Liefde.


 
 
dat grote verdriet
draag ik altijd mee
je vraagt of je ook mag dragen
mijn hoofd schudt zachtjes nee
 
overal zoek ik de liefde
in het hart van jou en mij
zo is het leven leefbaar
het maakt de ademhaling vrij
 
zilvertje.
 
foto: hans bloemhof ( mooie naam hè)
 
hans bloemhof maakt prachtige foto’s en schoot mij te hulp op het moment dat ik een foto van een magnolia zocht. voor het stukje wat ik eens schreef, ging hans foto’s maken, hoe lief, maar als ik die foto’s bij het stukje had gezet, had bijna niemand het meer gezien, het stukje was al verschenen en al enkele dagen oud.
 
de foto’s die hij me stuurde waren prachtig, ik schoot er van vol, ik zag er liefde in, allemaal liefde.
 
ik schreef hem dat ik er een van zou gaan gebruiken en dat het thema liefde zou zijn. liefde voor mijn kinderen, liefde voor het leven. mijn leven werd gelardeerd met omstandigheden waar je niets aan kunt doen, dingen die je niet kunt beïnvloeden, sommige steken dan liever het hoofd in de strop, maar ik heb gekozen om het niet op te geven en gietertjes liefde te schenken. in die prachtige boom zag ik een hartje, zie je het ook?
 
dank je wel hans!
 
zilvertje.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-05 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

53 reacties op Liefde.

  1. FlipWillemsen zegt:

    Prachtige foto, Zilvertje. Tekst ook. De foto doet me aan een foto van Glaswerk denken.(spoortraject) dat is geen magnolia of bloesemboom, maar als je je ogen dichtknijpt wel.

  2. zilver zegt:

    Flip mooi he, die foto, zo een bijzondere boom. Ken de foto van Glaswerk niet.
    Wat dit is, geen magnolia, ik zou het niet weten, maar tussen al die mooie foto’s die hij me stuurde zag ik deze met het hart en ik heb net zolang gewacht tot dit liedje mijn hoofd in gleed. Heb je al nieuws? xxxxxxx

  3. Hans Bloemhof zegt:

    Het gedicht vind ik echt prachtig. Wat er uit spreekt is de acceptatie van het leven zelf, het vermogen om het leven te vieren zoals het zich aandient. Dat is knap als je dat kunt, maar bovenal een zegening.
    Het is zo gemakkelijk de zonnige kant van het bestaan tot je te nemen en zo voor de hand liggend om de schaduwzijde te negeren. Maar je leeft pas echt als je in staat bent om ook die schaduwkant te aanvaarden. Het wel te laten zien aan je dierbaren maar tegelijk te beseffen dat die ander mee te laten dragen je afhoudt van het werkelijke doorleven er van. Dat spreekt overigens niet alleen uit dit gedicht Zilvertje. Het spreekt uit veel van wat ik tot nog toe van je gelezen hebt. Alles in jou getuigd er van dat je bereidt bent om de verantwoordelijkheid voor je eigen bestaan te dragen. Dat is waar leven, dat is leven in overeenstemming met wie je bedoeld bent te zijn.
    Het maakt je tot een dapper mens die het hartje in de boom ontdekte. Ik fotografeerde hem, maar jij zag het. Een ere-plaats voor een foto. Dank je wel.
    Voor de rest dwingt dit blogje een beetje tot verlegenheid, haha. Maar het bevestigd wel mijn voornemen om alles met elkaar te delen. De liefde als uitgangspunt van het leven. Dat is waar we met z’n allen naar toe moeten in deze tijden van afgescheiden zijn. Zei Job Cohen dat maar eens als hij weer eens gevraagd wordt naar wat "bindend leiderschap" dan wel moge betekenen.
    En jawel Flip, dit is wel degelijk een magnolia. Maar ik vermoed dat jij de foto van Glaswerk bedoeld?

  4. zilver zegt:

    Hans, dank je wel voor deze bijzondere reactie. De foto is me zo dierbaar geworden en ik heb gewoon gewacht tot het liedje in mijn hoofd kwam, zonder nadenken, zonder denken aan wat moet er bij de foto en vanmorgen was het er ineens, ik maakte koffie en zong het….. snel een pen pakken en opschrijven.
    Dank je wel!

  5. Wattman zegt:

    Ik gun je een leefbaar leven! Prachtige foto!

