Mijn achterkantje.

 

Weet je nog dat ik je vertelde dat ik mijn achterkantje had geschilderd? Nou ik kan het je nu tonen, het is erg oud, mijn huisje is uit 1913, dus ik moest veel vullen en knutselen, maar het is klaar, volgende jaar doe ik die hoge balk en de stoepjes en het grijs en het wit, maar ik heb dan een stellage nodig en daar moet ik me nog even op oriënteren, maar, het begin is er. Nou alleen nog even opruimen en flink met Hendrik Jan ( onkruidwieder ) aan de gang.
 
Zilvertje.
 
Foto’s mijn nieuwe Panasonic Lumix
Houtwerk is klaar!
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-07 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

68 reacties op Mijn achterkantje.

  1. antoinette duijsters zegt:

    wat een prachtig huis, je boft maar Zilver dat je daar kunt wonen.

  2. Gus zegt:

    Lang geleden dat ik op je blog was. Ziet er goed uit, Zilver!
    Keep up the good spirits🙂

  3. zilver zegt:

    Dank je Antoinette, maar het is niet groot hoor, ik kon het net kopen, groter ging boven me butget, ik woon hier zo prettig, in het dorp waar ik ben geboren, waar ik maar 7 jaar woonde, toen moest mijn vader met zijn werk mee, maar ik ben sinds mijn 40 ste terug en dat voelt zo fijn, in het leukste straatje naar mijn smaak. Ik werk er wel hard voor hoor, want het is niet makkelijk iets alleen te kopen en het is helemaal mijn eigen geld, ik heb nooit iets meegenomen van mijn ex, al hadden we samen heel veel opgebouwd, maar ik wilde liever op eigen kracht en zo kom ik stukje bij beetje weer boven Jan. :^)

  4. zilver zegt:

    He Gus, ik was je even kwijt, maar ik heb ook veel minder geblogd, hoop dat het goed met je gaat! xxx

  5. Kitty Schoenmakers zegt:

    Mooi gedaan in Oud-Hollandsche stijl.🙂
    Ik zie geen hoge balk. Bedoel je soms de pergola?
    Die zal wel ge-olied zijn?
    Je plantje is wel uitgedroogd, zo te zien…….

  6. A C T U A L I T Y zegt:

    Mevrouw ik wil niet met Uw Geschilderde Deur in Huis vallen..
    want dat zou een Open Deur zijn!! maar volgens mij zit er
    in Uw Werk – titel een Taalfout!!
    Volgens mij Moet er Staan : "Mijn Geschilderde Achter K O N T"!!
    Pa na Zoon Ik maak de eerste Foto..

  7. zilver zegt:

    Kitty, de balk is niet te zien op de foto, ik had er veel gemaak zojuist, maar ik kan nog niet zo worden met het nieuwe programma dat bij mijn nieuwe toestel zit. Weet je nog toen ik schreef dat ik het af had? Maar ik kon er geen foto’s van maken, ik heb elke keer een klein stukje gedaan, vaak na mijn werk voor het koken. Of in het weekend. Ja, terug van vakantie waren mijn plantjes opgedroogd, ze kregen elke avond van mij water, ik had ze in een bak met water moeten zetten, het was zo heet, wel jammer, want ik had ze al lang en ze roken zo lekker en de vliegen bleven weg.
    Blancies kamer is bijna klaar, daar laat ik morgen een paaltje van zien, maar moet nog erg wennen aan mijn nieuwe camera, het is maar goed als ik weer een nieuwe klus kan aannemen, want het geld giert er doorheen. :^)
    Ik heb het rijtuiggroen gehouden, ik ben dol op oud.:^)

  8. zilver zegt:

    Actuality, hahahahahahah!

  9. Kitty Schoenmakers zegt:

    Een donkergroene achterkont krijg je als je in het wier gaat zwemmen😉

  10. Vogel-vrij zegt:

    Er zijn vast veel mannen die door het achterom lopen,
    Tussen hun tanden fluiten,
    Achterom kijken, en vloekend tegen iets van de buren oplopen… [boom, fiets, hek].

  11. zilver zegt:

    Hahahahahahahahahahm mijn buik schudt van het lachen!

