Fietsen langs de kust.

Plaatjes met een praatje.

Afgelopen zondag had ik me de blaren op de voeten gelopen om mijn oudste zoon te bezoeken, de blaren waren als daalders zo groot en op maandag kon ik slecht lopen. Mijn vakantie loopt ten einde en ik wilde toch niet thuisblijven, dus ik ben op de fiets vertrokken.
 

 
het was zalig weer, niet te heet, zonnetje en een heerlijk windje. ik wilde langs de forten rijden, nou daar wemelt het bij ons van en ik wilde een route verkennen voor als de boten van sail binnenlopen. ik wilde een fietsroute vinden naar de zwarte markt en ik wilde naar zee. 
 
 
 
door luuk, antoinette en vele anderen van het vk-weblog heb ik nog meer oog voor de bloemen.
 
  
 
de sint agaatendijk had ik nog nooit rustig kunnen bekijken, de dijk die de zaanstreek behoed heeft voor heel wat zeewater. en ik wilde eens zien hoe de dorpen nu naar elkaar toegroeien en dat is elke zomer weer schrikken, in vergelijking met vorig jaar is er weer heel veel mooi boerenland verdwenen.
 
later kwam ik nog iets nuttig maar heel lelijks tegen in zo een prachtig gebied. gas.
 

 
in beverwijk werd ik overvallen door de drukte! per fiets was het moeilijk om de juiste weg te vinden, de borden waren niet logisch, zeker niet als je op de fiets rijdt. snel zocht ik de rust van een kleine haven.
 
  
 
er waren ook kaarten, je zag dan waar je was en hoe je verder kon fietsen, voor mijn route had ik twee kaarten nodig, want na de polders, industrie en haven bezocht ik de bossen en zee van castricum. 
 

 
al met al was het een zalige dag, van ongeveer 13.00 uur tot 18.30 uur heb ik op de fiets gezeten. op de terugweg heb ik op het strand even moeten plassen en heb ik een zalige koffie genomen en een plaatje van de zee.
 
 
 
natuurlijk nog even een kiekje maken van zilvertje aan zee.
 

 
na de zee, op de terugweg, die zalige lieve lome koeien. 
 
 
vandaag moest ik voor werk naar amsterdam, nou ik had bijna het vliegtuig genomen, want de blaren op mijn voeten dulden nog geen schoenen en de spieren in mijn benen zijn wel opgewassen tegen drie uurtjes fietsen, maar echt een hele middag fietsen, dat hadden ze nog nooit gedaan.
 
zilvertje.
 
foto’s: zilvertje en lumix.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-08 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Fietsen langs de kust.

  1. Mephisto zegt:

    😆 score

  2. lidy zegt:

    Toch hartstikke goed van jou. Dat doe ik nou ook zo graag, er op uit!…

  3. renelouman zegt:

    Heerlijk om jezelf zo te verwennen, of om misschien de muizenissen van zondag te laten wegwaaien.
    Wat een heerlijke omgeving is het toch.

  4. Blew zegt:

    Hartstikke goed! Spierpijn? -Probeer even te zwemmen!

  5. Zwollywood zegt:

    Mooie fotoimpressie hoor Zilvertje.
    Ga je ook werkelijk kijken als de boten voor de Sail ons land binnenvaren?
    Mijn avatar zie ik opeens niet meer….jij?

  6. StadsfotograafVelsen zegt:

    Goed gedaan hoor!
    Maar fiets volgende keer naar Velsen want Beverwijk is een verschrikkelijk oord🙂
    Morgen fiets ik via het onbegrijpelijk stille Waterland naar Edam, maar neem dan altijd de snelle boot naar Amsterdam. Een aanrader!

  7. Kiezels zegt:

    jij hebt wel een lekker voetenbad verdiend
    Leuke bijdrage

  8. vuurjuffer zegt:

    hee zilver
    mooi blog
    mijn zus woonde jaren in castricum
    ken het daar een beetje
    voor die blaren heb je goede pleisters
    groet

  9. martin zegt:

    Laatst reed ik ook langs dat gas. In dat stukje doe ik altijd maar wat en het is altijd mooi.

  10. Geroma zegt:

    Een prachtverslag van een ondernemende dag, Zilvertje…..
    En nu die blaren nog tot rust laten komen::–)))
    Ik zie dat je geniet van het fototgraferen!! Mooi……xxxx

  11. Kitty Schoenmakers zegt:

    Dapper hoor! zo ver in je eentje.
    Heb je ook een koele duik genomen of had je geen zin in zout?🙂

  12. antoinette duijsters zegt:

    Mooi verslag Zilver, het bloemetje is Groot kaasjeskruid. De polder foto’s vind ik heel mooi.

