Ongeval met trein in Krommenie.

Af en aan van hulpwagens.
Verder nog geen gegevens.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03. Bookmark de permalink .

44 reacties op Ongeval met trein in Krommenie.

  1. assyke zegt:

    sinds ik een laptop heb, verschijnt er in mijn rechterzijkant alle nieuwsflitsen
    minstens vijftig procent van die berichten gaat over moord, doodslag en afschuwelijke ongelukken
    het lijkt alsof er elke dag heel nare dingen gebeuren, meer dan vroeger
    maar misschien is dat niet zo, maar bereikt het nieuws ons gewoon sneller en makkelijker
    probeer er niet in te verzuipen, zilver, dat is helemaal niet goed voor je

  2. zilver zegt:

    Nee, maar we wonen dichtbij we werden gek van het lawaai en zijn gaan kijken hoe ver en of we konden helpen, maar het is ver weg en met het oog op de tijd, moeten we het aan andere overlaten, hier moeten de jongste naar bed. Als er iets dichtbij is, voel ik het als mijn burgerplicht mijn hulp aan te bieden, we hebben ook eens brand gehad in het bejaardentehuis, dat ken ik op mijn duimpje, maar dat liep goed af, meestal zijn er dan in zo een groot huis, maar twee zusters in de avond, alle hulp met medische kennis is dan welkom, zeker in het begin, als nog niets is opgestart.
    Het is nu anstig stil in het dorp, aan de hoeveelheid auto’s die we hoorden moet het ernstig zijn, we denken tussen Krommenie en Heemskerk, je houdt vaak je hart vast, sommige treinen gaan zo hard en er loopt een gemene bocht.
    Als het dichtbij geweest was, had ik mijn kroost gestald bij familie en had ik gekeken wat ik kon doen, nu was het te ver, heb ik ook geen mensendichtbij.
    Het is om even voor negen gebeurd, nu maar hopen dat het naar omstandigheden goed afloopt en dat er niemand inzit die we goed kennen, klinkt wel erg oneerlijk, maar we hebben al genoeg leed ontmoet.

  3. assyke zegt:

    verschrikkelijk als het zo dichtbij is
    ik herinner me alleen iets heel ergs toen ik klein was
    het fijne kregen we toen niet te horen
    maar al weet je weinig
    je blijft het meedragen als herinnering
    en natuurlijk bied je hulp als dat kan

  4. zilver zegt:

    Assyke, ik zet de radio op Noord-Holland en wacht af, gaan we slapen en ik waken. Ja, zulke dingen maken veel indruk. Welterusten.

  5. assyke zegt:

    welterusten
    ik hoop dat je in slaap valt
    tijdens het waken
    je hebt je slaap nodig
    ik lees zojuist je bewerking
    natuurlijk is dat niet egoistisch
    denk dat alsjeblieft niet

  6. Lucas Lay zegt:

    Zilver, zit je al op twitter? Dit is echt een twitter bericht.
    Mensen reageren dan op elkaar enz. Het gaat heel snel.

  7. knutselsmurf zegt:

    De laatste keer dat ik echt rechtop zat bij een nieuwsbericht, was bij de aanslagen op de Twin-Towers.
    Daarvoor de Bijlmerramp, want dat was behoorlijk dicht in de buurt.
    Als er in een dichtbevolkt gebied iets gebeurt, zijn er meestal binnen 10 minuten hulpverleners ter plaatse, en wordt iedereen door de politie uit de buurt gehouden.
    Het is vaak ook 100 ramptoeristen op één EHBO-er.

  8. René Louman zegt:

    Hier ben ik aan de sirenes gewend, maar als het echt een calamiteit is dan valt het wel op door de hoeveelheid. Hopelijk zijn er geen doden of ernstig gewonden gevallen.