  6. zilver zegt:

    Wattman, dat is lief, dank je.
    Voor de andere foto’s van Hans, ik heb ze net op Internet gevonden, dus kan er nu naar linken:http://www.vkblog.nl/bericht/310814/Over__Magnolia%27s%2C_Pruimen_en_Kastanjes………

  7. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ja inderdaad een hart erin! Goed gekeken zeg.🙂
    hele mooi foto en gedicht.

  8. zilver zegt:

    Dank je Kitty! xxx

  9. antoinette duijsters zegt:

    Prachtige foto en een gevoelig gedicht.

  10. ZWOLLYWOOD zegt:

    Goede camerapositie Hans. Kan ik nog wat van leren.

  11. zilver zegt:

    Antoinette, dank je wel, ja, wat een mooie foto he, schuilt allemaal liefde en kracht in en straalt dat uit.

  12. suiker zegt:

    zilver wat vertel je toch prachtig. En de foto is ook fantastisch.
    leve de liefde, zilver!

  13. Mephisto zegt:

    Mooi, erg mooi.
    Ooit vroeg een oude vrouw (85) mij:Wat heb je liever?
    De Liefde verliezen of ze niet vinden?

    Toen ik zei dat ik ze liever verloor, was het over tussen haar en mij.
    Dat is nooit meer goedgekomen; 3 maanden later stond ik op straat.
    (zij was mijn huisbazin)

  14. Hans Bloemhof zegt:

    Hij die de liefde verliest heeft haar tenminste gekend.
    Ik ga met Mephisto mee!

  15. zilver zegt:

    Suiker, terwijl ik de boter en de eieren op temperatuur laat komen voor het weekendbakgebeuren en de pan met piepers op mijn schoot klaar staat om te schillen raak ik verlegen van al die complimenten, ja leven de liefde, het enige wat telt, de wereld zou zoveel mooier zijn. Dank je wel.
    Mephisto, dank je wel! Het is wel een onwijs goede vraag.

  16. zilver zegt:

    Hans, dat is zo, maar het is ook heel verdrietig, dan denk ik met name aan het blog van Doranne een blog dat me zo raakte.

  17. bert zegt:

    Heel mooi, de foto, het onderwerp, de moederliefde en aandacht die je je kinderen geeft !
    xx
    bert

  18. zilver zegt:

    Dank je Bert! Ja, wat een geweldige foto he, ik kijk er graag naar. xxx

  19. ANNE_D_ORE zegt:

    Lieve Zilver
    ik zie een hart
    vol bloemen
    vol lente verlangen
    een hart met aderen
    waar liefde doorstroomt
    ik laat je liedje op me inwerken
    we kunnen het verdriet van de ander niet dragen
    wel dragelijk maken
    jij weet als geen ander hoe dat moet
    met je gietertje vol liefde
    en ja,
    had ik de liefde niet gekend
    had ik ze nooit verloren
    dan was de liefde zoals ik haar nu ken
    nooit geboren

  20. Immoralist zegt:

    ‘Dat grote verdriet..’
    Misschien een wat nuchtere vraag, maar: Welk groot verdriet?

  21. zilver zegt:

    Anne, wat een mooie reactie. Het raakt ook enorm, vooral het laatste gedeelte, dikke knuffel.
    Immoralist. Lees de tags. Ja, groot verdriet. al moet ik wel zeggen dat ik de tags heb aangepast, anders zou het te heftig zijn. Een tag heb ik niet gezet, dat krijg ik niet meer uit mijn vingers, soms weet ik niet eens meer, wat me het meeste pijn doet.

  22. Jacob Hesseling zegt:

    passend gecombineerd in een typisch zilver blog – aanbevelen dus

  23. svara zegt:

    wat een schoonheid en dat licht…..

  24. zilver zegt:

    Dank je bijna jarige Jaboc, leuk dat je komt kijken.

  25. zilver zegt:

    Svara, mooi he, een foto met een belofte, ik blijf er naar kijken. Echt zo bijzonder.

  26. René Louman zegt:

    Dankjewel zilvertje. Weet niet wat ik nou het mooist vind, de foto of het gedicht, ik hou het op allebei.

  27. zilver zegt:

    Dank je wel Rene.

  28. actuality zegt:

    De Adem is Vrij
    Nu A D A M
    nog Vrj……………
    Dan zijn jullie
    Beiden Blij…….
    Maar het leven
    Le Chaïm is
    ook U gegeven..

