Wat je loslaat, gaat je overwoekeren. ( brief twee aan de ombudsman )

 
Vorige keer heb ik onder uw weblog gereageerd en nu heb ik het stuk gelezen waar het om gaat.
 
U schrijft dat met het verdwijnen van Milly er een verandering heeft plaatsgevonden, maar dat ben ik niet met u eens, dit is al een poosje aan de gang. U heeft veel reacties gekregen, maar net als bij u andere blog, reageert u niet, dat is jammer, u haalt iets aan en laat alles over u komen.
 
De Nederlandse bevolking is erg geschokt en ik ben daar een van, ik ben moeder van vier kinderen en elke dag na mijn werk, keek ik vlug op Internet of ze al gevonden was. Blij was ik elke avond als mijn kroost aan tafel zat, was dan in gedachten bij die arme familie van Milly, je kunt niets betekenen voor die mensen, maar je voelt in elke vezel, hoe gruwelijk dit voor ze is.
 
Nederlanders worden op dit punt ook erg emotioneel, want we zien gezichten van slachtoffers, we zien ouders en of je het wilt of niet, zo een meisje komt in je gezin en je leeft mee. Ik krijg bv het gezicht niet van mijn netvlies, zo heb ik er meer, want er worden wat kinderen, vermist, vermoord, of misbruikt.
 
Het pijnlijke is nu dat het een buurman was en nog wel een agent en dat het al heel lang bekend is, dat in dit soort situaties, de dader heel dicht in de buurt woont, of in de familie is verweven.  Dan ben je toch in staat om de hele politiemacht een schop onder de kont te geven. ( verkeerde acties ingezet )
 
Dat daders met foto zichtbaar worden, vind ik een verdrietige ontwikkeling, ook deze mensen hebben familie, zeer pijnlijk, maar ook slachtoffers te zien is pijnlijk, het lijkt wel of niemand meer rechten heeft.
 
Maar het is wel iets dat de media zelf moet regelen, wij burgers vragen er niet om, de media gaat steeds verder. Wat me ook opvalt, is dat de berichtgeving hard is en schokkend en zijn er kranten geweest die in gingen op de achtergronden? Hoe vaak dit voor komt, wat een dader bezielt, hoe mensen na zo een drama hun leven weer oppakken, of was het alleen maar de feiten, in dikke spekletters? U bent de Ombudsman, u maakt verbindingen, maak ook een verbinding met uw lezer op Internet.
 
Wij bloggers moesten daar ook mee leren omgaan, met vallen en opstaan, maar weet u wat geholpen heeft? De momenten dat we onderling wat organiseerden, elkaar in het echt gingen zien, dan merk je, hoe intens, leuk, lief en grappig de mensen zijn, de nieuwe media is zo bijzonder, in emotie wordt vaak veel gezegd, maar zo onder het genot van een kopje koffie, leer je de mens kennen, begrijp je, waarom hij zo reageert, als hij reageert. Dan zijn het plots geen kwade pieren meer. ( de meeste dan )
 
De Volkskrant had er goed aan gedaan, zijn kudde een beetje te leiden, dagen te organiseren, dagen dat bloggers elkaar ontmoeten. Een koppeling tussen krant en weblog, zeker weet ik dat de krant veel nieuwe leden had gekregen en ik had als directie dingen bedacht, dat bloggers tegen betaling hun werk konden laten drukken, te denken in boekvorm, behang, een mooie plaat, noem maar op, dit is iets wat geld genereert, het is het nieuwe denken. De krant had dan veel vliegen in een klap geslagen. Ook een stand, met alles wat de krant verkoopt en hoppa, kassa!
 
Kort en goed, de wereld is aan het veranderen en de Volkskrant veranderde mee, maar liet niet dingen los, de betaalde schrijver werd bijna heilig verklaard en een grote kweekvijver aan talent,  daar werd niet naar om gekeken, al denk ik alleen maar aan al die onwijs goede strips die er zijn, daar zou de krant zijn winst mee moeten doen, De Volkskrant was verworden tot een stoffige knorrige oude heer, het scheelde niet veel, of hij begon ook nog morsig te ruiken.
 
Dan komen mensen in opstand en worden scherp, soms gemeen en dat heeft u ervaren, voorheen dachten de krantenschrijvers, dat alleen hun selecte groepje kon schrijven en regelmatig kwam er eentje weer binnen met een kruiwagen. Nu blijkt dat een groot deel van Nederland, zonder de bekende opleiding zijn woordje kan doen. Daar moet iets mee gebeuren! Maar dat moet wel van jullie kant komen, de krant heeft zelf het weblog voor burgers bedacht. Nu de burger er anders mee omgaat dan was verwacht, valt dit mogelijk tegen, maar mogelijk, hadden de mensen van de krant een verstaring in hun hoofd. De weblogger kun je niet kneden, maar je kunt wel voorwaarden scheppen en afspraken maken en handhaven.
 
