Belachelijk Oranje!

Met verbazing heb ik gekeken naar het elftal dat zo feestelijk werd onthaald door hun fans. De voetballers hebben een voorbeeldfunctie, fans nemen hun kroost mee. Maar wat deden sommige voetballers? Ze zaten aan bierglazen te lurken zo groot als hun onderbeen. Vonden in het begin het zelfs niet nodig te zwaaien, ze waren bezig, met bier, elkaar en hun media.
 
Met de gedachte dat jaarlijks vele jonge kinderen met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis belanden. Er bizar veel alcoholverslaafde in Nederland zijn en dat het de mensen er vanaf helpen, bijzonder moeilijk is en veel, erg veel geld kost. Vind ik deze biervertoning stuitend.
 
Na het niet sportieve spel van sommige in de finale en deze zuipvertoning, vind ik ze minder leuk, stukken minder leuk. Opvoeden die handel!
 
Zilvertje.
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-07 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

75 reacties op Belachelijk Oranje!

  1. Martijn zegt:

    Die jongens hebben weken zo niet maanden niks mogen drinken of fout mogen eten
    mogen die ook hun lol hebben zeg

  2. zilver zegt:

    Ja, dat mag, maar heb je het gezien? Mega glazen, dat is niet goed voor de mensen die ze als voorbeeld zien, ze hebben ook weken geen seks gehad, maar dat gaan ze toch ook niet op de boot doen! Ze moeten zich bewust zijn van hun positie en als ze dat zelf niet kunnen inschatten, dan moet een ander ze dit bijbrengen.

  3. BavBabe zegt:

    Het werd ze constant in de handen geduwd door de sponsor. Zoveel werd er daadwerkelijk niet gedronken. Maar als er een camera in de buurt was, dan werd iemand zo’n glas toegeschoven. Je mag je beklag doen bij de sponsor.
    De jongens waren nog bezig met de verwerking, en waren in het begin erg beduusd.
    Niet zo zuur!

  4. Thera zegt:

    Zilver, ik vind dat je iets milder moet zijn. Deze jongens zitten al weken in een achtbaan van emoties en dat ongetwijfeld onder een stalen regime. Ze mochten nu "los" gaan. En ook vandaag kwamen ze weer in een wentelende orkaan terecht, een hele leuke, maar wel heel indrukwekkend voor die kleine jochies van toen, in 1988 en dat overkomt nu hen, zomaar ineens na alle overwinningen en dan die bittere teleurstelling aan het einde…
    Laat ze maar even feesten, dan mogen ze straks weer hun voorbeeldfunctie uitoefenen….😉

  5. zilver zegt:

    BavBabe, dat zou kunnen, maar toch vind ik dat ze zich bewust moeten zijn van hun voorbeeldfunctie. gewoon niet aanpakken of wegzetten en later je eigen feestje vieren. Nee, ik ben niet zuur, de waarheid mag gezegd worden. Ik heb jarenlang gewerkt in de verslavingszorg, dus ik weet waar ik over praat. Kinderen/mensen zien deze jongens als hun voorbeeld. Ik ken de ellende/armoede van de drank, de verloedering, het ziekworden, ik gun het niemand en ook familie niet toe.

  6. zilver zegt:

    Thera, zo een achtbaan van emoties is toch geen excuus? Het is gewoon maar een spel, wel een heel leuk spel en ook nog eens heel goed betaald, niets geen zorgen, niets geen isolement, kerngezonde knullen. Ik heb genoten van de voetbal en ook van de mensen die hen hebben onthaald, maar dit biergedrag vond ik zo tegenvallen van ze.

  7. Wattman zegt:

    Oei…een ongewoon scherp blog voor jouw doen. Ik vraag me met een bang hart af wat je van mijn zaterdagblogs vindt… daar wordt niet bepaald op een glas meer of minder gekeken…
    Dat ze niet zwaaiden vind ik eigenlijk nog het ergst….komt erg lomp over. Maar ik heb het niet gezien, al geloof ik je meteen.

  8. zilver zegt:

    Wattman, ja, je kent natuurlijk een deel van mij. Over jouw blogs, ik weet niet wat waar is en wat bedacht is, maar dat maakt ook niet uit, jij zat niet op een boot in de gracht, maar straks als je kleine lieverd groter is, dan vertoon je ook voorbeeldgedrag, dat doe je ook in het onderwijs. Wat deze mensen in hun vrije tijd doen, gaat zo lang het een ander niet schaadt niemand wat aan.
    Deze jongens hadden gewezen moeten worden op hun voorbeeldfunctie. En helaas kwam ik door mijn werk over de vloer bij mensen die ook begonnen zijn te drinken op een feestje. Ik kan er met mijn verstand er ook niet bij, waarom er altijd alcohol bij feest hoort, zo jammer, feest moet ook zonder kunnen.
    De turner Youri mag straks weer wedstrijden doen, die jongen was ook even geen voorbeeld door zijn cokegedrag, alcohol toch ook behoorlijk schadelijk en ontwrichtend voor de maatschappij, is nog steeds geaccepteerd. Maar pak rustig uw pintje, onze ex-minister president deed het ook voor het oog van de hele natie. ( Balkje bier ellende, heet de man )
    Later in de grachten hebben ze wel gezwaaid.

