Bijna Paasfeest!

 

Op de achtergrond heb ik heel zachtjes de muziek op van de Matthaus Passion en terwijl ik dit schrijf heb ik de boodschappen binnen. Even tijd voor koffie! Met het huis oppoetsen ben ik al een heel eind en de verse tulpen staan drie bossen dik in de keuken geel te wachten tot echt alles aan kant is.
 
Voor allemaal is er een klein pakje, maar voor mijn mama is er iets extra’s. Want ik ben een bofkont, zelf ben ik al 51 en ik heb haar nog en dat koester ik en elke Paas is weer een lente erbij en dat moeten we vieren. In de avond ga ik bakken en een visslaatje maken ( met paling en garnalen als garnering, daar is ze dol op ) en de advocaat staat al op scherp, de eieren worden verstopt en het paasbrood wacht op gretige handen. Gister heb ik voor binnen en buiten verf gekocht, voor mijn openslaande deuren  heb ik prachtig rijtuiggroen laten mengen en de accenten breng ik aan met wit, zelf samengesteld wit en voor de keuken heb ik tegendevliegengroenblauwverf laten maken, dat schilder ik op het honderdjarige hout en kastdeur. ( geen schilder kwam op zijn afspraak om offerte te maken, nou am me hoela, ik doe het dan wel zelf )
 
Mijn hartje is weer blij, er staan veel goede dingen te gebeuren, ik heb een strijd gewonnen, tussen goed en kwaad, tussen waanzin en gezond. Ik heb mijn gezin bijna weer op poten en elke vezel in mij jubelt. Het heeft me wel veel energie gekost en in enkele maanden tijd heb ik heel veel zilvertjes  in mijn haar gekregen, maar met trots borstel ik ze, want ik heb overwonnen, de liefde heeft overwonnen.
 
Morgen als we heerlijk aan als ons zelfgemaakte Paaseten zitten, zijn we bijna ( mijn oudste zoon is bijna altijd ergens opgenomen ) compleet en voor zo lang als dat nog mag duren genieten we daar van en laten ons door niemand storen. Dit jaar woon ik 12 jaar alleen met mijn kinderen en als ik de balans op maak kan ik alleen maar zeggen, deze kostwinner en papa en mama in een is gelukkig, ondanks alle verdriet en tegenslagen.
 
Het ruikt zo lekker in huis, mijn huis, ons huis, lief huis, goed huis, veilig huis!
 
Zilvertje. ( allemaal een liefdevolle Paas! )
 
Foto: Lang geleden, we koken graag samen en dat begint al jong, die lieverd op een krukje perst ons sap, nog in ons oude huis )
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-04 en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

38 reacties op Bijna Paasfeest!

  1. antoinette duijsters zegt:

    Mooie paasdagen, Zilver.

  2. zilver zegt:

    Dank je Antoinette, ook voor jou. xxx Ben me spullen in de was aan het zetten, ruikt zo lekker!

  3. suiker zegt:

    Wat heerlijk zilver! Ik geniet met je en voor je mee!

  4. zilver zegt:

    Suiker, dat is lief! xxx, ik ga nu de laatste dingen doen en dan wacht alleen het bakken en zo nog!

  5. MarielledeBoer zegt:

    Het is jouw en de jouwen van Harte gegund!
    Fijne Paasdagen!
    Liefs,
    Marielle.

  6. zilver zegt:

    Dank je wel, Marielle, dat is lief, ben nu nog even snel met de mop door het huis. xxx

  7. Aad Verbaast zegt:

    Optimistisch geluid! Vrolijk Paasfeest voor jullie allen 🙂

  8. zilver zegt:

    Dank je Aad!
    Voor alle lezers, geniet van deze dagen, doegggggggggggggggggggggg, dank voor het komen.