Veel wat je loslaat, gaat je overwoekeren, dus ombudsman, ga ook op Internet het gesprek aan.
 
Regel met elkaar hoe je omgaat met gegevens van slachtoffers en daders en als andere zich er niet aan houden, blijf dan sterk. Doe u voordeel als krant met het talent op het weblog.
 
Met vriendelijke groet,
 
Zilver.
 
( deel 1 staat tussen de reacties )
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

52 reacties op Wat je loslaat, gaat je overwoekeren. ( brief twee aan de ombudsman )

  1. The_Saint zegt:

    Veel reacties schrijf je?..meer als de helft zijn van het gehalte " geenstijl "….het is mij nog een raadsel waarom dit allemaal blijft staan…

  2. zilver zegt:

    Saint, mogelijk om te bewijzen dat het VK weg moet? Of luiheid, ik weet het niet, we werden opgeroepen om zelf te wieden, maar de ombudsman doet het niet.

  3. Hanneke zegt:

    goed gedaan Zilver.
    Ik keek van de week naar Pauw en Witteman (of was het een ander programma? ik weet het niet meer) en verdomd als het niet waar is, weer zo’n grote foto van Milly op het scherm! Die arme ouders en andere familie kunnen de tv met goed fatsoen niet meer aan zetten want er is altijd een grote kans dat het weer over haar gaat. Wat lijkt me dat pijnlijk.

  4. zilver zegt:

    Hanneke, vreselijk he en ons slaan ze om de oren, maar zelf doen ze erg raar.

  5. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, een prima blog heb je geschreven, ik sta er helemaal achter.

  6. Zwollywood zegt:

    Goed gedaan Zilver. Zo moet het. Gewoon duidelijk zeggen hoe het zit.
    Ik heb nog een idee voor het VK-blog. Het idee is om alleen aan die mensen de mogelijkheid van reageren te geven als ze ingelogd zijn en om in te kunnen loggen heb je een soort toegangsfiat nodig. Dit fiat krijg je als je je personalia en je inschrijfgeld aan VK hebt overgemaakt. Kijk, op die manier kan men bloggen, maar ook alleen als je je hebt ingeschreven en je hebt gelegitimeerd en het toegansbedragje hebt betaalt, kun je ingelogd reageren bij anderen of een eigen blog plaatsen. Het voordeel van gecontroleerde en min of meer betaalde deename is dat trollen wel uitkijken om nog te galbakken. Trollen willen annoniem blijven en helemaal geen toegangsbedrag betalen. Ook zijn ze niet bereid om hun identeit bekend te maken en daarbij zijn ze niet bereid om zich van wel 5 trolnamen te bedienen. Ik maak dadelijk over dit idee een blogje.

  7. zilver zegt:

    Dank je Antoinette!

  8. zilver zegt:

    Zwollywood, ik zag je over het hoofd, ik ben mijn kroost aan het voeren. :^) ik bak dan lekkere dingen als ze even uit school komen. Je bedoelt betaald bloggen en alleen reageren, met een code, in elk geval ben je traceerbaar, nou ik ga het even voorkoken, met dank voor je reactie, ik kom er op terug wat ik er van vind.

  9. assyke zegt:

    wauw hoe jij dat weet te verwoorden’
    emotioneel en toch helder en duidelijk in eenvoudige bewoordingen
    ik ben het helemaal met je eens
    symptomen bestrijden door opheffing is een vreemde oplossing

  10. zilver zegt:

    Dank je Assyke. Het was al mijn tweede brief, maar hij reageert niet, terwijl hij er wel voor betaald krijgt en wij niet, maar goed, er zitten tussen al die reacties heel veel goede, daar moet de krant zijn voordeel mee doen en de trollen moeten ze weren, nu hebben ze er zelf last van, wij moesten er ook mee leren omgaan, zonder hulp. Ja, vreemd he, dat ze het mogelijk zo denken op te lossen, als je de krant opheft, is het toch ook niet over met oorlog en honger, zo scheef. Het is best wel goed dat we het er niet bij laten zitten, voel ook veel van macht en onmacht. Fijne dag!
    Maar er is natuurlijk mee, ik heb geprobeerd het een en ander te ontleden met deze brief.