  9. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, ik ben het eens met je. Zulke sponsers deugen ook niet. Een biermerk dat voetbal sponserd zou niet mogen.

  10. peterus zegt:

    Ik drink graag met smaak een biertje maar inderdaad ik zag Sneijder met een laars bier.
    Onnodig en een slecht voorbeeld.
    mee eens groet

  11. zilver zegt:

    Antoinette, dat is fijn, ik voelde me al zo een eenzame strijder, met roken en merken sigaretten is al veel verboden. Denk dat veel mensen gewoon niet weten dat de ziekenhuizen vol liggen met mensen die teveel gedronken en gerookt hebben, een veel kleiner deel lig daar met andere dingen, men herleidt het vaak niet, denkt dat ze pech hebben, maar heel veel komt gewoon van roken en drinken en dan niet te vergeten, de mishandeling en het leed in de gezinnen.

  12. zilver zegt:

    Petrus, dat moet ook kunnen. Ja, wat een megaglas he? Hahahah, een laars, ja, zo groot!~:^)

  13. King-Cum zegt:

    Zilvertje zielig en triest mens dat je bent, jij bent wereldkampioen azijnzeiken nr 1 zeker weten.
    Heel Nederland heeft hiervan genoten..op sommige feministen dan na.Kotsssss

  14. zilver zegt:

    Ik heb ook genoten King-Cum, maar zo als ik ze ophemel, mag ik dit ook zeggen. Ik herken je IP, grappig!

  15. martin zegt:

    Zilver goedzo. Ik zag Dirk Kuijt aan een grote fles
    lurken op het jeugdjournaal. Natuurlijk moeten die
    mannen uit hun dak kunnen gaan, maar ze hebben
    ook een voorbeeld functie.

  16. King-Cum zegt:

    Wat heeft mijn reactie met mijn ip te maken , zie de link niet

  17. zilver zegt:

    Dank je Martin. Iemand had ze hier voor moeten behoeden. Verder heb ik alles gezien en intens genoten van al die mensen aan de kant, wat een feest.

  18. assyke zegt:

    heb het niet gezien
    gelukkig maar
    snijder vind ik zo’n schatje
    en van marwijk wil ik niet dronken zien
    over die voorbeeldfunctie…
    dan vind ik elkaar slaan en schreeuwen tegen de scheidsrechter erger
    kinderen weten dat volwassenen mogen drinken
    en zolang het bij een euforische happening is…ach…

  19. zilver zegt:

    King-Cum, ik wel, dat heb je met mensen zoals ik, die zielig en triest zijn en ook nog feminist. :^)
    Is het misselijke gevoel al over op deze feestdag?

  20. zilver zegt:

    Assyke, het was leuk. Over het schoppen en slaan, ik heb sommige dingen in de herhaling terug gezien, mijn feestvreugde zakte toen.
    Ik vind dat kinderen een goed voorbeeld moeten zien, hoe zou ik mijn kinderen in toom kunnen houden als ik het zelf ook doe. Ik drink nooit als kinderen het kunnen zien. Ik drink zelden, terwijl ik het toch heel lekker vind. Kinderen verdienen een goede kans op deze wereld.

  21. assyke zegt:

    @zilver
    wij drinken zelf ook niet
    maar drinken is op zich een heel gewoon iets
    ik denk dat je als ouder het beste voorbeeldfunctie hebt
    wat drinken en roken betreft
    grensoverschrijdend gedrag leren kinderen echter ook heel erg van de buitenwereld
    zoals slaan, schelden, gebrek aan respect.
    als je je kinderen duidelijk maakt, dat ze onder de zestien niet mogen drinken
    en ze zien hun ouders niet dronken worden…
    de buitenwereld…ja die drinkt, die wordt dronken…daar heb je weinig invloed op
    maar ik snap je punt wel
    ik vind zelf het dronken gedrag van mensen in het openbaar juist het beste
    anti-alcoholmedicijn;-)))

  22. zilver zegt:

    Van Marwijk, ja, die vind ik ook leuk, zo zijn er wel meer, nee, hij had wel even iets in zijn hand, maar heel beschaafd.
    Kinderen zouden veel langer niet moeten drinken, die hersenen zijn nog zo in de groei, zo zonde, het schaadt behoorlijk, het gekke is, voor het gevaar voor de zon, worden we tot in de treuren gewaarschuwd, terwijl zon zo heerlijk is en zoveel kracht geeft, over soa’s horen we ook weinig, over de echte gevaren voor de mens, horen we te kort, krijgen we te weinig info, nu zijn veel mensen verslaafd, zonder een keus gehad te hebben, weten maar een deeltje en door het bier zo te demonstreren op de feestboot bij al die sporters, zou je denken dat je er goed van gaat voetballen.:^)
    Ja, dronken mensen zijn vreselijk. :^)

  23. koen zegt:

    Ik had het idee, dat de bondscoach Bert van Marwijk het ook maar niks vond..
    groet van koen

  24. zilver zegt:

    Koen, ja, zou je denken? Zag hem, wel even in beeld met een klein flesje en ach, ik zou daar niet over vallen, maar door de grachten was het even bar en boos met die mega glazen. Hij niet hoor, maar andere wel. Welterusten.

