Liedje over liefde.

 

sterrenhemel
 
Zag jouw naam in sterrengruis
op daken en op muren
maar die ik in het zand schreef
probeerde ik te sturen
 
in een roze envelop
gewoon de koningin er op
xxxx en veel liefs
je naam brandt gaten in mijn hart
 
Maar antwoord is er nooit gekomen
al ben ik wel op andere plekken gaan wonen
hield jij van mij
als ik van jou?
 
Ik denk het niet
stuk verdriet
je koos een andere vrouw
je hebt nu wat je hebben wouehhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
 
Zilvertje. 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Liedje over liefde.

  1. antoinette duijsters zegt:

    Ja Zilver, helaas zo gaat het vaker in het leven.

  2. zilver zegt:

    Antoinette, ja, hahahhah, maar het is maar een liedjes hoor, dat ik bedacht van de week in de trein na mijn werk en dan probeer ik het later op te schrijven, maar ben dan helaas al weer veel kwijt.

  3. A C T U A L I T Y zegt:

    Mooi Afscheids lied
    genoeg vedriet
    en zinnen…
    Voorjhaar:
    Zilver-achtig
    Opnieuw
    Begeminnen!!!!!!!!!!

  4. zilver zegt:

    Actuality wat een prachtig bericht! Het is maar een liedje, je kent dat wel, het borrelt plots, fijne dag!

  5. suiker zegt:

    Zilver, het is wel een heel bijzonder lied!🙂
    Weet je dat ze van ‘de clown’ van Ben Cramer een house versie hebben gemaakt? Ik wist niet wat ik hoorde! Ik hou niet van Ben Cramer of zijn clown, maar het was toch bedoeld als een sentimenteel epistel. En nu is hij dood dood dood dood!!!
    Om de laatste uithaal van jouw verder prachtige lied moest ik lachen, terwijl ik echt wel zie dat het niet zo bedoeld is🙂 en je vondsten van de roze envelop en gewoon de koningin erop zijn prachtig!
    liefs

  6. zilver zegt:

    Dank je Suiker!
    Nee, wat apart, ik heb de house versie nog niet gehoord, maar ik luister ook BNR en Hilversum 1 en als ik in bed lig te leren, het Theater van het Sentiment, ik luister dus een beschermde wereld af.
    Dit soort dingen floept altijd in mijn hoofd na mijn werk, dan zit ik in de trein, mijn pen ligt dan onder een stapel boeken en ik kan niet zitten, de trein is net een kolenkit en dan probeer ik het thuis nog een beetje op te lepelen, dan is het minder dan het was, want weet je, daar hebben we het wel eens over gehad in onze schrijverskring ( gewoon niks hoogsstaand, maar wel erg leuk ) dat sommige dingen, haast klaar in je hoofd komen, of dat het zich ontwikkelt terwijl je er mee bezig bent. Ik ben vaak aan het zingen en dan komen dit soort dingen er uit, alleen deze moest ik in mijn hoofd zingen, anders hadden ze me vast de trein uit gezet, ik zag beelden van een postzegel die ik op de brief plakte en terwijl ik de brief op de post deed, zat een miniatuur Beatrix op de envelop, ze hield zich angsvallig vast en keek om met een gezicht van: moet ik deur die geleuf. ( heel defig uitgesproken ) Fijne dag!

  7. Aad Verbaast zegt:

    En welke melodie had je in je hoofd?

  8. suiker zegt:

    hahahah Zilver🙂 met je geleuf

  9. Kitty Schoenmakers zegt:

    Onbeantwoorde liefde over de schouder gooien en hup weg ermee!!
    Is vast de moeite niet waard geweest. :))))
    Ja, het lied dient zich natuurlijk wel voor een Jordaansmartlap.

  10. Harry C.A. Daudt zegt:

    Zilvertje….niet slechts een carriere als dichteres,maar ook…een als tekstschrijfster.
    Het wordt druk aan het Zilverstraatje; de auto’s van Vader Abraham,Hazes jr.,Guus Meeuwis enzzzzz
    ik heb ze gesignaleerd; maar met al dat zand…is er geen doorkomen aan.
    Ook maar…. ‘een brief aan de vorstin’.

