Keutelen en klussen.

Keutelen en klussen.
 
Na een drukke week, met veel nieuwe dingen had ik me deze zaterdag voorgenomen om oude klussen op te pakken. Even het hoofd leeg maken en heerlijk klussen. Het weer werkte mee en met een zacht muziekje aan stond ik op mijn trap, nu heb ik wel gemerkt dat ik een ladder moet kopen, want ik kom niet bij mijn bovenste stukje. Maar al met al, heb ik toch vandaag een kwart van de achterkant gedaan, het staat keurig in de verf. Van dat klussen leer ik een hoop, zo weet ik dat ik een volgende keer, het een ietsje anders zou doen.
 
De wassen zijn buiten gedroogd, we hebben twee maal gegeten en nu ga ik als een speer vegen en dweilen en dan het avondeten op zetten en dan duik ik vanavond fijn in een boek. Voor mijn werk heb ik erg veel moeten lezen, dus ik kwam niet aan mijn eigen boeken toe, ik heb al drie weken twee boeken van Kader Abdolah in huis, De reis van de lege flessen en die andere ben ik vergeten. Ik heb ze geleend, want ik had zo genoten van een ander boek van hem, dat zich afspeelde ten tijde van de afzetting van de sjah van Perzië. Heb ik ook nog een boekje van Havid Bouazza.
 
Hoe gelukkig kan een mens zich voelen? Aan mij hebben jullie dit weekend geen kind, meer leuke plannen dan tijd! En wat wordt Balkenende grijs hè? Viel me zo maar op.
 
Fijn weekend allemaal!
 
Zilvertje.
 
Foto: Bijna tien jaar geleden, voor onze ramp.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-04 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op Keutelen en klussen.

  1. zilver zegt:

    Vuurvuffer, dat had ik ook vandaag graag willen doen, ramen lappen, maar een dag is zo om, maar wat heerlijk he, kijk jij dan ook regelmatig even hoe mooi het is geworden? Ik ga snel afwassen, doeggggggggg, fijne avond.

  2. rob zegt:

    zo zo zilver , je ben weer goed bezig geweest , en het is allemaal gelukt , fijne dag vorr je geweest lees ik ,
    goed voor je hoor , eet smakelijk ook al weet ik niet wat het is maar zal best lekker zijn ?

  3. suikerspin zegt:

    van zo’n foto, waarop ze nog klein zijn, rolt altijd zoveel af, heb ik altijd. Jij ook?
    veel lees en luierplezier gewenst!

  4. zilver zegt:

    Rob, we eten Surinaase kip met gevulde rijst. IJs toe.
    Suikerspin, dan weet ik plots weer zo veel, gelukkig houden foto’s verhalen vast, die koppies, zo klein nog. Dank je, jij ook een fijne avond.

  5. rob zegt:

    mmmmmmmmmm , lekkerrrrrrr , kijk maar uit voor je vingers dan hihihihii,……

  6. zilver zegt:

    Dat ik ze niet opeet? Hahahahah, nee, hoor doe ik niet, als ik mijn vingers kwijt ben kan ik niet meer bloggen.

  7. antoinette duijsters zegt:

    Een goed besteedde dag levert een goed gevoel:-)

  8. zilver zegt:

    Antoinette, ja, dat is zo, zalig, vaak schieten veel dingen er door de drukte bij in en ik moet in het weekend altijd ook veel doen voor mijn werk, maar nu even niet, zalig, ik ben zo benieuwd, als alles klaar is, mijn voordeur moet ook, die is wijnrood, maar er zitten scheurtjes in de verf. Fijne avond.

  9. vuurjuffer zegt:

    zaterdag, klussendag
    plantjes staan weer in de potten en de ramen zijn gelapt

  10. Smokey zegt:

    Na gedane arbeid is het goed rusten. Veelwelverdiend leesplezier Zilver!

  11. zilver zegt:

    Dank je Smokey!

  12. coby zegt:

    Je hebt geschilderd! Dat knapt altijd zo op en geeft een heerlijk voldaan gevoel. Gaat het een beetje? Hier zit een ervaren buitenschilder ook. De baas van een schildersbedrijf zag me bezig een tijd geleden en ik kon zo bij hem in dienst, zei hij. Hij had wel een baan voor me :-)) Al doende leert men. Ik hoop dat je goede verf gekocht hebt, want een plek in de zon heeft dat wel nodig. Maar wat een heerlijke avond ligt er voor je. Veel plezier!
    Lieve groet, Coby

  13. zilver zegt:

    Coby, ja, ik heb hele goede verf, erg duur, maar dat is het wel waard, heb ook de kleuren laten maken, rijtuiggroen, was zo lang geleden dat ik het deed, de vorige eigenaar had het niet zo netjes gedaan, alles kan ik niet herstellen en ik ben natuurlijk een leek, maar zo leer ik het wel, ik ben er trots op en het was vlot klaar, ik hoop dat ik morgen tijd overhoud om verder te gaan.
    Ja, jij hebt natuurlijk een vaste hand en bent zeer kundig. Ik nam je ook in dienst hoor, nog gezellig ook!
    Ja, gaat hier goed, maardag werk ik niet, ga ik zelf les krijgen, langzaam groeit het werk weer en het gezin gaat de goede kant op, ik ben zo trots op ons en op mezelf, de laatste sprint naar hun volwassenheid, door anderen werd het ze zo moeilijk gemaakt, rampen, de wereld is zo giftig, vies en gemeen, maar wij zijn aan het winnen. xxxxxxxxxxxxxxxx

  14. Ineke zegt:

    Heerlijk zo’n dag!
    Lieve foto🙂
    Groetjes Ineke

  15. zilver zegt:

    Ineke, ja, zo lekker opgeschoten, al heb ik nu te lang op het blog gehangen en moet ik boven nog dweilen.
    Lief he, zo klein nog. Fijne avond.

  16. dianne zegt:

    lekkere energie🙂
    jij ook een fijn weekend

  17. annemiekie zegt:

    Kussss lieve foto!

  18. zilver zegt:

    Dianne, de zon geeft kracht. Fijne avond!
    He Mieke, was op de Teddybear, de moedersdiemoetenwerkenschoolvoorkinderen, B Hartje had hier haar eerste slaapfeestje gehad, we kwamen haar ophalen, we hadden haar gemist, was zo gek, B Hartje een nachtje weg.
    Ben je niet bij je v, of v bij jou? Moet je niet uit? xxxxxxxxxx

  19. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Wat kan het leven toch mooi zijn. oma

  20. zilver zegt:

    Oma, zo is dat, maar nu ga ik naar bed, ben zo moe van al die dingen, maar het was een heerlijke dag! Voor de hele bemanning een knuffel, hoort oma nog wel eens iets van Jos?

  21. Kitty Schoenmakers zegt:

    Balkenende is sowieso een grijze muis. :PP

  22. annemiekie zegt:

    was vrijdag avond al uit geweest en v was er toen ook.
    Ik doe alles een beetje rustig aan ivm met gezondheid en centjes gelukkig gaat de geldkraan bijna weer open..hihi kusssss

  23. zilver zegt:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxx B en ik gaan zo naar Amsterdam, B wil nieuwe schoentjes, nou dat wil ik ook wel, want waar ze nu op loopt, alle paren zijn pikzwart en onherstelbaar verwoest door een week kermis, zonde he.
    Ik heb mijn Bosch koelkast verkocht, vanavond wordt hij gehaald, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Maandag ben ik er niet, al vroeg naar curcus en daarna naar de school van E. Zullen we snel weer wat afspreken, mis je.

  24. Aad Verbaast zegt:

    Bewondering voor je. Klussen etc en dan nog tijd en rust vinden om te lezen ook nog.
    Ik kom aan beide niet toe😉

  25. annemiekie zegt:

    jaaa dat wil ik heel graag ! mis jullie ook!! Ik moet woensdag naar de tandarts dus dan ben ik in de buurt maar dan zijn jullie natuurlijk werken of op school.
    Veel plezier in Amsterdam vandaag! love you..

  26. lebonton zegt:

    zilver, ik smelt bij zo’n opmerking, terloops, over balkenende!

  27. kuifje simon zegt:

    Heerlijke dag … verhaal
    en .. zie ook de opmerking van lebonton … weergaloos Zilver
    simongroet

  28. zilver zegt:

    Kitty, en zo is dat!
    Aad, dank je wel!
    Miek, laten we even contact houden, want mijn week is ook anders, mogelijk ben ik er, ik weet het nog niet, tis examenweek, dus voor mij nu een ander rooster.
    Lebonton, hahahahaha, ik houd zo van die dingen, maar de grap is, dat ik zelf in enkele weken tijd, grijs ben geworden op mijn kruintje, hij en ik hadden zware zorgen en ik dacht altijd, hoe doet hij dat nou? Maar ik zie nu bij hem ook de sporen, bij hem is het meer sprieterig zilver, ik heb meer, een hele pluk en de rest wacht nog netjes.
    Dank je Kuifje. :^)
    Bedank allemaal voor het komen, ik ga nu koken en wachten op de man die mijn Bosch heeft gekocht, een verhaal op zich, maar ook dat vertel ik nog wel eens. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Fijne avond!

  29. Hans Bloemhof zegt:

    Gevulde rijst?
    Mennnnn wat een werk om die korreltjes te vullen.
    Toch wel zilvervliesrijst mag ik hopen😛

Geef een reactie