  11. Glaswerk zegt:

    @Zilver:Saint, mogelijk om te bewijzen dat het VK weg moet? Of luiheid, ik weet het niet, we werden opgeroepen om zelf te wieden, maar de ombudsman doet het niet.
    Het is al jaren bekend dat Meens geen groot voorstander is van bepaalde internet activiteiten van de VK. Het VKblog is er daar een van. De nieuwe baas van Thillo is daar overduidelijk ook geen voorstander van.
    Dan kun je minstens twee slechte gedachten krijgen: de ombudsman heeft doelbewust geprovoceerd met zijn "bagger"-blog (het koppelteken mag je indien gewenst weglaten) om te demonstreren hoe "slecht" het VKblog is en dus dient te worden opgeheven. Het tweede is om nog eens uit volle borst te roepen wat de nieuwe baas welgevallig is. In het bedrijfsleven – en elders soms ook – heeft men daar een treffende benaming voor die ik hier maar niet zal plaatsen. Het is iets tot met de schouders ergens in kruipen…
    Overigens zou volgens de strengere moderatie – nou ja, wat heet streng, tegen spam-bloggers en enkele notoire metabloggers wordt helemaal niet opgetreden – het betreffende blog van de ombudsman verwijderd moeten zijn met een waarschuwing aan de heer Meens.
    Het welbekende meten met minstens twee maten…

  12. zilver zegt:

    Glaswerk, je zet het glashelder neer, ik kende de man nog niet, ik heb nu twee maal gereageerd op een blog van hem, maar hij is stil, er is veel wat hij zegt en om op alle dingen in te gaan is moeilijk, het is niet mijn vak, maar ik heb toch geprobeerd mijn ding te zeggen.
    Jammer dat de nieuwe baas en hij niet gecharmeerd zijn van het weblog, echt jammer, het is zo bijzonder en is men vergeten dat we toch een grote prijs gewonnen hadden en waarom de ommekeer, we kregen een totaal nieuwe versie ongevraagd door de strot geduwd en gelukkig hebben medebloggers goed geholpen om oms wegwijs te maken en kosten nog moeite werden gespaard en nu lijkt het of in het geniep wordt gewerkt aan onze wortels door te zagen.
    Waarom lees ik er niets over hier? Eerst ons lokken en ons dan weggooien? En hoe kopieren we dan al ons werk? Ze zullen toch niet zomaar plots de stekker er uit halen?

  13. ANNE_D_ORE zegt:

    met instemming gelezen,
    ben gelijk mijn neiging kwijt om een reactie bij de ombudsman te plaatsen,
    redelijk zinloos is trouwens mijn ervaring.
    wat maken mensen zich toch druk om die zielige en inderdaad soms kwetsende reacties,
    negeren, weghalen, bannen, ach liever een rot reactie onder mijn blog alsdat iemand uit frustratie zich vol zuipt en dan fysiek gaat meppen.
    en wat de media betreft, die mogen wel eens minder hitserig doen.
    foto’s van slachtoffers en rouwenden prominent in de krant, op tv,
    vind ik persoonlijk heel wat kwetsender voor de mensen die er bij betrokken zijn dan zo’n etterbakje onder mijn blog.
    het idee van zwolly spreekt me trouwens wel aan, een laag entree bedragje om te kunnen reageren of bloggen of je abonnee nummer van d krant opgeven.
    zo ben je traceerbaar.

  14. zilver zegt:

    Anne, maar het doet wel pijn al die nare dingen, maar wij hebben het allemaal moeten ondergaan, de krant bood ons geen steun, pas als het met de betaalde krachten gebeurt lijkt er wat te gebeuren. Maar wij zijn door schade en schande wijs geworden en wat je schrijft over frustratie zo kwijt raken, dat is wijs, daar geef ik je gelijk in. Ook ik heb de nodige eelt op mijn ziel gekregen. Kan het beter plaatsen en denk ach….
    Ja, de media is gruwelijk, in hun honger naar meer en meer, zouden ze dan niet door hebben, dat we smachten naar andere dingen?
    Weet je, bloggen en reageren zodat je traceerbaar bent, vind ik goed, maar hier volgt mijn reactie er op:
    Onze meningen en blogjes, geven we altijd gratis weg, waarom moeten we dan gaan betalen, de duvel schijdt altijd al op de grote hoop, met dat wat wij schrijven kan de krant zo veel voordeel doen, wat leeft er onder de mensen, wat vindt men van de dingen, enz, dat ik het onzin vind om te betalen, maar controle is mogelijk nodig, als we maar niet monddood worden gemaakt. Zie je maar weer aan de uitzending van Zembla, dan is altijd de macht en het grote geld aan zet en wij sukkels, dragen de lasten.
    Dank voor je reactie. xxx Fijne dag!