  25. Bart zegt:

    Het viel mij ook al op, dat constante bierdrinken…en sponsorbelangen (is dat zo?), dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin, hè Zilver….alsof die je kunnen verplichten om bier te drinken, waar slaat dat op?
    Nee, ik vind het ook een voorbeeld van niks – maar ik vond die huldiging ook al misplaatst en overbodig…zo, amen, ik heb gezegd, haha….🙂
    Hartelijke groet, Bart

  26. zilver zegt:

    Bart, ja, al dat bier, hahahaahahah, met die grote glazen kon het echt niemand ontgaan.
    Ach, die huldiging mag van mij wel, feest voor het volk, maar nu ik gehoord heb dat Alfonso ( of zo iets ) een gebroken rib heeft vind ik het wel heel zuur, tijdens de wedstrijd is me dat in de spanning ontgaan, maar er werd wel erg ruw gespeeld door Oranje.

  27. boskat zegt:

    Zilvertje ,ik ben het met je eens!
    Wat betreft de voorbeeldfunctie die ze hebben
    Het feestgedoe heb ik niet bekeken,ook omdat ze dachten wereldkampioen te moeten worden op zo`n onsportieve manier!
    Wordt er nog boos van,als ik er aan terug denk!

  28. Bart zegt:

    Ja, Zilver, Xabi Alonso, die die doodschop van Nigel de Jong kreeg, heeft een rib gebroken daarbij, klopt!
    Die de Jong wil ik echt nooit meer zien, ik kijk beslist geen wedstrijd meer waaraan hij deelneemt.
    Hij doet dit al jaren, dat onwijze gevaarlijke trappen en rammen, ik begrijp er niks van dat hij überhaupt voor het Nederlands elftal mag uitkomen.
    En van Marwijk maar ontkennen dat er ruw gespeeld werd, tjonge jonge….pffffff……😦

  29. Wattman zegt:

    Van mijn kroegblogs is 60 à 70 waar. De laatste drie weken zelfs 100%. Zoals je terecht opmerkt: dit terzijde. Maar er is inderdaad een voorbeeldfunctie. Op het jeugdjournaal, dat vind ik dat een halve liter wegtanken dan echt niet kunnen. Maar verder…
    Ik twijfel – als aankomend psychotherapeut – aan je verklaring voor de oorsprong van verslavingen in het algemeen. Het product/handeling zelf (drugs, alcohol, tabak, eten, seks) is zeker verslavend. Al worden niet alle gebruikers op een zelfde destructieve manier verslaafd. Dat maakt dat er andere oorzaken zijn die veel bepalender zijn voor verslavingen, dan het product zelf.
    Sterker: de verslaving is op dat vlak vrij eenvoudig te genezen. De bekende cold-turkey treedt al vrij vlug op, een teken dat men fysiek niet meer afhankelijk is. Maar het overgrote deel van de verslaafden hervalt vrij vlug. Dat betekent dat fysiek afkicken vrij zinloos is. Er zal dus dieper in de psyche moeten worden ingegrepen, en dat kan alleen met de volledige bereidheid van de cliënt. In het geval van een verslaafde ligt daar dus het probleem. Want alleen al het idéé om daar aan te moeten werken is eigenlijk onbespreekbaar voor een ‘ware’ verslaafde.
    Bon, een heel betoog. Maar ‘voorbeeldfunctie’ bij het overnemen van slechte gewoontes, danwel verslavingen, is absoluut niet onomstotelijk bewezen. Een veelheid van andere factoren speelt bij elke verslaafde een rol. Er zijn zelfs legio kinderen met alchoholische ouders die weigeren te drinken, juist omdat ze zoveel ellende hebben meegemaakt. En vrijwel geen van de heroïneverslaafden in de jaren ’70-’80 had een voorbeeld van heroïne-gebruikende ouders. Wat er ook verder aan de hand was, dát deden hun ouders vaak niet.
    Let wel, ik neem zeker je werk als zorgverlener serieus. En de gevallen die je daar onder handen hebt zullen zonder uitzondering schrijnend zijn. Mijn vrouw werkt er ook mee, ik weet er alles van. Het enige dat ik bestrijd is de theorie dat alleen ‘een voorbeeld’ kan zorgen voor een ernstige verslavingsproblematiek.
    Al ben ik het meteen met je eens dat iedereen die zegt ‘sociaal drinker’ te zijn (count me in) alcoholverslaafd is. Het is de vraag of die mate van verslaving ernstig of maatschappijontwrichtend genoemd kan worden.