  9. zilver zegt:

    Terusten Assyke, dank je wel!
    Lucas, ja, ik zit op Twitter, daarom wist ik wat er was, de wagens gierden voorbij, ben toen op twitter onze brandweer op gaan zoeken en die deed de melding.
    Welterusten allemaal, we zijn zo moe, als ik toch niet kan helpen ga ik lekker slapen.
    Toen het Turkse vliegtuig neerstortte, moet ik het ziekenhuis bellen waar ik toen werkte, volgens afspraak, ook al had ik vrij en dat vind ik goede zaken, soms hebben mensen je hulp zo hard nodig, maar toen was het niet nodig en nu wacht ik de gebeurtenissen maar af, denk dat het meevalt, want er komt niks meer naar buiten.

  10. zilver zegt:

    Knuselsmurf, ja, nou die rampen, pffffffffffffffffffffff, dat was me wat, bij de Bijlmer werd het programma onderbroken en ik kon het niet geloven en de Twin towers, brrrrrrrrrrrrrrrrr. Nee, ik doe het niet om te gluren, ik vind het heel erg, ik kijk nooit, ik help alleen, gistermiddag een mama die gevallen was met een kindje op de fiets en eentje voorop, ik holde op mijn hakken er naar toe, ik houd er niet van, maar het moet, helpen moet, het was gelukkig heel goed afgelopen, echt heel goed, geen auto’s op dat moment, wat schrammen, ik heb overendgeholpen, onderzocht en getroost, dat was al.
    Rene, ja, jij bent het gewend, wij niet hoor, ik hoop ook op een goede afloop, doegggggggggggg.

  11. MarielledeBoer zegt:

    Och! Ik hoop ook op een goede afloop!
    Trusten!
    liefs,
    Marielle.

  12. Hanneke zegt:

    Ik hoop dat het minder erg is dan het nu lijkt!

  13. annemiekie zegt:

    Zijn de hartjes binnen? xxxx

  14. zilver zegt:

    Marielle, ja, het is nu zo stil, ook geen meldingen van de brandweer.
    Hanneke, hoop het ook, blij als het morgen is, alles is nu muisstil.
    Annemiek, ja, we zijn allemaal onder dak, komt goed, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, je hoort nog.
    Denk dat het meevalt, want geen ambulances gierend terug.
    Allemaal veel liefs.

  15. zilver zegt:

    Treinen tot Wormerveer
    Gepubliceerd op 30 maart 2010, 22:25
    Laatst bijgewerkt op 30 maart 2010, 22:29
    zaanstreek –
    Treinen vanuit Amsterdam rijden vanavond tot Wormerveer of rijden om via Haarlem omdat bij Saendelft iemand omstreeks negen uur door een trein is aangereden.
    Pasagiers worden vanuit Wormerveer met bussen vervoerd. Naar verwachting zal de treinenloop omstreeks elf uur weer normaal zijn.
    Het slachtoffer is een vrouw die voor de trein zou zijn gesprongen. Zij is overleden. ( Bron Noord -Hollands Dagblad )
    ( arme vrouw, ik steek nog een kaarsje aan voor haar. Daarom bleef het verder stil. Arme familie en omstanders )

  16. Guzzler zegt:

    Zilver, wat is dit nu voor een paniek om niets. Vreselijk voor die vrouw. Maar besef je wel dat iedereen die jouw bericht leest onmiddellijk via teletekst, televisie, internet op zoek naar informatie gaat. Omdat men het zo erg vindt denk je? Eerder omdat de mensen overwegend sensatiebelust zijn en dat werk je door dit soort "getwitter" alleen maar in de hand.

  17. zilver zegt:

    Mijn keuze, voor mijn belangrijk, in 2006 was er een grote brand in mijn dorp, heel winkelcentrum afgebrand, waarom mag dat wat ik belangrijk vind niet hier? Niemand is het verplicht om te lezen of om het op te zoeken. Kwam jij hier de nieuwste mop halen? Nou dan! En niks paniek, ik heb gewoon verteld en gedaan ( gekeken of ik nodig was ) En wat is er mis met getwitter?
    Als ik mijn weblog teruglees, zie ik alle dingen die voor mij belangrijk waren en als een rode draad, lopen door de jaren, regeringen, branden, liefdes en nog veel meer, ik pin me niet vast aan een ding, ik dicht, maakt liedjes, ga in op de actualiteit en nog veel meer. Welterusten. Ohhhhhhhhhh, ja, ik heb mijn dorp lief en ben betrokken.

