Pizza met een hemelbed.

Het duurde een poosje voor ik weer zin had om te schrijven, soms had ik wel zin en geen tijd, soms had ik tijd, maar geen zin. Nu heb ik zin, maar geen tijd, ik ga een pizza maken, maar nu niet van zelfgemaakt deeg, zoals Gus het me leerde, maar ik doe het met het oude brood, ik doe echt heel zuinig om maar zo veel als ik kan aan mijn huisje te besteden, de kindertjes te verwennen en wat weg te leggen voor de studie.
 
Na, weken van opvoeden en vertellen over de zaligheid van Drents brood, zijn ze over de drempel, de afspraak was, alleen in het weekend nog wit, maar nu is het weekend om en ik heb nog een heel wit brood, dus daar maak ik nu korte metten mee en het wordt een plaat pizza. Wat overblijft, zal veranderen in een tosti de komende dagen.
 
In de vakantie wordt Blancies kamer onder handen genomen, kinderen kunnen in een korte tijd veel slordig maken en ik heb met haar afgesproken dat dit de laatste opknapbeurt wordt tot ze op eigen vleugels weg vliegt, dus ze zal zuinig moeten zijn. Ik heb een prachtig hemelbed voor haar gekocht, met een schattig kastje, peperdeur, maar erg mooi spul. Ze wil roze tapijt en de muren en het houtwerk nu wit, dat is nu lila. Dan krijgt ze nog een steun voor haar tv en dan is het klaar. Het werk is allemaal opgenomen en 20 juli begint de aannemer. Daarna is de kamer van mijn zoon aan de beurt, samen met hem moeten we nog kijken hoe we dit willen, ik heb wel ideetjes, maar hij moet dat ook leuk en praktisch vinden.
 
Nou dit waren de huishoudelijke mededelingen, maak uw borst maar nat, spoedig heb ik vakantie en zal ik u weer tot in de treuren bezig houden met liefdesliedjes, rijmpjes, verhaaltjes en grapjes. Oh, ja, op een tuindeur na is de boel achter geschilderd, ik ben er onwijs trots op, helemaal zelf gedaan.
 
Zilvertje.
 
Foto: Het hemelbed en het kastje, de rest van de spullen heb ik niet, want ze heeft al een inbouwkast en een bureau en make-up tafel, anders wordt het te vol.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-06 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Pizza met een hemelbed.

  1. Marijke zegt:

    :-))
    je verwent ze wel.
    een peperduur hemelbed en precies in de kleuren die zij willen…

  2. zilver zegt:

    Marijke, ze verdienen het, ze zijn zo lief. Ja, mooie kleur he, echt een prinsessenbed.

  3. Wattman zegt:

    Inderdaad, een prinsessenbed, je haalt me de woorden uit de mond. En een prinsessenkast, een prinsessentapijt, prinsessenhoutwerk, en alles in prinsessenkleuren. En zo hoort dat! Jongens gaan meestal tegen hun zusje in… zal dan wel een bedelaarskamer worden. Ben je gauw klaar mee…

  4. zilver zegt:

    Wattman, ik moet er zo om lachen!

  5. antoinette duijsters zegt:

    Nou Zilver, wat verwen jij je kinderen, wat een luxe, weet je nog toen wij jong waren:-)))))))))

  6. zilver zegt:

    Antoinette, ik werd ook verwend, heb zo een fijne jeugd gehad. Ik doe heel veel dingen niet, bv ik rijd geen auto meer en koop geen vlees, ik maak geen dure verre reisjes, ik stop het in nuttige zaken en dat is zo lekker. En ik werk er heel, heel hard voor. Nou betere bestemming dan dit kan het niet hebben, ga nu snel slapen, zo moe, was er om 5 uur uit, terusten allemaal.

  7. ramirezi zegt:

    Lekker toch? Nooit mee stoppen…

  8. Kitty zegt:

    Gezellig, dat bed!
    Pluim voor je schilderwerk!(dat we niet zien maar wel haast af is)
    broodpizza kan heel lekker zijn!! mjammie.
    Ik at slechts een uitsmijter want ik ging schilderen vanavond (maar geen kozijnen)

  9. zilver zegt:

    Rami, nee, nooit meer!
    Kitty, ja, het was goed gelukt met de pizza, voor herhaling vatbaar, scheelt ook het deeg maken.
    Een uitsmijter is ook lekker, is het leuk op schilderen, mogen wij het zien of is het nog niet af?

  10. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, tuurlijk mag je de kinderen verwennen, dat bedoelde ik niet zo. Ik heb ook een fijne jeugd gehad, maar verwennen zat er gewoon niet in. maar we hadden wel een fraai speelterrein, moeten veel kinderen nu missen.🙂

  11. zilver zegt:

    Antoinette, de tijden zijn veranderd, mijn vader werkte alleen, net als ik hier, ik verdien het ook alleen, het is de manier van uitgeven, ik ben heel zuinig op sommige punten, drink niet, rook niet, doe geen rare dingen, ik heb in het verleden als ik geld over had, het beetje voor beetje weg gegeven aan een goed doel, nou daar ben ik mooi mee op mijn neus gegaan, doe ik dus nooit meer.
    Mijn kinderen vind ik erg lief en ze hebben zwaar weer meegemaakt, dat heeft ze getekend, ik zal alles voor ze doen, om ze gelukkig te maken en ze te leren dat je klaar moet staan voor een ander en lief moet zijn en dan hoop ik dat ze later op eigen kracht de wereld ook een stukje mooier kunnen maken. xx

Geef een reactie