  30. zilver zegt:

    Boskat, gelukkig, ik dacht ben ik dan zo een ouderwetse tante. Ik het het wel op tv gekeken, prachtige plaatjes, maar het onsportieve van zondag gaat al meer aan me knagen. En de vraag en antwoordspelletjes, waren soms ook erg belachelijk, maar goed, het waren mooie plaatjes en veel mensen hebben een heelijke dag gehad.
    Alonso Bart, ik deed er denk ik een beetje formule 1 bij, :^) Dus het klopt, nou echt gruwelijk en die de Jong doet dit vaker? Wat een galbak dan, nou weer een slecht voorbeeld, vind dat hij daar straf voor moet krijgen en liefst nooit meer aan de bal.

  31. King-Cum zegt:

    Ik blijf benieuwd wat mijn reactie met mijn IP te maken heeft, en waar jij die van herkent, ach ik neem nog maar een biertje ..bluuurp…sorry..-)

  32. King_Cum zegt:

    Spel was wel te hard voor NL idd, en on Nederlands..maarja aan de andere kant..die beker telt op welke manier ook..als ze gewonnen hadden had niemand over 5 jaar nog geweten dat het fysiek te hard was, maar wel dat NL wereld kampioen is.Dat is topsport.

  33. zilver zegt:

    Wattman, prachtig verhaal, ik ga er morgen eens op kauwen. Dank je wel!

  34. zilver zegt:

    King je bent behoorlijk beledigend geweest en nu kom je hier ook nog een boer laten. We leven in een vrij land en ik geef gewoon mijn mening. Als je niet snel je excuus aanbiedt, voer ik je af.

  35. Wattman zegt:

    Ok Zilver, doe maar rustig aan. Het is tenslotte zomer, nietwaar?

  36. zilver zegt:

    Ben met de koffers bezig, de Hartjes gaan naar Spanje morgen en als ze weg gaan, komt de aannemer, boven wordt weer mooi gemaakt, hele klus, alles moet leeg en ik ben zo een hamster. :^)
    Wattman, die drank doet wat met me, zoveel ellende gezien, zowel in de klinieken als bij de mensen thuis. Het raakt me enorm.

  37. Wattman zegt:

    Succes met je koffers! Mijn vader zij altijd: we hebben niks nodig als twee stellen ondergoed en cheques. Maar hij tilde wel de hele auto vol rommel die de rest van de vakantie onuitgepakt bleef…

  38. King-Cum zegt:

    Zilver..zei ik alniet in mijn eerdere post …..sorry?
    relaxed….tis zomer..:-)

  39. zilver zegt:

    Over het hoofd gezien King, oke, aanvaard en sorry dat ik het niet zag! Dacht dat de sorry na de boer kwam en daarvoor bedoeld was. :^)
    Wattman, geweldig! Gelukkig hebben ze zelf ingepakt, maar ik moet het natuurlijk wel allemaal wassen. :^)

  40. King-Cum zegt:

    Ik heb ook genoten King-Cum, maar zo als ik ze ophemel, mag ik dit ook zeggen. Ik herken je IP, grappig!
    Leg uit, ben nu ff reuze benieuwd..:-)vooral op het woordje "herken" grinzzzz

  41. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ik denk dat ze wekenlang geen bier meer hebben gehad.
    Ik drink ook halve liters als het zo warm is.😛
    Maar geen 10 achter elkaar natuurlijk!

  42. King-Cum zegt:

    Met Kitty wil ik de zomer in.:-)

  43. Flo zegt:

    Zilver, niet zo piepen hoor, niets menselijks is die jongens vreemd. En het zijn gewoon voetballers, sporters, mensen. Die hebben er niet voor gekozen een voorbeeldfunctie te vervullen, dat wordt ze in de schoenen geschoven.
    Weet uit ervaring dat na een lange tijd van trainen, trainen en trainen voor wedstrijden ( inclusief alcohol-en stapverbod) dat de ontlading na de laatste wedstrijd énorm is. Hadden ze statig en broodjenuchter als de Koningin door de grachten moeten gaan ? Kom op joh, gun die mannen hun lol (en hun kater morgen).

  44. Joost zegt:

    onzin is ook leuk

  45. PiratePete zegt:

    Het is maar hoe je het bekijkt!
    Het grote probleem met alcohol is de misbruik hiervan. Maar is dat hier het geval?
    Misbruiken de voetballer alcohol?
    Nee dat doen ze niet. Ze nuttigen een paar biertjes op een FEESTJE!!!!
    En dat kun je zien als een goede voorbeeld functie. Enkel drinken op gepaste tijdstippen.
    De discussie of alcohol al dan niet genuttigd behoeft te worden op een feestje is een volkomen andere discussie. Op dit moment is het nuttigen van alcohol binnen onze samenleving een geaccepteerd fenomeen. We dienen onze kinderen dan ook te leren hoe om te gaan met alcohol. En dat is precies wat de voelballers doen. . .Zij laten ons zien dat je, op gepaste tijdstippen, gerust een drankje kunt nuttigen en toch topsport op het allerhoogste niveau kunt beoefenen.
    Geniet maar drink met mate, en op gepaste tijdstippen.
    Opvoeden is ook je kinderen leren omgaan met alcohol. En kinderen dienen juist te leren wanneer het gepast is om te drinken! En de voetballers hebben nu de mogelijkheid om met open vizier over alcohol te praten. Zij kunnen hun voorbeeld functie gebruiken om kinderen te leren wanneer wel en wanneer niet!

