Klacht aan de NS.

Geachte lezer van de klachtenafhandeling, Ik hoop dat u mij en veel reizigers kunt helpen. In Krommenie rijdt in de spits een overvolle trein, de trein komt van Uitgeest en is dan al vol, dan komen de mensen van 4 haltes erbij voor we in Zaandam aankomen. Dan gaan veel mensen er gelukkig uit en komt er weer ruimte. In de spits terug weer het zelfde verhaal. We staan op elkaar gedrukt als vee, de trein loopt ook veel vertraging op omdat het in en uitstappen heel lang duurt. Vorige week dinsdag is iemand onwel geworden in die trein, gruwelijk om dit mee te maken. De intercom die aanwijzingen moet geven hoor je in veel treinen niet, je hoort brokjes informatie, bijna elke keer, ik kan me niet voorstellen dat het telkens de zelfde trein is Mijn overstap naar Purmerend haal ik nooit, zou wel moeten kunnen, maar door het overmatige gebruik en de te kleine trein kan het niet anders dan misgaan, vroeger was de trein langer, mogelijk heeft u in zitplaatsen gerekend en zijn die er nu meer, maar we stonden altijd al voor ons dure geld, heen en terug. Op die dinsdag was er ook weer eens een trein uitgevallen, op zo een druk traject kan dat echt niet, het was echt zo eng, ik was bang, we hadden ook geen zuurstof. Vaak kunnen mensen ook niet mee, heel triest vooral in de ochtend, je krijgt problemen met je baas en de jonge mensen met hun school. Heel soms denk ik de overstap naar Purmerend nog te halen, er rijden er maar twee in het uur naar Purmerend, dus die vertraging is enorm, maar dan staat er weer een man van de NS op de trap te controleren, ik vind dat schandalig, ik doe er van alles aan om modern te reizen en heb een kaart waar ik op reis. Die dag keek hij er na en zei: INCECKEN! Maar ik deed een overstap! Foute informatie van de die NS-man, het is al knap lastig om alle verschillen en paaltjes en regels te bevatten, ik dacht het is makkelijk, maar nee, het kent veel haken en ogen. Wat denkt u van als een paaltje geen letters geeft maar wel begint te loeien? Ik dacht: mijn geld is op, dus kocht een nieuw kaartje. In Krommenie zag ik dat er wel geld op mijn kaart stond en genoeg, mijn rit was ook afgeschreven, ik heb gewoon dubbel betaald, nou al die haken en ogen die weet je niet als je begint met die kaart. Het uitloggen is ook een probleem, waar de paaltjes staan is niet standaard, ik zoek me vaak suf en als er erg veel drukte in de trein is en je bent er eindelijk uit, dan vergeet je het ook en op een station is alleen een paaltje, geen oplaadpunt of een punt waar je zonder in te checken je kaart kan controleren. Verder doen de borden het in Zaandam heel vaak niet, aan een kant en alleen als vaste reiziger weet je dan waar je heen moet, de omroepster is niet te verstaan, wegens bouwactiviteiten en happers die rondrijden en er wordt gezegd: kijk op de vertrekstaten, maar dan gaat er veel mis, want op de treinen staan bestemmingen die niet kloppen en als je dan door het lawaai de omroepster niet hoort stap je in de verkeerde trein. Ik woon bijna aan het spoor en in de weekeinde zie ik vaak lange treinen rijden, waarom worden die niet ingezet als het druk is? Verder ben ik met de nieuwe Sprinter van Krommenie naar Rotterdam geweest, ik ben een vrouw van 51 en kan mijn plas niet lang ophouden, ik vond geen wc. ( reis bijna 2 uur ) De dingen die ik benoemd heb, zijn structureel en ik ben heel boos en ongerust, weet u dat machinisten mensen al meenemen in de neus van de trein, soms staan er daar wel tien, gewoon omdat ze zoveel mogelijk mensen willen meenemen, ik vind dit heel onveilig, ik hoef u toch niet uit te leggen waarom? Voor alle angst, vertrapte schoenen, spanning, ongemak, te veel betaald, te laat op mijn werk eis ik een schadevergoeding, ik laat het aan u over wat u mij aanbiedt en ik hoop dat het gaat verbeteren, want ik ben mijn leven lang al een vaste klant en was altijd een tevreden klant en had de NS heel hoog zitten. Maar nu worden wij vervoerd in te korte treinen die heel slecht worden schoongemaakt. Ik voel me nog minder dan vee. Zelf heb ik ideeën genoeg om het te verbeteren, maar ik ben niet bij u in dienst dus ik doe ze u niet cadeau en wacht uw antwoord af. Geen vriendelijke groet want ik voel me naar en boos, Trudy Den Herder. ( deze brief ging naar de NS ) Ik heb geen opmaak meer, dat vind ik heel erg, maar VK begint op NS te lijken.

Advertenties

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-10 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Klacht aan de NS.

  1. antoinette duijsters zegt:

    Heel goede brief Zilver, want het is op meer plaatsen dat deze ellende is en niet alleen bij de NS. Veolia weet zich ook geen raad met de vele reizigers.
    Wat het blog betreft, alleen degene waar Firefox goed werkt hebben geen last, de rest heeft allemaal problemen. Maar er wordt aan gewerkt, volgens de moderator:-)

  2. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Echt verstuurd! Goed gedaan, ik ben benieuwd naar het antwoord.

  3. zilver zegt:

    Antoinette, dank je, ja, lastig he, het is zo geen gezicht, maar goed, ik wil het wel melden. Ik kom vandaag ook bij de anderen, maar moet nu snel de deur uit, dag allemaal!
    Ja, Catharina, ik heb het vanmorgen gedaan, via de ns-site, ik loop elke dag te balen en het wordt steeds enger.

  4. zelfstandig_journalist zegt:

    Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt.

  5. smokey zegt:

    Zilver, je bent er weer! De NS zal wel meer klachten krijgen, dat moet wel. Het feit dat ze er niks aan doen is schandalig!!!!. Hopenlijk kan jouw brief hen de ogen openen. Jij kunt beeldend schrijven. Niet iedereen schrijft hen zo`n goeie brief immers.
    …En dan te bedenken dat je elke dag met die trein moet….
    Sterkte Zilver!
    En ook voor al die andere reizigers.

  6. Kitty Schoenmakers zegt:

    Goed gedaan Zilver. Ben benieuwd hoe ze reageren en of ze daadwerkelijk iets gaan doen aan de situatie.

  7. edu zegt:

    Heel goed! Ik ben benieuwd welke reactie je krijgt.

  8. Aad Verbaast zegt:

    Niet te geloven zeg wat ik hier allemaal lees.
    Een drama om zulke slechte kwaliteit diensten te verlenen tegen die hoge prijzen die ze er voor vragen ook nog eens.
    Willen ze hun klanten de auto injagen?
    Schandalig.

  9. op zoek naar morgen zegt:

    Jeetje wat een gezodemieter! En ik maar denken dat het er alleen maar zo slecht aan toeging hier in Frankrijk. Ben benieuwd naar het antwoord van de heren van de NS!

  10. Zilver. zegt:

    Dank voor de reacties, ik zal het laten weten als ik bericht krijg, fijn weekend allemaal en Aad, fijn dat je er weer bent.

  11. Meisje-vanhet-Heden zegt:

    Dat klinkt echt vreselijk! Ik hoop dat ze hier snel op reageren, want het klinkt ronduit belachelijk.
    Liefs,
    Meisje

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s