Hoe gelukkig kun je zijn?


 

 
naast al die dingen die helemaal niet leuk zijn, verdrietig, of ondragelijk, heb je ook de dingen die wel leuk zijn, knus, lief en gezellig.
 
zondag was zo een dag, mijn oudste dochter kwam op de fiets, dat is toch al gauw een uurtje stevig doortrappen.
 
het was zalig weer, dus we zaten in de tuin, we aten zelfgebakken broodjes en we hebben gelachen en het gehad over duizend en een dingen waar moeders en dochters over praten. de zon scheen zalig en de benen en armen hadden we bloot.
 
er zijn dagen, dan zie je er vier van ons in de tuin. de oermoeder, is mijn moeder, mijn dochters en ik zelf.
 
ik vond bij het reorganiseren van mijn pc een foto van de pinkster 2009
 
goud waard.
 
zilvertje. ( samen zijn we 172 jaar oud )
we moesten goed proppen, want we maakten alle foto’s zelf.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Hoe gelukkig kun je zijn?

  1. assyke zegt:

    je moeder lijkt op je oudste dochter
    leuk zo’n propfoto
    alsof je in de hokjes van zo’n fotoautomaat zit
    de datum staat op de kop
    aan de bovenkant;-))

  2. coby zegt:

    Gelukkig, dat je zo’n dag had met van die "dingen"… Geniet er nog maar van na.
    Lieve groet, Coby

  3. zilver zegt:

    Assyke, grappig he, ja, we hielden het toestel verkeerd om, maar we staan er wel allemaal op, het was toen en gister een heerlijke dag en wat zijn we al oud met elkaar he?

  4. zilver zegt:

    He, lieve Coby, ja, gelukkig zijn er ook mooie dagendingen. xxx

  5. assyke zegt:

    en lijkt ze in het echt ook op haar
    oma of lijkt dat maar zo hier op de foto?

  6. Hanneke zegt:

    wat een knappe moeder, was mijn eerste gedachte, maar toen viel mijn oog op jou en je dochters dus wordt het: wat een knappe familie! En Annemieke lijkt sprekend op jou, maar dat heb ik al vaker gezegd.
    (sorry, geen zin om in te loggen maa rik ben het echt)

  7. zilver zegt:

    Assyke, ik denk dat we allemaal op elkaar lijken en die kleine Blancie heeft er iets Spaans bij, ole.
    Hanneke, ze is nu 82 en maakt zich niet meer op en is sinds enkele jaren grijs, ze spoelt het ook niet, haar wordt dun, maar ik denk dat als ze het wel zou doen, je haar leeftijd niet zou geven. In mei trouwt mijn jongste broer, ik denk dat ze dan als een koning zal zijn, want dan zal ze nog een keer die moeite doen. Na de dood van mijn vader werd ze oud, voorheen had ze altijd sjans, en ik niet en dan lagen we dubbel op de stoeprand van het lachen. Ik heb foto’s gezien dat ze jong was, nou, zo mooi.

  8. antoinette duijsters zegt:

    Prachtige foto’s Zilver, om te koesteren, fijn dat je, je moeder nog hebt.

  9. zilver zegt:

    Antoinette, ja, gelukkig heb ik haar nog, we genieten altijd zo, als ze een dagje komt. Ik was de foto’s kwijt door het ontploffen van mijn pc, maar gelukkig had ik ze nog op een ander weblog.

  10. Geroma zegt:

    Allemaal van die mooie blauwe ogen, als ik het goed gezien heb…..
    Gelukkig had je de foto nog op een ander weblog, Zilver.
    Zou doodzonde zijn, als je de foto voorgoed kwijt was geweest.
    (ook van tijd tot tijd een back up maken van je foto’s en documenten!!)
    Liefs.
    En ja, je oudste dochter, jij en je mams, lijken veel op elkaar:-)

  11. muis die te veel hormoonkaas heeft gegeten en nu zegt:

    aah wat een lief stukje

  12. annemiekie zegt:

    Ik hoop dat ik snel een huisje bij jullie in de buurt krijg dan kunnen we vaker lekker in de zon..
    Mis jullie… xxxx

  13. René Louman zegt:

    Wat lijkt jouw oudste dochter toch op jou zeg.
    Warme momenten.