  46. jbourbon zegt:

    Jesus Silver; is dit nu echt van belang?
    Als kinderen opvoeden afhangt van wat ze op TV zien is er werkelijk wel wat anders te benoemen dan de ontvangst van het nationaal elftal in Amsterdam en het "wangedrag" van de spelers met hun "bier".
    Het gedrag van diezelfde spelers in de finale zou heel wat meer aanleiding kunnen of moeten zijn voor een nadere beschouwing over het al dan niet moreel verantwoorde gedrag van sommige nederlanders.
    Een tegenstander met een "karate" trap vloeren, en dan slechts "geel" krijgen, is toch ook niet iets dat, opvoedkundig gezien, erg veel positiefs zal opleveren.
    Dat glas bier is daarbij vergeleken in het geheel niet belangrijk meer. Althans niet voor de opvoeding van "onze" kinderen.

  47. akkertje zegt:

    mooi en helder blog zilvertje,
    voorbeeld geven! in alle rangen en standen
    groetjes aan je hartjes en een fijne vakantie voor ze.
    en jij sterkte met je verbouwing.
    groetjes akkertje

  48. Aad Verbaast zegt:

    Het was me ook opgevallen Zilver. En ik vond dat ook een heel vreemd gezicht. Eens met je dus!
    Of was het oranje ranja?😉

  49. A C T U A L I T Y zegt:

    Gewoon B A L – G E H A K T van ze Maken??
    En aan U kunnen wij altijd een Voorbeeld nemen.
    Of de Enige éche "Z I L V E R – V L O O T " binnen
    Halen!…………………………………………………………………..

  50. An van den burg zegt:

    Lieve Zilvertje, toch zijn zij een presentatie van het "Geweten" van Nederland. `n Man hier op het blog: Mihai Martoui Ticu noemt hen "verticale varkens". Mooi he???
    Groet, An.

  51. zusenzo zegt:

    Ik zie wekelijks mensen met een alcoholprobleem in mijn spreekkamer verschijnen. Zelf zien ze dat niet zo. Je raakt een teer punt. Vraag me wel af hoe sterk de invloed is. Heb altijd het gevoel dat allerlei verslavingen meer getriggerd worden door direkte omgevingsfactoren. Een vader of moeder bijvoorbeeld die alles "viert" met alcohol. Leuke onderzoeksvraag voor de kinderalcoholpoli in Delft. Zo geloof ik ook niet dat al die graatmagere modellen anorexia nervosa stimuleren

  52. An van den burg zegt:

    ====== Een vader of moeder bijvoorbeeld die alles "viert" met alcohol. Leuke onderzoeksvraag voor de kinderalcoholpoli in Delft. Zo geloof ik ook niet dat al die graatmagere modellen anorexia =======
    Natuurlijk zijn wij, Nederlanders een klompenvolk met kaas en bier. Daar gaat het dus over: Wij zijn die "ouders die alles met alcohol vieren"!!
    Anorexia is ook opvoeding. Bij westerse vrouwen draait het gehele leven om hun tieten en kont! Of niet??
    An.

  53. Jacopone zegt:

    Over de hele wereld is de goede naam van Nederland te grabbel gegooid, dank zij dit elftal. Dit kan er nog wel bij.

  54. helena zegt:

    Gisteren (of eergisteren alweer) was je nog razend enthousiast over Oranje. Sorry maar ben het eens met o.a. JBourbon, dat geweld was veel erger tijdens de finale, als je dat niet hebt gezien tijdens de wedstrijd heb je geen verstand van voetballen (fair play dan). En ze speelden ontzettend slecht. Je schrijft wel ergens dat je de beelden opnieuw hebt bekeken en inderdaad ook vuil spel constateert nu (maar je was overigens gealarmeerd door de berichten erover), maar ja dat vind ik wel wat laat…
    Ik weet ook dat alcoholverslaving inderdaad zeer nare consequenties heeft, maar ik denk niet dat een verbod van alcohol (den stiekem achteraf wel alcohol mogen drinken) voor het Nederlands Elftal veel zal helpen….
    Zelf was ik overigens tegen deze huldiging en ik vond Oranje eigenlijk het hele WK slecht spelen.

  55. alib zegt:

    Calvinistische opwelling?

  56. Rein-John Scholtens zegt:

    Eens!