  18. Guzzler zegt:

    Niemand is verplicht het te lezen. Maar als je niet gelezen wilt worden dan blog je toch niet? Als je reacties toelaat, moet je ook tegen wat kritiek kunnen. Wat nu als iedereen die sirenes hoort in de buurt een gok gaat doen naar wat er aan de hand zou kunnen zijn? Dan kan ik wel bezig blijven in hartje Haarlem. Ik zeg overigens niet dat jij in paniek was, maar enige paniek zaai je wel met zo’n ongefundeerd bericht. Als ik zo direct gok dat er een bomaanslag is gepleegd op de Grote markt in Haarlem, omdat er bovenmatig veel sirenes zijn te horen, dan ben ik wel degelijk paniek aan het zaaien vind ik.

  19. zilver zegt:

    Ik meld wat ik van belang vind en ik heb niet gegokt, de brandweer gaf een melding dat er een treinongeluk was gebeurd, een botsing en omdat ik dichtbij woon, ben ik gaan kijken om mogelijk hulp te verlenen en dat heb ik gemeld en dat zijn mijn zaken en ik begrijp niet waar jij je druk om maakt en dat heeft niks te maken met wel of niet gelezen willen worden en wie zegt dat ik niet tegen kritiek kan, ik ga op je reactie in en vertel waarom, hoe of wat.
    Doe gewoon je ding er mee, doe ik ook, ik vond het belangrijk en jij blijkbaar niet. Reageer je zo bij iedereen als het bericht je tegen valt? Lees je ook al mijn andere dingen? Wat vind je daar van? Kun jij dat ook naast je werk en gezin en studie. Ben jij mijn geweten?
    Je bedoelt denk ik te zeggen, dat ik op zoek ben naar sensatie? Nou jij ook dan, want jij kwam er op af!

  20. Guzzler zegt:

    Ik reageer niet zoveel Zilver en soms lees ik jou bijdrages. Meestal vind ik ze niet zo interessant en een enkele keer wel aardig. Ik heb geen gezin en geen studie. Ik ben niet jouw geweten. Ik bedoel niet te zeggen dat je op zoek bent naar sensatie. Hiermee heb ik je vragen beantwoord.

  21. zilver zegt:

    Mooi, dan mag je nu een ander de maat gaan nemen! :^) Dan ga ik verder met me werk!

  22. Johan HvD zegt:

    Tja Zilver, je ziet wel, Maten nemen graag de Maat… ;-))
    Ik kan me wel voorstellen dat het gisteravond een zenuwslopende bedoening was.
    Zo zat ik ooit eens in de trein, reed het station uit om na vijf minuten weer stil te staan. Na lange tijd kwam er een bericht. Er werd niet gezegd wat er aan de hand was. Na ongeveer anderhalf uur wachten, kwamen we er achter dat er iemand voor de trein lag. Er stonden wel een ambulance, een brandweer en veel politie.
    De trein reed uiteindelijk terug naar het station en daar moesten we maar wachten op de bus…
    Ik was er kotsmisselijk van…😦

  23. zilver zegt:

    Johan, het was gewoon bloedstollend, hulpwagens reden af en aan en je hebt geen idee wat er is, of je zelf moet maken dat je wegkomt, ik heb in mijn dorp al veel branden van dichtbij mee gemaakt, de rook is vaak verstikkend, we zitten in de voorraadkast van Nederland, overal industrie en gif, veel asbest nog. Dan houd je het eerst in de gaten, dicht in de buurt? Dan probeer je te opvangen waar het is, de brandweer deed een melding: treinbotsing in het dorp. Toen vond ik dat ik moest kijken of ik hulp kon bieden.
    Dus jij hebt ook al nare dingen in de trein meegemaakt, ik ook, maar niet iemand er onder, wel eens heel bang geweest, toen we zomaar na een schok stilstonden, vlak na een overgang, toen duurde het ook zolang voor we iets hoorde, we moesten ook heel lang wachten, je vreest dan het ergste. Bij ons bleek de bovenleiding geknapt, na heel lang wachten werden we uit de terin getild, is best hoog zonder perron, we moeten in kou en regen lopen over het spoor naar het volgende station, waren ook oude mensen bij, doodeng, maar gelukkig was er niemand gewond of gesprongen.
    ( het springen ken ik vanuit mijn werk, psychiatie, brrrrrrrrrrrrrrrrr,allemaal dingen die ik wil vergeten, ik begrijp het )
    Op internet dit nog gevonden. NHD
    Treinen tot Wormerveer
    Gepubliceerd op 30 maart 2010, 22:25
    Laatst bijgewerkt op 31 maart 2010, 08:49
    zaanstreek –
    Treinen vanuit Amsterdam reden gisteravond tot Wormerveer of reden om via Haarlem omdat bij Saendelft iemand omstreeks negen uur door een trein was aangereden.
    Pasagiers werden vanuit Wormerveer met bussen vervoerd. Naar verwachting zou de treinenloop omstreeks elf uur weer normaal zijn.
    Het slachtoffer is een man die voor de trein zou zijn gesprongen. Hij is overleden.
    ( het was dus geen vrouw maar een man. Sterkte familie )

  24. Frans Muthert zegt:

    TOPBLOG!!!
    ZWAAR AANBEVOLEN!!!!!!!!

  25. Frans Muthert zegt:

    TOPBLOG!!!
    ZWAAR AANBEVOLEN!!!!!!!!

  26. zilver zegt:

    Dag vriend Frans, maar niet heus!
    Heb je weer stof voor je "grapjes"

  27. Frans Muthert zegt:

    Beste Zilvertje,
    Ik wil niet lullig zijn maar wat beoog je nou precies met zo’n bijdrage?

  28. zilver zegt:

    Moet ik jou wat uitleggen? Nou dacht het niet!

  29. Frans Muthert zegt:

    Ik geef toe: het is een antwoord

  30. zilver zegt:

    Als je een aardig persoon was geweest, had ik je netjes geantwoord en uitgelegd, dat ik na mijn hulp had verteld wat ik daar allemaal had gedaan en gezien, niks mis mee toch, was dat niet het doel van de krant met dit weblog? Maar het liep anders, een dode, te betreuren en anders dan we allemaal eerst dachten, geen botsing, maar een tragisch "ongeval."
    Maar mogelijk ben je wel aardig, maar ik vind je niet aardig, al die lagere schoolmeesters hier, denken een ander de maat te mogen nemen, zullen nou nooit eens zeggen bij en leuke grap, goh, wat leuk, maar altijd maar zout strooien in wondjes, op eendjes van Bart en noem maar op, aardige nieuwe bloggers wegjagen, gelukkig is dat niet gelukt.
    Gelukkig zijn er wel aardige lagere schoolmeesters, maar daar hoor jij niet bij, altijd maar zo uit de hoogte doen en een ander kleineren en nu moet je eens zien hoe vaak je komt. Er zijn oude mensen die nog vut hebben en die gaan vrijwillgerswerk doen niks voor jou?
    Ben ook niet vergeten hoe je die blogger op de hak nam, die overduidelijk ziek was, heb je nog die link naar haar? Ga je toch een potje schamen!

  31. FlipWillemsen zegt:

    Ik vind het een goed blog, Zilver. Dat is inderdaad wat men beoogt. Snel nieuws brengen. Dat heb je gedaan. Bovendien met een groot hart. En om dat hart gaat het.
    +++++Flip

  32. zilver zegt:

    Dat is lief Flip. Weet je er hadden al mensen gereageerd, anders had ik het weggehaald, ik vind dat vaak jammer, als ik ergens heb gereageerd en het blog is later weg, zit je met duizend vragen.
    Ben het zat met trollenen semitrollen, we moeten ons maar alles laten zeggen, die van Culenborg, die is ook nog bezig om op me te reageren, blaaaaaa, denk ik wat heb ik deze mensen misdaan.
    Ik heb een allergie voor mensendie zichzelf heel goed en belangrijk vinden, die altijd de zwakkere er uitpakt om te prikken, denk ik: bedenk zelf een grap. Mijnheer M heeft een groot aantal mensen die het niet verdiende te kakken gezet, nou en dan ben ik er klaar mee.
    En de toon, zo heerlijk opbouwend maar die heus, nee, echt even EDUgedrag, die kwam me ook al lastig vallen toen ik hier pas was, nou allemaal geen vrienden van me.
    Dag lieve Filp, ben thuis aan het werk, morgen weer op me werk aan het werk, maar ik ga nu even lekker koffieleuten, doegggggggggggggg. xxx