  15. Glaswerk zegt:

    @Zilver:Waarom lees ik er niets over hier? Eerst ons lokken en ons dan weggooien? En hoe kopieren we dan al ons werk? Ze zullen toch niet zomaar plots de stekker er uit halen?
    Je stelt maar liefst vragen:
    1. Communicatie richting bloggers-community is helaas nooit een sterk punt van de VK geweest. Tijdens en na de live gang van het nieuwe VKblog heb ik die rol als "Kokopelli" dus maar deels op me genomen omdat ik vind dat de mensen die bijdragen aan het "succes" van het VKblog – de aanhalingstekens heb ik geplaatst om daarmee hopelijk te voorkomen dat de discussie straks daar over gaat en niet over jouw onderwerp – op de hoogte gehouden dienen te worden, hoewel ik meestal ook niet alle informatie heb gekregen.
    2. Dat valt onder de zakelijke en dus commerciële benadering van het VKblog: zou het winstgevend zijn geworden dan krijg je als bloggersgemeenschap misschien een bedankje, zo niet dan verdwijnt het verliesgevende platform.
    Hoewel ik een kanttekening wil plaatsen: de bloggers hebben wel jarenlang gratis van een weblog platform gebruik kunnen maken waar de meeste andere platformen nog een puntje aan kunnen zuigen. Op de beschikbare servercapaciteit en de stabiliteit daarvan na, maar goed, je kunt niet alles hebben, en als je geen nachtbraker bent of blogger in het buitenland heb je daar meestentijds niet zoveel last van.
    3. Dat zou eigenlijk een (betaal)service van de VK hebben moeten zijn. GJB heeft ook plannen in die richting gehad maar het is er volgens mij nooit van gekomen.
    Misschien dat een van de bloggende ICT experts hier een oplossing voor weet.
    4. Je laat enige hoop in de vraag doorklinken alsof dat niet zou kunnen gebeuren. Als je vanuit het bedrijf de VK redeneert – dat winst nastreeft of in het andere geval verlies probeert te minimaliseren – kun je alleen maar concluderen dat het acuut opheffen van het VKblog wel degelijk tot de mogelijkheden behoort.

  16. zilver zegt:

    Het was ook fijn dat jij en andere ons kwamen helpen, je hebt gelijk, we hoorden weinig en op vragen van ons gericht gesteld, kwam weinig tot geen antwoord.
    Dat we hier mochten bloggen en nog wel gratis was heel fijn en daar ben ik blij mee, maar als het zomaar verdwijnt, ben ik veel kwijt, dan was ik liever op weblog.nl gebleven, daar heb ik er ook een gratis, maar ik heb al mijn activiteiten verschoven naar hier. Zal ook alle bloggers missen.
    Bloggen voor geld, wil ik overwegen, maar niet reageren voor geld.
    Ik denk dat de krant met ons zijn voordeel had kunnen doen, maar dan anders dan ze verwacht hadden, het zijn nou niet supercreatieve lieden maar het lijkt wel erg dol op zichzelf.
    Ik vrees nu het ergste!

  17. FlipWillemsen zegt:

    @Zilver
    Het zou jammer zijn als het VK-blog verdwijnt. Ook dom van de VK. Ik denk dat de VK alsnog moet proberen het VK blog rendabel te maken. Journalistiek is dat niet gelukt tot nu toe en financieel ook niet. Dat wist ik niet, ook al was dat al een eeuw bekend.
    Inloggen en registreren zal volgens mij een hoop trollen weghouden. Ik blog zelf niet meer, maar heb dat een tijdje met heel veel plezier gedaan. En ik heb er erg veel aan gehad. Eerst deed ik het onder mijn eigen naam en toen(na de geschiedenis nav jouw blog en het telefoontje aan mij van RR) ben ik onder pseudoniem gaan bloggen. Nu lees ik het VK-blog nog vaak met veel plezier. De lol van het bloggen is er voor mij helemaal afgegaan. (vrijdag werd ik weer door RR opgebeld,misschien omdat hij mijn mailadres niet heeft. Hij deed zich voor als mijn buurman en vroeg of ik al aan de jenever zat) Ik stoorde mij ontzettend aan het feit dat een trol als Ria de Witte technisch niet aangepakt kon worden. En ook de sfeer benauwde me. Daar heb ik geen geheim van gemaakt.
    Onder het stukje van GJ Bogaerts op de opiniesite heb ik wat over het VK blog geschreven. Ik vind dat er hier veel talent te vinden is en heb onder het stukje van Bogaerts het voorstel gedaan 1 keer per week een blogger een plaats op de opiniesite of in de krant te gunnen. Ik twijfel er niet aan dat dit voorstel al eerder is gedaan.
    Over de Ombudsman: het is jammer dat hij niet op bepaalde mensen reageert. Ik ben een fan van hem, dus misschien niet objectief,maar ik vind dat hij onterecht veel drek over zich heen krijgt nu. Ik vind ook dat hij op de opiniesite thuishoort. Zijn blog is niet te vergelijken met het blog van een VK-blogger. Ik heb zijn blogs lang gevolgd en doe dat nog steeds .Ook hij was na de oproep van Bas Timmer aan het bannen geslagen.(dat deed hij daarvoor nooit) Ook heeft hij in een aantal blogs bijdragen verwijderd en een blog afgesloten voor commentaar. Hij haakt voorzover ik het kan beoordelen af als zijn blog door Geen-Stijl trollen wordt gekaapt. Zoals bij het blog over Milly en ook zijn laatste blog.
    Misschien reageert hij alsnog. De goede reacties van bloggers verdienen dat.
    +++++Flip
    PS mijn boek gaat door en de belofte ook. Maar ook ik heb met de Belg te maken. (van Thillo heeft de uitgeverij overgenomen en bezuinigt flink) Mijn boek was af, maar moet wachten. Ik denk tot begin volgend jaar en als ik geluk heb eind dit jaar. Want succesauteurs gaan voor. Die leveren geld op)