  57. Half a Soul zegt:

    Hallo Zilver, respect voor je bevlogenheid hoor, maar alcohol drinken is legaal in Nederland. Dus zo aanstootgevend is het nou ook alweer niet dunkt me. Had misschien wat minder gemogen, maar om hier nou schande van te spreken? Als al die kijkende kids nou straks als ze groot zijn en tweede zijn geworden op een WK een halve liter willen wegtikken, dan mogen ze dat van mij. Die karatetrap van De Jong vond ik veel erger.

  58. rudolfhendriques1 zegt:

    Als we nou gewoon onszelf als voorbeeld stellen, laten we dan zelf een voorbeeld voor de rest zijn en schuif je verantwoordelijkheid niet af op een stel voetballers.
    Nog ff en we geven voetballers de schuld van alle ellende in de wereld?

  59. sprakeloos zegt:

    De tocht an sich was zo overbodig…….

  60. zilver zegt:

    Wattman, ik geef je gelijk op het punt van een voorbeeld geven, er is meer voor nodig voor er sprake van misbruik is, maar als ouder is het veel makkelijker te verkopen dat alcohol iets is, dat je liever niet, of met mate moet gebruiken, als het niet zo veel in beeld is. Kinderen doen nu eenmaal na, roken, drinken, vloeken ze vinden het stoer en willen er bij horen.
    Mijn ouders dronken geen druppel, ik ben die lieve mensen zo dankbaar. Ik blijf er bij dat alleen mensen die in gezinnen zijn geweest met verslavingsproblematiek, beter kunnen oordelen over dit soort dingen, want bv in een kliniek werken laat niet het hele verhaal zien.
    Alcohol is een sluipmoordenaar en ik begrijp wel de weerstand van veel mensen over dit stukje, ik betast ze in het kruis, hun alcohol kruis. Als je toch de mens van binnen en van buiten hebt gezien, de schoonheid, het vernuft, dan heb je toch respect voor dit wonder?
    En natuurlijk, een glaasje op zijn tijd kan heel heilzaam zijn en de voetballers wil ik niks ontnemen, maar een tikje minder had gemogen. Dank je wel voor je prachtige reactie. Straks weer verder ik heb het erg druk en lieve mensen, soms zet ik dingen zwaar aan en wie het heeft over die schop heeft gelijk, die was me eerst ontgaan, tijdens die wedstrijd was ik ook op Joshua zijn blog met reacties, ook bezig met gezin, ik doe vaak meerdere dingen op een moment en dan zie je maar, ik mis dan dingen, nogmaals, ik ben zelf ook voetbal moeder, nou jullie willen niet weten hoe naar ik me voel als dit bij de jeugd gebeurt, echt gaat me door merg en been, tot later.

  61. zilver zegt:

    King, van het vk en van Jij punt nl, je bent niet altijd de meest aardigste in je reageren, eens zijn met elkaar dat kan niet altijd, is juist heel verhelderend als je van elkaar kunt leren, maar je maakt het wel eens te bond.
    Wattman, tis zo warm!
    Kitty, ik zal het u ook niet aanraden. :^)
    Flo, ja, hun kater, johhhhhhhhhhhhhhhhh. Ja, maar ze zijn niet zielig, menig arbeider in een hete stinkfabriek, zou graag een weekje in hun schoenen willen staan.
    Joost, dat kan ik niet ontkennen.
    Pete, het ging hier om die mega glazen, zo groot als een onderbeen, waar sommige meer dan een uur mee in beeld hebben gezeten, hadden ze zelf niet moeten willen.
    Bourbon, tv heeft een grote invloed, ik wil alleen al de clipjes met bloot en aanraken noemen, kinderen hebben er last van, er was laatst een uitslag op zo een onderzoek, kinderen doen het na, denken dat het zo hoort. Het was niet een simpel glaasje, het waren dingen groter dan een urnen waar een olifant in past.
    Dank je Akkertje.
    Aad, Bertje ranja? Hahahahahah!
    Joshua, met dank :^)
    Zusenzo, maar het nadoen speelt wel degelijk een rol, kijk in klassen, kijk op clubs, kijk in gezinnen, als de oudste alles kut vindt, roepen de kleintjes het spoedig ook , dan is het aan de ouders het te corrigeren, maar wat als hun helden ook gaan kutten, ik bedoel maar en natuurlijk een gezond mens/kind redt het wel, er is meer nodig om een verslaving te krijgen, maar die biermagnaten mogen van mij wel inbinden, ze zijn rijk zat en hebben een hoop mensen naar de ratsmedee geholpen, geen ruimte geven aan die aasgieren vind ik.
    An, ik denk er over na, ik zie in mijn kinderen een hoop van mijn eigen gedrag terug.
    Jacopone, ja, ik dacht ik gooi wat olie op het vuur!
    Helena, niks menselijks is mij vreemd.
    Alib, nee, denk meer last van wat ik in mijn leven aan ellende heb gezien.
    Rein, mooi en dank!
    Half a S ja, ben het wel met je eens denk ik, ik proef het nog wat op de tong.
    Sprakeloos, na het terugzien van de wedstrijd had ik last van het geweld, dus ik ben het wel met je eens denk ik.

