Over mijn hand heen plassen.


 
zomaar had ik een plek op mijn hand, als ik met schoonmaakmiddelen in de weer was, dan deed het zelfs pijn, het beet, maar telkens zakte het af, tot het ook open ging.  het zag er ook vurig uit en ruw. nou ben ik niet zo een dokterloper, maar toen ik onlangs met een arts sprak over andere dingen, vertelde ik dat ik hem geen hand kon geven, omdat ik een plek had op mijn hand.
 
hij keek er even naar en zei, ohhhhh, die durf ik wel te schudden, niks besmettelijks. nou oké, dat bezorgt me veel minder zorgen, want ik probeerde niks met die hand aan te raken, om andere niet te besmetten.
 
maar per dag werd het erger en ik had vreselijke jeuk, er kwamen ook rare bobbels op en het werd zo ruw als schuurpapier. goede raad was duur, wat moets ik nou? en toen dacht ik aan de tip van mijn oma, een tip die me al door heel wat problemen  heeft gesleurd, er overheen plassen.
 
vanmorgen dadelijk gedaan, het was lekker warm en ik moest wel lachen om mezelf met mijn hand onder mijn plasgaatje en een handdoek op mijn schoot om het druppelen te voorkomen. dadelijk voelde ik de weldaad, de jeuk en de hitte waren  over, daarna heb ik er een grote katoenen pleister opgeplakt om maar lang na te kunnen genieten van de weldaad van de urine.
 
morgenochtend doe ik het weer en ik houd u op de hoogte hoe het verder gaat, maar het lijkt nu veelbelovend, want de plek is rustig, droog en jeukt niet en de rare hobbels zijn weg. vanmiddag ben ik even urine gaan googlen en dit vond ik voor u.
 
zilvertje.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-06 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Over mijn hand heen plassen.

  1. The_Saint zegt:

    Recepten uit de oude doos…onmisbaar.

  2. zilver zegt:

    The Saint, ja, het werkt, ik hoop dat het nu elke dag beter gaat, het schijnt ook de ontsteking te remmen. Dat doet honing ook.

  3. Blew zegt:

    Daar kan geen chemie tegenop! Sterkte!

  4. zilver zegt:

    Dank je Blew, ik verheug me al op morgenochtend, want dat schijnt de beste urine te zijn, ik heb de hele dag nog geen jeuk gehad.

  5. Lucas Lay zegt:

    Haha, zei de huisarts dan je dat moest doen dan?

  6. zilver zegt:

    Nee, die arts die ik sprak was geen huisarts, nee, we hebben het er verder niet over gehad, alleen over het handen geven en dat hij het wel wilde doen, omdat het niet besmettelijk was, verder heb ik het er niet over gehad met hem.
    Komt van mij oma, vroeger moest ik bijna overal over heen plassen, en het hielp, maar ik was het gewoon vergeten.

  7. knutselsmurf zegt:

    Als je er een wrat op je neus mee weg krijgt, ga ik misschien wel klappen.

  8. zilver zegt:

    Knutselsmurf, jeetje, maar dat is heus de bedoeling niet, ik ben wel bij dat die plek niet op mijn neus zit, want dat was het een lastig verhaal geworden. :^) Maar het gaat dus niet om een wrat, tis eczeem.

  9. Vogel-vrij zegt:

    En daar kom je nu mee!?
    Had dit blogje even voor m’n amputatie geplaatst!

  10. zilver zegt:

    Vogelvrij, het spijt me, kan ik er als nog overheen plassen om het goed te maken?

  11. robertouithamburg zegt:

    kloppt! het is niet der erste keer dat ik dat hoorde. men kan noch viel meer.
    Ein ganz besonderer Saft, Urin. (Taschenbuch)
    ISBN-10: 349222847Xhttp://de.wikipedia.org/wiki/Carmen_Thomashttp://de.wikipedia.org/wiki/Eigenharnbehandlung

  12. zilver zegt:

    Robert, dank je wel voor de linken, ik moet wel iets zoeken om het te vertalen, mijn Duits is net als mijn Russisch, ik weet nog ctol, en televieur en zabake en woda en wokte, maar ik denk dat ik het verkeerd schrijf en zo is het ook met mijn Duits helaas, alles vergeten.

  13. hannekeinhanoi zegt:

    het beste chemische fabriekje is je eigen lijf

  14. zilver zegt:

    Hanneke, ja, denk het ook, de lever heeft al 600 dingen die hij doet, pffffff, ik ben al moe na 10 dingen en dat allemaal op zijn klein gebiedje, tis een wonder.

  15. svara zegt:

    ja ik ken het vanuit de zeer oude yogatraditie
    alleen ochtendurine!!
    leuk een oma die wat dat betreft technieken gebruikte als was ze een yogini zonder dat ze het waarschijnlijk zelf wist……
    was ze ook lenig?😉

  16. actuality zegt:

    Mevrouw wat lees ik nu
    niet voor één gat te vangen
    U bent familie van
    P L A S S T E R K ??
    dat kan uit de Hand lopen…
    Maar dat kan nog veel erger
    Ik drink iedere Ochtend
    een Glas op…om van dat Gezeik
    af te zijn…………
    maar het Middel helpt alle brandende
    Deugden…….
    En mijn Half zusje heet Jurine…………..
    Zo , en nu ga ik mijn Mond Spoelen…..
    En dan naar Turine…………………………….

