Liedje van het dierenleed.

Olifanten met stippeltjesonderbroeken
Die hun vader en moeder zoeken
Aapjes die schilderijen maken
En zo het vlooien verzaken
 
Waterbuffeltje in een badje
Ja, het is een schatje
Opgepropte kippen
Die niet meer kunnen hippen
 
Kijk uw vlees eens kritisch aan
Heeft het u ooit iets misdaan?
Heeft uw runderlapje de bank om laten vallen?
Speelden ze vals, uw gehaktballen?
 
We gaan gruwelijk met onze dieren om
Dit is zielig en dom
Dit gedrag bedreigt de natuur
Word wakker! Laatste uur!
 
Zilvertje.
 
Foto: Zilvertje, gezonde man.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-06 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Liedje van het dierenleed.

  1. bert zegt:

    5 voor 12 !
    xx
    bert

  2. zilver zegt:

    He, Bert, leuk dat je reageert, hier dichtbij, is ook de Q-koorts uitgebroken, het is toch erg, wat we elkaar en de dieren aandoen. In Oostzaan wilden ze varkensflats, nou wat een vreselijke giller, maar was het maar een grap. xxx terug. : ^)

  3. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, het is triest, zeer triest, zo min mogelijk dierlijke producten kopen. En wat je persé nodig hebt, biologisch.

  4. zilver zegt:

    Antoinette, het is het vreselijk, hier heel weinig en ik ben nu al een hele tijd net als vroeger vleesloos. Dat voelt veel beter.

  5. svara zegt:

    de dieren laten niet meer met zich sollen
    en terecht!
    we wonen midden in het Q-koorts gebied
    vanmiddag hoorde ik nog van een kennis over de gevolgen bij haar.
    leuk hoe je dit beschrijft

  6. zilver zegt:

    Svara, bij ond in Noord-Holland was het nog niet, maar sinds kort in het dorp naast mij, Assendelft, ik woon er een steenworp van af, maar wij kregen geen brief in de bus, zo apart, terwijl we er veel komen.
    Ze maakten ons gek met die griep en hier zwijgt men bijna over. De gevolgen zijn behoorlijk. Dank je!

  7. renelouman zegt:

    Ik vind het niet een van je beste gedichten maar ben het met de inhoud erg eens, in die zin dat ik ze niet eens eet, die beesten, of ze nou in de vrije natuur zijn opgegroeid of in een te klein hok. Insecten hoeven voor mij ook niet, dat is volgens Hanneke de nieuwe trend.

  8. zilver zegt:

    Rene, nee, ik denk ook niet dat het de schonheidsprijs verdient, maar ik wist het even niet anders te zeggen. Ja, insecten eten, heb er al een poos geleden iets over op de tv gezien, maar ook dat is zielig.

  9. Bart zegt:

    Ik was al nooit zo’n fanatieke vleeseter, en ben door de jaren heen steeds verder gaan minderen.
    Dus met mate, ik sla regelmatig ‘vleesdagen’ over ook…
    En het bevalt me prima!🙂
    En o ja, barbeknoeien doe ik niet aan (dat zijn nog eens vlees-eet-explosies), ik vind het in veel (de meeste) gevallen ook nog eens aso-gedrag met die dikke rookwolken richting andermans (mijn) slaapkamerramen…😉
    Groetjes, Bart – en een aanbeveling voor je mooie gezonde mannetje! :-))

  10. zilver zegt:

    Bart, ja, dat is echt vreselijk die varkens op het vuur.

  11. Wattman zegt:

    Ik vlees…eh…vrees dat ik als carnivoor uit de toon ga vallen. Helpt het als ik zeg dat ik mijn vlees alleen bij een ambachtelijke slager koop? Ik ben namelijk wel tegen onnodig lijden en ik vind dat de kiloknaller ogenblikkelijk verboden moet worden. Maar zonder vlees…hm…

  12. zilver zegt:

    Nou als je dan belooft om een jaar of tien niet naar de zoo te gaan, want dat is ook zo zielig. :^) dan praten we er verder niet over.

  13. Wattman zegt:

    Ik vind aan een Zoo niks aan, dus mij heb je meteen mee! Nu mijn liefste A. nog meekrijgen…

  14. zilver zegt:

    Wattman, hahahahaha, ook weer geregeld!

Geef een reactie