  14. Smokey zegt:

    Gezellig, de hele club bijeen:)) Ik moest goed kijken maar Annemieke lijkt zo op jou dat ze een iets jeugder variant van Zilver herself lijkt.
    Je moeder mag er zijn en voor haar leeftijd zeker!
    GroetS

  15. Kitty Schoenmakers zegt:

    Een prachtig portret natuurlijk!
    Misschien aankomende pinkster weer zo?
    De zon jaaaah!!! woensdag en donderdag zou het warm worden en ik heb toevallig deze week vrij gepakt, hahahahhahaahahaha.

  16. ceesincambodja zegt:

    Ja ja. Zo te zien geniet je moeder nog volop, Zilver.
    Ceesgegroetje

  17. paco painter zegt:

    Mooie fotos, Zilver

  18. VSp zegt:

    En wie nam de foto?

  19. Aad Verbaast zegt:

    Wat een gelijkenissen! Mooi om te zien. Unieke momenten om blijvend te koesteren.

  20. meebenotty zegt:

    vier druppels water

  21. zilver zegt:

    Geroma, de tijd om alles veilig te stellen ontbreekt me zo vaak, maar je hebt wel gelijk. xxx
    Muis, je bent ondeugend! xxxx
    Annemieke, hoop ik ook, ik miste je al toen je de straat uit reed. Dikke knuffel.
    Rene, ja, echt, ben het me zo bewust, is zo kostbaar.
    Smokey, ja, we hebben wel wat van elkaar he, grappig is dat he?
    Kitty, wat lekker, wat zal je genieten, vandaag was het ook zo lekker, helaas, had ik de hele dag lessen te geven.
    Cees, ja, ze vindt het zalig zo een dagje te gast,
    Paco, wat me zo lief is staat er op, ontbreken nog mijn zonen, maar die waren er niet bij.
    VSP, ja, ik nam ze, mijn hand en arm ver voor me uit, daarom moest ik zo proppen, om ons er allemaal op te krijgen.
    Aad, ja, ik koester het, de langste tijd hebben we samen gehad.
    Meebenotty en dan heb je me jongens nog niet eens gezien, die hebben ook veel van ons, zo grappig.
    Dag allemaal, bedankt voor het komen, vind ik lief, want mij ontbreekt de tijd vaak om alles langs te gaan, na mijn werk ben ik zo moe en dan wacht het gezin, het koken, opruimen enz en dan ook het voorbereiden voor de nieuwe dag, pfffffffffffffff, ik heb de laatste tijd tijd te kort.

  22. suiker zegt:

    wat heerlijk zo’n dag! En nou ben ik zo benieuwd wat voor een stukjes jouw moeder zou schrijven 🙂

  23. bert zegt:

    nog minstens 4 x 172 jaar er bij wat mij betreft !
    xx
    bert
    .

  24. jeetjemina zegt:

    Lieve herinneringen zijn dit!
    Blijf ze goed bewaren Zilvertje!
    En die stempels…die doen toch minder leuk aan.
    Kun je ze niet wegshoppen? Of hebben ze juist een betekenis?
    gr eva

  25. drijfveren zegt:

    foto’s om te koesteren! 4 prachtige meiden-;)
    groetjes,koen

  26. ceesincambodja zegt:

    Zo te zien geniet je moedr er nog volop van, Zilver.
    Ceesgegroetje

  27. oma zegt:

    Ha Trudy,
    Wat een mooie foto’s, spiegelbeeld vertel eens even zijn wij dat werkelijk. oma

  28. Anita1963 zegt:

    Mooie al die generatie’s op 1 foto. Geniet er maar van en maak nog meer van die foto’s van jullie bij elkaar zodat je er later ook nog van kunt genieten. Ik heb helaas mijn ouders niet meer maar heb wel 2 foto’s ingelijst van mijn ouders met hun 2 kleindochters (niet mijn kinderen maar die van mijn broer) .
    De oudste lijkt erg op mijn moeder en nu ze ouder wordt ( ze is nu 18) herken ik steeds meer van mijn moeder in haar.

  29. Ineke zegt:

    Wat een lieve foto’s! Jullie lijken allemaal wel op elkaar.
    Echt iets om te koesteren.
    Ik wens je nog veel van zulke zonnige zondagen samen in de tuin.
    Groetjes Ineke

  30. MarielledeBoer zegt:

    Prachtige foto! Koester het maar!
    Liefs,
    Marielle.

Geef een reactie