  11. The_Saint zegt:

    Lekker weer zo’n zandbak..dat kom je tot in je bed tegen…:-))

  12. Burro-Holanda zegt:

    Het is maar een liedje. Nou als ik even 20 jaar terug denk….😉

  13. zilver zegt:

    Aad, ja, een zelfbedachten, maar dat kan ik nooit onthouden, was een beetje een ondeugend muziekje.
    Suiker, ja, zo sprak hare majesteit het uit! :^)
    Kitty, ja, lekker galmen!
    Harry, hahahha, hij is weer superleuk! ( ik kan het rijk worden gewoon niet tegenhouden )
    Saint, tot in je onderbroek. :^)
    Burro, ja, mensen hebben natuurlijk soms heel wat afgeleden in de liefde. Ook ik, maar deze heb ik verzonnen. :^)

  14. coby zegt:

    Je kunt het maar beter verzinnen dan meemaken… Je hebt ook van die kleine opnamerecordertjes, voor jouw mooie invallen. Kun je ze inzingen/inspreken ter plekke als ze je invallen.
    Lieve groet, Coby

  15. zilver zegt:

    Coby, we staan in de trein zo stampvol op elkaar, dat de mensen me gek aan zouden kijken, maar voor de andere moment invallen is het een goed idee. Fijne avond! Was weereen mooie dag he, beetje spetters, weinig zon, maar heerlijk om buiten te zijn.

  16. coby zegt:

    Ja, ik was buiten in de tuin bij vrienden aan het werk. Was heerlijk.
    En ja, ik zie het al voor me in de stampvolle trein:-)) Maar je kunt ook doen alsof het je mobieltje is, wat jij doet is niets vergeleken met al die teksten die bellers bezigen. Dat van jou is poëzie. En als ze dat niet snappen, dan zeg je het ze maar….
    Wel te rustenkus.

  17. zilver zegt:

    Coby, hahaha, ja, soms hoor ik hele verhalen, die ik niet wil horen. :^) Fijn he, zo een dag, welterusten.

  18. Claude_Fiool zegt:

    AAOEOEOEOEOEOEOEoeoeoe…….
    (Ik huil even mee)
    Leuk, vooral de laatste strofe🙂

  19. zilver zegt:

    Claude, wacht even, dan zingen we samen, het galmt lekker he!

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Dacht dat de foto recenter was.
    Het is lente we hopen op zon, maar dan komt er toch nog natte sneeuw deze week.
    Een fijne Hollandse week. Oma

  21. René Louman zegt:

    Hij is geweldig.
    Dat lied dan he!
    Ik kan nog steeds niet echt begrijpen dat iemand waarvan je houdt niet van jou houdt, daar ben ik al jaren mee bezig.
    Is dat trouwens de Bloemgracht?
    O het is verzonnen, zie ik , nou ja

  22. ceesincambodja zegt:

    Ja Zilver, namen in het zand verstuiven nu eenmaal. :-))
    Ceesgegroetje

  23. Moonfairy zegt:

    ik moest hieraan denken
    One day i wrote your name upon the strand
    then cames the waves
    and washed it away………….."
    liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxMoon

  24. fravapa zegt:

    In sterregruis
    ziet de werkelijkheid er anders uit, ja
    daar kwam je wel achter.
    grfrp

  25. zilver zegt:

    Oma, je zou het haast denken, maar toen was A’dam nog niet zo een open wond. Lieve groetjes.
    Rene, dat is ook moeilijk te bevatten en altijd zo pijnlijk. Ik weet niet meer de baam, ik liep vanaf Plantage Doklaan, binnedoor, naar de Oudezijdsvoorburgwal en het trof mijn oog, het straatje zonder tegels lag te baden in de zon.
    Cees, je bent een woordkunstenaar.
    Moon, wat mooi, ik zie het voor me en voel de betekenis.
    Fravapa, in woorden kunnen we alles mooi maken en grappig, maar het leven is vaak keihard.
    Dag allemaal, fijne dag en dank voor het komen lezen.

  26. MarielledeBoer zegt:

    Herkenbaar voor velen helaas..
    Mooi geschreven.
    liefs,
    Marielle.

  27. zilver zegt:

    Dank je Marielle!

Geef een reactie