  62. Lucas Lay zegt:

    Ik vond het een mooie huldiging. En verdiend!
    Niet zozeer om die laatste wedstrijd als wel om wat ze ons gegeven hebben een maand lang. Dat ze hard speelden geldt overigens ook voor de Spanjaarden (het was geen ‘mooie’ wedstrijd, maar dit is gewoon in het hedendaagse voetbal) en de andere teams.
    Dat bier, en met name dat het gesponsord is, had van mij wel subtieler gemogen. Niet omdat ze bier dronken, want dat vind ik best. Maar omdat ik vind dat alcoholreclames helemaal afgeschaft kunnen worden.
    Daar zijn de spelers niet verantwoordelijk voor, en de bierbrouwers ook niet.
    Ik vind dat vooral de KNVB en de NOS hierop aangesproken kunnen worden, aangezien zij door de politiek gecorrigeerd kunnen worden. Volgens mij mag een publieke omroep uberhaupt geen (sluik)reclame in programma’s uitzenden.
    SBS en 538 zijn commerciële zenders, en die moeten zich volgens mij ook aan de reclameregels houden dat alcoholreclames pas na 21 uur worden uitgezonden, en als er gesponsorde onderdelen in een programma zitten, moet dit duidelijk vermeld worden.
    Maar goed, bij iedere Olympische Spelen hebben we het Holland Heineken House (afgelopen Winterspelen zelfs met een ladderzatte Erika Terpstra rel) en dat is natuurlijk een nog veel sterkere reclameuiting (door de NOS ism NOC/NSF) als nu bij deze huldiging.
    Kortom, ik vind in een serieuze discussie dat alcoholreclames niet nodig zijn, en dat kan sterker gereguleerd zoals ook met rookreclames en gokreclames het geval is.
    Maar los van die discussie vond ik het een superhuldiging voor onze zilveren mannen van oranje! En vind ik dus dat hen niets te verwijten valt.😉

  63. zilver zegt:

    Lucas, ik vind het een mooie reactie, want dat is zo, we hebben prachtige dingen gezien, ik als niet kenner, heb zelfs genoten, laten we zeggen, dat sommige dingen beter kunnen en dat geweld ver weg mag blijven van de voetbal. Ik heb natuurlijk zo een hang naar een mooie wereld, niemand ziek, of gek, niemand verslaafd, niemand ongelukkig en natuurlijk zo een wereld is er niet, maar af en toe komt die roepende moeder, hulpverlener om de hoek kijken en dan moet het er even uit.
    Ik was ontroerd hoor bij sommige beelden, Het heeft gewoon meeerdere kanten, dank je wel voor je mooie toevoeging.

  64. renelouman zegt:

    Ik ging naar mijn tuin en moest het IJ over en had mijn camera bij me: als ik een half uur had gewacht had ik ze van dichtbij kunnen fotograferen. Maar ik was al niet enthousiast, hoewel ik het leuk had gevonden als ze met goed spel hadden gewonnen vond ik het nu helemaal niet erg dat ze verloren, maar toen ik bedacht dat ik er geen enkele leukerd tussen vind zitten ( misschien Elia, die speelt leuk en is het misschien ook) dacht ik: ze kunnen me wat, ik ga lekker rustig naar mijn tuin. Nou dat heb ik geweten: twee uur lang vlogen de reclamevliegtuigen over mijn tuin, wat een pestherrie.
    Van mij mogen ze bierzuipen, een voorbeeldfunctie hebben ze toch al niet meer. Die trap van de Jong is nu al in een politieke spotprent in Engeland gebruikt.

  65. zilver zegt:

    Rene, ja, je had het al op mijn blog gezet. Ik geef je groot gelijk, lekker naar de tuin. Hier ook veel klein vliegverkeer gister. Van die spotprent wist ik niet, ik ga kijken of ik het kan vinden, hij had geen berouw, hoorde ik vandaag, hij had het over lijken gaan, dat vind ik zo jammer, het is een spel, een spel dat uit de hand is gelopen. Jammer dat sommige dat vergeten, komt denk door dat stomme geld.

  66. Robert kruzdlo zegt:

    Zilver ik heb heel wat over mij heen gekregen…zie mijn log. Alleen foto’s hoor!!!!

  67. zilver zegt:

    Heb je foto’s gezien, mooi!

  68. ORanje fan zegt:

    wat is dit voor geneuzel, laat die jongens lekker een feestje bouwen. Ik vond het juist goed dat zij vanuit hun standpunt ook filmpjes maakten zodat de fans nog is op twitter konden bekijken hoe zij het meemaakte.
    Deze jongens verdiende dit en hebben gestreden voor ons land en dan gaat u met alle respect lopen zeiken over dat ze bier dronken. Wat ze natuurlijk het hele jaar mogen, wanneer ze maar willen…. Dit zijn sporters die een heel jaar lang enorm hun best doen en dan tijdens een huldiging een paar biertje drinken is niks mis mee.