  12. zilver zegt:

    Vogelvrij hier niet hoor, de enige man die hier achterom loopt is mijn zoon van 13, HAHA, of zou ik gluurders hebben, ik slaap zelfs met warm weer met de deuren open, maar dat is een geheim, ik heb zelf een week met de sleutel in mijn voordeur geleefd, tot een man van een markkraampje aanbelde en me de sleutel gaf: heel gevaarlijk mevrouw. Na terugdenken stond hij er een week in. :^)

  13. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, van een inkomen een huis kopen, dat is zeer zeker hard werken. Mij is het nooit gelukt, ook niet toen ik nog hard werkte.

  14. zilver zegt:

    Antoinette, het is me wel heel vaak gelukt, maar dan had ik een partner, ik heb in mijn leven heel wat huisjes opgeknapt, of laten opknappen, maar nog nooit ben ik zo blij geweest met dit kleine huisje, helemaal zelf gedaan, alles van kopen, tot verdienen, van verhuizen, tot nou noem maar op, hier blijf ik.
    Morgen laat ik foto’s zien van Blancies haar nieuwe kamer en bed.
    Ben ook best trots op mezelf, dat ik steeds weer boven kom zwemmen en nooit opgeef. Ik heb ook wel geluk met mijn beroepen, er is werk zat.

  15. renelouman zegt:

    Ziet er leuk uit en erg origineel gefotografeered.

  16. Gus zegt:

    Zilver, I’m pretty allright.
    Heb net tijdens het koken, je blogs ‘treinen’ en ‘kantoorsex’ gelezen :-)))
    Mwè, in de nattemoppenkast? brrr.

  17. Vogel-vrij zegt:

    Ik sluit de schuren en stal ook nooit af..
    Het huis heeft wel een slot.
    Maar er is niets te halen.
    Maar als je wilt, musiceer je je een weg naar binnen… er is niemand die het hoort:-)

  18. zilver zegt:

    Rene, ik heb net een nieuw toestel, zijn mijn eerste foto’s.
    Gus gelukkig, ik vind het fijn als het goed met je gaat.
    Ja, seks in de nattemoppenkast is niet prettig, brrrrrrrrrr.
    Ik had niet zo een zin in koken, ik heb wraps gemaakt, met paddestoelen, knoflook, uien, tomaat, sla, bonen en aolie en dan doe ik fruit toe, ben moe van een vruchtbare dag.
    Kussies en slaap lekker!

  19. zilver zegt:

    Vogelvrij, dus jij bent daar ook makkelijk in, ik moet natuurlijk wel uitkijken, vrouw met twee kinderen alleen, maar goed, het gaat al 12 jaar goed.

  20. Bart zegt:

    Ziet er mooi fris geschilderd uit, Zilver, je achterkantje!🙂
    Goed gewerkt!

  21. Kitty Schoenmakers zegt:

    In de tijd dat de kinderen buiten speelden had ik regelmatig de voordeur en achterdeur wagenwijd open staan. Er kwamen regelmatig naar kinderen zoekenden moeders dwars door het huis heen want er is een speelveldje aan de achterkant en de voorkant ligt aan een doodlopend weggetje. Maar aan alle kanten liggen huizen; niet enkel er tegenover :))
    Tegenwoordig is de voordeur dicht, tenzij ik in de voortuin zit omdat achterom de zon te hard straalt🙂

  22. zilver zegt:

    Dank je Bart! Vond het zo leuk en ik heb er veel van geleerd.
    Kitty, hahaha, je had dus een doorloophuis, ipv een doorzonwoning.

  23. Kitty Schoenmakers zegt:

    ja, best gek.
    de zon gaat er dwars over heen🙂

  24. zilver zegt:

    Ohhhhhhh, ja, en omdat ik een nieuwe fiets heb met een zware man, die ik elke dag naar mijn werk vol met boeken stopte, heb ik best wel flinke armspieren gekregen, denk dat die me enorm geholpen hebben bij mijn schilderen.
    Want toen ik mijn fiets net had zo in het begin van de lente, kon ik eerst nog geen bocht om met dat gevaarte, ik riep dat als het bijna mis ging: daar kom ik aan hoor, kijk maar uit, ik kan nog niet de bocht om met een hand. Ik riep ook bij het afslaan: ik ga linsaf, of ik ga rechtsaf.
    Nou men heeft vast vaak dubbel gelegen om mij, maar nu kan ik het bijna met een pink.

