FIFA, uitzuigers en profiteurs?

FIFA en Zilver.
 
Wat verbaasd was ik wel toen ik gistermorgen drie heren zag hangen over het hekje van mijn voortuintje. Ze zaten keurig in het pak, maar hingen zo waar met het hoofd omlaag en keken recht mijn ventilatiegaatjes in. Zoekt u iets of iemand, vroeg ik ze belangstellend.
 
Dadelijk lieten ze zich met een zachte plof van het hekje glijden en kwamen mijn richting op. Eentje van hen had een opschrijfboekje bij zich en stak van wal.
 

 
naambordje.
 

 
mevrouw dat bordje zilver moet van uw voordeur, of u doet een sticker over die naam  ( is een merknaam ) en het jurkje dat u draagt, neigt naar de kleur oranje en dan denken wij dadelijk aan een bepaald soort bier, dus trekt u dat nu maar uit en de lantaarn voor uw huis bevat ook een merknaam, dus helaas, die zal een aantal weken geen licht geven en we zagen ook een bal in uw achtertuin en dat mag ook al niet, u kunt wel een bal met het logo en 2018 er op, bij ons kopen, dan betaalt u nu een bedrag van 99 euro en dan mag u die in u achtertuin leggen……….. 
 

 
ook moet de naam lassie van het dak van de rijstfabriek. totaal verbouwereerd keek ik
die overrijpe bananen in pak aan en vroeg wie ze dan wel niet waren. ze waren van de fifa vertelden ze licht geïrriteerd, dat ik dat niet zag.. ……ze kwamen even kijken op alles wel op orde was in nederland.  (op de fiets nog wel )
 
ohhhhh, speelde ik heel geïnteresseerd, ik zal even een koekje voor de heren halen. maar ik haalde mijn grote koekenpan, met extra dikke bodem en heb ze met de woorden: vuile uitzuigers uit mijn straatje gemept en nou denk ik dat we een hele slechte beoordeling krijgen, maar dat kan mij geen bal schelen.
 
ik heb ze in de zaan geflikkerd!
 

 
zilvertje.
 
foto’s: van zilvertje, van de zaan, van lassie, van haar voordeur, met lumix en haar oude toestel.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-08 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op FIFA, uitzuigers en profiteurs?

  1. antoinette duijsters zegt:

    Goed gedaan Zilver:-)

  2. Zilver. zegt:

    Antoinette, daar ben ik blij om, dat jij het met me eens bent! Het waren echt vervelende kerels.

  3. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ik heb hier nog geen inspecteurs gezien :))
    In de Zaan. Kunnen ze mooi afkoelen van hun heethoofdigheid 🙂

  4. Zilver. zegt:

    Kitty, je boft maar. Ja, want ze waren behoorlijk verhit! :^)

  5. annemiekei zegt:

    ik wilde pijltje groen doen maar deed perongeluk pijtje rood sorryyyyyyyyyyy ik ga nu de deur ui!

  6. annemiekei zegt:

    ik lees nu wat ik heb geschreven lijk wel dronken!

  7. lebonton zegt:

    daag ze nou niet zo uit!

  8. Kitty Schoenmakers zegt:

    We hebben hier een ander probleempje.
    buren die al vanaf vanmorgen boren 😦
    op onze vrije dag, gezellig.
    Ton heeft hard Afrikaanse muziek aan gezet, hihihi.
    Zo is het te harden. Tijd voor koffie 😉

  9. iers_dagboek zegt:

    Hup Zilver Hup!!!!!

  10. jeetjemina zegt:

    Oh wat heb je je hier weer van je vreselijk verkeerde kant laten zien, zo halen we dat WK nooit binnen.
    En je weet toch hoe belangrijk dat voor ons kleine landje is??
    Wat een eer en roem en geld we daar mee lunnen binnenhalen?
    Volgens mij snap je echt niet waar het om gaat. ik hoop dat ze door jou kortzichtigheid heen weten te prikken want ik zie het anders somber in voor ons geweldige parmantige landje!!
    Dit is geen aanbeveling, Zilver!
    Maar die krijg je wel van mij, in het GOUD nogwel!
    gr eva

  11. Aad Verbaast zegt:

    Opzouten mogen ze!!
    Ze zijn van de MaFifa!!

  12. rikus zegt:

    Dat jij agressie hebt
    Mooi verhaal

  13. Anita1963 zegt:

    Helemaal met je eens Zilver, het is al erg genoeg dat het hele land oranje wordt tijdens die gekte, wat zal het wel niet worden als ze allemaal hier komen. Ik hoorde vanmiddag op de radio dat die dure stadions in zuid afrika bijna niet meer gebruikt worden omdat ze te groot zijn en ze de stadions daarom niet vol krijgen. Over geld verspilling gesproken

  14. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Zilvertje zou de president van dit land moeten zijn, jij laat ze niet bruin bakken door een stel zakken.
    De zaan kan ze wel aan, laat ze maar naar een ander land gaan, de zakkenvullers.
    Wat mooi de Lassie, daar gingen we vroeger altijd langs naar onze oma in wormer, ze woonde op de zandweg.
    En terug gingen we bij het kantoor van de lassie een proefpakje havermout halen en die krreg je altijd mee, heerlijk was dat. oma

  15. Zilver. zegt:

    Dank allemaal voor jullie reactie, ik heb zitten genieten. Rikus, ik ben af en toe net een gifpijl. :^)
    Oma, je verhaal ontroert me xxxxxx

Geef een reactie

