie is een rotziekte!

  12. cor3306 zegt:

    een lief warm zilverversje weer, voor als je het een beetje koud krijgt

  13. jeetjemina zegt:

    Zilvertje: wat een mooi gedicht met een droeve ondertoon!
    Geniet in elk geval van het mooie weer dit weekend!
    gr eva

  14. akkertje zegt:

    wat een schitterend mooi gedicht !
    je blijft mooi en met je woorden keuze.
    groetjes akkertje

  15. Meisje-vanhet-Heden zegt:

    Een prachtig versje Zilver! Handig die pilletjes, maar ook niet alles…
    Invriezen zou ik niemand aanraden😉
    Liefs,
    Meisje

  16. Zilver. zegt:

    Oliphant, ja, lijkt me ook heel gek hoor en peperduur, ik zou niet willen leven als iedereen dood is die ik kende, het is een mooi thema voor een boek. Wakker worden in 2090. Zie dat dokter Swaap op de tv is, leuk, ik heb zijn nieuwste boek: Wij zijn ons brein.
    Alle anderen, ik kom spoedig terug, even Swaap kijken.

  17. Hans Bloemhof zegt:

    Hmmm, die Swaap heb ik ook gekeken. Had al eens andere stellingen van hem tot mij gnomen. Er zit wel iets in zijn idee dat opvoeden eigenlijk maar heel beperkte invloed heeft op wat er van je kinderen terecht komt. Vind het alleen zo fatalistisch om te aanvaarden dat alles blijkbaar vast ligt en hoogstens met een laagje vernis verstopt kan worden. Ik geloof daar eerlijk gezegd geen fluit van.
    Feitelijk ontneemt hij de mens het vermogen om de fundamentele richting van ons leven te kunnen beïnvloeden. Hooguit medicatie om uit de ellende weg te blijven. Ik ben mijn eigen levende bewijs dat het tegenovergestelde waar is.
    Wat zullen al die depressieve kijkers die ook spelen met het gevoel dat het leven ondraaglijk zwaar is zich niet ondersteund voelen.

  18. Zilver. zegt:

    Hallo Hans, leuk dat je ook hebt gekeken, zijn boek is smullen! Niet alles ligt vast, maar helaas veel wel, daarnaast kunnen we zelf veel beïnvloeden, maar de ziekte van mijn oudste zoon bv, is aantoonbaar in zijn genen, in 2008 is de uitkomst gepubliceerd van een groot en langlopend onderzoek, mensen werden onderzocht ( meerdere landen, AMC in Nederland ) en jaren gevolgd, familie, vrienden enz, werden ondervraagd, sinds dat onderzoek weet ik waar de ziekte zit bij hem. Het blijkt dat veel van mijn mannelijke familieleden de ziekte ook hebben/hadden, of er aan zijn overleden. Als mijn zoon geen wiet was gaan roken, had hij langer en gelukkiger kunnen leven op een normale manier, drugs lokte voortijdig zijn ziekte uit en zo kan ik wel uren vertellen.
    En nu heb ik nog niet antwoord gegeven aan de anderen, maar ik ben aan het koken, het ruikt zalig.

  19. Hans Bloemhof zegt:

    Zo verging het, weliswaar indirect, mijn zus ook Zilver. Het was triest toen in 2003. En met haar verscheiden verlegde de zorgen zich naar haar oudste spruit. Machteloos sta je er naast, toen en ook nu.
    Het is een goed ding dat zo af en toe de zon schijnt. En dat het eten je gesmaakt mag hebben.

Geef een reactie

