Het is weer een wonder!

 
 

 
 
Stiekem hebben vannacht
Die grote kale kerels
Een groene trui aangetrokken
 
Het is lente!
 
Zilvertje.
 
foto: van Zilver, Kale Kerels.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-04 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

31 reacties op Het is weer een wonder!

  1. René Louman zegt:

    En ze halen de schade in hoor, je ziet het groeien.

  2. zilver zegt:

    Rene, ik was vandaag op de fiets naar mijn werk en bomen die gister nog kaal waren, hadden nu prachtige groene truitjes aan, met piepkleine blaadjes, zo mooi.

  3. dianne zegt:

    onder mijn eigen ogen 🙂
    vorige week dacht ik: dat wordt nooit meer wat. Maar het is allemaal groen met hier en daar al een mooi bont kleurtje

  4. zilver zegt:

    Dianne, geweldig he! Echt genieten. xxxx

  5. Hanneke zegt:

    eigenlijk is dit veel leuker dan hoogzomer!

  6. zilver zegt:

    Hanneke, ja, de natuur is nu zo mooi.

  7. suiker zegt:

    Ik heb zo’n gele struik… hoe heet het toch 🙂
    Zij is van een kale tot een blonde dame geworden! Wel een onnatuurlijk haarkleurtje, maar who cares, ze draagt er geen legging en grote gouden kettingen bij

  8. Aad Verbaast zegt:

    De natuur barst weer helemaal uit zijn voegen!
    Geweldig om weer mee te maken.

  9. Blew zegt:

    Alles doet het nog, da’s bijna een geruststellende gedachte!

  10. zilver zegt:

    Suiker, ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar de naam weet ik niet. Dacht ook dadelijk, gele pruik, een Wildersnolia. Heerlijk he, na die warmte van gister is het allemaal begonnen, gister zag ik ook in mijn druif, piepkleine knopjes, zo teer en mooi.
    Aad, ja, dat vind ik ook, iets om dankbaar voor te zijn.
    Blew, zeker, na alle heilige huisjes die ingestort zijn, het geld dat verdampt en regeringen die niet meer willen en banken die omvallen.
    Tot spoedig allemaal, ik ben nog heel druk, iets dat morgen voor 8.00 uur klaar moet zijn. xxxx

  11. vuurjuffer zegt:

    lichtgroen
    en met de dag worden de truien donkerder
    sterkte met de drukte

  12. Kitty Schoenmakers zegt:

    Wij hadden een echt wonder. Weet je welk? We hadden vorige winter een boom besteld via de overbuurman die hovenier is. Maar hij bleef kaal in het voorjaar; kapot gegaan. Helaas. maar vorige week zagen we blaadjes aan onze boom; dat kon echt niet kloppen.
    Na een telefoontje bleek dat de overbuurman een nieuwe had geplant, maar wij hadden het niet gezien!
    Niet zo’n groot wonder als we dachten :))

  13. suiker zegt:

    (mijn hond heeft mijn druif en mijn vijg opgegeten, van de winter 🙂 Hoop dat er nog iets weet uit te schieten uit die afgebeten stammetjes 🙂

  14. rob zegt:

    hoi zilver , heb je weer helemaal goed , weer groen , zonnetje er bij , de goede tijd is weer aangebroken om weer buiten aan het werk te zijn , groetjes rob.

  15. Bart zegt:

    Heerlijk, Zilver, het voorjaar is nu echt begonnen!!
    En zonet zag ik het eerste kleine egeltje van het jaar, hij was wakker geworden en kwam even wat brokjes eten, en water drinken! :-))
    Het is weer een gezellig gepuf en geknabbel en gemurmel, ik had het gemist…

  16. ceesincambodja zegt:

    Hier voor de deur begint de flamboiantboom ook al te bloeien: wij doen mee!
    Ceesgegroetje

  17. Hanneke zegt:

    zo’n gele struik is een forsythia, bedoel je die?