  18. FlipWillemsen zegt:

    @Zilver
    Nog even dit: het lag destijds niet aan jouw blog, hoor. RR reageerde op mijn reactie. (ik weet niet eens meer wat er aan de hand was)

  19. iris kijkt zegt:

    Elke dag weer een of meer bloggers die dit aankaarten en waarom het VKblog niet moet stoppen, lijkt me een goed idee voorlopig. Dus wie volgt ?

  20. zilver zegt:

    Flip, waar is dat stuk van Bogaert te vinden, ik heb vanmorgen gezocht bij Opinie, ik denk dat het daar moet staan, maar ik heb het niet gevonden.
    Ron Rozen, was al eerder boos op mij, omdat ik over verslaving had geblogd in een deel of 8 en daar heb ik het recht op, ik werk en werkte er vaak in en heb veel mensen echt kunnen helpen, plus een zoon die verslaafd is en door een weerwoord van mij ging hij uit de pan, hij verdraait ook dingen, want op een nacht had hij een heel lelijk blog gemaakt over Grutte, zijn eigen aandeel verzwijgt hij nu overal.
    Ik heb niks tegen hem, maar zonder excuus is het niet mijn vriend, maar verder mag jij me uitschelden enz.
    Mijn blog ging toen over Culenborg en trok heel wat trollen en toen was jij ook aan de beurt, tis een rare wereld.
    Mis je wel, denk wel eens hoe leuk het was, het contact, ik hoop ooit eens meer tijd te hebben en het weer op te pakken, ik merk wel dat ik vandaag door het bloggen aan weinig toe kwam, ik heb geprobeerd er even bij te blijven, nu ga ik weer aan het huishouden en aan het betaalde werk, wij bloggers hebben niet die luxe zoals de ombudsman, dat we geld krijgen en wij doen nog netjes ons werk ( beantwoorden ) al heb ik vaak te kort tijd en schiet een deel er bij in. xxxxxx
    Dus daar zit de Belg ook al, here metijd, straks zijn we allemaal Sukse en Wiske, waar moet dat naartoe?
    Ik heb de nieuwe krant in zakformaat, ik ga even pauze houden en hem dan genieten, ben zo benieuwd, zou de krant er achter zijn, dat door de snelle media, je lang nieuws moet brengen om te blijven bestaan? Bloggers maken vaak lang nieuws, ( beter houdbaar ) die koppen zijn al oudbakken voor de krant verschijnt, doegggggggggggggg, je bent lief!

  21. Hiep zegt:

    als ik jouw kop zie,heb ik gegeten en gedronken
    wat een huichelaar ben jij

  22. zilver zegt:

    Iris, maar dit stuk gaat daar niet zo erg over, meer die ander, bij het blog van de ombudsman, dus deel 1, brief 1.
    Dag Hiep, ik heb een hoofd, heb jij een kop? Ben jij een dier? Ja, vind je mij een huichelaar, nou ik vind het best, wilde je me ook al niet in een damesblaadje wegzetten? Ik vind het prima! Fijne dag en een kus op je toet!

  23. Smokey zegt:

    @Zilver, Goed blog. Bewondering voor jouw daadkracht. Je had evengoed advocaat kunnen worden, zoals jij voor bepaalde dingen opkomt.
    Trollen zijn soms doorgewinterde mollen, die veel indetiteiten gebruiken. Je kunt het zien aan de I.P. nummers. Met voorgestelde maatregel kunnen niet ingelogde mensen van buitenaf niet meer reageren. Dus ook niet bijvoorbeeld jouw oma. Ik vrees dat er rotte appels in bloggersland zitten maar veel meer goeie en dat er van buitenaf ook meer goeie dan verkeerde reageerders op bezoek komen. Er zijn misshcien maar enkele personen die aan het zieken zijn. En daar moeten allen onder lijden. Dat is niet correct. Ik ben voor bannen indien de reacties onwelgevallig zijn, anders beperken we ons allen in het bloggen. Ik maak korte metten met trollen. Maar ik heb er slechts een enkele op bezoek gehad..