  13. laila zegt:

    Daar zou ik ook wel eens willen fietsen. Heerlijk.
    Dapper, vind ik ook.

  14. annemiekie zegt:

    Mooi bikini topje!

  15. Aad Verbaast zegt:

    Mooi tochtje!
    En jij hebt het maar over je benen. Geen protesterende billen?

  16. Rob Kruzdlo zegt:

    Zilver dus hier 8 uur wandelen kan ook niet…*=))
    Ab groet Rob

  17. A C T U A L I T Y // D I S C U T A N T E S zegt:

    Een Zee van tijd
    op een Onbewoond
    Eiland om te zoenen
    Koeien Loeien
    om U te Ontgroenen
    Volgende keer
    een waterfiets
    en voor de Vacantie-kleur
    wat Meloenen………………..

  18. rikus zegt:

    zoals altijd een mooi verhaal en ik denk ook mooie foto’s.
    allen deze uitdrukking: citaat:de blaren waren als daalders zo groot
    Nooit eerder gehoord wel als guldens zo groot of als een knaak

  19. Zilver. zegt:

    Mephisto, lol? Ja, dat had ik!
    Lidy, fijn is dat he, ik zal er in de toekomst al meer tijd voor krijgen, het is een zee van tijd die een mens krijgt als zijn kinderen groter worden, ik heb twee keer in mijn leven alles moeten richten naar werk en kinderen, nu moet ik ze langzaam gaan loslaten en merk ik hoe fijn het is ook weer dingen te doen voor mezelf, verder dan bij de deur.
    Rene, ja, de zondag moet uit mijn hoofd en ja, het is een zalig omgeving, ik heb gister bij de snelle boot gekeken, die boot naar de haven, is echt super en je had het goed uitgelegd, het is de laatste, wat een rijkdom, ik ga spoedig dit tochtje maken. Het kan gewoon met mijn OV.
    Blew, ja, zalig zo een dagje en alle pijnjes zijn weer weg. Maar was wel een goede tip, ik had alleen de tijd niet.
    Zwolly, ja, er zijn veel dingen weg of anders op het weblog. Ik moet nog wel erg oefenen met mijn Lumix hoor en dan het kiezen en dat ze zo krimpen is ook jammer, maar ik heb hele mooie voor aan de wand gemaakt. ja, ik ga twee keer Sail doen, een keer als ze aankomen en een keer in Amsterdam zelf, ik dacht : laat ik eens gek doen.
    Stadsfotograaf, ja, Beverwijk kende ik aan de kant van de trein, maar daar waar al die grote winkels staan is het om gek te worden, wat een auto’s wat een drukte en lelijkheid, ik wilde zo graag en snelle route uitstippelen naar de zwarte markt en dan zo door naar Wijk aan zee, maar ik raakte helemaal de kluts kwijt. Op het laatst zag ik alleen nog maar autoweg. Edam, dat is mooi, ken ik heel goed, mijn familie komt er vandaan aan moeders kant, gaat er dan een boot van Amsterdam naar Edam?
    Ik verheug me nu al op je foto’s.
    Dank je Kiezels, ik heb ze maar niet te nat gemaakt, ander kan ik niet meer lopen. Ik zal nooit vergeten dat ik een uur in bad had gelegen toen ik mijn eerste halve marathon ging lopen, nooit doen dus, ook al was ik getraind, ik had allemaal blaren ik had mijn voeten te zacht gemaakt. :^)
    Vuurjuffer, ik ken het heel goed, ik heb er jaren gewoond, zalig en in de jaren tachtig er een zomerhuisje gehad, lekker bos en zee.
    Ik heb ze maar gewoon laten helen, met katoenen sokken aan, ze zijn nu door en ik heb al weer heel wat kilometers gelopen, is weer aardig geheeld.
    Martin, ik geloof je, er is zoveel bijzonders te zien, zag gekken mannen met rare pakken, afsluiters, glimdingen enz. Het is gewoon mooi van leijk zijn.
    He lieve Geroma, ik hoop dat het een stuk beter met je lopen gaat. Ja, het is een grappig toestel, veel dingen ben ik aan het uitproberen en het is zo leuk als je thuis komt, al die mooie plekjes vastgelegd, tis een wonder.
    Kitty, ik doe natuurlijk jaren alles al alleen, dus ja, ik heb eelt op mijn reisziel ;^) Ik wilde wel de zee in, maar had geen tijd meer, ik moest nog koken, ik heb alleen de tijd genomen voor een koffie en even op het zand zitten om een foto te maken en ben toen echt heel hard naar huis gereden.
    Antoinette, ik had al zo gehoopt dat jij het herkende, wat een leuke naam. Het is er ook heel mooi, heel veel verschillende landschappen in een relatief klein gebied, polder, dijken, duinen, zee, gegraven water, bos, het is alleen jammer dat de woningbouw zo grof uitschiet en de wegen worden ook steeds groter in aantal, zo jammer, maar er waren nog plekjes waar je niets, echt niet hoorde.
    Laila, ik heb jaren zeer weinig kunnen doen omdat ik mijn kinderen alleen opvoed, maar nu kan ik wat langer van huis en ook al heb ik het met liefde gedaan, het is wel heel fijn om deze dingen te ondernemen, dat belooft wat voor de toekomst.
    He, muis, ik verheug me op vrijdag. xxxx
    Aad, nee, die niet, ja, het is eigenlijk geen verhaal op het weblog, maar ik had wel onwijs last van een geplette vogel, nou ik zal er verder maar niet over uitweiden, maar ik doe voortaan een zeem in de onderbroek. :^)
    Rob, zo lang, wat knap.
    Actuality, ja, maar ik ben heus wel een beetje bruin hoor, maar op het strand zie je dat niet.
    Dank je wel lieve Rikus, over die daalders, ja, het is denk ik niet een bestaande uitdrukking, ik rommel altijd maar wat aan met de taal. Een daalder is toch een knaak? xxxx