  25. zilver zegt:

    Kitty, dan is het een doorloopendoorzonwoning, die zijn erg gewild. :^^)

  26. Kitty Schoenmakers zegt:

    Nee, juist geen doorzon maar dwarszon🙂
    Ik vind doorzon veels te warm.

  27. zilver zegt:

    Ohhhhhhhhh, dwarszon, hahaha, dus dat bestaat ook! Klinkt als om een hoekkie plassen.

  28. Kitty Schoenmakers zegt:

    Bij mij bestaat het.
    Voor de dikke van dale misschien niet😛

  29. zilver zegt:

    Nou en daar gaat het om, ik heb ook van die dingen. :^)

  30. Ate zegt:

    Nou, je achterkant ziet er prima uit ! (waarmee ik je voorkant natuurlijk niets te kort wil doen)
    Maar het is wel zaak de boel eens recht te krikken, de zaak lijkt op de foto iets naar links te hellen.

  31. Ate zegt:

    En wat lees ik nu in je reactie van 21.13?
    Heb je een fiets met een zware man?
    Kan hij zelf niet fietsen dan?
    Maar blijkbaar wel een makkelijke eter,
    want boeken smaken voor geen meter….

  32. akkertje zegt:

    ziet er weer "gelikt" uit zilvertje,
    groetjes,

  33. gala zegt:

    keurig Zilver!

  34. zilver met een man op haar fiets zegt:

    Ate ik denk dat ik een scheefnemer ben. Had ik het over een man op de fiets, hahaha, moet zijn mand, hahahahahah, ik lig echt dubbel om je.
    Akkertje, ik heb allemaal gereedschap van je gevonden. Ja, ik begin een goede klusser te worden he?

  35. zilver met een man op haar fiets zegt:

    Dank je Gala!

  36. jeg_synes zegt:

    heerljk gevoel hè, nu je dat ook weer voor elkaar geboxed hebt…ik vind het knap van je hoor….
    en dat groene, nou dat past gewoon bij jouw huisje…..en oude huizen zijn alltijd een beetje scheef…moet je de onze zien, die is van 1820…..alle ramen zijn bijvoorbeeld vernieuwd en alles moet gemeten worden en met de hand gemaakt, geen raam is hetzelfde…en nu het klaar is en geschilderd zie je eigenlijk niet eens dat het allemaal scheef is of ongelijk…vroeger namen ze het niet zo nauw en werd niet alles recht toe recht aan gemaakt…en dat is nu juist het charmante van oude huizen….ze hebben echt een "gezicht"…
    het onze zelfs dorpsbepalend gezicht, zoals dat wordt genoemd….nu is ons dorp wel héél erg klein dus dan is een heel oud huis al heel gauw dorpsbepalend….hahaha….
    jij redt het wel, mooie wijze vrouw en mama van de 2 suikerhartjes….
    jegliefs

  37. StadsfotograafVelsen zegt:

    Het zij je gegund, dat fijne huisje, en ja, dat dorp/stadje van jou ken ik goed: ik kom er minstens 1 x per week om op mijn kleindkinderen te passen, die er een heel prettige jeugd doorbrengen (denk ik/hoop/verwacht ik), al wonen ze in het nieuwe gedeelte, maar toch met veel slootjes, natuurparkjes, IJsselmeer vlakbij…

  38. zilver met een man op haar fiets zegt:

    Jeg wat zal je huis er wonderschoon uitzien, heerlijk. Dank je wel voor je compliment. xxxx
    Stadfotograaf wat leuk je bent al oma, wat geweldig. Ja, het is hier fijn, ik weet niet of je het zelfde bedoelt, maar alles is wel heel dichtbij. Dank je wel.

  39. akkertje zegt:

    misschien heb je dat wel weer nodig als je op op de klustochten tour gaat.
    en de verbouwing bijna klaar?
    groet akkertje

  40. Aad Verbaast zegt:

    Een achterkantje van die leeftijd kan natuurlijk wel wat opvulling en gladstrijken gebruiken. Maar ze ziet er weer strak en glanzend uit!

  41. Zilver zegt:

    Akkertje, ik durf alleen nog maar te schilderen.
    Aad, dank je wel, de achterkant vindt het een heelijk compliment.

  42. Pierra zegt:

    Een heerlijk Hollands huis. Mooi werk zilver.
    Ik kwam eens kijken wat die man op je fiets deed, maar hij is al weg zie ik.