  24. Annelies zegt:

    Goede brief Zilver, en mee eens, ‘ze’ hebben het laten versloffen!!
    Zou het vreselijk vinden als het vkblog verdwijnt, en had ook het idee ‘waarom er niet voor betalen’…
    Als iedereen een tientje per jaar betaalt (bloggers) loopt de Volkskrant binnen, want hoeveel bloggers zijn er niet (9000?). Het zal ook het kaf van het koren scheiden. Tevens inlogdwang voor reageerders van buiten en voilà opgelost *-*…

  25. Isis Nedloni zegt:

    Lieve Zilver…O, hemel……Hiep is een trol…dan weet je dat…
    Ja…ik ben het helemaal met je eens.
    Je verwoord het helemaal.
    Daarom probeer ik zoveel tv en beelden te vermijden.
    Soms lijkt het net een hersenspoeling.
    En dat dan over zoveel leed.
    Zo onbeschoft en gevoelloss is het voor de nabestaanden om constant via allerlei media hun vermoorde dochtertje in beeld te zien.
    Het is een dubbele tragiek…een dubbel trauma en een walgelijk kenmerk van deze tijd….al dat nieuws…en nieuws en nieuws….ook van persoonlijke tragedisch…alsof de mens niets meer over zichzelf te zeggen heeft…de privegrenzen worden zo schrijnend overschreden…zo schrijnend…..zo onbeschoft en onbeschaafd…..
    Liefs
    Isis

  26. Isis Nedloni zegt:

    Was ik; )))))

  27. zelfstandig_journalist zegt:

    En nu is het wachten totdat de ombudsman wel een keer reageert. Dat is toch zijn taak …?

  28. Wilma Dekkers zegt:

    Netjes gedaan Zilvertje.

  29. zilver zegt:

    Smokey, dank je, bloos, bloos. Ja, die trollen, als dat nu het einde moet worden van het weblog, dan zou ik dat zo erg vinden. Oma, is een radiozendschip, is niet echt mijn oma hoor, maar ik ben fan van oma, ik luisterde voorheen graag, kom er nu haast niet meer aan toe, is op Internet van weblog.nl, daar was nooit dat gedoe met trollen en ik heb daar nog steeds een blog met duizende bijdragen. Ik denk dat het tijd wordt om terug te gaan.
    Annelies, dank je, ja, ik zou het ook niet trekken, maar het lijkt wel of ze het al zachtjes inmasseren.
    Isis, ik laat die Hiep gewoon Hiepen, ik heb er een aantal die altijd op de man spelen, ik heb onderhand een dikke huid gekregen. Ja, het is gruwelijk wat ze ons allemaal voorzetten, ik zal ook nooit de krant vergeten waar heel groot Pim Fortuin lag dood te zijn, niet dat ik een fan was, maar dit was zo erg, zo mens onteerend, van schrik liet ik de krant vallen, om het nooit meer op te rapen. xxx
    Zelfstandig J, ja, gek he, hij haalt wat aan en doet er verder niks mee, ik wacht nog steeds op antwoord.
    Waarom heeft een krant zo een man, als hij alleen maar blaat en verder niks.

  30. zilver zegt:

    He, Wilma, ik probeerde het hele geval te ontleden, in twee blogs haalt hij veel aan en het lijkt er op dat de stekker er uit gaat, jeetje, dat zou ik zo erg vinden. xxx

  31. Ineke zegt:

    Goed geschreven Zilver!!
    Groetjes Ineke

  32. zilver zegt:

    Dank je Ineke, ik denk dat ik een veer neem op mijn geveltje ( mooi hoor, echt genieten )

  33. Ir Edwin M Engelhart zegt:

    @ goed doordacht blog shappo!
    @zelfstandig_journalist 29-03-2010 19:50
    Helemaal met je eens, er staan in dat blog ook een boel koren, dat van het kaf gescheiden dient te worden.
    Ik heb zelfs een aantal GS reacties gezien waar ik me in kon vinden.

  34. zilver zegt:

    Ir Edwin, dank u wel!

  35. Thera zegt:

    Je bent ook gewoon een lieverd Zilver.🙂
    Ik geloof ook, dat een betere wisselwerking tussen krant en blog tot hogere kijkcijfers en dus hogere reclameinkomsten had kunnen leiden. Zoals ik al bij Meens schreef, zou een themadag eens uitgelicht kunnen worden in een zaterdagkatern. Dat trekt ook lezers(plus omgeving) uit de krant. Het niveau had hiermee verhoogd kunnen worden. Van beide zijden. De tentoonstelling van Rene Louman werd wel besproken in de Trouw en dergelijke, maar niet in de Volkskrant (toch?). Ik vind het eerlijk gezegd nogal dom van ze, een gemiste kans. Typisch half werk. Wij hebben veel aan Geert Jan Bogaerts te danken, maar ook zijn werk werd kennelijk weinig serieus genomen door de oude verstarde man.🙂

  36. zilver zegt:

    Thera, ik had je reactie gelezen bij hem en dacht toen dadelijk, dat ik helemaal jouw mooie boek was vergeten te noemen, ik heb het weer uit de kast gehaald en er weer heerlijk in gelezen en gekeken, het is toch raar, dat al die mooie producten niet aan de orde zijn gekomen. Rene stond in de krant( Trouw ) maar ook omdat een jonge medewerker die hier weer familie had dit oppakte, ben vergeten wie. Denk dat de Volkskrant het gelukkig ook later plaatste, maar wegens grote drukte, vergeet ik veel.
    Nou ik ben niet meer zo lief hoor, ik heb hier heel wat eelt op mijn hartzolen gekregen.
    Maar in elk geval, gemiste kansen, ja, zeker, met een goede wisselwerking, waren meer mensen de krant gaan kopen en dat trekt weer reclame aan. Nou ik stop, ik geef ze ongevraagd al mijn verkooptrucjes gratis weg en ik heb nog nooit een gratis krant gehad. :^)
    Slaap lekker, ik ga naar boven, morgen weer vroeg aan het werk!