  17. zilver zegt:

    Svara, die van mijn vaderskant wel, van moederskant zou ik niet weten.
    Actuality, je bent een woordkunstenaar! xxx

  18. Nummer22 zegt:

    @ Zilver..
    Heerlijk dat wateren over de eigen hand, want het is eigen lichaamsvocht ( Ureum) dat u vaak in synthetische vorm kunt aantreffen in zalven!
    Ik weet- vai geheime bronnen- dat Vetmassa Breukhoven- de vaste vorm verkoopt voor 425, 00 euro /12,5 gram als wondermiddel, maar dat heeft ze geleerd na 125 luisteren naar het gezeik van journalisten en nu gelukkig haar eigen geseik ten gelde heeft gemaakt..
    Van die dingen, dus! of..

  19. actuality zegt:

    Mevrouw u heeft het weer Plast-tich Uitgedrukt..
    En wel eens over Woord-kunstenaar gesproken?
    K orte
    U rine
    T rechter
    L ange
    U rine
    L eider………..Dat is niet an mij maar van een persoon die
    écht gestoord is en er een heel boek over heeft geschreven.
    Heb die man nu ooit in de Engelenbak gezien..
    En heb zijn Boek , ergens hier in mijn Huis..
    Groet á Vous
    En je zult maar Plas man als Advocaat heten..
    Dan pas heb je een Hoop Gezeik………………….

  20. Vogel-vrij zegt:

    Urine na de maaltijd, ben ik bang…
    Heb het aan de wetenschap geschonken…

  21. Wattman zegt:

    Doe ik ook altijd met huidproblemen. Lange tijd een droog vel gehad, met allerlei bultjes en zo. Er over heen pissen hielp altijd. Tot een huisarts me ooit zei dat het ook nikkelallergie kon zijn. Ringen ’s nachts af en nooit meer ergens last van gehad.
    Maar dat warme gevoel mis ik wel eens😉

  22. Vogel-vrij zegt:

    @Wattman
    Nikkel?
    Je hebt geliefde A. [en jezelf] een nikkelen trouwring cadeau gedaan?
    Wel praktisch trouwens zo’n allergie met ingebouwde klok:-)
    Groet

  23. Kitty zegt:

    Zilver geneest met moeder natuur!!
    Ik ken het gebruik wel als raad bij wratten, maar dit zal ook wel werken :))

  24. Harry C.A. Daudt zegt:

    @Ja,zilvertje…wat ‘moeder aarde’ niet allemaal (voor ons)in petto heeft.
    ‘Uit eigen ervaring’ beaam ik jouw natuurgeneeswijze.
    Mijn ‘linkervoet’ kent aardig wat ‘winterse problemen’;onder de douche
    laat ik er mijn ochtendurine over stromen;het helpt…is probaat.
    Zelfdokteren…met gevoel.
    -groetvandichterbijgrave-

  25. assyke zegt:

    hahaha wat een geweldige reacties
    arme Vrouwe Wattman!
    urine is een multifunctioneel goedje
    ook de stichting moeders voor moeders is er dol op;-))
    zou het ook helpen tegen inwendige infecties?
    bosbessensiroopje er door heen voor de smaak;-)

  26. bert zegt:

    Ik was nog een beetje aan het twijfelen om naar die plasseks fuif te gaan dit weekend, maar deze bijdrage en de link gaf de doorslag wel …😉

  27. actuality zegt:

    Nou weet ik waarom sommige Plassen in de Natuur
    Een Prachtige ‘Zilver- achtige kleur’ hebben………………..
    Nu begrijp ik ook de uit drukking "Kleur bekennen" beter..

  28. zilver zegt:

    Met dank voor al jullie geweldige reacties en ohhhhh, wonder mijn hand is bijna genezen, van twee ochtendplasjes dus, de plek is zeker met de helft verminderd, geen jeuk meer, geen ontstekingen en hobbels, nog drie scheurtjes en verder droogt het geweldig in. Nou weet ik, ik heb er nu het een en ander over gelezen, ik ga er nog veel meer mee experimenteren. Nou dag allemaal ik ga na een zeer arbeidzame dag op de bank voetbal kijken, ik ben helemaal in het oranje, vanwege de lijn heb ik er wortels en sinaasappels bij, zalig, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag allemaal!

  29. Ineke zegt:

    Is het niet gewoon eczeem? Die bobbeltjes, jeuk enz. klinkt me erg bekend in de oren. Daar heb ik al zo’n 20 jaar last van aan mijn handen (vooral in de winter) Ik heb een cremetje van de dokter dat goed helpt, maar het komt altijd weer terug.
    Misschien moet ik dit ook eens proberen??? Eerst dacht ik, hè getsie maar als het nou helpt???

  30. zilver zegt:

    Ineke ik hoop dat het jou ook helpt, ochtendurine. Het geneest zo goed, ik laat het rustig opdrogen doe er een grote pleister op en als ik naar me werk ga, neem ik een douche en was het goed af, echt mij helpt het, terwijl ik het al maanden had en het steeds erger werd en alles pijnlijk was wat ik smeerde, dit helpt dadelijk.

Geef een reactie