  9. Ingrid van den Bergh zegt:

    Heerlijk ambachtelijke Paassfeer heb je gecreëerd, zilver, en nu maar genieten.
    En verwen je moeder maar lekker, ik hoor tussen de regels dat zij dit verdient.
    (PS: Met de Matthäus Passion ga ik altijd in een stil hoekje zitten).

  10. zilver zegt:

    Ingrid, vind jij het ook zo mooi? Ik heb het altijd deze dagen knal hard aan, kippenvel!
    Ja, het zijn bijzondere dagen, heerlijk knus en warm, ik kan haast niet wachten. Fijne dagen!

  11. beus zegt:

    Fijne Paasdagen!

  12. annemieke zegt:

    Ik heb er zin in..ik hoop dat het een beetje droog blijft dan kom ik op de fiets xxx

  13. zilver zegt:

    Beus, jij ook!
    Ben zo benieuwd, hoe het bij Nico was. Heb zo iets moois voor oma, Blancie vond het ook prachtig.
    Ja, zou fijn zijn, denk alleen niet dat we weer zo fijn buiten kunnen zitten. xxxx

  14. spuit 11 zegt:

    2e paasdag zou het weer opklaren 🙂
    Fijne dagen zilver !

  15. zilver zegt:

    Dank je Suit 11, jij ook! Nou ik hoop het, vind het wel fijn buiten.

  16. Ingrid van den Bergh zegt:

    Zilver, zo-even heb ik op TV het optreden van MatthäusPassion masterclass gezien. Ik hoorde (en zag)Ellen ten Damme een aria zingen en viel bijna van mijn stoel. Wat een prachtstem, het was Engel ten Damme voor mij.

  17. zilver zegt:

    Ohhhhhhhhhhhhhh, wat jammer dat ik dat niet wist, ik beweeg me tussen keuken en kinderen en pc.
    Ellen ten Damme is bijzonder he, die kan volgens mij alles, maar dit wist ik niet, wat een vrouw he?
    Engel ten Damme, wat zeg je dat mooi.

  18. joost tibosch sr zegt:

    Alleen mensen, van wie ik denk dat ze me het niet kwalijk nemen, durf ik het te zeggen. De oudste formulering van Pasen (lang voordat er sprake was van een leeg graf) was ´God heeft Jezus omhooggetrokken met zijn sterke rechterarm´. En die Jezus was finaal in elkaar geslagen en voelde zich aan dat kruis helemaal afgegaan. Pasen heeft te maken met mensen als jij en ik die overeind (opstanding) krabbelen en overeind proberen te blijven (… zelfs als de dood eraan komt.). Zo´n Pasen wens ik jou toe!

  19. zilver zegt:

    Joost, wat een mooie reactie. Het komt me niet op een presenteerblaadje, ik knok en knok en vaak als ik denk ik red het niet, dan red ik het toch. Voor jou een Pasen warm en knus met lieve mensen om je heen.

  20. Kitty Schoenmakers zegt:

    Dat klinkt alles bij elkaar Heel goed!!! Fijne Pasen!
    En bedankt voor de zonnebloemen. Ze kwamen gisteren.
    En Rico had vandaag een rustige dag.
    Ik had een Vita Malz mee en daarna bleef hij maar vragen naar ‘pils’.
    Ik heb wel 10 keer gezegd, ja morgen weer.
    XXX

  21. zilver zegt:

    Kitty, jij ook fijne Paas. Wat hebben ze er lang over gedaan, dacht maandag of dinsdag op de post, nee, dinsdag, of was het nou maandag, nou tante post wordt oud, niks in 24 uur meer merk ik wel, goed om te weten voor verjaardagen, dan wil je dat het op tijd komt.
    Gelukkig dat hij een rustige dag had, ik hoop zo dat het allemaal spoedig vertrouwd is voor hem.
    Fijn dat je hem er ( pils ) blij mee kunt maken. Dikke knuffel en ik vind je dapper en lief.
    De oven draait hier op volle toeren, ik doe telkens iets en ga dan weer lekker in mijn stoel, ben moe, de jaren beginnen te tellen, na al die veldslagen.

