Mijn oude boom. (lenteliedje van Zilvertje)

 

Zo droog en kaal
zo knoestig en woest
zo drakerig noest
ben je niet meer 

Terwijl de lentebries
je takken beroerde
deed moeder natuur
haar hemelse werk
Je lijkt nu een bruidje
klaar voor de kerk

Zilvertje.
 
(27 april 2006) Uit: Lente gedichtjes.
Er zou eigenlijk een mooie foto moeten staan van een witte of rose magnolia, maar die heb ik niet zelf. Deze foto is gemaakt in Castricum, een bijzondere boom, op een bijzondere plek.
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-04 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Mijn oude boom. (lenteliedje van Zilvertje)

  1. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, de mooiste lente bruid is voor mij de sleedoorn, die volop met haar witte bloesem pronkt.

  2. thrammy zegt:

    Je mooie gedicht lijkt gemaakt voor onze kersenboom die op het punt van bloeibarsten staat. Elk jaar weer een geweldig feest. En de lekkere kersen mogen er ook jaar weer zijn. Tenminste als de vogels ons een beetje links laten liggen.
    Hartelijke groet!

  3. zilver zegt:

    Antoinette, die ken ik denk ik niet, al zie ik wel eens in de lente een prachtige witte boom met prachtige fijne bloemen, is dat hem?

  4. zilver zegt:

    Thrammy, dan is hij bij deze opgedragen aan jouw mooie boom! Fijne avond.

  5. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, komt komende week uitgebreid op mijn blog:-)

  6. Maria-Dolores zegt:

    grappig, ik zag eerst magnolia staan en toen de foto.
    maar die boom met drie stammen heeft ook wel wat, vind ik.

  7. zilver zegt:

    Antoinette, wat leuk, ik verheug me er op!
    Maria, ja, deze is ook wel bijzonder, een boom met zo veel stammen. Zijn er vier!

  8. Aad Verbaast zegt:

    Mooi lentegevoel. Bijzondere boom inderdaad met die dikke stammen die zo uiteen staan. Om zuinig op te wezen.

  9. zilver zegt:

    Aad, zijn er vier, maar nogmaals, er hoort een magnoliabruid bij dit liedje.

  10. hansbloemhof zegt:

    Wat heb je dat prachtig bezongen. Net of de bomen met hun bloesem hun innerlijk kind weer laten spreken.
    Inderdaad wel jammer dat je geen mooie foto beschikbaar hebt (als je wilt ga ik zo voor je op pad)!

  11. Mae zegt:

    Witte bloesemvoile, daar dacht ik ook aan maar we zien vier stammen. Ik zal er toch even over na moeten denken.

  12. Kitty Schoenmakers zegt:

    Een magnolia! ja , die wil ik zelf ook aanschaffen!
    Een ginkgo biloba hebben we in ieder geval nu met knopjes :))http://nl.wikipedia.org/wiki/Ginkgo_biloba

  13. zilver zegt:

    Hans, dank je wel! Hans, wat lief, op dit moment kan ik geen foto’s maken, ze staan wel volop in bloei, prachtig mooi.
    Mae, ik bedoel de magnolia, maar ik heb er helaas geen foto van en koos toen maar deze boom, ook erg apart, maar ik heb hem nooit als een bruid gezien.
    Kitty ja, die zijn mooi he? Ik ga je link bekijken, dank je wel!

  14. MarielledeBoer zegt:

    Mooi bezongen Lentegevoel!!
    Wat een prachtige boom!

  15. Ineke zegt:

    Mooi Zilver! Ik heb ook wel iets met bomen, je liedje spreekt me aan.
    In het Zuidezeemuseum staat ook een prachtige magnolia, bij de muziektent. Schitterend gezicht in de lente.
    Ik kijk nu al uit naar de bloeiende prunussen.
    Groetjes Ineke

  16. zilver zegt:

    Marielle, dank je wel, ja, apart deze he, gewoon vier stammen en een prachtig bladerdak, maar dat paste er niet op.
    Dank je Ineke, ja, geweldig he, bomen hebben iets oer en dan die prachtige vormen en kleuren en alles wat er in woont, ik houd zo van bomen.
    Kitty, op jou link staat bijzondere dingen en onderaan is ook zo een bijzondere groei te zien, dank je wel!

  17. renélouman zegt:

    leuk gedicht

  18. FlipWillemsen zegt:

    Ha Zilver. Mooi lied.

  19. Hans Bloemhof zegt:

    Ging al even voor je op pad. Maar er was geen licht.
    Misschien morgen wel, maar het is geen belofte.

  20. Lucas Lay zegt:

    Mooi hoor😉 ik zou eigenlijk ook eens wat dichtwerk en geschrijf van mezelf uit het verleden moeten bloggen. Maar het past denk ik niet zo goed in de stijl waarin m’n blog zich ontwikkelt…

  21. paco painter zegt:

    Erg mooi, Zilver

  22. dianne zegt:

    hoopvol is dit leuke liedje

  23. zilver zegt:

    Dank je Rene.
    He, lieve Flip, dank je wel, ik heb van de week een stukje uit je boek voorgelezen, in een klas, met oudere studenten, je kon een speld horen vallen, ze vonden het zo mooi, erg ontroerend. We hadden het over mantelzorg en dit sloot zo mooi aan.
    Hans, wat lief, dank je wel, alleen de gedacht is al zo dierbaar.
    Lucas, ja, dat is jouw keus, maar ik doe hier van alles en ik hoor nooit iemand klagen, nou drie dan, maar dat zijn verzuurde knorrige mannen, ik doe gewoon mijn eigen ding, elke keer wat anders. Ben wel benieuwd!
    Dank je Paco! Ik zag gister dat Oma, je ook is gaan lezen, leuk, ze heeft je gelinkt, oma maakt mooie radio.
    Dank je Dianne.
    Dank allemaal voor het komen, dat is erg lief, fijne avond allemaal.

  24. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Een gedicht wat zo mooi bij het leven past, alles is weer mooi aan het worden, nou ja bijna. oma

  25. Floortje zegt:

    Weer prachtig lieve zilver! En je zelfgemaakte grapjes blog was volgens mij erg lollig😉
    Liefs,

Geef een reactie

