Sail.

Als je nu niet kunt kijken, kijk dan op de link, ze komen allemaal binnen.

Sail vaart naar Amsterdam.

Radio Noord-Holland staat op de Pier bij IJmuiden.
Morgen om 9.00 uur dat gaan de eerste schepen richting Amsterdam, deze reis zal ongeveer 4 uur duren. Vanaf 12.00 uur zullen er steeds meer schepen Amsterdam binnen varen.

Plattegrond Sail Amsterdam.

De schepen.

Provincie Noord-Holland met o.a plaatsen waar je kan kijken langs de route van IJmuiden naar Amsterdam.
 
Zilvertje. 
 
Foto: van Zilvertje Sail 2005.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-08 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Sail.

  1. antoinette duijsters zegt:

    Och Zilver, vroeger zou ik komen kijken, maar nu kost het mij teveel.

  2. zilver zegt:

    Jammer Antoinette, ik heb alle webcamps open, mogelijk voor jou ook een idee, dan zie je toch nog wat, ik ga morgen heen, wilde vandaag bij IJmuiden kijken, maar helaas, wegens omstandigheden lukt me dat niet. Als ik een mooie link vind zet ik hem in een reactie er nog bij. Ik heb geluk dat alles zo dichtbij is en ik me nog hier en daar vrij kan maken.

  3. A C T U A L I T Y zegt:

    Mevrouw De Tantes vragen zich Af ..
    U bent toch niet voor S A L E ?
    Zie Tantes vanavond..
    bedankt voor de Llink…………………….
    U sprak met…………….

  4. zilver zegt:

    He Actuality, ja, vind je de link ook leuk, ik ook, ik geniet er van, ik heb ze allemaal naast elkaar open en kijk als ik even kan pauzeren. Nee, ik ben niet te koop, maar loop wel vaak te koop met mijn leven en ik ben helemaal Sailgek. xxxxxxxx Als ze weggaan zet ik de linken ook weer aan, dan zie ik ze weer vertrekken, vanvaond op tv Noord-Holland, mogelijk is het ook op Internet te zien, ik ga morgen, doegggggggg.

  5. zilver zegt:

    Rikus, hij is leuk!

  6. nu-ik zegt:

    Het blijft een mooi gezicht, die tall ships. Alleen vind ik het jammer dat het maar 20 tall ships zijn en 10 van lagere klasse. (volgens internet)
    In Den Helder waren er in 2008 wel 76 tall ships.http://nl.wikipedia.org/wiki/Sail_Den_Helder

  7. zilver zegt:

    Nu- ik waren het er toen zoveel, zou het met de sluis te maken hebben?
    Ik ga even je link kijken, dank je, altijd leuk linken zien.
    Ja, zo veel, moet geweldig geweest zijn.

  8. nu-ik zegt:

    Nee, Zilver, de Marine en de visserij hadden toen aanlegkade’s beschikbaar gesteld.
    En ze hoeven niet allemaal door een sluis, want de marinehaven ligt aan open zee.
    In 2013 is er weer een sail in Den Helder.

  9. zilver zegt:

    Dat bedoel ik, IJmuiden is moeilijker binnenlopen, maar verder heb ik er geen verstand van, of zeg ik daarmee iets raars?

  10. Appelvrouw zegt:

    wat doen al die schepen daar?

  11. zilver zegt:

    Appelvrouw waar?

  12. nu-ik zegt:

    Zilver, ik denk dat Den Helder al zijn steigers en kade’s benut en Amsterdam niet. Het is vanaf CS nogal een behoorlijke tippel naar havens west.
    En Appelvrouw, HET IS SAIL, leest u geen kranten?

  13. zilver zegt:

    Nu-ik, ik heb ook ergens gelezen dat het niet ligt aan wat ik eerst dacht aan de sluis bij IJmuiden, die schijnt de grootste te zijn. Maar wat het ook allemaal is, ik vind het geweldig en ik hoop ooit ook Den Helder aan te doen,

  14. nu-ik zegt:

    Eerst maar even genieten van deze Sail

  15. zilver zegt:

    Ja, zo is dat! Het je ook bij de stadsfotograaf gekeken, die heeft al mooi foto’s van deze Sail, echt genieten!

  16. zilver zegt:

    Rami, je bent er weer! Ja, ik las dat bij nu-ik, ik ga vanavond je link bekijken, want ik haal nog wat boodschappen en ga dan naar Amsterdam, ze komen rond 12 uur aan, doegggggggggggg. Dank voor de link.
    Weblog doet het weer, lag er uit.

Geef een reactie