  20. bert zegt:

    het was alsof ik even achterop mocht zitten en mocht mee genieten van je vrije dag …🙂
    moge de blaren snel genezen zijn !

  21. rikus zegt:

    @Zilver. 11-08-2010 17:18
    Hahaha leuk gevonden vroeger was op de markt je gulden een daalder waard. Een daalder is 1,50 en een knaak 2.50 Toch jammer dat we die begripjes zijn kwijt geraakt, vervlogen in de eurozone.http://bit.ly/9UFl1y

  22. Zilver. zegt:

    Bert, leuk! Ja, stel je voor, hadden we heel wat afgelachen en gekeken.
    Rikus ja, je hebt gelijk, zo snel raak je het dsus kwijt, ik zag ze aan voor hetzelfde. Ja, dat liedje zongen ze op de radio. xxx

  23. Zilver. zegt:

    Rikus, dank je wel voor die mooie lekkere kus!
    Ik kan je niet mailen, sinds de overgang van het weblog, doet die functie het bij mij niet meer, ik kan ook niet reageren op je weblog, ik heb het toch geprobeerd, mogelijk komt het aan.

  24. rikus zegt:

    @Zilver. 11-08-2010 18:20
    graag gedaan hoor en met is zo simpel mijn mail adres is: rikus2@home.nl
    groetjes en fijne avond nog

  25. ANNE_D_ORE zegt:

    wat heb jij een eind gefietst !
    daar krijg je mooie kuiten van zij mijn oma vroeger
    lekker zo’n verslag met foto’s bij de thee
    regen buiten
    gezellig binnen🙂

  26. Zilver. zegt:

    Anne, is het bij jou regenachtig, hier bewolkt met zon. Ja, ik wist niet dat ik het in me had, ik heb vroeger tot 2002 altijd gelopen, rond de 20 kilometer, door een ongeluk kan dat helaas niet meer, op het midden van de dag kon ik ook niet meer met mijn rechterknie afzetten, die is samen met mijn ribben het meest aangedaan, helaas, knapt wel het elk jaar op, maar helemaal goed wordt het nooit meer.
    Ik ben vandaag zo druk met allemaal dingen, mijn nieuwe bijdrage komt vanavond, ik heb hier werk voor tien, maar ik ben eerst maar eens rustig soep aan het maken en de VT-wonen aan het doorspitten, ik ben erg mijn huis aan het opknappen en weet hoe ik het hebben wil, maar daar staan leuke dingen in, die ik nooit had kunnen bedenken.
    Ik vond jouw werk erg mooi, rustgeven, als een tropische zee. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Ik heb van het lopen van vroeger, het werken en het fietsen kuiten daar kun je een weeshuis op bouwen.

Geef een reactie