  33. beus zegt:

    @zilvertje: Ik kan je verzekeren dat Frans heel aardig is.
    Sterker nog: jij kan hem zelfs aardig gaan vinden, maar dan moet je er wel voor open staan en van satire houden.
    Zo verziek je de sfeer op het blog nog meer.
    Succes ermee.

  34. zilver zegt:

    Kom je hem helpen? Wie begon er? Denken jullie, dat jullie het alleenrecht hebben op plagen, ik kan het ook hoor en nou zeg ik nog niet eens alles.
    Ik ben klaar, jullie ook?

  35. Zwollywood zegt:

    Zilver….laat het je niet aanwrijven dat JIJ het bent die sferen verziekt. Opmerkelijk is de toevallige aanwezigheid van de Gooise matras. Kijk, je mag het erover eens zijn dat bloggers qua stijl en inhoud verschillen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat een vertegenwoordiger van het ene genre de vertegenwoordiger van een ander genre ‘in de hoek kan drukken’.
    Ook bij mijn laatste blog over het betaald bloggen komt het zo vaak voor dat andere bloggers mij de les komen lezen. Dit terwijl ik op open opinies vraag…..
    Het fenomeen van het betwisten van een ander is een heel vreemd fenomeen…..echt heel vreemd dat mensen dit nodig hebben.

  36. zilver zegt:

    Zwolly, lief dat je reageert, ik zeg er verder niks meer over, maar mijn moeder zei vroeger altijd: Je wordt nooit overreden door een degelijke wagen.

  37. smitje28 zegt:

    hoi allemaal
    ten eerste een excuus voor de om wonende en de mensen in de trein.
    het gaat hier om mijn oom wat een onwijs lieve man was die om wat voor reden dan ook geen uit weg vond en graag naar boven ging.

  38. zilver zegt:

    Smitje, wat triest, gecondoleerd, dat hij mogen ruste in vrede.

  39. Floortje zegt:

    Gelukkig woon je in de buurt en ben je bereidt te helpen! Daar heb je nog eens wat aan Zilver.
    Wat dat betreft heb je een goed hart, en daar waardeer ik je ook zo om! Voor altijd zo blijven Zilver. Daar heeft de mensheid tenminste wat aan.
    Liefs,

  40. zilver zegt:

    Floortje, dat is lief, dank je, maar ik ben niet voor iedeen aardig hoor, dat heb ik afgeleerd, beterschap. xxx

  41. A C T U A L I T Y zegt:

    Mevrouw gaat het nu een beetje?
    heb ook wel eens over "de Trein"geschreven..
    Vanzelfmoord is ook voor mij nooit
    Vanzelf-sprekend,,
    Maar vanzelf-sprekend wens ik U
    wel alle Steun in verdriet toe….
    Vandaar dat ik nu pas réageer!!!
    Groet à Vous Joshua

  42. zilver zegt:

    Hoe gaat het met jou, ik heb mijn hartje van mijn sleutel verloren, jammer he, overal gezocht, kan ook wel in de trein liggen.
    Arme man he, soms is alles zo uitzichtloos, jammer dat hij zich niet geholpen voelde, mogelijk wist ook niemand het, nou verdrietige zaak. Welterusten, ik blog even onder, heb weer ff mijn buik vol van de maatnemers, doeggggggggggggggggggggg.

  43. paco painter zegt:

    Triest

  44. Floortje zegt:

    Hoeft ook niet tegen iedereen. Alleen de mensen die het verdienen😉
    Gelukkig zijn dat er genoeg.
    Liefs,

Geef een reactie