  37. oliphant zegt:

    Hi, Zilver, ik ben niet erg in de stemming voor een lang verhaal.Ik ben ter plekke geweest en heb de rillingen gevoeld. Dat zoiets op klaarlichte dag in zo’n dichtbevolkte wijk kan gebeuren, is onmenselijk.
    Ik vind dat zo’n zware misdaad uitgebreid moet worden besproken en, misschien niet terecht, vind ik dat zo’n figuur wel aan de schandpaal mag worden genageld.
    Waar is meer leed: bij de ouders wier kind wordt geroofd en vermoord, of bij een gestoorde misdadiger die dat doet.En met wiens familie moet je meer medelijden hebben? Voor mij geen vraag.
    Fijn dat je er nog eens op wijst en de aandacht op vestigt.
    Groet, O.

  38. zilver zegt:

    Oliphant, het is niet mijn gewoonte nog een gesprek met een man aan te gaan in mijn nachtjapon, maar voor jou maak ik een uitzondering.
    Je denkt er anders over dan ik. Nu over de beelden, net waren op Nova beelden te zien ( metro ) zonder waarschuwing zie je de ergste dingen, ik vind dat erg, de wereld wordt er niet mooier van.
    Heb je wel eens gedacht aan de ouders van een dader, vreselijk toch?
    Waar het ene paar steun krijgt en zorg, wordt de ander vervloekt en samen gaan ze door een hel en hebben ze onmeetlijk verdriet.
    Welterusten!

  39. R. Kruzdlo zegt:

    Heb je mijn blog gelezen?http://www.vkblog.nl/bericht/306621/Want_als_we_ooit_de_ander_met_leven_willen_begiftigen_dan_is_het_met_de_taal_van_de_slachtoffers
    Vooral ook geschreven voor mensen als…ik noem geen naam…die…laat maar.
    Groet Robert

  40. Lucas Lay zegt:

    Kom op progressievelingen van VKblog.
    Beveel aan dit blog!

  41. ceesincambodja zegt:

    (Knik knik knik)
    Ceesgegroetje

  42. lisettexoverxnld zegt:

    Mijn reactieruimtes sluit ik voorgoed. Ik kreeg reacties die seksueel getint en vies zijn. Net als ik even twee minuten op een andere site keek voor aanvullende achtergrondinformatie. Dat kan echt niet, en zeker niet op een blog over kinderen, en zeker niet op een blog over kinderen met handicaps….straks word ik er nog op aangekeken…..
    Over Milly gesproken: de moeder van Nienke gaf bij P&W aan dat te veel aandacht zeer schadelijk is.

  43. Lucas Lay zegt:

    Lisette, he gatver… zieke mensen zijn dat!
    Misschien denken ze dat ze de nieuwe Hans Teeuwen, Theo Maassen of Youp vh Hek zijn, maar ze zijn zielig, anoniem, creepy viezeriken achter hun computer zo laf.
    Ik denk dat de inlog-eis voor reageren best een goede is. Of misschien een keuzevrijheid voor de blogger zelf; aanvinken in de instellingen of je wel of niet reacties van ongeregistreerde bezoekers toelaat. Dat is wat geprogrammeer, maar dan hebben we een compromis met weinig gezeur.

  44. Satuka zegt:

    Als de moderatie consistent zou zijn, dan zouden ze dat blog waaronder al die bagger staat gewoon verwijderd hebben. De ombudsman onttrekt zich immers aan zijn verantwoordelijkheid voor zijn reactieruimte?
    Lijkt me erg simpel.
    Er hebben vast wel mensen geklaagd…😉.
    PS: we hebben trouwens ook nog de mogelijkheid om reacties te bekijken voor ze worden geplaatst. Dat haalt de vaart er misschien wel uit, maar aan de andere kant denken mensen dan misschien ook wel iets langer na voor ze een reactie sturen.
    Misschien kwaliteit over kwantiteit?