  69. Bas zegt:

    De organisatie heeft dit heel bewust gedaan. Anders waren er nooit zo’n grote glazen op de boot geweest. Vond het wel passen bij het feest, het weer, de stemming, de grachten. amsterdam en alles. Heb er van genoten. Af en toe moet je dingen eens lekker los kunnen laten.

  70. Bas zegt:

    Zilver: Toevallig zit jij blijkbaar in de fase met kinderen die je wilt opvoeden zonder overmatig alcohol gebruik. Terecht. Maar misschien kun je daaraan toevoegen dat als je een heel grote prestatie hebt geleverd dat een biertje best mag. Maar wel met mate. Geen van de spelers is volgens mij over de rooie gegaan.

  71. zilver zegt:

    Oranje fan ik ben dol op geneuzel. Weet je wie er wat verdient? De harde werkers in fabrieken, die nooit modaal halen en met schulden zitten of net niet, wat is dit nu voor onzin, deze jongens hebben van hun hobby hun beroep gemaakt, je doe nu net alsof ze zielig zijn.
    Bas, ik vond het stuitend. Dingen los laten met bier? Als je dit bedoelt is het een raar gegeven, mensen die juist iets nodig hebben om los te laten, die moeten naar de psychiater.
    Heb 4 kinderen en dat is een kostbaar goed en gelukkig is drank hier nog geen punt. De combinatie grote prestatie en alcohol vind ik vreemd, ook feestje en alcohol, vind het juist afbreuk doen aan alles, het is niet natuurlijk, hoe vaak komt het niet voor dat na een feestje een partner alleen maar slapen wil, of overgeven, of ruzie maken, zelf vrijen is er niet meer bij, door al dat zuipen komt de (leut )er niet eens meer omhoog, nou gezellig allemaal.
    Nou ik lees bij vele, dat er weinig kennis is, van wat drank stuk maakt en wat het met de mens doet, welterusten Nederland, slaap zacht, er liggen demonen onder uw bed en omdat er veel belastinggeld binnenkomt, zal het nog lang duren voor het weer normaal wordt.

  72. Bas zegt:

    zilver: Je kinderen krijgen er vroeg of laat toch mee te maken.

  73. zilver zegt:

    Bas, dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar het punt is, dat we het niet normaal moeten vinden, dat er erg veel belachelijke dingen gebeuren in Nederland.
    Ik bv betaal een forse premie, omdat veel mensen zich lam zuipen en suf roken en daar gaan die Oranje kerels nog eens flink reclame voor maken, daar ben ik tegen.
    Ik heb in mijn verpleegjaren erg veel eigenschulddikkebultmensen verpleegd, ik neem het ze niet kwalijk, wij steken onze kop in het zand, doen maar of veel dingen normaal zijn. Al die middelen zijn niet normaal, schade de samenleving, gevaar in het verkeer, werkverzuim, veel gezondheid schade, veel geweld, huiselijk geweld, verkeerde seks en ongewilde zwangerschappen, vernielingen, verstoring van de rust.
    Vergeet niet dat ik heel veel ellende heb gezien, als je het vanuit de binnenkant bekijkt is het gruwelijk, niet de minste die kampen met forse verslaving. Als we alles maar normaal vinden en alles vieren met middelen, waar moet het dan naar toe met Nederland?
    Ik zal het je nog sterker vertellen, ik ben voor dat de roker en drinker, meer premie gaat betalen en verplicht wordt om eens onderwijs te krijgen wat hij aanricht in eigen lichaam en omgeving en om het kostenplaatje eens te bekijken.
    Wat is er nou mooier dan leven zonder roes?
    Ik denk gewoon dat veel mensen die hier maar blijven mekkeren, of zelf een behoorlijk drinker zijn, of totaal wereldvreemd zijn aangaande middelengebruik.
    Ik ben ook tegen dat onze ex minister altijd met bier in beeld is. Je wilt ook niet weten hoeveel vrouwen lijden onder mannen die veel drinken, mannen krijgen geen erectie meer, worden bij ouder worden depressief, kotsen de boel onder, kater, verliezen initiatief, altijd zuurbranden, bierafdak boven hun geval, veel geld dat in de plee verdwijnt. ( kan ook anders om, behalve de erectie dan :^)

  74. Harry C.A. Daudt zegt:

    @Zilvertje…volmondig mee eens; zonder zuur te willen doen stel ik, dat (prof)voetballers een voorbeeld zijn voor (voetballende/sportende jeugd); zowel in hun (vertoond)spel als op het moment,
    dat ze worden gehuldigd.
    Het is hun beroep; hoort erbij.
    Het spreekwoord blijft: goed voorbeeld doet goed volgen.

  75. zilver zegt:

    Harry, met dank!

Geef een reactie