  43. Zilver zegt:

    Pierra, ik had per vergissing geschreven in een reactie over een man op mijn fiets, Ate ontdekte het, maar het moest zijn een mand op mijn fiets. :^)
    Pierra, het is niet zo groot, maar ik ben hier zo gelukkig, ik heb nog veel oude elementen in het huis, dat voelt zo goed, ik ben het weer helemaal aan het opknappen en ik laat elke keer een stukje zien.
    Ik heb maar twee slaapkamers en vier kinderen, maar twee zijn al heel, heel erg volwassen, maar twee wonen er nog thuis, de Suikerhartjes, die hebben elk een kamertje en ik slaap in de woonkamer, daar heb ik twee bedden staan in de achterkamer, dat is heerlijk koel op warme dagen, dan slaap ik met de deuren open. :^)

  44. Pierra zegt:

    Ik ben erg benieuwd naar de rest van je huis.
    Niets mooiers dan huizen met een geschiedenis.
    Je bent een geluksvogel om in je geboorteplaats terug te keren.
    Hier staat nu ook altijd alles open, mijn buren vinden dat geen goed idee, maar het is een vredige buurt en het moet wel met de hete zomers.

  45. Zilver zegt:

    Pierra, ik laat elke keer een stukje zien, de bouwer van dit huis, had als naam Leguit, het is nog steeds in de omgeving een naam van schilders en aannemers, hij bouwde het huis toen hij 39 jaar oud was, hij heeft dit in prachtige letters op een vodje papier gezet, ik heb dit papier gevonden en in laten lijsten, achter heel duur glas, wat heel helder is, anders zou je zijn letters niet meer zien. Hij deed er 7 maanden over.
    Als kind kwam ik regelmatig in de winkelstraat van het dorp, ik was er zo gelukkig, tot we gingen verhuizen, ik was 7, ik heb er erg veel verdriet van gehad. Al bij mijn geboorte had ik drie vriendinnen, Wilma Boon, Ellis Kwantus en Annet Cornelissen.
    Alleen Annet heb ik terug gevonden, we zien elkaar vaak in het dorp, bij terugkomst hier heb ik bij haar ouders aan gebeld,, dat voelde zo goed, ze wezen me haar huis, ik ben op visite geweest. maar we pasten niet meer bij elkaar, zo verdrietig, ik vind haar lief, ze is me dierbaar, maar het past niet verder dan hallo en dag en korte weetjes, heel verdrietig, maar ik ben wel dankbaar dat ik haar weer zie.

  46. FlipWillemsen zegt:

    Een achterkantje om te zoenen.
    XXXXFlip

  47. Zilver zegt:

    Dank je Flip. :^) xxxxxx

  48. thrammy zegt:

    Mooi, goed opgeknapt! Zie ik daar glas-in-lood? Mooi is dat! Houd ik van.
    Groet!

  49. zilvertje te vuur en zwaard zegt:

    Thrammy, dank je wel! Ja, ik heb voor en achter nog glas in lood, maar het zit los, ik moet het nog er echt tussen laten zetten, de voorkant van mijn huis is opgeknapt en men heeft het er toen uitgehaald, toen was het huisje nog niet van mij, maar gelukkig is het wel bewaard gebleven.

  50. Kiezels zegt:

    genieten, zilver, van je enthousiasme en liefde voor dit knusse huis
    liefs, dianne

  51. Zilver zegt:

    Dianne, dank je wel, het is mijn haven, eindelijk kwam ik thuis en ik ga nooit meer weg, dit is wat me past, de knusheid in alle eenvoud, ik voel me hier veilig, beschut en gekoesterd, in het huis heerst de sfeer van liefde…… Ik maakt het verder af en ga er alleen uit in een linnen zak.

  52. peterus zegt:

    Panasonic Lumix met Summicron lens? Tsjonge daar zul je nog heel veel plezier aan beleven. Prachtig cameraatje voor den amateur en de beroeps!
    Knus achterkantje. Zo zie je ze niet veel meer.
    onkruidbestrijdergroet

  53. Zilver zegt:

    Ja, die, de fotograaf had er zelf ook een, en ik heb goed geluisterd bij wat hij allemaal vertelde over die anderen, deze leuk me het beste bij me passen, dat jij er verstand van hebt, joh.
    Ik heb al wel een paar minpunten ontdenkt, mijn oude, die ik per ongeluk in mijn handtas heb verdronken met een flesje Spa, die kon gewoon opladen terwijk ik bezig was, alles zat in een systeem, ik kon eindeloos doorgaan, deze heeft een accu, die moet ik eruit halen en in een ander ding opladen, door dat open en dicht meer handelingen en grotere kans op een stuk deurtje, maar voor de rest vind ik hem heel goed.
    Ja, het is een lekkere oude achterkont! :^)
    Ja, jij ook de stevige onkruidgroetjes!