  29. zilver zegt:

    Wie is Adam Actality? Adam van Eva?
    Le Chaim, wat is dat?
    Soms denk ik wel eens dat ik helemaal niks weet. :^(

  30. annemiekie zegt:

    Heel mooi!

  31. zilver zegt:

    Dank je wel lieverd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  32. annemiekie zegt:

    XXXXXXXX

  33. zilver zegt:

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Bijna naar Borst, geweldig he? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  34. Smokey zegt:

    Een boom waarin een hart woont en een gedicht met een hart.
    Heel apart, die boom; ik zal eens vaker op de takken letten.
    Wie weet wat er allemaal in staat.

  35. FlipWillemsen zegt:

    @Hans Bloemhof,
    Ja,ik bedoelde de foto van Glaswerk.
    @Zilvertje: ik mail je nog.

  36. zilver zegt:

    Smokey, bijzonder he, Hans maakt erg mooie foto’s ik ben dan ook zo blij dat ik een foto mag gebruiken, ik mocht er een kiezen, he was moeilijk ze waren allemaal zo mooi, maar deze was niet alleen mooi maar ook bijzonder. Dank je wel, al die complimenten dat is erg lief.
    De natuur lezen is zo fijn, ik ken geen namen, ik weet niets van soorten, maar ik lees ze met mijn hart.
    Flip, fijn. xxxx

  37. Rob Kruzdlo zegt:

    Zilver had je al A.b maar nog even een reactie. Mooi geheel met diepe gevoelens.
    Gr Rob

  38. zilver zegt:

    Dank je wel Rob. Denk nu aan een blog van jou over een van de onderwerpen waar dit oa over gaat, dus ik denk dat je hier een deel van zult begrijpen.

  39. Frenkel zegt:

    Het is niet lief als je smerige aantijgingen over anderen schrijft.
    Het is geen liefde om anderen te schofferen in samenwerking met een andere lepo.

  40. zilver zegt:

    Frenkel, wil je het me uitleggen.

  41. Rob Kruzdlo zegt:

    Ja zilver… Ik had ook een gevoel dat die boom dendrieten zijn…uitlopers van zenuwen of neuronen. Als kunstenaar zie je zulks.
    Groet

  42. moonfairy zegt:

    Lief Zilvermeisje,
    Wat een prachtig Hart heb jij en de boom ook,
    veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Moon

  43. Thera zegt:

    Wat ben jij een mooi mens. Het is waar, je kiest de dingen niet, die op je pad komen, de manier waarop je er mee omgaat wel. Dat vraagt kracht en vertrouwen en liefde, veel liefde en het begint met het geven. Denk ik. Prachtfoto en ontroerend vers.
    Met respect!

  44. Mephisto zegt:

    Zilvertje,
    Heb je zelf ooit gekozen?

  45. zilver zegt:

    Rob, ja, dat kan ook, ik zag louter het hart, de mooie vormen en bloemen, prachtfoto die ik mocht lenen.
    Lief Moon, erg lief, dank je. xxxx
    Dank je Thera, wat een lieve reactie.
    Mephisto, waar wil je met deze vraag naartoe? Wat denk je zelf?

  46. galadriel zegt:

    ja, een echt zilverblog en degenen die je regelmatig lezen, weten (een beetje) over welk verdriet je het hebt: een moedig en liefdevol gedicht en een pracht van een foto!

  47. ramirezi zegt:

    Ja mooie combinatie Zilver – en delen is ook een beetje liefde…

  48. zilver zegt:

    Kitty, dank je wel, dat is lief, wat een mooie beelden en wat een warm lied, kracht gevend.
    Dank je Galadriel.
    Rami, dank je, ja, maar sommige dingen zijn niet te delen, heus niet.

  49. thrammy zegt:

    Een hartje van craquelé , prachtig! Lieve foto en lief verhaal!
    Lv groene groet!

  50. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    De foto is idd erg mooi geworden, tegen het duiter zie je toch het licht van de lucht en de bloesem.
    oma

  51. Ineke zegt:

    Mooi Zilver! Tekst en foto. Ik zie het hartje🙂

  52. oliphant zegt:

    Misschien wel wat laat:-)
    Maar ik zie dat hartje en voel die liefde.
    Bij mij is de liefde momenteel ver te zoeken.
    Overleven is het devies, hoe mooi de natuur om me heen en het weer zijn.
    Ik doe mijn best het onveranderbare te accepteren, mar op nog veel lessen nodig, merk ik…
    groetjes, O.

Geef een reactie