  45. renélouman zegt:

    Goed stukkie

  46. Pentabelle zegt:

    Onkruid in het hard laat de schermbloem dotteren

  47. Lucas Lay zegt:

    Het gaat volgens mij maar om enkel een paar mensen. Misschien twee trollen die heel erg actief zijn (onder verschillende namen). Zij trollen écht. Het gaat om een stroom aan reacties, dagelijks, waarin (nu) ook gedreigd wordt met geweld. We kennen de provocaties.
    De zaak lijkt nu op ’t spits gedreven te worden nadat veel VKbloggers die paar mensen op de negeerlijst hebben gezet, maar een enkeling (met name Rikus) die dit weigert. In die blogs wordt nu nog radicaler, nog extremer geprovoceerd.
    Het is dus een uiterst klein groepje die de sfeer in VKblog voor de overgrote meerderheid bederft. Opzettelijk. Rikus zegt dat hij een onderliggende boodschap duidelijk wil maken, maar desgevraagd welke boodschap dat dan is, weigert hij om concreet te worden.
    Omdat de troll-acties in de reacties in strijd zijn met de wet, loopt hij het risico zijn blog kwijt te raken. Dat zou op zich zonde zijn, want we zijn allemaal bereid om een inhoudelijke discussie te voeren met Wilders-fans. Die zijn nu echter onmogelijk omdat hij de trollen vrijspel geeft.
    Zo’n gigantische "grote schoonmaak op VKblog" is niet nodig. Er zijn enkele trollen, die onder meerdere namen actief zijn. Want rechtse mensen, met harde meningen, zijn best welkom hier. Als iemand in een paar reacties zijn mening duidelijk maakt, dan zullen de meeste van ons dat tolereren. Inderdaad: uit naam van vrijheid van meninguiting.
    Maar als het gaat om stelselmatig, de hele dag, de gehele reactielijst overspoelen met provocerende, beledigende, op de persoon (en we willen juist persoonlijk bloggen, dus informatie over ons privé is terug te vinden in sommige blogs), dat geëtter en getreiter door die 2 a 3 gasten, dat is het belangrijkste punt volgens mij.

  48. Fleur zegt:

    Weet je wat ook erg is?
    Dat hetgeen je poneert slechts fantasie is.
    Waar is de oprechte eerlijkheid?
    Ik kan het niet in mijn eentje!
    AHa Zilver is van de vrouwenliefde,zij zoent SKopf!!!
    Das of course mijn irritatieveld
    ik kan niks met potten!

  49. Fleur zegt:

    Ook die verschrikkelijke gloed bij Fred van der Wee?
    Oh …my darling oh my love…mijn mono kini zit in de wasmanda!!!XXXX!!!OHHHHHH

  50. Glaswerk zegt:

    @Satuka:PS: we hebben trouwens ook nog de mogelijkheid om reacties te bekijken voor ze worden geplaatst. Dat haalt de vaart er misschien wel uit, maar aan de andere kant denken mensen dan misschien ook wel iets langer na voor ze een reactie sturen.
    Nee, de mogelijkheid om reacties "onder moderatie te plaatsen" is – ondanks de bezwaren van een aantal bètatesters in 2009 – niet meer geïmplementeerd in de software van het nieuwe VKblog. De reden die toentertijd aangevoerd werd door GJB is dat bloggers er niet of zelden gebruik van maakten.

  51. lisettexoverxnld zegt:

    Nee, als je kon kijken voor iets geplaatst werd, had ik dat toegepast.

  52. zilver zegt:

    Robert, nee, moet ik nog doen, dank!
    Dank je Lucas.
    Cees, knik, knik, terug.
    Lisette, ja, sommige zijn zo erg, brrrrrrrrrrrrrr, ik heb het hier en daar ook gelezen, dus jij had dit?
    Lucas, dat hadden we voorheen, maar nu kan ik het niet meer vinden, zou het er nog zijn?
    Satuka, hij heeft hem nu voor verdere reacties op zijn laatste 2 blogs gesloten. Waar zit die functie, die hadden we in het begin wel.
    Pentabelle, nou het is zeer poetisch, maar soms kan het scherm maar beter sluiten.
    Lucas, denk ook dat het er weinig zijn, maar het is een raar iets.
    Fleur, wat bedoel je?
    Fleur, ik zoen met wie ik wil en mijn geaardheid, waarom vind je dat belangrijk? Vind je reactie niet relevant.
    Fleur, gaat het wel goed en wie bedoel je, je vond eens dat ik me niet naar mocht uitlaten over politicie, mag jij het wel over medebloggers?
    Ben je me nu aan het plagen en beoordelen, doe jij nu wat je anderen verwijd? Ben je weer begonnen, dan kan je wachten op weer een ban.
    Glaswerk, dank, dat is duidelijk.
    Lisette, ik lees het net, het is weg, jammer.
    Dank allemaal, behalve Fleur, die weer aan het zieken is, waarom? Soms Fleur, ga ik je lezen, heb je zulke leuke dingen op je blog, maar dan waag ik het niet een reactie te plaatsen, uit angst dat je weer komt plagen en God mag weten waarom?

Geef een reactie