  54. Gus zegt:

    Zilver, hoe lang woon je daar nu dan?
    (Ik las je reactie bij Pierra, hierboven)

  55. Zilver zegt:

    Ik heb het in 2006 gekocht, dus een jaar of 4.

  56. Gus zegt:

    Jeetje, jij bent snel🙂
    Zit je bovenop de computer :-)))

  57. Zilver zegt:

    Zag het toevallig! :^)

  58. Gus zegt:

    Geloof er niks van🙂

  59. Buzzy Gus zegt:

    Ja, als je roots er liggen, kan me voorstellen dat je je er tof voelt.
    Moest trouwens wel weer lachen, Zilver met man op de fiets, Zilver te vuur en te zwaard’
    Wat zal ik eens verzinnen.

  60. Zilver met Gus op de fiets! zegt:

    Gus, die man op de fiets, moest een mand zijn, maar Ate zag dat ik de d vergeten was, ik moest er zo om lachen, ben wel verstrooid, en waar het vuur en het zwaard vandaan komt, ben ik vergeten, ik probeerde je net een persoonlijk bericht te twotteren, maar het is mislukt, nu gaat hij via alle bekende, leuk dat je daar ook bent, ik volg je nu.
    Ik heb wel eens geblogd met: Zilver met haar zalmneus, maar dat wilde er niet meeraf, heeft dagen geduurd, dus ik probeer het niet te dol te maken, voor ik het weet kom ik er niet meer van af.

  61. Gus Bolden zegt:

    Je hebt gelijk, ik moet eerst ff deze weer proberen (met Bolden er achter) misschien dat ik dan via weer van Buzzy af kom🙂
    Hahahahahaha! wat een gedoe.
    Ik zag het (twitteren en zo) in mijn e-mail box.
    Ik wil even wat uitproberen, voordat ik jou ‘follow’, ga ik je een tweet sturen, kijken of het binnenkomt.
    Direct op jouw twit-adres dus.
    Hold on.

  62. Zilver met Gus op de fiets! zegt:

    Soms zie je een venster en dat kan je leeghalen, maar als je het lang gebruikt, moet je het elke keer doen, dat had ik toen ook. Ik ben vergeten hoe je iemand persoonlijk een twotter stuurt, dus ik zit ook te oefenen.
    Als ik wat ontvang, hoor je het!

  63. Gus zegt:

    Nou, ik heb nu dus een twotter :-))) verstuurd, maar zie hem niet bij jou staan.
    Dus? toch jou als following bij mijn Twitteraccount zetten?

  64. Zilver zegt:

    Gus, ik heb je Twotter ontvangen, maar ik was zo druk dat ik het eerst niet zag, maar ik heb hem wel, alleen het gaat niet via mijn gewone mail dus als ik niet op mijn Twotter zit, weet ik van niks.
    Je weet wel dat het Twitter is he? Dat ik alleen maar net als altijd klier en het hardnekkig volhoud om het Twotteren te noemen en dat ik een Twot heb gestuurd :^)
    Aad zoekt je ook op Twotter.
    Ja, doe maar hoor, ik heb je ook al opgepikt. :^)

  65. Peterus zegt:

    Een tweede accuutje kopen. Zijn niet duur en dan kun je altijd voorruit, ik bedoel vooruit.
    vooruitmetdegeitgroeten

  66. Zilver zegt:

    Ja, dat is een geweldig idee, dank je wel! Goedideegroetjes.

  67. Gus zegt:

    Zilver, inmiddels aan follow toegevoegt, maar eh jij kreeg m’n twitter dus wel voor dat…..
    Want ik zag hem niet staan, tis nog ff uitvinden hoe een en ander gaat.
    Ik stuurde Aad een Twitter en zag hem niet gelijk staan en…..

  68. Zilver zegt:

    Gus, ik las jouw Twot aan mij bij jou geloof ik, het is zo ingewikkeld. :^)

Geef een reactie