  22. rob zegt:

    hoi zilver , fijn dat het weer goed gaat met jullie , geniet van de paasdagen en je hartjes ,
    het is je gegund , rob en joey ,…

  23. Geroma zegt:

    Lieve Zilver…..Fijne Paasdagen!
    En Ingrid heeft gelijk wat betreft Ellen ten Damme, ik heb ook de Mattheusmasterclass zitten kijken.
    Ze klonk als een engel….
    Alle liefs!

  24. jeg_synes zegt:

    Zilver, Lieve Zilver, ik sluit me helemaal aan bij wat *@Joost tilbosch sr zegt……..
    Je bent een fantastische vrouw en moeder…..ik heb het je al eerder gezegd: goud en geen zilver!!
    Ook hier luisteren we naar de Mattheuspassion (nu de versie van het Kings College Chamber Choir in Cambrigde….daar heb ik hele bijzondere herinneringen aan,en ik heb ze ook in die fantastische kerk horen zingen, een ware belevenis…)…
    Maak er maar een paar fijne dagen van en zoals jij koester ik ook mijn oude mommaatje, die over twee weekjes 92 jaar wordt….
    Liefs ook aan je Suikerhartjes,
    jeg.

  25. ceesincambodja zegt:

    Geniet ervan, Zilver. Nu is het nog knus. Ik wens je fijne Pasen.
    (Morgen heb ik het ook over ‘knus’ in mijn blogje…)
    Ceesgegroetje

  26. zilver zegt:

    Dank je wel Rob, ook voor jullie gezellige paas.
    Geroma, jij ook, ik ga eens kijken als ik het rustig heb of ik het terug kan vinden.
    Dank je Jeg, dat is lief! Wens je nog heel veel mooie dagen met je moeder, geweldig he! Alvast van harte.
    Dan kom ik kijken, als ik de tijd vind. Dag Cees.

  27. coby zegt:

    Hele fijne paasdagen, Zilvertje, je bent een ongelooflijk goed mens…. Geniet er van, dit heb je zó verdiend…
    Lieve groet, Coby

  28. meebenotty zegt:

    Liefde ruikt heerlijk
    in een opwelling krijg ik ineens zin in pasen

  29. zilver zegt:

    Coby, dank je wel! Fijn Paasfeest! Ik heb nu alles klaar, ze komen zo, ik luister Maria Callas, op: http://www.dutchcoastradio.nl/
    Ja, de heerlijkste geur! Ja, fijn, geniet maar lekker, ik heb alles klaar en geniet al voorpret is ook zo fijn.

  30. Zwollywood zegt:

    Fijne Paasdagen Zilver…met je gezin en ieder die je lief is.

  31. Hanneke zegt:

    geniet ervan, komt vast goed zo te horen!

  32. Ineke zegt:

    Fijne Paasdagen Zilver, en nog heel veel gelukkige dagen.
    Groetjes Ineke

  33. cor3306 zegt:

    ik sluit me bijna bij iedereen aan

  34. oliphant zegt:

    Ik hoop dat de eerste dag aan de verwachtingen heeft voldaan…
    En nou komt er nog een.
    Nog een fijne tweede hartjespaasdag. Ook voor alle anderen,
    Groet, O.

  35. oma zegt:

    Ha zilvertje,
    We wensen jullie een heel prettige tweede paasdag. oma

  36. bert zegt:

    net nog paasdag, maar vast een mooie paasmaandag ook nog gewenst
    xx
    bert

  37. MarielledeBoer zegt:

    Ook ik sluit me aan bij de rest!
    Geniet van jullie tweede paasdag!!

  38. zilver zegt:

    Allemaal heel hartelijk dank, het was geweldig, maar ook zo om, een dag om in een doosje te stoppen.

Geef een reactie