  18. sLIMME JUF en Brilmansje zegt:

    Wat mooi, zilver, ‘kale kerels’. Ja, dat zijn bomen als ze nog geen blad hebben.
    een opraktisch vraagje, zilver. ik zie op de voorpagina van het VK-blog dat er daar voor jouw blog geen begintekst verschijnt. Je weet wel, de eerst regels van een blog. Heb je daar een speciale techniek voor of komt het omdat er eerst een foto komt en dan pas tekst?

  19. Ate (nu met autochtoons hoofddoekje) zegt:

    En het weer is ook een wonder, ik zit lekker in de tuin. 🙂
    Eigenlijk te warm voor een hoofddoekje…..

  20. coby zegt:

    Ik hoop dat je dit weekend een beetje kunt genieten van het wonder verder, ook van die blauwe lucht met die zon. Die groene waas is prachtig inderdaad.
    Lieve groet, Coby

  21. zilver zegt:

    Vuurjuffer, dank je, ik heb het gered. Mooi is de natuur nu he, al die prachtige kleuren.
    Kitty, wat een verhaal, wel lachen.
    Suiker, mogelijk ben je gered, ik heb drie jaar geleden mijn druif niet in de hand gehouden, ik had me toch een druiven, maar de druiven waren zuur, hij overwoekerde mijn hele huis, ik moet nu veel snoeien, ik laat hem niet meer over mijn pergola groeien. Nooit geweten dat een druif zo sterk is. Dus kijk uit met druiven. Al vind ik het wer jammer voor je.
    Rob, zijn jullie nu in de Zaanstreek aan het werk?
    Bart, ach wat lief, ja, alles komt weer tot leven.
    Cees, de wat voor boom?
    Hanneke, ja, zou dat hem zijn, klinkt wel erg geel, ik zag ze gister, denk dat die bedoeld werden, maar de naam, maar dit kon nog wel eens kloppen.
    Juf, dank u wel, is denk ik toeval, want als ik bv een liedje schrijf wil ik niet het hele liedje op de voorpagina en dan lukt het me nooit, maar nu wel.
    Ate, doe je doekje dan maar even af, ja, lekker he, ik zat na mijn werk ook even buiten, zalig.
    Coby, mooi he, ik geniet er zo van, doegggggggggggggggg.xxxx

  22. rob zegt:

    hoi zilver , op het moment effe niet , heb je koffie dan voor een harde werker hihihihihihi, anders zoek ik wel een werkje bij je in de buurt , goed weekend ,…..

  23. zilver zegt:

    Dacht het, ik zag veel werkmannen aan de weg, de Wandelweg telt nu meer mannen dan bomen. Ik moet komende week omfietsen. Ja, hier staat nog een groene stinkende jongen op je te wachten, weet je nog? :^)

  24. rob zegt:

    hoi zilvertje , nog steeds en straks word het nog warmer en nog erger , dus zeg het maar en ik kom , het idee zat toch best wel wat in . weet je nog hihihihihihi,.,,,,, ga effe in het zonnetje zitten ver van de groene bak ?
    doeggggggggggg,……

  25. zilver zegt:

    Heb net een deel van de buitenboel geschilderd, ik kom net een stukkie ladder te kort en dat is zo jammer.

  26. rob zegt:

    had je wel effe op me schouders willen nemen hoor , maar zit je nu helemaal onder ??????????

  27. zilver zegt:

    Nee, joh, geen spatje gemorst, ik zou eerst nog handschoenen aandoen, maar dat schildert niet lekker, nee, ik ben verfvrij.

  28. rob zegt:

    dan weet ik waar ik moet zijn voor een goed schildertje hihihihihihihi , zilvertje schildertje kan alle bij ,
    fijne avond , doegggggggggg

  29. zilver zegt:

    Jij ook een fijne avond!

  30. Ineke zegt:

    Wat gaat dat snel ineens hè Zilver, de bladknoppen spatten op het ogenblik echt open!
    Groetjes Ineke

  31. zilver zegt:

    Ineke, ja, elke lente weer een wonder, zo is het kaal, zo zie je een groene waas en al die prachtige kleuren, geel rood, rose, eindeloos mooi.

Geef een reactie

